- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- T Phone 2 5G - kétszer olyan jó
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Mobil flották
Hirdetés
-
Empire of the Ants - Az év végétől építhetünk saját hangyabirodalmat
gp A valós idejű stratégiai játék a tervek szerint novemberben debütál PC-n és konzolokon.
-
Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
it A bankok szerint a nagy AI-népszerűség fokozza majd az amerikai big tech cégektől való függőségüket, ami új kockázatok teremt.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz Mr.Csizmás #15221 üzenetére
Általánosan merült fel bennem a kérdés, sok nagyon sok féle méretet láttam az elmúlt időszakban a milcek esetében. Úgy tűnik, hogy a step-up az egyetlen értelmes megoldás ilyen esetre, de nem ártana ha a gyártók is kicsit jobban odafigyelnének erre.
Nekem még épp szerencsém van, mert a sony 3 db üvegének mindnek ugyanakkora a szűrő menete és sikerült is azt a méretet beszereznem. Korábban dslr-en is max 2 féle méretet kellett használnom. Mondjuk azok a méretük miatt bitang drágák voltak. Ezekre a kis menetes obikra mennyivel barátságosabb áron lehet kapni, mindaddig amíg nem kell belőle tucat szám sok méret, vagy adapterezhető.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Stauffenberg #15392 üzenetére
Ha még nem tudsz dönteni, akkor várd meg most már a szeptembert.
Egyrészt panánál az 1080p50-et egyelőre egyedül az G5 tudja (a többi között néhány tudja 720p-ben), de ez vélhetően szeptemberi bejelentések után változni fog.A sony oldalon az 1080/50p-t jelenleg az nex5n és a nex7 is tudja. Illetve aug végén jelentik be az nex5r-t és a nex6-ot. Mindegyik tudni fogja az 1080p50-et. A nex6-tól elvárható lesz, hogy legyen neki jack mikrofon bemenete. Az 5r esetében ez majd kiderül a bejelentéskor (szerintem nem lesz rajta). A videónál expó manuális kezelését a sony oldalról nem gond, az 50p képes vázak mind teljes kontrollt adnak a kezedbe. Panánál ezt a videó kontrollt egyedül a gh-t nyújtják, amikből az első avchd 2-es típus, amit most várunk a gh3 személyében. Érdemes lehet megvárni, mert lehet neked az nagyon betalál, bár a 200k árba egész biztosan nem fog beleférni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Stauffenberg #15424 üzenetére
Bizony ahogy madgie mondja. Ha a videó és a méret is fontos, akkor az 5n jelenleg az ász. Persze most haza beszélek mert nekem az van (ex olympusosként), csak ide járok a volt márkatársakat bosszantani.
A viccet félre téve a nex6 olcsóbb lesz a 7-nél, sőt szerintem hiába olcsóbb kiadás talán jobb is, a szenzora mindenesetre kevésbé lesz háklis mint a 7-esé. Ha kijjebb tolod az árat, akkor a 6-os lehet a géped. Ha marad az ár határod, az 5r-t akkor is érdemes megvárni. Ha bejön azért, ha nem, akkor az 5n árát fogja lenyomni. Egyébként az 5n kezelése tényleg nem olyan vészes. Egyrészt van 3 testre szabható gomb, amire összesen 7 funkciót lehet gyors gombként rárakni a saját ízlésed szerint. Azért az nem olyan rossz, illetve ott van még a tapis kijelző.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Stauffenberg #15447 üzenetére
Az eos-m-el idén még nem számolnék, majd egy év múlva.
Egyrészt a canon még mindig nem tolja az avchd 2-t, igaz 720p-ben tud 50fps-t. Viszont a videó kezelése nem biztos, hogy olyan szabadságot enged mint a nex-ek. Az eos-m-nek dedikált videó módja van, onnan lehet indítani, míg a nex-eknél nincs külön videó mód, bármely módban indítható illetve a PASM módokban videózás közben is azon módnak megfelelően működik a gép, tehát ténylegesen van rekesz, és zárelőválasztás AF-al, vagy nélküle akár auto iso-val videózás közben is (közben expó korrekció minden állatható), illetve akár teljesen manuálisan használható. A canon vonalon nekem gyanús, hogy vagy P mód van, vagy teljesen manuális.Ha úgyis ki tudod próbálni, akkor ez ki fog derülni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz andersen10 #15826 üzenetére
Már csak az a baj, hogy a pana még mindig ott tart, hogy csak az árnyékos részen növelik a dinamikát, nem a csúcsfényeknél.
A pana szerint akkor mindent -1 EV-vel kell lőni és raw feldolgozásnál felhúzni a helyére, hogy ne égjen be egy kontrasztosabb téma? -
sebgutkopf
őstag
Biztos lehet rajta szoftveresen valamit javítani, de szerintem nem lehet teljesen egyenértékű az eredmény.
Majd ott kiderül, hogy mit tudnak vele kezdeni, amikor mondjuk dpreview-n a dinamika összehasonlításba a gh3 vs em5-öt be lehet húzni egymás mellé, hogy kinek a szenzora/feldolgozó rendszere mit tud a csúcsfényekkel kezdeni és azt hogyan tudták hangolni.
Eddig a panának még sose sikerült a csúcsfényeket normálisan kezelni. Nem bánnám, ha ez változna. A szerencsejáték szellemében én az em5-re és a sony szenzorára fogadnék csúcsfényekben. -
sebgutkopf
őstag
A témához én se értek többet mint te
Abból indulok ki, hogy ha fogok két raw filet, amiket mondjuk acr-el feldolgozok. Az egyik helyesen van kiexponálva, a másik 1 fé-el alá van lőve. Az alul exponáltat lehetne feljebb húzogatni (de akkor kiég a csúcsfény), vagy a gammával játszani, adni neki fill light-ot, ami ugyan rengeteget javít a képen és szinte csodákat lehet tenni vele és a blacks együttes állításával, de a fill light-tól akkor is némi zaj csúszik a sötétebb részletekbe, illetve a színek tónusa valahogy nem lesz olyan.
A lényeg, hogy szerintem az alul lőtt kép korrigálva szerintem nem fogja elérni a helyesen exponált kép feldolgozás utáni minőségét. -
sebgutkopf
őstag
válasz FEDman #15865 üzenetére
Sok sony szenzor alapérzékenysége az iso200. Lényegében a nex 3/5 mind iso200-ról indult, sőt az elvileg ugyanazon 16-os lapkával szerelt c3 vs 5n viszonylatban a c3 is iso200-ról indul, egyedül az 5n és 7 alapérzékenysége az iso100, valamint az eddig legújabb f3 is iso200-ról rajtol. Illetve majd az 5r és 6 kezd majd 100-ról.
Ez azért alapból elég sokat elmond a sony technológiájáról, hogyan tervezte a szenzorokat. Szerintem az Oly rendelt egy exmort szenzort néhány paraméter megadásával, a sony legyártotta és kész. Az szenzor alapérzékenysége iso200 és az Oly semmi extra bűvészkedést ezzel nem csinált, ellenben a képfeldolgozásban az Oly színeket nyilván ki tudta varázsolni a sony szenzorból is. -
sebgutkopf
őstag
válasz FEDman #15867 üzenetére
Ez igaz, viszont van annyi emlékem, hogy tudjam a jpg-hez képest is a sony szenzorokban csúcsfényben a raw esetében még mekkora tartalék van, míg a pana szenzorokban jóval kisebb szokott lenni, amit ráadásul az oly korábban olyan jól kifacsart, hogy raw-ból már alig lehetett valami részletet visszahozni.
Valóban nem vehető pontos mérésnek, de arányt, vagy irány tud mutatni. Az pedig azt mutatja, hogy amint az Oly megvett egy sony szenzort a csúcsgépébe rögtön 1 FÉ-el jobb csúcsfény dinamikát tudott belőle kihozni jpg-ben mint korábban bármikor a pana szenzorokból. -
sebgutkopf
őstag
Na ez az, hogy pont arra akarok kilyukadni, hogy az átfogás egy hw-es tulajdonság és már az megköti a gyártó kezét, hogy mit tud kihozni belőle. Vagy most azzal akarsz megetetni, hogy az Oly eddig direkt nem csinált nagyobb csúcsfény dinamikát a pana szenzrokkal és a pana is direkt az árnyékra gyúr? Nem hinném.
Ezzel szembe az Oly az új szenzorral hirtelen kihúzott +1 FÉ csúcsfény dinamikát a kalapból. Eddig miért is nem tudta ezt megtenni? Ja igen, mert a pana szenzorokkal ezt nem tudta megtenni.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Az biztos, hogy a sony szenzorok jobbak dinamikában. Ezzel szemben a pana szenzorokból számomra értetetlen módon mindig sokat hozott ki az oly a sötét részeken.
Tehát azt a szemléleti dolgot továbbra sem értem, hogy miért növelték agyon a sötét részek dinamikáját generációkon át, miközben a csúcsfényeken képtelen volt az oly javítani, egészen a sony szenzor alkalmazásáig? Miért élveznek a pana lapka alkalmazásánál mind az oly, mind a pana gépeinél a sötét részek akkora prioritást a csúcsfényekkel szemben a hangolásnál?
A teljes átfogás nekem nem feltétlen tűnik olyan eltérőnek egy pana és sony szenzor között.
Vagy arra akarsz kilyukadni, hogy valójában a sony szenzorok dinamikában olyan durván el tudtak húzni, hogy a teljes átfogásból megéri a sötét részekből akár többet is beáldozni, hogy jobb legyen a csúcsfény kezelés, mert még úgy is agyonveri a pana szenzort dinamikában?Az egész onnan indult, hogy a gh3-ba valami javított dinamikát jövendölnek, ami mellett a megjegyzés az volt, hogy sajnos valószínűleg az a plusz dinamika megint csak az árnyékos részekben lesz tetten érhető és a csúcsfények semmit se fognak javulni. Tehát a legkisebb beégésre képes mft gép továbbra is az em5 marad.
-
sebgutkopf
őstag
válasz FEDman #15920 üzenetére
Például eltolhatják kicsit a középszürkét a csúcsfények felé. Ebben az esetben a csúcsfényekben kevesebb tartalék marad. Mégis sokan megteszik ezt (pl. pont a régi Pana szenzoros gépek) mert így normál expo mellett kevesebb zajt tudnak felmutatni. Aminek persze a csúcsfényekben nagy ára van.
Ez még hihetőnek is hangzik.
A végén kiderül, hogy mivel állandóan mindenki a zajon rugózott, ezért a pana szenzoroknál kínjukban a sötét részekbe próbálták dugdosni a zajt és bevállalták a másik támadási felületet.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Stauffenberg #15968 üzenetére
Szerintem megválaszoltad magadnak. Nincs rajta mikrofon bemenet, vagy a beépített, vagy az sst1. Kár.
-
sebgutkopf
őstag
A fényképezőgépről facebookolásnak nem sok értelmét látom. Legközelebb arról netezzek ebéd közben az étteremből?
Ellenben az androidos telefonnal a gép vezérlése gondolat pár gondolat után értelmesnek tűnik. Lényegében nem kell távkioldó, se vezetékes se infrás, telefonnal indítható csoportkép, vagy bulb mód stb... Ha ne adj isten a telefonra vissza adná az LV képét, akkor még a saját mosolyomat is vissza tudom ellenőrizni a csoportképen. -
sebgutkopf
őstag
A távirányításra érted? Hát ha értelmet akar neki adni a sony, akkor a készülékeknek tudnia kéne közvetlenül csatlakoztathatónak lennie, illetve egy dedikált adnroid app a telefonra, ami arra van megírva, hogy lássa az 5r-t.
A samsung már megoldotta, hogy két telefon wifin tud egymásnak adatot küldeni, itt egy telefon és fényképező között kéne megoldani a közvetlen kapcsolatot. A sonynak van fényképezőgépe és androidos telefonja is, ha akarja házon belül meg tudja csinálni.Ha ez nem megy, akkor viszont nem sok értelmét látom a fényképezőgépbe wifinek. Vagy fejlesszék addig tovább amíg nem tudja köztes eszköz nélkül ezt a funkciót.
-
sebgutkopf
őstag
válasz madgie #16113 üzenetére
Az első gondolatom nekem is ez volt. A második meg az, hogy amíg a képminőségét nem ismerjük, addig nincs miért tépni a szánkat. Ha ez a +100 usd a képminőségben is visszaköszön, akkor azt mondom rendben. Egy kiváló üveg, ami még oss-es is szerelve van (lesz benne IS) megérheti, ahogy a pana 20/1,7 is megéri. Viszont ennyiért legyen jobb a képe mint mondjuk az 50/1,8-nak.
Ezt az obit mindenáron nem akarom megvenni, nem rendelem meg előre, ha lesz majd megfontolom a teljesítményétől függően, hogy érdekel-e ennyiért.
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
Szerintem nem az a baj, hogy megosztottad, hanem ott volt a hiba, hogy csupán egy részt ragadtál ki a szövegből, amihez semmilyen kommentet nem tettél hozzá, hogy kéretik nem komolyan venni, mert irónia és túlzás. Ellenben többször hangsúlyoztad, hogy teljesen egyetértesz vele. Ez nekem is fura volt, így már végképp nem tudtam, hogy most még mindig vicc, vagy ez már komoly? Hiányos volt az infód, így nem lehetett rajta nevetni.
Aki ezeket az embereket nem olvassa az nem tudja, hogy az írásuk komolytalan, sokan eleve nem olvasnak blogokat. Eleve egy idegen műfaj ez az úgy csinálok mintha tesztelnék, de valóban nem is azt teszem csak szórakoztatni akarok dolog.
Te meg úgy idézed mint ha napjaink internetes szépirodalma lenne.Szóval szúrd be nyugodtan az ilyet, csak tegyél hozzá annyi megjegyzést, kiegészítés, vagy háttérsztorit, hogy a témában nem járatos ember is nevethessen rajta.
-
sebgutkopf
őstag
Ami nem megy nem kell erőltetni. A váz gyártás viszont megy. Tehát csináljon a sony mft vázakat is. Mft szenzort már csinál. Akkor legalább nem kéne az obi fejlesztéssel bajlódni, ami amúgy se megy.
Lassan vigyáznom kell mit kívánok. Pár éve azt kívántam, hogy legyen oly vázba sony szenzor. Ez megtörtént, ráadásul össze is házasodtak. -
sebgutkopf
őstag
válasz doktor úr #18217 üzenetére
Ha így írjuk egymás után a gépeket nyilván nagyon jól mutat a gh3-as szett. Viszont nem szabad elfeledni, hogy a gh3 akármilyen jó is nem egy ligában focizik a két full frame dslr-el.
Nem érzem őket egymást helyettesítő terméknek, más felhasználásra, más elvárásokkal rendelkező felhasználóknak valók.
Nekem elég lenne a gh3 + 12-35 kit is. Én ilyen igénytelen vagyok -
sebgutkopf
őstag
Engem semmiben
Egyébként el is gondolkoztam már többször egy jövőbeni gh3 + 12-35 kombón. De lehet, hogy végül a méretre a gh3 nekem is túl nagy. Télére nem költök fotós cuccra, majd újra előveszem a gondolatot, ha lesz megint valami értelmes utam, otthonra köztes időre fölösleges.
-
sebgutkopf
őstag
válasz madgie #18611 üzenetére
Tök mindegy hol van a gép vagy az arcod. A gyerek egy idő után csak azt fogja nézni, hogy az obin rajta van-e a sapka (fotózásra kész állapotban vagy-e), ha pedig szabadon van a lencse akkor az merre néz az obi. Innentől meg tök mindegy, hogy reflexes vagy sem, tudja hogy őt akarod levadászni.
-
sebgutkopf
őstag
Nemrég kattogtattam néhányat egy 5d-vel. Igazából mindegy is mi volt, a nagy ovf, a 2 tárcsa, meg gép tartásának az érzetétől teljesen elfogott a nosztalgia. Az a baj, hogy még mindig kicsit idegenkedem az evf-től, miközben hiányzik az ovf a közvetlensége miatt, hiába nem mutatja milyen lesz az expó.
Majd igényeljetek tesztre nex6-ot is.
-
sebgutkopf
őstag
Igazad van, én sem értem miért gondolják, hogy ez az slt vonal az igazán frankó. Ha az slt mérettel ellennék, akkor már inkább egy tükrös érdekelne. A sony igazán nagy lehetősége szerintem még mindig a nex lenne.
Az obi roadmap szerint jövőre viszont jönnie kell egy G standard zoom obinak. Na arra leszek igazán kíváncsi. Vagy a gh3 + 12-35?
Ha tudtok egy 24-es zeiss-t is megnyúzhatnátok egyszer. Legalább lenne egy magyar teszt róla. -
sebgutkopf
őstag
A sony váz témában most kivételesen egyetértek veled. Ma ilyen nap van.
Szerintem se lesz sony mft váz (azzal szemenköpné a saját nex-ét a cég), se zd nex obi (vica versa). A sony számára az üzlet elsődleges célja megvalósult, bónusznak pedig új szenzor piacot szerzett. Ez ügyben pedig ha kiderül, hogy a gh3-ban is sony lapka van, akkor azt jelenti, hogy a pana is kapitulált a szenzor bizniszből.Annyiból aggasztó, hogy mivel már a canon szenzorok is inkább lemaradnak a sony szenzoroktól a fuji meg valahogy nem igazán akar másnak adni, vagy versenyezni, ezért kissé megfontolandó, hogy mi lesz a jövőbe a piacon, ha nincs kellő konkurencia.
-
sebgutkopf
őstag
Ha jó a szenzor (márpedig jónak tűnik), akkor nekem tök mindegy ki gyártja. Amikor a találgatás elindult engem kicsit meglepett, hogy a saját szenzor eldobását jövendölték. Valahogy a pana - sony párost mindig is olyan egymás ellenpólusának éreztem, akik konkurensek és inkább beledöglenek csak nehogy a másiktól vegyenek valamit. Viszont ma már semmi se szent, így nem merem az ellenkezőjét se kizárni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Mercutio_ #18694 üzenetére
Naív. Ami matt fekete és a közepén felirat van az obisapka, nincs felirat, obi.
De szobában szerintem kevesen polároznak.Nekem amikor még igazán kicsit volt a gyerek nem volt milc-em, de dslr-el a gyorsaság volt a megoldás, a hajtogatós kijelzőt egy idő után már nem kajálta be. Bekapcsolt gép lefelé nézve pihen, majd amikor érdekes felkap gomb tövig nyom és azonnal katt.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #18755 üzenetére
Pont ez az, hogy megint egy örökség miatt kell kompromisszumot kötni. Mivel a tükrösök piacán már úgyse alkothat nagyot, akkor miért nem erősít jobban a tükör nélkülieken? A tükör és ovf elvesztésével az slt-k lényegében semmi olyat nem tudnak, ami nex alapon ne lehetne megoldható a sony számára. Gyors af kell? Tovább kell gyúrni a hybrid af-t, a gép formáját nem korlátozza az E bajonett lehet tükrös formájút is építeni, akár FF szenzorral, ezt is megmondták, nincs műszaki akadálya. Nem is tudom minek hozták ki az A99-et, ahol versenyezni tudna ott az 5d mk3 és d600, d800-ak között nincs sok esélye (pedig nem feltétlen tudásban van lemaradva).
Egyszerűbb lenne, ha csak egy fronton kéne obikat tervezni és gyártani.
Abban is egyetértünk, hogy a jövő nem a tükrös gép. Akkor tessék a tükör nélküli platformra fejleszteni, amerre a jövő mutat, most lehet előnyt kiépíteni.
A belépő tükrösöket mint kategória nem tartom izgalmasnak, nem csak a kis keresők miatt a fogás és kezelésük se az igazi. Az érdekes tükrös gép a 2 vezérlőtárcsánál kezdődik, azok mellett már nem biztos, hogy olyan érdekes egy slt.
Ennek ellenére vannak egész jó és értelmes slt-k, de nagy karriert a jelen piacon nem tudnak befutni, akármeddig is húzza a sony ennek a platformnak az agóniáját. -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #18767 üzenetére
Abszolút igazad van, hogy az a99 egy tech demó váz, zászlóshajónak tartják, nem gyártani. Az se baj, hogy figyelnek az örökségre, de a meglévő obik továbbhasznosításához nem feltétlen kellenek az A-s vázak. Amikor felmerült a full frame nex-ek lehetősége, ott az jelent meg, hogy egy adapterrel pont az A mount obik kerülnének az FF szenzor elé és mivel a szenzorban benne van a PD-AF, ezért gond nélkül működnének. Illetve adapter nélkül ua vázra direktbe croppal az e-mount obik rakhatóak.
Egy ideig valóban futni fog még az slt, sőt legalább addig menni fog, amíg a dslr-ből belépő, illetve közép kategória létezik.
Azt teljesen jól írja Parci, ha a nexre rendesen ráfeküdt volna a sony (nem csak poénnak adja ki az elején és időben feleszmél), akkor ma lehetne olyen váz és obi kínálat, ami már téged is érdekelne. Ha pedig lenne kész obi választék, akkor simán vihetné a milc piacot, de lekésték a ziccert, visszaért a kapus.A tükrösből az érdekesebb vázak szeirntem a d7000, d60, d7 és attól fölfelé vannak. Az alatta lévők nekem már látókörön kívül kerültek egy ideje (talán kár, de így van), elhiszem hogy az A57 érdekesebb, főleg a videó képességek és a nagyobb evf miatt.
Az eos m-nek annyiból örülök, hogy legalább aps-c szenzoros, tehát elvileg konkurálni tud a nex-el hasonló felhasználóknak szólhat. Az alap koncepció elég hasonló. Nagyjából azonos szenzorméret és már mindkettőben van pd af (még egyik se valami acélos, de ez csak az első generációs szenzor pd af).
-
sebgutkopf
őstag
válasz Mr.Csizmás #18768 üzenetére
Bizony. Ha létezne mft-re a 12-60 szellemi utódja, akkor nem biztos, hogy nex-eznék. Olyan jó obim sose volt (na jó az 50-200 swd). Kérdés lesz-e még? Szeretném.
-
sebgutkopf
őstag
válasz stranger28 #19631 üzenetére
Ha jól olvasom te kompaktról új belépő lennél a cserélhető obis és nagyobb szenzoros gépek világába. Szerintem "kezdőnek" kicsit elszállt ötlet olyan összeállításokat javasolgatni, amit a többiek igazából saját maguk éreznek jó ár/érték arányúnak a saját felhasználásukhoz. Először is kérdés, hogy egy kezdő tud-e egyáltalán mit kezdeni egy fix obival, illetve azt se tudod feltétlen mire és miért van szükséged.
Ha vonzódsz az új gépekhez, akkor szerintem igenis megfontolandó egy oly epl5 kit. Az megvan 210-220-ból ujonnan 3 év garival. Kezdéshez az ég világon semmire nem lesz szükséged ezen kívül. Ráadásul az antik cuccokhoz képest ebben a gépben az elérhető legjobb mft szenzor van (ugyanaz mint a dupla ennyibe kerülő e-m5-be).
Ezzel a vázzal bajod biztosan nem lesz, bőven többet tud mint szükséges, illetve kezdőnek szintén fontos, hogy az oly jpg képei kimagaslóan jók, míg a panáknál raw-al kell játszani. De így legalább időt nyersz és amíg tanulgatod a képfeldolgozást legalább addig is büszke lehetsz a képeidre. Idővel meg majd rájössz, hogy milyen obi kell még neked. Most ne vásárolj be egész komplett szettet, ez a fejlődésről és a saját magad által igényelt építkezésről szól.Ha olcsóbbat akarsz általánosabb zoom-al, lehet akár epm1 + 12-50 kombót venni 130k-ért újonnan. Nem egy nagy rizikó ez se. Persze mindenki a saját választását védi én az e-pl5 kittet venném, ha mindenképpen az mft front érdekel.
Mert ugye vannak más rendszerek nagyobb szenzorokkal is, akiknek ugyan kevesebb obival lehet tovább bővíteni jelenleg, de ha nem a további pénzköltés a cél (mint a vevők 85%-nál a 15% pedig itt fórumozik), akkor bizony más rendszer cucca bőven jobb szenzorokkal simán a 200k-s limiteden belül megvehető újonnan és még spórolsz is.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz stranger28 #19658 üzenetére
Mint megtűrt ember a topicban biztosan nem leszek tőle népszerű, ha más rendszer cuccát linkelem ide, de már úgyis annyira vegyes ez a topic, hogy miért is ne.
A kritérium úgy hangzik, hogy most egy jó gépet kit zoom obival akarsz venni és egy ideig biztosan nem akarsz több pénzt költeni, akkor bizony a kevés további költekezési lehetőség miatt itt nagyon kritizált sony nex rendszer jó lehet neked. Most én is haza beszélekAjánlom a kereteden belül:
[link]Illetve most amíg lehet kapni a best buy:
[link]
Ez utóbbi most olcsóbb mint az első újabb modell, de a poén, hogy valójában jobb és egy magasabb kategóriás gép. Ezzel a géppel árban/tudásban jelenleg nem sok minden tudja felvenni a versenyt. A váz tudása messze túlmutat az általad megjelölt árkategóriába tartozó mft vázakon (jobb az epl5-től is). Illetve a szenzoráról az itteniek is csak elismerően tudnak nyilatkozni, mert jelenleg a létező legjobb apsc szenzor van benne. Videóban pedig olyat tud, amivel egyedül a pana gh3 tud vetélkedni, bár neked ez nem szempont lehet mégis megszeretteti veled a videózást. A 18-55-ös kit obi képstabija pedig igen jó és a képére sincs panasz. Maga a váz pedig fémből van. Viszont tény, hogy a kezelési picit macerásabb, bár a testreszabhatósága ezen sokat segít. Mivel te kompaktról váltasz ez nem valószínű, hogy zavarna, míg így is több a programozható gomb mint amihez szokva vagy.Ha egy ilyen kit után még marad 50k-d azt elköltheted fotós kirándulásra, vagy félreteheted későbbre a persenybe, hogy vegyél a géphez egy 50/1,8, vagy 35/1,8-as fényerős fix obit, ha mégis úgy érzed, hogy bővíteni akarod a rendszert.
Szóval szerintem a kérdés e-pl5 vs nex 5n.
-
sebgutkopf
őstag
válasz stranger28 #19676 üzenetére
Ha ezek kicsik, akkor viszont az árat is figyelembe véve lehet inkább simán a dslr-ek felé kéne kacsintani. Azok nem olyan kicsik, sok esetben olcsóbbak mint a milc gépek és obit is bőven lehet rájuk venni később, ha arra vágynál.
-
sebgutkopf
őstag
Mások nevében nem tudok nyilatkozni csak azt tudom, hogy én miért vágyom egy fényerős alap zoom-ra.
A lefedett gyujtótáv az, amit az esetek 90%-ban használok, tehát a legtöbb képet ezzel az obival készíteném. (Vágy a 24mm ekv induló). Amelyik zoom fényerős és drága az addig rekeszelve mint egy átlag kitobi, ott már nagyon durván jól rajzol, kevés az optikai, színi stb.. hiba. Ha zártabb helyen van az ember, akkor pedig a fényerő többlet igenis jól tud jönni és nem kell rögtön azon izgulni, hogy hopp, most sötét van fel kéne csavarni egy fényerős fix obit, aminek a látószöge most vagy jó lesz, vagy nem, ráadásul az egész csere-bere műveletre időm sincs. Ha végig 2,8-as akkor az egésznapos használat mellett vállalható kompromisszum, hogy azon a rekeszen mégis el lehet lőni 1-1 portrét, egész biztosan jobb lesz mint 5,6-on egy kit zoom-al.
Visszautalva az első mondatra, miért nem racionális, ha az embernek az általa legtöbbet használt üvege a legjobb, legdrágább?
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Azonnali informatikai kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Philips LCD és LED TV-k
- Medence topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- BMW topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen