- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Íme az új Android Auto!
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz GLOCK34 #101156 üzenetére
Egyik kollégával pont privátban értekeztünk a témában nemrég. Ott sikerült az alábbi infókat összeszednem.
"Nem egyszerű a döntés. Ha saját autómba kéne, akkor esélyes, hogy beneveznék egy két darabos csomagra "Osram Night Breaker Laser" nevű csodából. Ha minden igaz, akkor az Unlimitedhez képest kicsit fehérebb és minimálisan erősebb a fénye. Viszont ennél 10-15 hónapos élettartammal számolhatsz a saját tapasztalataim alapján (napi 2*25 km esetén).
Ha az élettartam is fontos lenne, akkor kicsit engednék és az "Osram Silverstar 2.0" mellé tenném le a voksomat. Családi Zafirában volt ilyen. Ugyan keveset volt használva a járgány, de 1.5 év alatt semmi gond nem volt és a gyári Opel izzóhoz képest érezhetően fehérebb és erősebb volt a fénye. Mások tapasztalatai alapján az élettartama is teljesen vállalható.
Kékes izzót -pl. Cool Blue Intense- nem vennék, állítólag nedves útburkolatnál eléggé tükröződik, sokat veszít a látható erejéből (ugyan saját tapasztalat még nincs).
A gyártói oldal alján le tudod tölteni a "Product data sheet" nevű doksit -oldal alja-. Ebben van néhány adat az adott izzóról. Az eddig említett három izzónál mind 1500 lm ad meg fényáramnak, lényegében csak az élettartamban van különbség a doksi szerint. (A "Lifespan B3" -a statisztikák alapján- az izzók 97%-nak a minimális élettartama, míg a "Lifespan Tc" értéket az izzók többsége -63.2% a hivatalos érték- még megéli , ha jól tudom)
Night Breaker Laser - Lifespan B3 = 150h, Lifespan Tc = 250h
SilverStart 2.0 - Lifespan B3 = 250h, Lifespan Tc = 450h
Cool Blue Intense - Lifespan B3 = 100h, Lifespan Tc = 200hPhilipset próbáltam (egész pontosan "Philips X-tremeVision +130%" nevű változatot). Viszonylag drága szerintem, fényerőben kicsit gyengébb volt az NBU-nál (=Night Breaker Unlimited) és érezhetően sárgásabb fényt adott. Viszont "elvileg" élettartamban többet tud. Ezt sajnos már nem tudom megerősíteni, mert időközben eladásra került az az autó, amiben ez az izzó volt. De három hónap alatt nem volt gond vele. "
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
válasz Peter.70 #101368 üzenetére
"Magyarországon 2015. decembere óta minden műszaki vizsga végén adnak vizsgabizonyítványt, tehát nem csak a május 20. után vizsgáztatott autók tulajdonosai rendelkezhetnek vele, viszont csak tőlük kérheti majd a rendőr az igazoltatáskor."
Szóval, ha eddig elveszett, az nem gáz, ha jól értem, de ezután már érdemes eltenni.
-
BigBlackDog
veterán
Érdekességképpen felmerült egy kérdés. Jól rémlik, hogy gyorshajtás esetén a Véda automatikusan, emberi beavatkozás nélkül küldi a bírságot? A megkülönböztető jelzést használó járművekkel hogyan "kivételez"? Rendszám alapján szűri, vagy mégis van valami emberi beavatkozás a folyamatban?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz szentkuti11 #101435 üzenetére
Valamikor volt valaki, aki hasonló helyzet miatt szívott itt a topikban. Meg is van a hozzászólás...
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz Elektrosokk #101540 üzenetére
Már néztem korábban, egy ideje fent van. Engem zavarna, hogy nem gyári. Persze, szakértő a tuning, csak kérdés, hogy mennyire szakértette meg a szakértő a művet, mielőtt hozzányúlt. Mondjuk, ha szép állapotban lenne akkor többért is el tudna menni szvsz, csak nem látom a bibit.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Holnap lesz valami tali?
-
BigBlackDog
veterán
válasz molnarpeter #101978 üzenetére
Ez most újautó, vagy használt teszt? Mintha 10 évvel ezelőtt is ilyenek lettek volna ezek a BéeMWék.
-
BigBlackDog
veterán
"...gtk-ra soha többet nem fizetnek rá"
Ez nem csak a TK-nál van (gondolom nem, mivel van tapasztalatod a témában azért)? Ott ugye érthető, mert nem lehet visszaállítani a jármű eredeti állapotát. De GTK-nál csak nem gazdaságos, szóval elvileg vissza lehet hozni a gyári állapotot.
-
BigBlackDog
veterán
Vagy úgy. Korábban talán ezt a cikket olvastam a témában. Ha jól értem eszerint, csak a cascos GTK után nem fizet újra, kötelezős GTK után még van élet.
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
válasz tomcsi23 #102604 üzenetére
Nem értem, meleg van. Ha jól tudom az MK2 Swiftben még nem volt széria a klíma, marad az ablak. Meg aztán lehet, hogy ha van, akkor sem működik, ilyen idős autónál könnyen el tud már illani a gáz. Biztos csak tölteni kell.
(#102605) Speeedfire: Én csak erről az egyről tudok. Az a Suzuki sok mindent látott már!
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Ha csak a Lancer és a Mazda játszana nem tudnék dönteni. Zajszigetelés egyiknek sem az erőssége a saját kategóriáján belül szvsz és azért a korrozióvédelem -hiánya- miatt is aggódnék.
Átérzem a helyzeted, egy ideje én is vergődök folyamatosan, egyelőre nem tudok jobb opciót találni a jelenlegi S60-hoz képest. Vagyis vannak azért kicsivel jobbak, csak kétszeres áron legalább. Az meg azért nem pálya, a mostani vassal sincs gondom igazából. Szerencsére nálam nem sürgős egyáltalán, de azért szeretném tudni fejben legalább, hogy merre tovább, ha valamiért úgy alakulna.
Egyébként mi a fő probléma (ha szabad kérdezni), ami miatt cserélni akarod a jelenlegi szekeret? Nem lenne érdemes várni még egy-két évet? Valahogy a mostani használtautó kínálat eléggé siralmas szerintem. 4.5-5M Huf körül 1.6 Vitarát és 1.4T S-Cross-t szokták ajánlani újonnan (5 év garival) elég jó felszereltséggel. Szerintem elég jó eséllyel nyugodtabb választás lenne középtávon, mint egy 4-5M Hufos 3-5 éves kompakt más márkából.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Ide is bedobom, hátha érdekes; Suzuki Swift és Baleno saját vélemény.
-
BigBlackDog
veterán
Kis segítséget kérnék. Nemrég volt átgumizva négy darab kvázi új, 1.5 hónapos (új autón lévő)) felni. Viszont a régi keréksúlyokat nem sikerült nyom nélkül leszedniük (képek lent). Elvileg a gyári súlyok eléggé profi mód vannak feltéve és nehéz sérülésmentesen eltávolítani ezeket. Viszont felajánlották, hogy lekezelnék javítófestékkel a sérüléseket.
Mivel a felni belső felén, a küllők mögött vannak a nyomok, így annyira nem feltűnőek, de azért mégiscsak zavar, hogy így néznek ki a felnik, miközben még ezer kilométer sincs bennük. Cél annyi lenne, hogy ne legyen feltűnő, a kocsi mellett állva ne lehessen látni és tartós legyen a javítás.Ez a javítófestékes kezelés mennyire bevált és mennyire lenne hosszú távú megoldás?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Aha, ez biztató eddig. A dolgot nehezíti, hogy gumicsere után még le is kerámiázták, de azt is újra megcsinálnák a javítás után. Mondjuk most elkezdtem gondolkozni, hogy inkább majd ott helyben kivenném a kezükből az festőeszközt és én lejavítanám a sérüléseket fogpiszkálóval + javítófestékkel. A kerámiabevonat javítását meg rájuk hagynám. Kérdés, hogy mennyire van erre vajon lehetőség...
-
BigBlackDog
veterán
+ többiek: Valószínűleg akkor nem szenvedek, legfeljebb csak itthon. Kérdés, hogy milyen javítófestékkel érdemes ezt javítani? Van valami spéci alufelnire való cucc (mint ahogy a fényezéshez is adnak javítófestéket)?
Egyébként kozmetika terén kifejezetten szépen dolgoztak az eddigi tapasztalatok szerint, csak valahogy ez a gyári keréksúlyleszedés nem jött össze. Reménykedtem, hogy esetleg tényleg ennyire nehezen lehetett leszedni csak a gyári súlyokat, de ezek szerint a rosszabb gondolataim nyertek megerősítést.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz barnam_ #103033 üzenetére
Reggel olvastam már. Képek alapján már el is kezdett csorogni a nyálam rá (mondjuk valami érdekesebb motorral szerelt változatra), de elolvasva a cikket az jött le, hogy a válasz a "nem". Legalábbis ilyen ársávban azért van kevesebb problémával küzdő alternatíva is, ha a konkrét példányt nézzük.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Egyik kisebb utcánkban múlt héten sikerült néhány kátyú körül a burkolatot kivágni és felületet foltozni. Ma taknyolták be a réseket kátránnyal/bitumennel. Mivel nem volt lezárva az utca, sikerült benyalnom az éppen javítás alatt lévő szakaszt. Nagyjából el tudtam kerülni a friss csíkokat, de a két jobb gumi futófelületének egy kis részére rátapadt egy adag takony. A hazáig tartó néhány száz méteren érezni is lehetett, ahogy üt a kerék.
Kérdés, hogy ilyenkor mit kéne csinálni?
a) Vakarjam le, ahogy tudom?
b) Van valami spéci oldószer, amivel könnyebben le tudom vakarni úgy, hogy a gumi ép marad?
c) Hagyjam, majd lekopik pár kilométer alatt?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs