- MIUI / HyperOS topik
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Bemutatta első fejhallgatóját a Sonos
- Gyorsabb töltést kapott a Realme GT Neo6 SE
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- iPhone topik
Hirdetés
-
Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
it Az Apple megkért egy bírót, hogy ejtse az USA igazságügyi minisztériumának és 15 amerikai államnak az ellene indított, trösztellenes perét. Azt is megmondták, hogy miért.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Ismét elhalasztották a Life by You korai kiadásának megjelenését
gp Jövő hónapban indult volna az early access, jelenleg azonban nem tudni hogy mikor debütál a játék.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #15912 üzenetére
Most kicsit elbeszélünk egymás mellett, de az is lehet én nem vagyok elég egyértelmű.
De akkor ugorjunk neki még egyszer.
Valószínű tényleg úgy történt, hogy az Olympus rendelt a Sony-tól egy szenzort, amit az megtervezett, legyártott neki. Tehát adott egy nyers elég jó dinamika átfogással rendelkező szenzorunk, aminek itt már sok paramétere adott, de ellenben például az alapérzékenysége az egy bizonyos határokon belül, mondjuk legyen ez +- 1 EV mozgástéren belül még lehet akármilyen attól függően, hogy azt a szenzort hogyan is adoptálják adott fényképezőgépbe.Egy szenzor alapérzékenysége változhat akár a rajta használt szűrők milyenségétől is, de ezeket most az egyszerűség kedvért vegyük ki a kalapból.
Tehát adott egy szenzorunk, aminek van egy fix dinamika átfogása. Mivel Sony szenzorról van szó így a mozgásterünk ilyen téren viszonylag tág határok között mozog.
No most naivan lehetne mondani, hogy minden gyártó a tónusgörbét úgy lövi be, hogy ezen az átfogáson a középszürke az nagyságrendileg valahol középen fog elhelyezkedni.
Ezzel szemben ezt szerintem elég szabadon tologatják a gyártók.Például eltolhatják kicsit a középszürkét a csúcsfények felé. Ebben az esetben a csúcsfényekben kevesebb tartalék marad. Mégis sokan megteszik ezt (pl. pont a régi Pana szenzoros gépek) mert így normál expo mellett kevesebb zajt tudnak felmutatni. Aminek persze a csúcsfényekben nagy ára van.
Vagy a másik út mikor a középszürkét inkább az árnyékos részek felé tolják el. Egy zajszegény Sony szenzornál ezt nyilván könnyebben meg lehet tenni. Emlékezzünk csak a Sony 16Mp-es APS-C lapkája iso100-on milyen brutál zajtalan, ilyen téren még az FF Canonoknál is jobb.)
Szóval ilyen körülmények között simán megtehető, hogy a gyártó a középszürkét kicsit lejjebb lövi be, ebben az esetben az árnykos részek kicsit zajosabbak lesznek, de a csúcsfényekben több tartalék marad.Ebben a két esetben nincs szó felhasználói oldalról vett alul vagy túl exponálásról, hanem a gyártó hangolja az adott szenzort így, vagy úgy.
Ha az első megoldást választotta volna az Olympus akkor szerintem most iso100-ról indulna ugyanezzel a szenzorral és egy picit kevesebb tartalékot tartalmazna a csúcsfényekben.
Ezzel szemben megérzésem szerint, mondván ha már ilyen jó zajban a Sony szenzor akkor már inkább bevállalta a második megoldást, amiben nincs olyan könyörtelen zajmentes alap iso, de még több tartalék marad fent. És szerintem pont emiatt lett itt az alap érzékenység iso200.Remélem így már érthetőbb voltam, ha nem akkor feladtam.
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- MIUI / HyperOS topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Sweet.tv - internetes TV
- Autós topik
- Raspberry Pi
- Automata kávégépek
- Max
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs