- Mobil flották
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Computex 2024: perifériák az ASUS ROG fémjelzésével
ph A cég 50 gramm alatti, szénszálas burkolattal bíró egeret és decensnek látszó játékos headsetet is villantott a madzagmentes szegmensben.
-
Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
it Miközben az EU elkezdte osztani a chipszektornak a nagy támogatásokat, az ASML és az Imec olyan labort nyitottak az EU-ban, amelyben a legújabb chipgyártó eszközöket tesztelik.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
válasz szőröscica #274074 üzenetére
Még nyaraláson? Why?
Ott a pont: Nősülés, 2-3 gyerek és nincs időd ilyen hülyeségeken depizni.
Ha jól sejtem, még nem találtad meg a sportod.
Hihetetlen mennyire nem vesszük figyelembe a testi/lelki szükségleteinket egyébként...
Sport az nem azaz izé, amit szobában tvzés közben is lehet csinálni (elitpikus, ferdepad, szobabringa, stb), vagy az ember rákényszeríti magát hogy normális formában/kondiban legyen; hanem az, amit vársz hogy csinálhasd felpörget, fejben kikapcsol. Most azt nem tudom a szexet is ide lehet e sorolniNekem a túrázás, bringázás a sportom.
Mikor nyúzottan álmosan hazaérek, ha sikerül elindulnom 1-2 órás körre, energikusabban, frissebben, tiszta fejjel érek haza, miközben mentem 20-50km-t hegyen/völgyön. Tudom hogy hülyeségnek hangzik, de szerintem ezt más is meg tudja erősíteni hogy így van. Testi+mentális egészségért fontos, meg nyilván külön jó ha eközben rendezvényekre jutok el, túrákra, jó arcokkal sodor össze a szél akik szintén szeretik ezt csinálni.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz norbert1998 #274085 üzenetére
CMF-B: [link] Avagy az újabb Captur.
Ha a Teslának nem érdke nehéz autót csinálni, és nála nem nagyon fognak könyebbet csinálni elektromosból, akkor...
-C4 Spacetourer (rövid, enyém 1.3t), C5 Aircross (1.4t), CX-5 (1,45t), Tucson (1,5t), Touran (1,5t) ami hasonlítható hagyományosból az Y-hoz. Hibrid AWD CR-V már 1,7, meg ritka mint a fehér holló.bulikavagyok: Szép szép a FIRE mozgalom, már csak az első 100 milla hiányzik hozzá. Inkább azaz általános manapság hogy a rendes nyugdíjra sem készülnek fel. Kb egyik ismerősöm rak az állami alamizsna mellé semmit, reménykedik a... nem tudom miben, hogy hamar megpatkolnak?
cappa72: Nem tudom mennyire követed az új autós dolgokat, de rengeteg probléma akad velük. Meglepő módon az EV-kkel legalább annyi, de folyamatosan van valamivel szopás, nem nagyon tudok olyat akinek ne lett volna baja. Max nem zavarja/nem vette észre/leszarja már. Kb márkafüggetlen. Garis időben jdpoweres felméréseket érdemes megnézni, jellemzően 1,5-3 probléma akad velük amivel visszaviszik. Itthon alacsonyabban van a léc.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz MC Pite #274093 üzenetére
Pont kimaradt (mert több darabban tudom írni a hsz-t)az Y
(bár a topik szerintem már kezdi unni):
Alap 50es Y 1844 kg (egész korrekt), amivel nekem szóbajöhetne 75/80as, az 2t. Nem rossz, de itt is van kábé fél tonna. A nagyobbak mellé a model X-et állítanám, bár ez is 4,75, hosszú mint a vonatfütty, garázsba karcos lenne.
És az Y meg a 3-as inkább az átlag, nem a prémium autókhoz van közel (ár, kivitelezés, stb).Tsebacsi: Ezt nem találtam hány évre, de a garanciális (jellemzően 2-5) időszak lesz szerintem.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz forceberg #274280 üzenetére
Van annyi eszük (egy két korai japán/olasz S/S volt butább), de 30-40 paramétert néznek -ogy mikor állítsák le. A PUG meg a CIT ki is jelzi (pl hidegben, melegben, stb) hogy most ő offolta a S/S-ot. Én még engedném sokszor, de az autó szigorúbb.
cappa72: Nézz (ha nincs műszered rá akkor OBD-vel) olajhőt. Lakotton belül lehül, felesleges járatni.
Sőt, autópályán mire kisoroksz, 100, kigurulsz a parkolóba, már kétszámjegyű szokott lenni az olajhő, turbó már legalább egy perce csak hül. Itt én már csak 10-20 másordpercig szoktam hagyni, bőven elég.Előmelegítetés nyáron 8-10mp, mínuszokban 20-30mp, kis gázfröccs üresben, olaj körbeért, go.
Több nem kell, sőt, percekig járatádtól (télen) savasodik, vizesedik az olaj - értsd tovább vizes mint kéne ha elindulunk fél perc után.
Utána hogy hogy kéne menni, az a bonyolultabb, de leszarják (kisebb terhelés magasabb fordulat, gyoesítás közben _nem eshet_ 2k rpm alá a furdukat, azaz 3500-300nél kell elváltani árlag benzinest.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz norbert1998 #274331 üzenetére
Az még szűkösebb, kisautósabb sokkal, de megteszi ha ritkán can hátul felnőtt (futóműve is sokkal bénább, de akkori átlagot hozza).
Megszakadás előfordul...<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz rasotamas #274352 üzenetére
Egy apróság kimaradt... Milyen tárcsával?
Papíron bármihez jó, de vagy a normál, vagy leginkább Powerdiscet tennék hozzá atétől, párban nem valószínű hogy hangos lesz.Ennyire utálod a fékport?
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz Cseri0058 #274509 üzenetére
A rendszám le van szarva, bár emiatt már büntetnek.
Azért viszont azon érdemes lenne elgondolkoznod, mennyire látszanak a lámpáid hátulról...
Nagyjából sejtem, de dobhatsz be egy képet 10 centivel alacsonyabbról lőve mint az autód teteje.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz Rivaul #274674 üzenetére
Akku biztos hogy nem segít ebben az állapotba; kell bele egy másik.
Én sose várom ezt meg, inkább mindig az első jelekre cserélek, és eladom amíg még használható (akár egyszerűbb járműbe).
Azt nézd meg, hogy EFB vagy AGM akku kell a tiedbe. AGM helyett nem mehet más, EFB helyett mehet AGM (de az drágább).
Exide jó márka, ha ennyit kibírt, simán jó.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz Dare2Live #274636 üzenetére
Azért a hipermillerek sem akarják a technikát sem szétküldeni (a nagyja).
Sőt, manapság egyre kevesebb a motorfék - vagy az ECU kétféle erősséget tud.Ahol lehet (kanyargós út) igyekszem Pulse&Glide-ot alkalmazni, de ilyenkor meg eleve finoman engedi vissza az ember, pl kettőtömegűt se akarja szétbaszcsizni az ember.
Xsara Picasson a 2-3 hetes beüzemelések (és közben párás garázsban állás) és utána hipermilleresebb közlekedésnél (hogy meglegyen az első hely spritmonitoron, ne csak a 2.) biza a hátsó olcsóbb tárcsa ment is két év után a lecsóba. Aztán kapott normális fékmechanikát is, meg rászoktam az agresszívebb fékezésre néha, meg kevésbé érdekel a helyezés. Akkoriban a napi 2×1 órás vezetés körben szórakoztatni kellett magam valamivel, mostmár 'csak' közlekedek.
Utak: Néha megy a topikban is hogy páran mondják hogy kell ballonosabb gumi, hasmagasság, páran meg hogy hol a faszba közlekednek ezek az emberek.
Mentünk megint sógiékhoz, Esztergom Letkés (ill következőled az új Ipolydamásdi hídon) Nagymaros, Verőce, stb vonalon. Sokáig ment előttem egy Proceed (óvatosan), első két alkalommal füleltem mi ez a hang, majd rájöttem, hogy időnként leér lengőkar/valami az alján. Nem volt extra csüccs, agyonpakolva sem, egyszerűen ilyenek az utak. Nem számolva pl a majori utat, ami már gyakorlatilag 1 sávos, és helyenként az út széle és közepe között 25-30cm különbség van már.kisza25: A start-stop is csak arra jó,hogy drágább akksi kelljen
Örülök, hogy az enyémben még nincsen
Mikor már volt a 208ban, onnantól az volt fura, hogy a Megane faxért ketyeg mikor állok a pirosnál. Nem hagyom mindig hogy lelője (pár másodpercért), de mikor sokat kell várni kereszteződésnél, pirosnál, sorompónál, minek járjon?
OK, nem 30 hanem 60k egy akksi 4-5 évente, de amúgy is jobb azaz aksi, plusz egy városban mikor 2-3 sávon állunk a hosszú pirosnál (ahogy jártam Oroszlányba Tatán át) az már 15-25 autó ami 30-60 másodpercig ketyeg miközbenaz idióták tapossák a féketállunk.
C4 ST-ben is van, ügyes, szeretem. Évi 10k belefér, és akárhány hengeres, azt is meg lehet szokni mikor semmi rezgés nincs álló autónál. És ha erre méretezték az alkatrészeket, nem valószínű hogy egyéb hátránya van (nem nagyon hallottam önindító vagy öndindítós generátor cserékről tömegesen).[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz szőröscica #274723 üzenetére
+1 a jobb ülésre a 2 zónás ellenében ha választani kell.
Asszony úgyis mindig jobban fel van öltözve.
2019óta van kétzónás klímánk (az aktuáils családiban) de kb sose nyúl külön az ő oldalához, általában át is kapcsolom mono-ra. Én szoktam lenni a szűkebb keresztmetszet hűtésnél (vagy kislányom hátul) télen meg úgyis ülésfűtést használ párom végig. És ő kabátban ül, mikor én sima kapucnisfelsőben (minek hívják ami nem kardigán, nem pulóver, nem melegítőfelső mert cipzáros?).<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz kisza25 #274727 üzenetére
Ilyenekre 208/C4ST visszaindítja a motort (ajtónyitás, övkicsatolás, gurulás). Ilyenkor inkább kinyomom a S/S-ot, egyiknél dedikált gombos, másiknál 2 kopp.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz MunezXBK #274733 üzenetére
Igen, ezt említettem, hogy két csoport van a topikban.
Fiestával és C3-al is leértünk ezeken az utakon ha lendületesebben/hárman mentünk, ha jöttek szembe nem mindig volt opció jobban helyezkedni.
208al voltunk most, az meg relatív magas - C4 ST meg még magasabb, mindkettő úgy készült hogy nagyobb kerékkel máris kész legyen belőle a 2008 - C5AC/3008.Első nap hazafelé inkább Nagyoroszi/Hont felé jöttünk haza, ami kb 15p/20km plusz, de arra normális/átlagos az út.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
ha szépen váltogatsz vissza
Tegye fel a kezét aki használja a rev matchinget? (Akinek van rá jó magyar kifejezés, jöhet.)
Most az tegye fel, aki hallott róla, vagy tanították (hogy visszaváltáskor ne vegyük el a gázt). Semmi racsing meg H&T, csak hogy egy irányba változzon a fordulatszám.
Én jelentkezek (2-3 éve használom csak autóbubus létemre, ami ciki, de lehet hogy a topikban sem vagyunk ötnél többen akik használják is).Ha szokásos módon elvett gázzal ráb...engedi az ember a hajtásláncra a kuplungot (azaz ahelyett, hogy pl 2000ről 2500ra emelkedne; előbb leesik 800-1000rpm környékére, és záráskor a 'kerekek' ferántják a motort 2500re), akkor felfüggesztők, bakok, kuplung és kettőtömegű nagyon nem annyit fog elmenni, mintha normálisan használnák, meg persze nem túl smooth így vezetni.
És én soha senkit nem láttam élőben aki ezt használná (max vannak rutinosabbak, akik gyorsan váltanak, és csak 1200ig esik le, és kicsit finomabban kuplungol vissza).
Kickass: Csak a fentiek, vagy bármelyik befúvási pont zavar?
90%ban láb+ablakot használok, amíg meleg van de még nem klímázok, olyankor hagyom fent, kb bármilyen autóban.
A mostani végre mindhárom befúvási lehetőséget egymástól tudja, azaz tudom mindegyikre is irányítani.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz MasterMark #274764 üzenetére
Ez is az. Főként a visszaváltás, elektromos gázpedálnál elég egyszerű, mert amíg kb tartom a sebességet, addig csak nem kell felengedni a gázt.
Ha ki kellett venni üresbe, de még gurulok, akkor adok egy kis gázfröccsöt, hogy ne alapjáraton engedjem rá.
Úgy tanítják: Váltáskor engedd fel a gázt. Felfelé ez ok, de visszaváltásnál pont nem jó. Tök logikus, és ha így tanítanának, tök természetes lenne, egyébként pár nap mire megszokja az ember.
Ha direkt motorfékezni akarok, gyorsan kitartott gázzal visszaváltok, és utána jön a motorfékezés.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Nálam nincs autohold (csak visszagurulásgátló, azaz 2 másodpercig megy), viszont simán ráhúzom akár a kézit, akár az elektromos rögzítőféket. Eleinte sajnáltam, az aktuátorokat ezért dolgoztatni, de féken tartósan állni se szeretek, meg lusta is vagyok, meg a vádli/combom elég sokszor görcsre hajlamos .
Ha valami kanyar/stb van ami miatt nem látszik olyan jól hogy állok, akkor viszont rálépek 2-3 rövidet a fékre(az álló autónál), hogy lássa a következő messzebbről.Régebben a pótféklámpához használtam modult, de utóbbi két autónál már nem építettem be, ha van rá mód, akkor gyors szakaszosan fékezek figyelemfelhívás végett (főleg ha közelebb jön).
Hja, fura, a fényt szeretem (mind a természetesen fényt, mint lámpa és világítás bubus vagyok), ellenben a kis testem az erős fényt nem bírja. Pl erősebb napsütésnél olyan, mintha a szemein között az orrnyergem át 'ívet húzna' valami/ideg, és ettől általában tüsszentenem kell, meg hunyorogni.
Este is kifolyik a szemem néha; külön öröm amikor ködzárófényes és féket nyomós autós mögött vagyok sötétben, városban - korábban kb minden este fogtam ki ilyet, manapság bringával járok ha nem esik, kevésbé érint. Ellenben a bringaút lentebb van mint a főút kicsivel, szóval kapom a fotonokat
Amúgy meglepő volt hogy most az osztrákoknál milyen sokan használtak ködlámpát (nappal), és sokan ködzárót is.Még többen is figyelnek a fordulatszinkronra a topikból mind gondoltam .
Szokták mondani ismik, vezetessem a tulajt ha magánszemélytől veszek autót, hogy lássam hogy vezet/hogy vigyázott az autóra. Felesleges, mert 99,999%ban az a tulaj, aki 3-5 évre vette az autót, jellemzően még az átlagos műszaki színvonalat is allulmúlta.
Pl 6000km alatt széttrancsírozott első gumik, stb stb.A topiklakók nagyjától vennék autót .
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz cappa72 #274832 üzenetére
Ha lehet, legalább leszállni a fékről a duda nyomkodása közben. Szerintem ennyi.
Sógiék is így kaptam puszit egy billencstől nemrég, ott volt kamera - amúgy letagadta elsőre.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz Teasüti #274939 üzenetére
Ahogy Qru írja, lehetőleg a nívónál szívd le. Kis fordulattal használhatod addig.
Tanulság: legalább 10%-al alá lőjj! Utántölteni könnyebb.
Mikor kötelezőn felső nívóra vagy kicsit fölé töltik, rohadtul idegesít, nem látszik a szint.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz Vismajor01 #274990 üzenetére
Mindkettő bukó elvileg.
CC2őt vennél a nagyvasra, esetleg 4S2X, vagy az említett 4S gen3.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Miért nem adod akkor el?
Rájöttem közben, hogy csütörtökre kaptam (másfél hónapja) időpontot fizikoterapeutához. Ha hamar végzünk és nem fáj, megyek még talira .
Elég masszív vihar volt itt is, szerencse hogy a ruhaszárítót a szélvédett sarokba rakom mindig (asszony a szél útjában hagyja). Hajnalban olyan szél és olyan eső (azt hittem jégeső) volt, hogy nem mertem ajtót nyitni hogy behozzam (szerencsére rajta maradtak a cuccok).
Sajna a felmelegedés, vizek melegedése ezeket erősíti, egyre gyorsabb a víz körforgása, több a vihar (nyilván években nézve).
Itt max 23° lesz, a futóverseny idejétől megint eső. Nagyobb baj, hogy némileg lesérültem, és mivel csapatban megyünk, asszem sétálni fogok csak.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz z123456789 #275068 üzenetére
Vagy csak menni kell vele, vagy valamit rövidre zárt. Próbálj menni vele pár km-t.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz focvis #275200 üzenetére
Eltekintve attól, ha tudtál/kellett helyi emissziómentesen járni (ősszel és tavasszal?) akkor kb a kétliteres dízel fogyija, nem?
Azaz nem rossz, de csak annak éri meg, akinek kell rövid utakon (érdemi fűtés/hűtés nélkül) is az autó (ovijárat pl). A csomi/bővíthetődég árán (bár V60 amúgy sem cuccolós autó).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Tegnap mentem bálnácskával sietősebben, Nyerges Tata, teli volt az út vasárnapi sofőrökkel, mi meg késve indultunk. Lakotton 60-70 ahol belátható volt, lakotton kívül 100, ami nem lenne sok, ha nem 45 meg 70-80 között poroszkáló autókat kellett volna folyamatosan előzni. Tatán belül kisebb forgalmú, lassabb utcákon, mert nem bírtam cérnával (sem megelőzni) a 40-45 között andalgó füstölő járműveket.
#rohadjonmegakiatrafiszigorításthülyéntoltaamédiába
[kép]
Vissza meg esett, vizes (hullámos tré úton sok helyen állt a víz).
Rosszabbra számítottam.Ami meglepett, hogy az ex szokásos úton most tűnt fel, hogy a M3-tól is kényelmesebb a futómű!
Kerék nehezebb (nagyobb is egy 1"-al), nyomás nagyobb, rugóút nagyobb. Talán a kanyarstabi a fő difi - Megane egyből kezdett támasztani, itt az elején mintha nem fogná, majd később hirtelen támaszt be.
De nem kis eredményt (azokon az utakon) egyszerű konstrukcióval M3-tól komfortosabbnak lenni (korrekt útfogással együtt meg főleg).
Bár kislányom kivételesen rámszólt párszor, hogy legalább a kanyarokban lassabban menjek, meg miért megyünk mindig olyan gyorsan(előzések), de a jobb egyes 'limiter' csendben volt, ez még csak a munkábamenős tempóm volt.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz Reggie0 #275216 üzenetére
Tempomat megteszi, de alacsony fogyasztás sose lesz vele.
Pályán még hasonló, de dombos, kanyargós, nagyobb forgalmú részen már odafigyeléssel jobbat lehet hozni.Plusz focvis meg Qru amúgy sem kezdők
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz kisza25 #275234 üzenetére
Az inkább a limiter. Amit érthetetlenül keveseb használnak, pedig nálunk sokkal jobban használható mint a tempomat.
De kinek a pap, kinek a papné.
Qru: Azért azt a helyezést se a lepkék hordták össze. De igen, vannak eltérések a kivitelezésben, de ami legfőképp nincs a tempomatnak: szeme, hogy lássa mi következik .
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz cOxeR #275241 üzenetére
A tempomat karon/gombon vagy szoftveresen szinte minden autóban 15 éve két állása van.
Cruise control és limiter.
Limiter: A beállított sebességet nem engedi (csak padlógáz hatására) túllépni.
Gyakorlatba te szabályzod a lábaddal ugyanúgy a sebességet, csak hogy ne villanjon a trafi, megvéd a véletlen csekktől.Van aki kitámasztja a lábát a pedálra és mintha tempomat lenne, kitartja a beállított sebességet, és csak olyakor veszi visszább a gázt, ha valami forgalmi szituáció miatt kicsit lassítani kell, majd megint a gázon pihenteti a lábát.
A sebesség túllépés figyelmeztető prüntyögés az más.
Tempomatnál autója válogatja tud-e fékezni. Manuálisoknál jellemzően nem szokott, van amelyik automatánál (leginkább ha radaros) jellemzőbb hogy fékez is.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz norbert1998 #275253 üzenetére
Már kb tíz éve használta akkor az autóipar. Mellesleg jellemzően fos szériás láncok után jöttek ki ezekkel.
Nem teljesen hülyék, van előnye is, csak tudni kell -mint mindennél- mivel jár a használata és mire kell figyelni.
[link] és [link]Az, hogy szokás szerint a gyártók ezt nem kommunikálják ki rendesen a juzernek, szerviznek (mint sok más dolgok sem, adbluetól kezdve motor olaj specifikáció pontos megadásáig/betartásáig) már más kérdés.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz kisza25 #275257 üzenetére
Személyautóban ilyet én még nem láttam...
Kizáró vagyban van a tempomat és a limiter.
A tempomat gázelvétellel/motorfékkel próbálja megakadályozni hogy gyorsulj, és ugyanezekkel az eszközökkel dolgozik a limiter is (csak az ecu-ra van hatása).ha 130- ra rakom a tempomatot, akkor 130- al megyek végig, nem kell félnem a trafitól és egy dombon nem esik vissza a sebességem - Ezt nem vágom.
Limiternél vissza is válthatsz (tempomat ilyenkor jellemzően kikapcsol) ha kell a sebesség tartáshoz, előzésekhez, és ugyanúgy aktív marad. Mostani autón ez jópofán látszik, CC egy zöld volnal a bal oldali skálán egy sárga vonalat húz, amihez látod ahogy közelítesz, a CC meg egy zöld vonal, és azon tartja.Ha jól sejtem a táblafelismerős/ASL is így megy, kamerával kiegészítve.
tboldi: Csak akarni kell : [link]
A barna Picassomban úgy volt, hogy limiteres kart vettem, de nem cseréltem ki a gázpedált limiteresre (van egy kapcsoló még a poti mellett), így azt inkább inkább nem aktiváltuk csak a tempomatot. Volt belőle ilyen is, olyan is (régebbiekben csak CC volt).
A Meganabe már pl 99,9%ban a limitert használtam, részben mert nem volt olyan ügyes és finom a tempomatja mint a psa autóinknak, részben mert kevés olyan hely van ahol sokáig konstants sebeséggel tudok (akarok) menni.
Meghát amíg a gázpedálon pihentetem a lábam, addig a limiter szinte úgy működik mint a tempomat.hdanesz: Zárt autóban páraelszívó párna, menet közben fűtés+klíma. Otthon esetleg porszívózás, de sokat nem ér. Ezen majd a kánikula segít.
Nem kapcsolnám be az ülésfűtést nedves szivaccsal....[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Groupama casco:
Ezúton tájékoztatjuk, hogy a ... rendszámú járművének ... szerződésszámon nyilvántartott casco
biztosítási szerződését társaságunk a biztosítási feltételek alapján – miszerint a szerződő felek a biztosítási szerződést a
biztosítási évfordulóra legkésőbb a biztosítási évforduló előtt 30 nappal indoklás nélkül felmondhatják – biztosításának
évfordulójára, azaz 2023. szeptember 30-ai hatállyal felmondja.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Off: Felénk (Tát) épp havazik Aprószemű, de ahogy a szél viszi, egyértelműen hó.
szőröscica: Ez épp asszonyé. Bár nemrég azzal ralliztam, az egyszerűen kívánja, és ahogy eldöntöttem az ülést és kiszedtem a kalaptartót, a kipufogó hangja bejött, pont úgy mint a szívóhang, ahogy nyitott a fojtószelep, szépen lehetett hallani a plusz áramlást.
Amúgy is kikellett kicsit kormolni, akkor mentem inkább fel Nagyoroszinak fenti határátkelőn át[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz kisza25 #275306 üzenetére
M1: Tudsz tempomattal menni? Én nem, lehet bennem a hiba. M3? M7? M0 forgalmas időben?
Sose tudok, max ha egy százzal menő kaminon mögé beállok, de akkor is ha betartja a korlátozásokat, még így is ki kell többször kapcsolni a tempomatot.
Nem tudnak az emberek egyenletes sebességgel menni, ha nagyobb a forgalom, akkor meg főleg. Sávok között is tartani a sebességet (itthon) meg kb öngyilkosság (kivéve M6) - letolnak a szlovákrendszámos bajor M packetes autókkal meg a románok bármivel.Limiternél a lábad a gázon pihen(nekem ott kényelmesebb mint a padlón), és amikor nem a beállítottal akarsz menni, felemeled a lábad amennyire kell.
Úgy is nézhetjük, hogy limiter mellett nincs értelme a sima tempomatnak, hisz:
-nem látja a domborzati viszonyokat(se), így ilyen helyen mindig késében van,
-'ész nélkül' ad egy csomó gázt emelkedőn is mikor vissza kéne váltani,
-fékre vagy váltásra mindig kikapcsol
-limiterhez (pályán) nem is kell nyúlni ha határozottan akarsz előzni, csak lenyomod rendesen a pedált, utána visszaáll ahogy beálltál a konstans sebességre.De lehet látványosan nem érteni mire jó. De éri kipróbálni is.
OTP MOL move kupon: Két héten belül lejárós, aszerint aktiváljátok!
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz brumi1024 #275317 üzenetére
Mondjuk a mostaninál nem próbáltam, hogy váltáskor kikapcsol-e (hisz elég ritkán tempomatozok), meg is nézem .
Jogos, előzésnél megy a tempomattal is a túlnyomom pedállal(Renaultnál leszoktam róla, mert villogott pirosan sebességtúllépésnél egy keret a sebessgémérő körül, és idegesítő volt ).
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz kisza25 #275325 üzenetére
Régen a Picassoval szórakoztam azzal, hogy melóba végig tempomatoztam (jah, 2×1 óra uncsi). Rövid nyomás 1 km/h, hosszú 5km/h különbség, de ha váltani kellett, kikapcsolt (én meg visszanyomtam). De ha nem munkábamenős flow van, akik napiszinten arra járnak, akkor szüttyög, előz, szüttyög, előz ismétlődik.
Mindjárt indulok haza, ki is próbálom .
A C4ST-nél nem volt pályán olyan emelkedő amihez vissza kellett váltani (max M1-en befelé van emelkedő, ami ha a 110-120ról lépnék el, ahhoz már visszaváltok, mert anélkül csak lightosan gyorsul).
Még a Várpalota, Veszprémi elkerülő környékén (évi 1-2×) is tudnék egyenletes sebességgel menni jut eszembe, de általában M0 és M3 eleje amit használunk, ott esélytelen.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz kisza25 #275330 üzenetére
Tegnap kipróbáltam, váltáskor szünetelteti (kikapcsolja) a tempomatot a C4ST.
A szabályzási finomság az jó, adagolhatóság is (1/5km/h).Gumin én is csodálkozok, ha előre raksz újat, hátul hamar(abb) összejön a tapadásvesztés, én nem erőltetném (és kb tilos is).
Én sose dobom el a gumikat, eladom őket . Ősszel érdemes lesz valószínű felrakni az új szettet.
Milyen típust vettél ami várja a felrakást?
Bridgestone 3 évszakosa nem bírja túl jól, de valóban nem annyira tartósaka 4S-ek. Mondjuk átlag esetben inkább a revülés üt be hamarább mint a kopás - jellemzően akik sokat mennek, 2 szettjük van, vagy csak az esős évszakra (ősz-'tél'-tavasz) használnak 4S-t.
Qru: Peeeersze, senki nem hiszi el neked, úgyis ott fog elrohadni a gumi is, felni is a pincében
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz szőröscica #275413 üzenetére
Fekete? no go
Normális ülés, világítás, motor... ha ilyesmi kell, uccu. Kár hogy nincs színe.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz kisza25 #275422 üzenetére
Utóbbival már (rég) nincsenek gondok. Az opel 1.2esében kevésbé bíznék, rövid életű volt, alig ismerik.
Évente megmérik a szíjat (1 perc) és psa-nál már 15ezrenként írják elő az olajat, plusz ha betartod a 2312/2010-es szabványt, azzal normálisan bírja.Jó ez a rámpa, de kicsit sajnálom rá, több szenvedéssel, de enélkül is meg szoktam oldani - nyilván ezzel könnyebb lenne.
Plusz probléma, hogy párom segítségével se túl könnyű felállni, mert a még nem jó még nem jó már nem jó nem elég; és hiába könyörgök mindig hogy centiben/méterben mondja mennyi van hátra, sose sikerül.
Faternak volt ilyen, még ott van anyámnál, fém; de el is csúszik és túl meredek is, beleér kb minden (mai) lökösbe.rbalint88: Sem használtan, főleg nem újonnan (rohadjanak meg hogy fekete/ezüst/fehéret kötnek le az importőrök) nem vennék olyan színűt/színtelent, ami nem tetszik. Nyilván könnyebb dolgom lenne, ha elengedném a a szín kérdést, és 5-10× annyi autó lehetne innentől célkeresztben.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz kisza25 #275442 üzenetére
Láttam, nem izgat miből lesz cikk, egy ideje követem az EB2-őt.
A kappákból is lehetne, opel mocikból is, fordokból, mazdákból, és rengeteg másból.Az érdekel melyiknél milyen problémák vannak, hogy védhetők ki, hogy orvosolhatóak, meg hogy milyen a motor ha jó.
De EB2 még mindig biztosabb mint az LIH, részint mert sokadik generáció, részint mert ismert.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz mycso #275446 üzenetére
Ahogy írják. Elől az ABS vagy jellemzően gázelvézel megmenti a helyzetet. Mikor előz a hátulja, azt nem sokan fogják meg.
Sok cikk és videó van róla.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz EQMontoya #275464 üzenetére
Ahogy vilike írja
Szerencsére a nehezebb seggű hátsókerekeseknek ritkábban megy el a feneke... Vagy nem .
Btw E90, F30 inkább ortolós, nem tudom hogy érték el. De úthibán, nedves rácson csúszott a segge mikor nem akartam.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
-
MC Pite
veterán
Tesla FSD: [link]
Eléggé bétás.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
tboldi: Amennyiben valódi E jeles izzó volt (nem kínai/auchanös, aminél csak rányomtatták), akkor kurvára önhatalmúlag és tévesen vágtak meg. Sajna több ilyen túlkapás is jellemző műszakin.
lezso6: 2017 óta ledes főnfényeket használok, számos alkalommal állítottak meg rendőrök (este is), és voltam műszakin. Igaz, nem vakítós, nem gagyi fényofforásokat használok, pontosan beállított fényszóróval.
Most hogy rommá szekálták KomEgom megyében a műszakis állomásokat (és pl a hibátlan autómra ráírtak egy duda nem szól rendesen-t, hogy ne legyen azért se hibátlan ha ellenőrzik őket) így az egyik helyen kérték, és visszaraktam a 3 párból kettőt (4300K volt a 3. nem vették észre, pedig tudták hogy ledezek).
A másik autót másik helyre vittem, említettem hogy ledes főfények vannak benne, kiszedjem-e, vagy ha normálisan világít, akkor maradhat-e. Megnézték, maradhatott.rbalint88: A 25wattos LED értelemszerűen a 60wattos izzótól sokkal kevesebb hőt termel!
EQMontoya: A jónak foncsorosban sem rossz a képe, még a messze legratyibb H4-ben is lehet korrekt: [link]
norbert1998: Nem rakjunk xenont halogén helyére, nagyobb a féynforrás, több a szórt fénye, kevésbé pontos a vettett kép, és a ledtől is erősebb, az már sok!
H4 - H7 helyére 15-20Wattos ledek mehetnek, a xenonok (25-35w) sokkal erősebbek. Van ledből is rohadt erős, értelemszerűen azt se rakjuk főfénybe, főleg tompítottba!
Sőt, a gyári 25W xenon helyett is (emelt féynerejű és színhőmérsékletű új xenon izzó után) ledet vettem inkább, mert korrektebb: [link]<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz EQMontoya #275618 üzenetére
Osramból van nagy emitteres. [link]
Az első tré, max projektorosba jó, de abban se az igazi a második is túl nagy, de használhatóbb.De a legalizáltban rendes led van, okkal.
Ami a mostani etalon, abban pedig még kisebb: [link]
Szerk:
tboldi: Akkor az butaság + túlkapás.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Én elmentem hogy megmondják milyen tornát kell csinálni és hogy kislányom járása okés-e, így elvileg 15 perc alatt szabadulok, gyakorlatilag 10 perc híján 2 órát voltunk (szerencsére volt játszósarok) és alig bírtam mozgatni a karjaimat(most is combos izomláz van benne, meg zúzódások ), így elesett a tali.
Majd valamelyik kövi
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz macilaci78 #275682 üzenetére
Oh, arra számoltam hogy megmutatják mit csináljak a felkarommal, majd csuklótól (infósként szinte állandó az ínyhüvely gyulladás) a nyakamig szétnyomkodták a csomókat, amit kibírtam röhögés nélkül hogy finoman fogalmazzak.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Assetto Corsa Competizione
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Dell notebook topic
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen