Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DeFranco

    nagyúr

    Sziasztok!

    A lakásunkban a műanyag ablakok úgy vannak berakva, hogy a régi fa tokot meghagyták, és abba építették bele kompletten a műanyagot. Hogy ennek mi oka volt, nem tudom, gondolom nem akartak falat bontani, mi már így vettük a lakást.

    Mostanra a régi fa keret már eléggé ramaty állapotban van, főleg az alsó fele, repedezett a festékréteg rajta, sok helyen hiányos is (a festék), a fa alatta még nincs teljesen összeaszva de már helyenként szürkül. Mindenki látott már ilyet szerintem. Még nem vészes, van értelme foglalkozni vele, még időben szeretném lekezelni, lemázolni állagmegóvási célból.

    Ebben szeretnék segítséget kérni, ha jól emlékszem, van itt a topicban olyan, aki az ilyen munkáknak szakértője. Amatőr vagyok, szaktudásom, eszközöm nincs, a lényeg, hogy ne rohadjon le az ablakkeret, le legyen festve valahogy, ennek a módját kellene a nulláról elmagyarázni, mintha hülyegyerek lennék. Mivel egyedül leszek és fenn leszek a másodikon, ezért addig csinálom meg amíg elérem, a felső fele rendben van egyébként, csak az alsó fele gázos, ahol éri a nap és az eső.

    Gondolom azzal indítok, hogy a jelenlegi festékréteget eltávolítom fáig, ehhez kellenek eszközök, gondolom kell valami spakli-szerű amivel a nagyolást megcsinálom, majd aztán a maradékot valahogy csiszolni kellene? Eszközöm nincs, fúróm van, "dremelem", meg kezem. Flexet ezért nem vennék, rezgőcsiszolót sem, spaklit, segédanyagot természetesen igen.

    Mennyire kell letisztázni? Milyen állapotot kell elérni?

    Ez után mi következik? Gondolom alapozni kell valamivel, aztán kenni, kérdés hogy mivel alapozok, mivel kenek, milyen rétegrend van, mit hányszor kell ismételni és milyen időközöket kell hagyni közöttük?

    A jövő héten tervezem megcsinálni, kb. 3 napom van a teljes műveletre az első kapavágástól az utolsó ecsetvonásig száradással, hagymacsípősmindennel.