- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- DIGI Mobil
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Digitális detox a Nokiától
Hirdetés
-
Nem fogod kitalálni, mire fókuszál a Dimensity 9300+
ma Spoiler: az AI-ra, ami májusban még az évszakot is megváltoztatja.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Mobilarena
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sallylla
csendes tag
Sziasztok!
Olyankor mi a teendő, ha a csomag, amit az USA-ból várok, egy olyan fuvarozón keresztül lett feladva, akinek a hazai kirendeltsége (nemzetközi cégről van szó), elvileg nem vállal csomagkézbesítést?
A RR Donnelley-ről lenne szó, nyomtatástól kezdve a szállítmányozás-logisztikáig elég széleskörű a foglalkoztatási területük. Lényeg, ami lényeg, a tracking number, amit kaptam, őket dobta be fuvarozóként (egyébiránt, a nyomkövetésről a feladás óta -szeptember 27- semmi hír), a legtöbb nyomkövető-rendszer viszont eleve be sem ad rá találatot/információt, többek között a posta rendszere sem. Felhívtam a cég hazai kirendeltségét, akik nagy értetlenkedés közepette közölték végül velem, hogy még csak nem is hallottak a csomagomról, és nem mellesleg, ők csak nyomdaként működnek.
Ilyenkor mi a helyzet? Késésben van a csomagom, ami önmagában nem lenne újdonság, csakhogy fogalmam sincs, ki fogja nekem ezt kézbesíteni, már ha egyáltalán fogják... Rendelgetek már egy ideje netről, azonban sosem botlottam még csak hasonló helyzetbe sem.
Járt már így itt valaki? Esetleg valami ötlet, hogy mit lehetne ebben a helyzetben tenni, kinél lehetne még érdeklődni? Gondolom, az eladó nem sokat tudna segíteni, hiszen már feladásra került a csomag. Vagy létezik, hogy átvertek volna? (Külföldi antikváriumból rendeltem, és túlnyomórészt pozitív értékelései vannak az adott eladónak, PayPal-on keresztül fizettem, ha ez számítana valamit hitelesség tekintetében.)
[ Szerkesztve ]
-
Sallylla
csendes tag
válasz aytukabozs #83293 üzenetére
Innen rendeltem, ezen belül is a "Marlton Books" nevű eladótól. Alapvetően mind az oldalról, mind magáról az eladóról pozitív értékeléseket olvastam, persze a mai világban talán már ezzel is lehet trükközni.
A rendelésnél a tracking number mellé egy igencsak no-name nyomkövető oldalt linkelt az eladó, ami mondjuk kissé gyanús volt (pláne, hogy ezen kívül szinte semmilyen követőszerver sem találta), aztán minap rákerestem az RRD kezdetű tracking numberekre, hogy egyáltalán létezik-e ilyen, s ekkor dobta be a gugli az alábbi találatot.
Igazából ebből tudtam csak kikövetkeztetni a céget, amin keresztül fel lett adva. Innentől már a 17track.net is kijelezte, de csak ha beállítom ezt az RR Donnelley-t fuvarozóként.
A fuvarozó nemzetközi oldalán is megnéztem azóta, de azon kívül, hogy elméletben fel lett adva, továbbra sincs róla semmi hír.
Ezek után mindenesetre nehezen hiszem, hogy kamu lenne a nyomkövetési szám, de valami nekem is bűzlik... Nem gondolnám, hogy átvenne és feladna a fuvarozó úgy egy csomagot, hogy nincs olyan megfelelője, aki a célországon belül kiszállítsa.
[ Szerkesztve ]
-
Sallylla
csendes tag
válasz aytukabozs #83293 üzenetére
Minthogy nem engedi már szerkeszteni a korábbi hozzászólásaimat, ide írom a fejleményeket:
Időközben megnéztem más oldalakon is a csomag helyzetét, és az alábbiakkal szembesültem:
Parcelmonitor szerint:
LATEST EVENT
Dispatched from sorting center
Lyndhurst, Bergen County, New Jersey, United States
Mondjuk itt konkrét dátumot nem ír, szóval ezzel nem megyek sokra. A legutóbbi frissítéshez pedig sanszosan azt az időpontot írja, amikor rákerestem, mert kizártnak tartom, hogy egy csomag, ami a többi nyomkövetési oldal szerint szeptember 27-én/29-én feladásra került, azóta is kvázi egy helyben toporog, illetve a státusza "pár másodperce" frissült.
Még furcsább, amit a Trackitonline jelez:
29.09.2017 14:54
Arrived origin post office
Lyndhurst Nj29.09.2017 14:54
Electronic notification of shipment
Lyndhurst Nj29.09.2017 15:22
Left acceptance point
Lyndhurst NjEzek szerint vissza lett küldve a feladónak? Vagy csak szimplán egy helyben áll? Ha igen, akkor az általam korábban felsorolt nyomkövető-site-ok ezt miért nem jelzik?
A többi oldalon (17track, Aftership, RR Donnelley, stb.) az alábbi infókat dobja be, ezek alapján ugyebár elvileg fel lett adva:
9/29/2017 3:22:57 PM Parcel Shipped Lyndhurst NJ
9/29/2017 2:54:41 PM E-File Uploaded Lyndhurst NJ
9/29/2017 2:54:41 PM Parcel Received Lyndhurst NJMost már végképp nem értek semmit. Valami azt súgja, hogy az eladó itt valamit nagyon csúnyán elbaltázott, hogy finoman és nőiesen fogalmazzak. Magyarországra lett postázva ugyan, de szerintem én ezt aligha fogom kézhez kapni, hacsak nem járok közbe.
[ Szerkesztve ]
-
Sallylla
csendes tag
válasz Sallylla #83306 üzenetére
A korábbi hozzászólásaimban említett biblio.com-os csomagomat végül a posta kézbesítette, illetve hát be kellett végül érte mennem (s tracking ide vagy oda, furcsamód aláírnom sem kellett). Alighanem olyasmi lehet ez az RR Donnelley, mint eBay-nél a Global Shipping-program, tehát ők intézik a szállítmányozás lebonyolítását az eladó megrendelésére. Talán ezért nem volt követhető a posta rendszerében sem. Mindenesetre, némi késéssel ugyan, de rendben lezárult végül a megrendelés, úgyhogy ha esetleg bárki a jövőben hozzám hasonló cipőben járna, jelzem, felesleges aggódnia.
[ Szerkesztve ]
-
Sallylla
csendes tag
Olvasom, hogy nagy a gáz a postán. Korábban nálam is előfordult, hogy hosszú napokig, vagy akár hetekig várakozott “Bejövő küldemény belföldi továbbküldése” státuszban a csomagom, ami bosszantónak bosszantó, de ma már fel sem veszem.
Nem így a mostani küldeményem esetében, amit egy hétvége alatt sikerült a kicserélőből a megyeszékhelyi lakhelyem logisztikai üzemébe küldeni, ami teljesen korrekt, ám az örömöm korai volt, lévén már hétfő hajnal óta (09.16-tól) itt dekkol “Feldolgozás/szállítás alatt” státuszban.
Erre azóta kétszer is ráfrissítettek, egyszer még hétfőn, egyszer pedig ma kedden hajnalban, azaz már három “Feldolgozás/szállítás alatt” sor szerepel közvetlenül egymás alatt a nyomkövetésben, három különböző időponttal, illetve dátummal, anélkül, hogy átadták volna kézbesítésre, vagy akár bármit is módosult volna a csomag állapota.
FeldolgozásFeldolgozás/szállítás alatt
2019.09.16. | 03:45Kecskeméti Logisztikai ÜzemFeldolgozásFeldolgozás/szállítás alatt
2019.09.16. | 04:39Kecskeméti Logisztikai ÜzemFeldolgozásFeldolgozás/szállítás alatt
2019.09.17. | 04:43Kecskeméti Logisztikai ÜzemEz mi? Lassan többet áll a helyi postai feldolgozóban, mint Budapesten a kicserélőben.
Bárhogy is gondolkodom, nem fér a fejembe, hogy ha már helyben vagyunk, miért ülnek rajta napokig? Ennyire nincs kézbesítő?
Már azon vagyok, hogy begyek érte személyesen, ha kell, de mivel nem adták át kézbesítére, sem pedig kézbesítő postának, ezért gondolom felesleges kört futnék, elvégre logisztikai üzemből nem nagyon szoktak magánszemélynek kiadni csomagot, vagy tévedek?
Egyáltalán járt már valaki így, hogy a céltelepülésen, ergo kvázi a “végállomáson” állt látszólag indokolatlanul napokig a csomag, mindezt hétköznap, csúcsidőn kívül?
Ha a vámon és/vagy a pesti elosztóban lenne nem aggódnék, ilyet viszont még sosem tapasztaltam korábban, pedig rendelgetek már egy ideje.
[ Szerkesztve ]
-
Sallylla
csendes tag
Sziasztok!
Átlagban mennyi idő, mire értesítést küldenek (SMS, e-mail, stb.) a vámkezeléshez szükséges adatok bekéréséről?
Egy hete áll egy elsőbbségi - "USPS Priority Mail International Parcel" - csomagom a "Vámkezelés vége/Your item was processed through a facility in BUDAPEST" státuszban, ellenben semmilyen üzenetet nem kaptam tőlük. Értem én, hogy be van lassulva a vám, a postáról nem is beszélve, de ez a szállítási mód ugyebár elvileg 6-10 munkanapos kiszállítási időt garantál, ami már gyakorlatilag le is telt.
Nem nagyon érdekelne amúgy, ha sima posta lenne, de konkrétan többe került a szállítási költség, mint maga a megrendelt termék, szóval...
-
Sallylla
csendes tag
Sziasztok!
Amerikai Amazonról rendelt mostanában valaki?
Nekem a héten adtak fel egy csomagot onnan, azonban gőzöm sincs, hogy a megváltozott ÁFA-jogszabályok tükrében mi a további teendőm vele. Az Amazon ugyebár előre kifizetteti az ÁFA-t, ami alapvetően szép és jó, azonban az eVám oldalon ettől függetlenül is le kell rendezni a vételt, vagy felesleges?
Nézegettem én az oldalt, de olyan adatokat kérnek a nyilatkozat beadásához, hogy a hajam égnek áll tőle (pl. feladó neve, lakcíme - könyörgöm, az Amazonról beszélünk, itt tudtommal alapvetően cégek adnak el, nem magánszemélyek. Vagy az adott cégnek az adatait kell ilyenkor megadni?).
Illetve, én kis naiv azt feltételeztem, hogy mivel az Amazon eleve belekalkulálja a vételárba az adott célország áfakulcsát, ezért IOSS-nek minősül. Igen ám, viszont semmi ehhez kapcsolódó azonosítót (amit ugyebár a NAV is kér az eVám nyilatkozat beadásánál) nem látok a rendelési összesítőmön.
Eleve, azt sem tudom, a posta hozza-e vagy futárcég. Egyáltalán a postán kívül számolnak-e fel más kiszállítócégek is kezelési költséget az előre kifizetett (!) ÁFA esetén is?
Esetleg, ami még eszembe jutott, létezhet, hogy az EU-ba beérkezve újracímkézik és EU-s küldeményként fut be az országba? És mivel az ÁFA rendezve lett előre, további teendőm nem lesz a csomaggal?
Rendeltem már korábban Amazonról, de az még az új jogszabály bevezetése előtt volt. És ott is hol a posta hozta ki, hol más egyéb futárcég.
Ha valaki netalántán ki tud segíteni némi plusz infóval ennek kapcsán, azt előre is köszönöm szépen!
-
Sallylla
csendes tag
válasz azbest #98265 üzenetére
Arra gondoltam, hogy az eVám-rendszeren keresztül történő bejelentéssel hátha meg lehetne úszni a kezelési költséget, már ha a posta szállítaná ki a csomagot, de így akkor értelemszerűen tárgytalan a dolog.
Az Amazon nekem az Aramex-et tüneti fel, mint szállítmányozót, akik M.o-n tudtommal nincsnek közvetlenül jelen, a gugli is a GDA-t hozza fel elsőként a magyar találatok között, szóval talán ők egyfajta hazai partnercég/képviselet, passz.
Mindenesetre amíg be nem ér az országba, addig úgysem lehet tudni, ki fogja kézbesíteni. (Korábban jártam már úgy nem is egyszer, hogy teszem azt, feladáskor a DHL volt megjelölve szállítmányozónak, aztán végül a postás hozta ki, vagy az UPS. )
-
Sallylla
csendes tag
Sziasztok!
Lehet, hogy felmerült már a téma korábban is, de most így gyors utánakeresésre nem sikerült konkrét választ találnom a problémámra.
A gond az, hogy egy hete rendeltem UK-ból könyveket, a fizetéskor a 27%-os magyar ÁFA-t is megfizettem, mind a termékek, mind pedig a szállítási költség után. S minthogy a DPD futárszolgálattal érkezne a webshop meg a tracking szerint, gondoltam én kis naiv, hogy nem keletkezik többletköltségem. (Július közepén rendeltem az amerikai Amazonról, ott speciel minden tükörsimán ment, chekout-nál szépen részletezett nekem minden többletköltséget, magyar ÁFA-t, miegymást, továbbá szintén futárcég szállította és semmit sem kellett idehaza pluszban ráfizetnem)
Ma azonban jött a feketeleves egy SMS képében, miszerint vámeljárás alá akarják vonni a csomagot (továbbá érdekes módon a DPD helyett a DHL oldalára irányított, amit sehová sem tudok tenni), és közel 10 000 Ft-ot szeretnének tőlem perkálni “közterhek DHL által történő megfizetése és biztosítása “ alatt.
Lehetséges, hogy én voltam figyelmetlen, azonban úgy tudtam, hogy előre kifizetett ÁFA esetén csupán a Magyar Posta számol fel pluszban “kezelési költséget”, a futárcégek nem.
A kérdésem tehát, hogy jogosan szeretné-e rajtam behajtani a DHL (ismétlem, a tényleges szállítámányozócég, vagyis a DPD helyett) behajtani rajtam a vámügyintézési díjat előre kifizetett, 27%-os magyar ÁFA esetén, vagy az eladó (cég) szúrt el valamit és az ő nyakukra kell járjak ennek tisztázása érdekében?
Az webshopot üzemeltető angol könyvkiadót zaklassam tehát, vagy a DHL-t/DPD-t? Vagy mindkét irányba szokás ilyenkor érdeklődni?
Illetve, abban az esetben, ha nem félreértésről lenne szó és valóban ki kell fizetnem pluszban a fenti összeget, akkor elállhatok a vásárlástól és visszakérhetem a pénzemet? Mert így már nagyon nem érné meg nekem a dolog, és inkább megrendelném újra a német Amazonról, esetleg Bookdepóról a kívánt köteteket. Vagy a DHL-féle kezelési költséget így is-úgy is behajtanák rajtam?
Előre is köszönöm, ha valaki esetleg tud tanáccsal szolgálni, mert bár rendelgetek már egy ideje külföldről, így még sosem jártam korábban.
-
Sallylla
csendes tag
válasz Sallylla #98824 üzenetére
Nemkívánatos fejlemények érkeztek a csomagommal kapcsolatban.
Minden jel arra mutat, hogy a kiadó, akiktől vásároltam, olyan paritással adta fel a küldeményt, ami nem igazolja az előzetes ÁFA-kifizetés tényét.
A DHL annyit mondott, hogy saját magam igazolására nincs lehetőség, vegyem fel a kapcsolatot a csomagot feladó céggel. Így is tettem, 24-48 órás reakcióidőt igértek, ebből a 24 óra már letelt és egyelőre semmi válasz felőlük (tuti nem kamu cég, csak ezek szerint szeretnek ülni a leveleken).
Tegnap állt a vámon a csomag, aztán ma reggel láttam, hogy elindult, gondoltam tisztázták maguk között a dolgot. Mint kiderült, semmi ilyesmi nem történt, ugyanis a futár ugyan ma csengetett a cuccal, ám a vámügyintézési díjat ugyanúgy követelték rajtam. Én azonban így nem akartam így átvenni, elvégre a feladó cég hibájából történt mindez, jogtalannak érzem az összeg behajtását. Pláne úgy, hogy a DHL oldalán feketén-fehéren ott virít, hogy előzetes ÁFA-kifizetés esetén nincs további fizetendőm.
A DHL vámrészlegével is sikerült felvennem a kapcsolatot, ők azt javasolták, hogy fizessem ki a fenti összeget, majd próbáljam meg visszaigényelni a feladótól.
Szerintetek mire van nagyobb esély, illetve hogyan járnék jobban? Melyik a zökkenőmentesebb megoldás? Ha kicsengetném azt a kilencezerxszáz forintot, majd visszaigényelném (már ha egyáltalán hajlandóak lesznek magukra vállalni a felelősséget és visszatéríteni azt nekem), vagy ha hagynám, hogy visszamenjen, és egy az egyben visszaigényelném a teljes vételárat?
Mindenesetre az már biztos, hogy attól kiadótól soha többet nem rendelek. Ilyen pocsék vásárlási élményben még sosem volt részem, pedig már vásárolok egy ideje külföldről.
-
Sallylla
csendes tag
válasz Soma01 #98865 üzenetére
Én is hasonló helyzetben vagyok, IOSS-es csomagomra a DHL-ék (pontosabban először a NAV) úgy kiszabták a vámügyintézési díjat, mint a huzat. Kedd óta felváltva irkálok, hívogatom mind a feladót, mind pedig a DHL ügyfélszolgálatát, de csak ímmel-ámmal válaszolgatnak (mármint telefonon, az e-mailek le vannak tojva), s akkor is csak az egymásra mutogatás meg az egymáshoz küldözgetés megy, tényleges megoldás vagy akárcsak megoldási javaslat nuku.
Létezik, hogy napokig tart egy adminisztrációs hibából eredő panaszkezelés intézése, anélkül, hogy az ügy bármit is haladna előre? Mondjuk ezt se bánnám, ha legalább látnám rajtuk a segíteni akarást, vagy legalább annyit visszajeleznének, hogy megkezdték az ügy vizsgálatát, de semmi. Szemlátomást senki nem akarja magára vállalni a felelősséget. Alighanem úgy vannak vele, hadd szenvedjen a hülye ügyfél/vevő, majdcsak megunja egyszer…
A képben ravaszul megbújik továbbá a DPD is, UK-ból elvileg rajtuk keresztül indult el a csomag, aztán valamiért átkerült a DHL-hez. Szerintem itt van a kutya elásva.
Mindenesetre, ha a héten nem jutnak dűlőre, akkor visszaküldetem szépen a csomagot a DHL-lel a feladónak (nehogy a végén még a nyakamba varrjanak pluszban némi raktározási költséget is) és nyitok egy PayPal dispute-ot.
Persze nyilván szívesebben venném, ha végre kézhez kaphatnám a könyveket a DHL sarc nélkül (vagy ha legalább ennek a költségét visszatérítené az eladó) de erre momentán nem sok esélyt látok.
Mindenesetre a jövőben azt hiszem, maradok inkább az Amazonnál, ott legalább nem érik az embert efféle kellemetlen meglepik.
[ Szerkesztve ]
-
Sallylla
csendes tag
válasz Sallylla #98868 üzenetére
Minthogy sehová sem akart haladni az ügy, ezért újbóli kiszállítást kértem a csomagomra, vállalva a DHL sarc+áfa kifizetését, reménykedve abban, hogy hátha valahogy vissza tudom igényelni.
A dobozon világosan látszik, hogy a fuvarozóváltásnál át lett címkézve (DPD—» DHL), viszont a dokumentumok letöltésénél további furcsaságokra lettem figyelmes.
Mint kiderült, fuvarozóváltásnál teljesen újraszámlázták a könyveimet sokkal alacsonyabb áron, mint amennyit én eredetileg fizettem, viszont egyúttal olyan paritással került át a DHL-hez, amely nem igazolja az előzetes ÁFA kifizetés tényét. És idehaza ezt az újraszámlázott, alacsonyabb összeget vámolták meg, ami önmagában nem is lenne vészes (bár jogtalannak ugyanúgy jogtalan, lévén, fizetéskor rendesen ki lett fizetve a magyar ÁFA), de erre rájött a DHL-féle, majd’ 8000 Ft-os vámkezelési díj is.
A NAV (s egyúttal a DHL) tehát nem azt a számlát kapta meg, amit én kaptam “kézhez” fizetéskor.
Ilyenkor mégis mit lehet csinálni? Milyen jogon számlázták újra a könyveket, s tették ezzel egyúttal semmissé az IOSS-rendszerben történt ÁFA-kifizetésemet? Miért volt erre szükség?
Talán azért, mert a 150 eurós vámhatár felé konvergált az összeg (135 GBP-t fizettem, tehát erősen árfolyamfüggő, bár a legtöbb banknál egyértelműen alatta van) és nem akarták megkockáztatni, hogy egy esetleges kedvezőtlen árfolyamingadozás végett megvámolják?
Kinél reklamáljak ilyenkor? A NAV-nál, a DHL-nél vagy a feladónál? Egyáltalán érdemes lenne?
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
- BestBuy topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- No Rest for the Wicked
- Apple notebookok
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Napelem
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- További aktív témák...