Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Mennyit érhet most Elon Musk AI-cége?
it A jelentések szerint most 6 milliárd dollárnyi tőkét vonna be az xAI, és 18 milliárd dollárra becsülik a cég értékét.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
rbalint88
addikt
válasz blt.62 #16426 üzenetére
ha évi 6-8ezer km-re nem tudsz megengedni 14 literes fogyasztást (ez kb 400e Ft/év, tehát szűk 40e/hónap), akkor lehet nem olyan kategóriában kellene gondolkozni, amit 100, de inkább 150 alatt nem gumizol át, mondjuk ennyi km-re mehet 4 évszakosból egy jobb, de ez akkor 150-200e Ft, 3 év alatt elfogy az autóról. Egy olajcserés szerviz évente 50e körül van normális alkatrészekkel. És akkor ott tartunk, hogy még semmi nem romlott el.
Egy prémium suv dízellel is bekapkodja városban a 12 litert, viszont durvább költségvonzatai vannak gumiban és szervizben is, plusz ha valami megkotlik, akkor az sokkal jobban fog fájni, mint egy kommersz benzines cicaterepjárónál, amibe cserébe 14 litert tankolsz. -
rbalint88
addikt
válasz ngabor2 #16691 üzenetére
Egy normális usb+blútyúk fej (opcionálisan cd-s), a másik din helyre meg lehet eszkábálni egy kiváló tablettartót.
iPad mini 6 órát elmegy Sygic progival, tapasztalat. DE, ha van nagyképernyős telefonotok, akkor az bőven elég. Nekem az 5,5" kijelző bőven elég, szinte sok.
Ezeket a kínai rádiókat pedig inkább kerüld. Ahhoz azért sok pénzbe kerülnek, hogy folyamatos bosszúság legyen velük. Gyárit mondanám, főleg a faceliftesbe szerelt RNS510/Columbus egységet, de az sok píííz, plusz macera a kábelezés is. -
rbalint88
addikt
válasz roberto211 #16814 üzenetére
A B5-5.5 tankságától sehol nincs egy B6. Nem rossz, de azért a B5-nek nagy előnyére vált anno az Audi A6-tal közös platform.
-
rbalint88
addikt
válasz szőröscica #16999 üzenetére
de legalább nem kell csúcsra járatni a klímát és a cooler is hatékonyabb, az legalább +10 lóerő!!!
közlekedésre: nyáron korábban jártak az emberek a kánikula előtt, meg nem kellett a gyereket oviba-suliba vinni, most meg kell vinni és menni érte, meg különóra, anyám kínja, stb stb, dolgozni is kell, túlóra, fujj. október elejétől megint kicsit visszább megy, amikorra eltalál a gyerek magától a suliba és megy bkv-val.
-
rbalint88
addikt
válasz Elektrosokk #17096 üzenetére
szifonra sygic-et. 30euroért örök frissítés és az accountoddal beregelt 5 eszközön lehet rajta egyszerre. eddig 3 év alatt soha nem hagyott cserben, okosan mondja a dolgokat és legfőképp időben.
-
rbalint88
addikt
válasz anonymus89 #17404 üzenetére
én kb mindig felkapcsolt fényszóróval járok, sokat is használtam az autót és a GE megalight ultra 90%+ tartósabb volt, mint az Osram nightbreaker, plusz olcsóbb is. Ez azt jelenti, hogy 5-6 hónap helyett kibírt 7-8 hónapot is egy oldal, de általában nem egyszerre pukkantak el.
-
rbalint88
addikt
Vicces cikk/játék angolul, jót mosolyogtam rajta.
-
rbalint88
addikt
1.8 benzint nézegetni lehet, venni nem annyira érdemes. visszahívás is volt rá, mert fogy belőle a gyűrűzés... japán minőség vagy mi 2.0-ról nem hallottam különösebb gondokat, nekem még régi 110 lovas fixturbósom volt, de a 116 lovas csak a változó geós turbóban más. nem egy erőmű, dízelhez képest sokat eszik és inkább csak akarás van benne, mint menés, cserébe nem elromlós fajta.
-
rbalint88
addikt
válasz szőröscica #17783 üzenetére
Az olyan, mint normál kúton az alap?
-
rbalint88
addikt
válasz Remekelek28 #17836 üzenetére
15ezerert szerintem ne ulj fel a szoporollerre, mert a vegen aztan tobbe fog kerulni az utanajaras meg idegeskedes, mint ha az elejen berakattad volna a tutit. Az meg az igazi foszopas, ha kiderul, hogy megsem megoldhato az olcsobbra atrakni vagy atrakjak es nem mukodik, aztan ki kell cserelni a megfelelore a szelvedot.
-
rbalint88
addikt
válasz bitpork #17923 üzenetére
zemberek védelmében azért annyit hozzátennék, hogy nem szagemberek, nem kötelességük érteni hozzá, tehát részükről jogos a felháborodás, ha át lettek basszintva. szerintem normális gondolkodású, jóérzésű ember örömmel veszi azt és esetleg még áldozni is hajlandó rá (lásd kék, zöld és egyéb eco-kivitelek), hogy kevésbé fossa tele a világot mindenféle szennyezőanyaggal a lehetőségekhez képest, mert gondol arra, hogy talán akkor a gyereke, meg az unokája is fogja még látni a Napot, mert nem lesz olyan durva szmog.
politikusoktól azért lenne képmutató dolog a felháborodás, mert esetleg konzultálni kellett volna szakemberekkel, akik megmondták volna, hogy nem lehet úgy leszorítani a CO2-t, hogy más oldalon ne boruljon fel az egyensúly. illetve pontosítok a megfogalmazáson, ilyen rövid idő alatt nem lehet megfelelő technológiát kifejleszteni, hogy egyenletesen, minden értéken javítva vagy legalább nem rontva csökkenjen az emisszió. na ezért kurva nagy hunyó az EU ebben a témában. nyilván az autógyárak is elsősorban a pénztárcájuk miatt sipítoztak, de azért benne volt az is, hogy amint az bebizonyosodott, tényleg nem sikerült megfelelő megoldást találni az emisszió csökkentésére. -
rbalint88
addikt
válasz bitpork #17925 üzenetére
óra szerinti csodavárást ne keverjük ide. egyrészt ez egy globális probléma, másrészt főleg az újautó vásárlókat érinti/érintette.
lehet rosszul látom és a zemberek szeretik, ha át vannak verve, de én nyugodtabban töltögetném az üzemanyagot az autóba, ha az a katalógus szerint is 7litert fogyaszt, nem pedig állítólag 5-öt, ami nyilvánvaló nonszensz. ez mondjuk usában ugye megoldott dolog, nem is értem, hogy itt miért nem lehet egy rendes fogyasztásmérési ciklust bevezetni... mert az oké, hogy adózási szempontból a katalógusérték számít, node a fogyasztás az leszarja, hogy mi van a katalógusban, azt a valóság alapján fizeted. flottaüzemeltetőknek is egyszerűbb lenne az élete, ha nem kéne barkochbázniuk ezzel. -
rbalint88
addikt
válasz Burt1793 #17999 üzenetére
igen, egyet vissza érdemes az előzést mindig mielőbb befejezni, mert ugye úgy áll fenn legrövidebb ideig a veszélyhelyzet. benzin-automata autóm 80-nál visszalőtte magát 2.-be, aztán 120-ig tolta azt a fokozatot, nem is nagyon volt vele szűk előzésem. de a 2.5 V6tdi-t is visszalőttem 4.-be, meg most az 1.9-es 140 lovas jétedezsőt is visszarakom, pedig egyik se lassú autó. annak is jár a faszkorbács, aki pár milliliter megtakarításért veszélyeztet azzal másokat, hogy az utazósebességből nem vált vissza. közlekedni lehet egy 50 lóerős autóval is, én is azért veszek erősebbet (amellett, hogy szeretek élményautózni is), hogy biztonságosan lehessen vele előzni.
-
rbalint88
addikt
válasz gooool #18224 üzenetére
ezt a kérdést az árak ismerete nélkül nem fogjuk tudni megválaszolni, eladója válogatja, hogy írja ki az árat. a többség csak a regadót szokta kiírni, amire azért még bőven jön rá sok-sok tétel.
műszaki vizsga 40e
eredetiség nincs
törzskönyv 6e
forgalmi 6e
rendszám 9e
átírási illeték az autó kora és KW függvényében.
szóval alsó hangon a regadóra még 80e Ft rájön, de inkább több. -
rbalint88
addikt
ha már úgyis az a téma, hogy ki milyen gumival szeret szopni...
én hiszek a téli-nyári váltogatásban, próbáltam már mindkét rossz verziót is, ami csak megerősített abban, hogy kurvára nem jó ötlet nem az évszaknak megfelelő gumival járni - főleg nyárival télen.
most én is "csalni" fogok annyit, hogy nem teljesen váltóméret lesz a téli, mert még egy szezonra bőven jó, ami megmaradt a Toyotáról (195/60r15, a gyári 185/65 vagy 205/60, majd jövőre). most 5mm-es, 4 éves Dunlop fastresponse-ok vannak a gyári alukon 16"-ban, de tavasszal eldobósak lesznek, mert 40-nél valamelyik dobol, valószínű el van fékezve, de engem halálra idegesít. új gumit fogok venni bótbó', valami jó tapadósat, ami kibír 30-40ezer km-t/3-4 szezont. ennek két nagyon egyszerű oka van: az egyik, hogy le fogom járninullára3mm-re és utána odaadom valakinek elfüstölni, a másik, hogy azért nem kimondottan defenzíven vezetek, plusz évi pár Dobogó-kői vagy mátrai hegyesebb menetnél nem annyira móka, ha a linglong vagy kingstar márkájú "sportabroncson" telibe verem a szembejövőt.
ezen felül van még egy ok, amiért nem használnám a téligumit nyáron: úgy tudom, hogy a tapadásvesztésen túl a nagy meleg károsítja a téligumi szerkezetét is, ami miatt hidegben sem tudja már hozni az elvárhatót.
szóval szerintem sem indokolható észérvekkel egy normális/drága/prémium (mindenkinek inge szerint) autón az évszaknak nem megfelelő gumiszett. erre a lustaságon, butaságon vagy túlvállalt típuson kívül nincs magyarázat.ja, felni: én télire is az alut preferálom, ha nem volt eredetileg összeverve, sokkal nehezebben eszi meg a só.
jöhet a sav
-
rbalint88
addikt
válasz bitpork #18527 üzenetére
Avensisben is pont ilyen szopadek megoldas volt, hogy rohadjon ra... Koss be a kozepso ovet lehajtas elott es akkor nem fog bereteszelni a felhajtaskor. Vagy rakj ra csipeszt
Beszelgettem ma szomszednenivel, hogy megis mifele 1es bmw-t vett. Feher, M packet, kanyarxenon, magas felszereltseg, faceliftes, 40e km, 1. tulaj, aki elvakult bmw-s. Mondom ha eladja szoljon. Javarjal, milyen motor? 116i. Oke, akkor targytalan ha 20i lenne legalabb, akkor mar lehetne vele mokazni is, de igy... Ahhoz tobb havas nap kellene.
-
rbalint88
addikt
ez aljas de amúgy a stiftet könnyű elpörgetni, mert virsligumis, plusz kicsi súly.
na de az 1.2-es astrát! azt már kemény dió!
mondjuk ahhoz képest, hogy rendes gumi van az alfán, múltkor éppen nedves, felszáradó úton kettesben igen vadul elkezdett villogni a kipörgésgátló ikonja, hogy miért akarok én ekkorát taszajtani a bódén a gázpedállal...
szombaton viszont felkerül a télikerék, ha már megveszem a felniket és átgumiztatom, egy kosszal legyen meg az is. -
rbalint88
addikt
válasz MunezXBK #18837 üzenetére
Nekem OMV és a román MOL vált be. utóbbiból kevesebbet eszik, viszont jobban füstöl, ezt mind3 dízelem így csinálta. Utóbbi időben rászánom a prémium-felárat és maxmóciós OMV dízelt töltök az Alfába.Mivel mást nem töltök bele, ezért összehasonlítási alap nincs, de ezzel jó az autó, a lelkem is megnyugodott, aztán legfeljebb kiderül, hogy kidobott pénz volt a felár, akkor meg evvan.
-
rbalint88
addikt
válasz bitpork #19074 üzenetére
Bár nem német, de Suzuki Splash esetleg? Nekünk az van, Agila után reveláció volt, de úgy önmagában nézve se rossz autó. A legkomolyabb baja a rossz B oszlop mögötti zajszigetelés és szerintem fura a kuplungja, de ez szokás kérdése is. De amúgy fasza, jól megy, kényelmesek az ülései, futóműve se gatya, féke is fog, nem romlik el, mi kell még?
focvis: Agilát ne, khurrva kényelmetlen az ülése és a futóműve is foscsi. Ráz, pattog, de legalább dől is. Számomra félelem és reszketés volt minden egyes út benne, állandóan azon paráztam, hogy mikor borulunk fel. Mondjuk 10év/60e km alatt egyetlen hibája volt, a főfékhenger volt gyári hibás, 2 évesen rohadt be. Cserélték, azután köszöni jól volt.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz bitpork #19077 üzenetére
Nekem szerencsére sikerült leszoktatni nagyjából a családot az Opelekről, B Corsa, Agila és G Astra volt, az Asztma még meg is van, de lassan cserélni fogjuk. Valószínű Prius lesz helyette, persze használtan. Jó lenne, ha sikerülne megcsípni a 3-as Priusból egy solartetős, JBL hifis példányt, amiben nincs bőrkárpit. Na ez kb ritkább, mint a fehér holló Ez a racionális választás, nyilván egy W140 S-Merci vagy egy Alfa 147 sokkal nagyobb poén lenne, de őszintén szólva napi átlag 2x10km-re teljességgel felesleges elpocsékolni valami ilyesmit.
-
rbalint88
addikt
válasz bitpork #19080 üzenetére
Minden bántás nélkül: vannak még az öregnek olyan reflexei, főleg egy stroke után, hogy nem gond neki vezetni? Tudom, nehéz belátnia az embernek, hogy le kéne raknia a lantot, de én még nem ismertem olyan 80+ embert, aki -legalábbis itt Bp-n- teljes mértékben forgalomképes lett volna...
-
rbalint88
addikt
amíg el nem párolgott a víz a kerekek alól
tegnap este kifogtam két nagyon sietős honpógárt is. egyik odafele, c6 a6 nagytédéjííí. margit hídtól végig a seggemben, kivéve kanyarokat. úgy tudott megelőzni, hogy kivágott és átment a piroson a béke térnél... de biztos megérte a lámpákkal teleszórt városban nyomni neki visszafele új touareg, tipikus lófaszjóska éjszaka királyával a volánnál, aki a forgalomban akarja visszanöveszteni a pöcsét.
biztos a lehel úttal/béke útnak van valami rossz kisugárzása, hogy még az átlag matizos is 65-tel megy ott 50-es táblánál, de valakinek a 90 se elég... ami főleg azért para, mert vannak lámpátlan zebrák. -
rbalint88
addikt
nagyon off:
ezért mondom mindig azt, hogy nyomni kellene felfele a béreket, mert az árakban nem lenne már akkora hatása, mint az életszínvonal-emelkedésben. lassan ott tartunk, hogy minden annyiba kerül vagy drágább, mint nyugaton, csak a bérek nincsenek a közelében sem a kintinek. vicc az, hogy egy osztrák minimálbér 1000eur, amiből simán ki lehet jönni úgy, hogy normális kaját eszel, viszonylag normális helyen laksz és talán még egy olcsó kocsira is kifutja a pénzedből, amit olcsóbban tudsz tankolni, mint a kőgazdag magyarok. vicc, elég rossz vicc az, hogy itthon egy átlag diplomás nem kap annyit, mint kint egy utolsó segédmunkás, aki egész nap 3 gépies mozdulatot kell elvégezzen. ennek ellenére mindenre a költségcsökkentés az ultimáté megoldás itthon mindenre, ahelyett, hogy bevonnának tőkét és az elszegényítő spirál helyett ráállnánk a nyugati modellre. -
rbalint88
addikt
válasz Skillet #20223 üzenetére
15 evet elmegy a gyari, itthon pedig 200-ert csinalnak ra legalabb olyan minosegu ponyvat. 15 evente belefer
Mas: 1.9 dizelhez ki milyen akkut ajanl? Tegnap vegleg elkoszont a Magnetti. Azt nem gondolnam, hogy 12 evesen meg a gyari lenne benne, de masodik vagy harmadik gyari akkutol nem rossz, hogy ennyit elment.
Akkus temahoz bonusz kerdes: letezik-e olyan tolto, amivel beszerelt, felsaruhott allapotban lehet tolteni vagy csak sarulevetel utan mukodokepes az osszes tolto? -
rbalint88
addikt
válasz Richard! #20254 üzenetére
Egyáltalán nem nagyobb, mint a fikusz. Rozsdásodás nem nagyon van, csak ha rosszul javítottak törést. Én 2.4 vagy 3.0 V6-tal venném, 1.8T nem elég nyomatékos ekkora bódéba. Ha quattroban gondolkozol, akkor főleg ne erőltesd. Még a 3lityóssal se lesz archorpasztó a gyorsulás, csak azt a magabiztos tolást nem hagyja abba 140 felett sem
Szerintem az optimális motor váltó-hajtás kombó a 2.4 v6 quattro tiptronic ehhez az autóhoz. Elég erős minden racionális elváráshoz, kényelmes, hóban sincs cumi, kanyarban is jobb. -
rbalint88
addikt
válasz LógaGéza #20274 üzenetére
Pont ez az rfid-s megoldás lényege, hogy 10cm kb a hatótávja, szóval ha valaki nem a zsebednél matat egy ilyen cuccal, akkor nagy félnivalód nincs. Ju nó, mint az nfc. Az se megy 10 centinél távolabbról.
Hogy a kérdezőnek is segítsek: az rfid lehet nehezebbé teszi az autó indítását, de nem ordít. Hirtelen nem tudom milyen autóról van szó, ha nagyon tutira akarnék menni, akkor egy fasza (can busos, ha az autó is az) riasztó*, ami a diagcsatit is blokkolja ÉS egy rfid indításgátló.
*extra szopatásként lehet két szirénát betenni, amiből az egyik befelé ordít, szomszédnak volt ilyen. nyitott ajtónál is nagyon gyorsan ugrottam ki, amikor demózott vele. -
rbalint88
addikt
válasz LógaGéza #20278 üzenetére
Nekünk a splashben van ilyen, volt szomszédnak A3-ban van. Ott konkrétan úgy van megoldva, hogy egy labellos dobozt kell tologatni a kézifék mellett, 5cm-mel arrébb már nem működik. Splashben is nagyon kis területen érzékel. Nekünk már ez a zsetonos van, mint amit néhány kapunyitónál is használnak.Nálunk sincs semmi köze az autó szélvédőjéhez Azért írtam, hogy NFC-like a cucc, mert tényleg nagyon kis távolságról működik.
gaborbol: ugye a priusoknál divat, hogy laptoppal lopják őket a csatlakozón keresztül. erre van normális megoldás egy megfelelő riasztó formájában, nem kell szétberhelni hozzá az autót.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux kezdőknek
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Xbox Series X|S
- Dark Souls sorozat
- iPhone topik
- Milyen monitort vegyek?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen