Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • avl

    aktív tag

    válasz PredatorZoli #81811 üzenetére

    "nagy szabadság, felszabadultság származik abból, hogy egyáltalán megvan az opciód, hogy szinte bármit megvehetsz és bármit megtehetsz, ha akarnál. Pusztán már ennek tudata is szvsz több örömöt okoz mint kacatokat birtokolni"

    +++++

  • Vesa

    veterán

    válasz PredatorZoli #81811 üzenetére

    Igen, nálunk is van "online bankár", de be kellett mennem egyébként is valami más miatt amit csak személyesen lehetett intézni, tehát nem a devizaváltás volt az elsődleges ok. Egyébként nem igazán vagyok oda meg vissza ettől a "privát bank" szolgáltatástól, bár nem is vettem eddig igénybe azon kívül, hogy nem kell sorban állni ha valami miatt be kell mennem, hanem egy kényelmes külön helyiségben fogadnak (sajnos ezt sem mindenhol, csak bizonyos fiókokban van rá lehetőség). Most ugyan jól jött a háború miatt, mert fogalmam nem volt hirtelen, hogy mi legyen a pénzekkel, és adtak pár tanácsot, meg felajánlották, hogy portfóliót építenek, de nem igazán bízom bennük, így ez utóbbit nem kértem.

    "kérdés mennyire drága az az autó amit egy adott korsávban igyekezik tartani valaki, egy 3 miliós vagy egy 10 milliós, nagyon nem ugyanaz költségben."

    A 10 milliósnak pl. lehet, hogy nagyobb lesz az értékvesztése. Életemben egyszer vettem új prémium autót szalonból, soha nem buktam annyit kocsin, mint azon, egészen egyszerűen az értékcsökkenés miatt. Többet nem is csináltam ilyet. A cserélgetésnek is megvan az előnye, tipikusan akik mondjuk 2-3 évesen vesznek autót (pl. én :D ), azok nem nagyon tartják tovább 5-6 évesnél, ismét csak azért, mert egyrészt nagy lesz az értékcsökkenés, másrészt egyre többe kerül a szerviz. Maximum 3 évig tartok meg egy kocsit, de nem azért, mert szóróm a pénzt, éppen ellenkezőleg. Tapasztalatom alapján, így bukom a legkisebbet. Az új, vagy az ennél idősebb autók általában nagyobb veszteséget hoznak, de természetesen ez sincs kőbe vésve. Lehet venni 3 évesen is roncsot, és 8 évesben is csodát, de ezek valószínűsége jóval kisebb.

    Aztán vannak az extrém esetek, mint pl. a mostani, amikor fél év alatt durván elmentek az árak. A nyáron vett Ioniq Electric-et most bő 2millióval többért játszva eladhatnám. Gondolkodom is rajta erősen. Nyilván ez nem mindennapos, általában minden autó bukta lesz a végén. A buktának csak a mértékét lehet csökkenteni, amire nekem a fenti megoldás vált be, de minden embernek megvan a maga stratigiája, amit követ.

    Az utolsó 2 mondatoddal tökéletesen egyetértek! :K

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

Új hozzászólás Aktív témák