- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- Alcor e-Pad - van még remény
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Most telefonált a szerelő, ketyeg a motor, de nincs még minden rendben!
Sajnos fekete füstöt ereget, mintha az üzemanyag dupláját FOLYATNÁ be az adagoló.
Ma állitani fog az adagoló pozicioján azt hiszem a főtengelyhez képest, ha nem jár eredményel akkor az adagoló adagolóshoz kerül, beállitásra vagy felújításra.
Azt monta tisztán érezni az el nem égett go szagát. Nagyon remélem a jelenség nincs összefüggésben azzal, hogy a régi fajta hfej. van fönt most.Egyépként felsorolt egy két nagyon komoly hiányosságot az auton.
Márciusban lett a komplett kuplung kicserélve, de a másik szerelő valoszinüleg nem huzta meg rendesen a csavarokat ami a motorhoz fogta a váltot. Mindössze KETTŐ csavar maradt meg, abbol az egyiket kézzel csavarta ki a mostani szerelő.
Akkor ez magyarázatot ad számomra arra a furcsa csörgésre a mi alulról jött, alapjáraton.
Tehát egy fél centis rés tátongott a motor és a válto közt.
Ezt észleltem én is de álmomban sem gondoltam volna hogy az úgy nem koser.Az öninditómat is egyetlen csavar tartotta a helyén, bár ahhoz szerintem nem nyultak.
Néhány silentem el van repedve, még egy éve sincs hogy az egész első futómű ki lett cserélve, tehát valszeg nem Lenförder silenteket rakott bele az elöző. Csak remélni tudom hogy a fém alkatrészek valoban Lenförderek.
Hát, valahogy szörnyen keservesen megy ez az egész. Tényleg csak pumpálom bele a százezreket és, amit kicserélnek azt hanyagul, vagy nem azt teszik bele amit kértem, és csak szar az egyész úgy ahogy van.
Én tényleg csak egy az átlagosnál jobb állapotú klasszikus autot szeretnék magamnak, amivel az A-ból B-be való jutás élvezetesen telik el, és nem úgy hogy már megint mi csörög zörög valami, ami ráadásul már cserélve volt.
Na mindegy most jól kisírtam magam........
[ Szerkesztve ]
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #3451 üzenetére
Szevasz
Örülj nekei, hogy feketét ereget, az azt jelenti (szerintem), hogy a kompresszió rendben van, mert elég a cucc, csak nincs jól beállítva !
Az a baj, hogy az enyém még mindíg nem igazán produkál feketét, csak szürkéset, ami kicsit zavar, mármint nem az, hogy nem okád fekete ködöt, csak az, hogy nálam nem biztos, hogy teljesen rendben van a kompresszió.
Bár indulni, indul és megy rendesen.A porlasztókat is igen megnézném, ha fekete kormot nyom, mert lehet alig porlasztanak, túl alacsony nyomáson nyitnak és hatalmas cseppekben megy be a gázolaj, ami szintén hatalmas fogyasztáshoz és feket kormos füsthöz vezet, mivel a kövér cseppek nem képesek rendesen elégni !
Megnézte a befecskendezőket ??
Megvan a minimum 100bar nyitási nyomás ??Nekem a annak idején az egyik befecskendezőm 40 bar-nál már nyitott !!!
Szóval pisilte a gázolajat, abból aztán lehetett korom, de már inkább pamacs, vagy majdnem darabos szén !!!
A poén az volt, hogy ennek ellenére még ment is, ha nem is túl jól.Kérdezd végig rendesen, hogy akkor mi hogy van !!!
Befecskendező nyitónyomások, szelep nyitási-zárási beállítások, és befecskendezési idő !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
lazka222
csendes tag
Sziasztok!
Találtam egy nagyon szép autót! AMG
[link]W 123 240TD 1983
-
-
Batman2
őstag
Emberek !
A hagyományos 14 colos, vas felnire mekkora széles gumik mennek fel ??
195, 185, 175 ???És mi volt vajon az eredeti méret, amivel annak idején kiadták ezeket a járgányokat ?
175, vagy 185 ?Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
lazka222
csendes tag
válasz Batman2 #3457 üzenetére
Az enyémen mikor megvettem 205/70- es gumik voltak, jó is volt rá, nem kopott félre. Szemből jól is nézett ki rajta, de oldalról nagynak tűntek, kicsit terepjárós beütése volt.
Gyárilag szerintem minden volt rajta 205-ön kívül. 200D - 175, 240D/300D - 185, 300DT/280TE - 195, mind 70-es. Régen mintha ezt olvastam volna valahol, de már lehet hogy rosszul emlékszem. Én 195/70-t vennék, az áll rajta a legjobban.W 123 240TD 1983
-
w123coupe
csendes tag
ATA123!
Hogy ne keseredj el: 30 E-ért vettem a Pentákat, persze felújítandó, de én ilyet kerestem, mert teljes mértékben felújítani és políroztatni akarom, de hajlandó lettem volna akár jóval többet is fizetni érte.
Ezeknek a felniknek a beszerzése elég körülményes, amúgy a használtautón találtam, szerencsém volt aznap tette fel a gyerek amikor én éppen ott nézegettem a felniket. Felhívtam és látatlanban a paraméterek és az elmondottak alapján már meg is vettem. Hollandiából van a felni, a gyerek megígérte, hogy szól ha még lesz, én meg szólok neked. De azért sűrűn nézegesd: vatera, használtautó, expressz, autókereső, tesz-vesz stb. Most is találtam pl. egy garnitúra Ronal-t a penta paramétereivel, 80 E-ért adja a srác.
Üdv.MB W123 COUPE 300D 1978, alias pirate!
-
Izi_25
csendes tag
Heló mindenkinek.
Tudna valaki nekem segíteni, hogy hol lehetne régebbi merci jelet szerezni? W115-ösre kellene.
Valami szemétláda letörte és a W123-ról nem passzol.Mercedes Benz W115 220D 1974, W123 200D 1981
-
fecx
csendes tag
Templomegere és mindenki aki tud segítsen! :-)
1983-as W-123 kombi 240D manuális váltójának a gyári száma kell nekem!
ugyan is kell egyet szereznem!
A segítséget előre is köszönöm! :-)Mercedes-Benz W-123 240D 1978
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3462 üzenetére
Szevasz
Igen nekem is 185/65-ös gumik vannak rajta és vezsem észre, hogy kicsit csal, valóban kicsit többet mutat, pár %-kal.
De ez a legkisebb problémám.
Inkább az a baj, hogy melgehtősen alacsony tőle az autó, főként hátúl, elöl még nem is zavaró, de a kipufogó hátsó részét gyakran megkoccantja, ez nem jó, igaz, hogy a kipufogó sem áll rendesen, de akkor is alacsony.
Szóval én is 185/70-es gumikban gondolkodtam legalább, de megfordult a fejelmeben, hogy akkor már esetleg 195-öset teszek fel rá hátulra, ha felmegy erre a felnire.
Abban vioszont csak /65-öset leltem eddig, 70-eset nem, igaz a /65-ös is magasabb valamivel, mint a 185-ösből a 65-ös !
Meg magasabb falú gumikkal kevesebbet is kell pörögjön a motor, most elég sokat pörög, ez sem előny !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
ATA123
csendes tag
válasz w123coupe #3459 üzenetére
Hali!
Köszi a bíztatást,megpróbálok nyitottabb szemmel járkálni a felnik terén,ha esetleg találsz valamit kérlek írj.
Olvastad Templomegere hozzászólását???Állítolag ez a felni beleér az első sárvédőbe.
Én 205/55/R16-os gumikat tennék rá,ami megfelel a gyári kerékátmérőnek,Csak a szélességgel nem vagyok még tisztábann,illetve az ET11 szerint mennyire fog kiállni.
Írtad,hogy homokfúvatni,illetve políroztatni akarod.Akkor ezek szerint nincsen rajtuk patkázási nyom???Mivel én úgytudom,hogy csak azt a felnit lehet políroztatni,ami sérülésmentes.A sérültet csak homokfuvatni,gittelni és valamilyen színre pl.:ezüstmetálra fényeztetni lehet. -
lazka222
csendes tag
válasz Batman2 #3461 üzenetére
Szia!
A 205/70- es gumik 14-es lemez felnin vannak. Így néztek ki :
[link]
A sárgán 195/70R14-es gumik vannak.
A 185/70- es téligumi 14-es alufelnin így néz ki:
[link]
Ha nem téligumi lenne szélesebben mutatna, a gumi oldalfala nem dudorodik ki, de hóban nagyon jó vele menni.W 123 240TD 1983
-
!Overdose!
őstag
Az összes dízel limuzin W123-asnak 175 SR14 a gyári gumimérete, kivéve a Turbodiesel-t, annak 195/70 HR14.
Szélességben nem nagy gond, ha eltérsz a gyári mérettől, sőt én kifejezetten ajánlom a 195-ös szélességű gumikat. Magasságban csak minimális mértékben szabad eltérni, mert különben megváltozik a futóműgeometria, ami instabilitást, hosszú távon pedig a futómű alkatrészek nagyobb igénybevételét jelenti.
Ajánlom a méretváltót, itt megkeresheted a gumid váltóméretét, ha nagyobb vagy kisebb felnire váltasz: [link]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
ATA123
csendes tag
Igen ez így van!Ha nincs a 175/után semmi szám, akkor az 80/R14.Tehát a gumi mérete 175/80/R14
-
ATA123
csendes tag
válasz !Overdose! #3470 üzenetére
És mi van akkor,ha szélességében térsz el???Pl.:175 helyett 205.Az is terheli jobban a futóművet,illetve a kerék csapágyakat??
-
!Overdose!
őstag
Természetsen igen, de kisebb mértékben!
Egyébként az a legnagyobb baj, hogy ilyen kis méretben nem lehet kapni UHP gumit, én többek között ezért használtam 8x16-os Lorinser felniket, 205/55ZR16-os gumikkal. Mivel váltóméret, így csak 3,7mm-rel tértem el az ajánlottól!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
sgabooo
csendes tag
Sziasztok!
SGabo vagyok és van egy w123 kópém. Keresek hozzá világos színű belsőt (creme vagy pergament), főleg a műanyag elemek érdekelnének, de ha az ülések még egyben vannak, akor azok is (úgyis újrabőröződik).
üdv: SGabo
-
sgabooo
csendes tag
válasz !Overdose! #3475 üzenetére
Igen, azt hiszem ebből is, mint megannyi másból külföldi túra lesz...
-
!Overdose!
őstag
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
sgabooo
csendes tag
válasz Danny_L.hu #3478 üzenetére
milyen darabok kellenek, mert nekem meg az van most benne és annyira nem is rossz állapotúak...
-
Batman2
őstag
Szevasztok !
Hát ezt sajnos már későn tudtam meg, mert már lecseréltettem a gumikat !
Nagyon sürgős volt, mert a szövetszál szakadás már tovább fejlődött és már hátsó kerékkénmt is igen rázott, a gumis szerint már 1cm-is volt a dudor rajta, szerencse, hogy a múltkori hosszú utat kibírta !!!Az új méret 185/70R14 lett (SAVA, vagy milyen márka), sajnos a kalkulátor szerint ez is túl van a 2%-os eltérésen !
De a réginél még mindíg jobb, mivel azok pedig /65-ösek voltak.
Az már kérdés, hogy mennyire tettem tönkre eddig ezzel a futóművemet. . .
Az egyik helyen lett volna 195-ös, és a fazon meg is próbált utánanézni, csak nem volt benne a katalógusában, hogy mi kellene hozzá, de kicsinek tartotta a 175-öset és 195-öset javasolt volna, csak az meg épp nem volt raktáron, így lett ez a következő helyen.Előszőr úgy voltam vele, hogy csak a két hátsót cseréltetem, ott volt az egyik rossz eleve, de aztán közben tanakodtam nagybátyjámmal és csak úgy határoztunk a végén, hogy mindet cseréltetjük, mert mindkét hibás első kerék volt, tehát feltehetően túlterhelés volt annak a guminak ez a járgány (pláne a motor súlya és a fékezés elöl), így hamarosan úgyis megadná magát a két elsőnek meghagyott is, meg akkor különböző kerekeim lettek volna.
A parkolónkban áll egy másik 123-as is, azt is megnéztem.
Valamikor taxi volt, de már jó ideje nem járt vele senki, lehet már nem is él a gazdája (idős volt).
Az is 200D és azon is 175/80R14-es gumik vannak.Hát ez már így alakult, most ez lesz rajta, amíg szét nem megy, az meg remélem minél később lesz.
Mindenképpen köszöm mindenkinek az infókat, mostmár legalább ez is itt van a fórumon, értékes infóval gazdagodott a topic és ez alapján más már a helyes méretet tudja majd választani !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz !Overdose! #3473 üzenetére
Az UHP azt mit jelentene ??
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz !Overdose! #3477 üzenetére
Ejj, sajnos már nem elérhető
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hú, halljátok tegnap iszonyú mérges és ideges lettem, majd szétszedtem mindent !!!
A szarházi karosszériás, aki elbarmolta a járgányomat, rámcsapta a telefont, mikor megpróbáltam megint beszélni vele !!!
Ez volt az utolsó csepp a pohárban, mostmár elhatároztam, hogy feljelentem az egész kócerájt, minden hatóságnál, ahol csak tudom, ha nem fizeti vissza legalább a szélvédő javítás árát (és akkor még olcsón megúszta !)Húszezret kért érte és rohad mindenütt, totál el van barmolva, bele van flexelve több helyen a lemezbe és egy már lyukadó rozsdás részt ki sem javított, jah és ha esőben megyek, akkor ingyen zuhany van a fejem fölött, ami sohasem volt még korábban, amíg hozzá nem nyúlt !!!
De aki látta személyesen a járgányomat az tanusíthatja, hogy milyen állapotban van az egész, nincs gey porcikája, amit el nem barmolt volna, csak maihez nem nyúlt hozzá !
Helyesbítek, azon is van barmolás, mert azt meg összefújta festékkel !
Útálom a cigánykodást, de azt is, ha hülyének néznek !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Jah és a 185SR14-ben az SR mint jelentene, vagy az S csak a /80 helyett van benne ??
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
qdak
addikt
talán nem ez a legideálisabb topic de mivel csak mercedes lesz a választás majd
és nem tudom mennyibe kerül 1 autó fenntartása mindenestül szeretnék segitséget kérni (még sosem fizettem sajátmagam autó után mindig más tette )
mondanám a lehetőségeket: (ha esetleg vmi adat hiányzik ami kéne a kiszámitáshoz szoljatok és adom ) vagy ha tud vki 1 oldalt ahol magam megtalálom annak is örülnék
lehetőségek:
w126:
1981 Benzin 4973 cm³ 177 kW/242 LE 1620 kg
1982 Benzin 2717 cm³ 136 kW/186 LE 1608 kg
ezeknek miben lenne változás ha Joungtimer v. Oldtimer lenne ?
1990 Diesel 2999 cm³ 90 kW/123 LE 1608 kgw124:
1990 Benzin 2960 cm³ 132 kW/181 LE 1550 kg
1990 Diesel 2497 cm³ 93 kW127 LE 1410 kg
1990 Diesel 3000 cm³ 107 kW/147 LE 1490 kg
1990 Diesel 3000 cm³ 125 kW/171 LE 1490 kgc230 kompr.
1995 Benzin 2295 cm³ 142 kW/195 LE 1420 kgc280
1994 Benzin 2800 cm³ 140 kW/192 LE 1460 kgvmint mennyit jelentene ha anyum nevénn lenne 30 év jogsival ?
Léci help vki!(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
!Overdose!
őstag
-
Batman2
őstag
Szia
Az idősebbeket és a régebben megszerezett jogosítványt mindenképpen díjazzák (költségcsökkentő, persze meg kell nézni melyik biztosítónál !), bár ez Youngtimer-nél másképp megy, ott asszem nemérdekes.
A tömege a járgánynak manapság asszem már nem érdekes, elvégre a súlyadó megváltozott teljesítmány adóvá, tehát a motor teljesítménye számít kW-ban !
A motor űrtartalma (köbcenti) 3000 ccm-ig számít, 3001 felett már a luxuskategória, vagyis mindegy, hogy 3001 vagy 8000 ccm !
2000 felett is van egy váltás, utána tán már csak 3000 a következő lépcső, 2000 alatt meg jobban tagolják, van vagy 3 kategória is !A járgány kora többnyire nem számít, van biztosító, ahol azt is figyelembe veszik, de nem igen nyom sokat a latba, nyilván ez aalól kivátel a Youngtimer, ahol minimum 25 éves kell legyen !
Szóval, ha nem Youngtimer korú a járgány, tehát normál biztosítás, akkor szokták úgy csinálni, hogy a tulajdonos egy idősebb valaki, tehát az Ő nevén van a járgány, és az üzembentartó pedig, aki használja, vagy fordítva, ezt most így nem tudom pontosan, hogy melyik ember szerint számítják a díjat.
Van a www.netrisk.hu oladl, ha jól rémlik, ahol van egy KGFB kalkulátor és ott ki tudod számíttatni, hogy melyik biztosítónál mennyi lenne, simán és ilyen-olyan kedvezményekkel és ki tudod választani a legkedvezőbbet, akár úgy, hogy a Te paramétereiddel (kor, stb.) számolja, akár úgy hogy anyukádéval !Jah, még annyit, hogy a nagy köbcentis benzines az benzintemető, értem ezt 280E felett, szóval egy 4xxx ccm-is benzines járgány még gázból is jó sokat becuppanthat az biztos, ezt sem mellékes szem előtt tartani !
És csak E jelzésűt (Economy - gazdaságoz), vagyis Injektorost javaslok, mivel a hagyományos karburátorors vagy egyésfél szeresét zabálja !!!
Egy 280E-nél is megvan vagy 12-18 liter kaja 100km-en.Sok sikert hozzá !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Visszakaptam a gépet, a szerelőtől. A javulás egyértelmüen pozitít.
A motor csendesebb erösebb és határozott a járása.
A gyorsulása piszok jó most,a régi olaj van benne ezért meg nem nyomom neki,de érzem hogy joval erősebb.
Hidegen is csak gyengén füstől, meleg motornál, igaz álló helyzetben, keményen megturáztatva éppen csak látható füstöt nyom ki
Most hogy a váltó visszakerült a helyére, nem rángat nem csörög zörög semmi, csak a motor kellemes búgását lehet hallani. Az adagolonak csak a pozicioján kellet állitani, a felújítása elmaradt, én akartam de lebeszélt rola végül, szerinte vétek hozzányulni.
A vezérműtengely is benn maradt, szerinte min.98%-os állapotban van, pénzkidobás lett volna cserélni.Az új hengerfejjel és vezérműlánccal a vezérlés pontos, tényleg össze sem lehet hasonlitani a korábbi állapotával.Holnap olajcsere, és minden szürő betét csere lesz a napirend, és utána M0-ás és egy kicsit elkenem a száját a technikának.
Gondolkodom azon hogy aki a kuplongot cserélte, visszamennék hozzá anyázni ezt hogy is képzelte, és minimum a 40k mukadíjat visszakövetelem, de számlát nem adott. Szerelő szerint erre az új kuplung és a váltó is rámehetett volna, ha jól értettem a nyelestengely tartotta egyenesben a váltot.
Októberben a komplett hátulja lesz kicserélve mindenestül csak a diffi marad bent régi, a generátort és az öninditot is felújítják.
Csak azért is befejezem a gépsárkánytw123 200D 1.1millió km+
-
sgabooo
csendes tag
van valaki, aki nagyon otthon van a 280CE motor kábelezésében, és magában a motorban is?
Új hozzászólás Aktív témák
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Konzol Screenshot
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest