Hirdetés

2019. február 17., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2019-02-05 08:27:16

Mobilarena

KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!

Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.

Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.

2017. évi CLII. törvény 162.§.(5) bekezdése alapján:

"A vámhatóság által kiszabott, illetve visszautalandó, jogcímenként kis összegű, tíz eurónál vagy az 51. § (1) bekezdése szerinti árfolyamon átszámított forintösszegnél kevesebb egyéb terhek összegét - kivéve a jövedéki termék után kiszabott egyéb terheket - nem kell megfizetni, illetve visszafizetni. Az így meg nem fizetett összeget a vámigazgatási eljárás lezárásával egyidejűleg törölni kell, a vissza nem térítendő összeget pedig bevételként köteles elszámolni a vámhatóság. Nem kell megfizetni, illetve visszafizetni azt a tíz euró alatti, egyéb teher különbözetet, valamint visszafizetni azt a tíz euró alatti vámtúlfizetést, amely az egy határozatban egy vagy több jogcímen kiszabott és megfizetett összeg különbségéből keletkezett. Az így keletkezett tartozást a vámhatóság utólag törli, a túlfizetést pedig köteles bevételként adónemenként belső bizonylattal előírni és elszámolni."

BOLTOK

Ajánlott, megbízható boltok (általában elégedett vásárlók, eredeti termékek, gyors postára adás):
banggood
geekbuying
gearbest

Megbízható flash memória, pendrive, micro SD, kártyaolvasó beszerzési forrás: [link]

Semleges boltok (kicsit több elégedetlen vásárló mint az előző kategóriában, de alapvetően nem sok gond van velük):
gearbest
minideal
tinydeal
focalprice
coolicool
dealsmachine
everbuying

Nem ajánlott boltok (hitegetnek, ígérgetnek vagy fel sem adják, kósza elégedett vásárlók vannak):
dx
lightinthebox

Boltok EU raktárral vagy EU szállítással (azaz az innen történő rendelések esetén nem kell plusz költségekkel számolnunk, annyiért jutunk hozzá amennyit fizettünk érte):
eu banggood
spemall
eu gearbest
eu coolicool
efox

Aliexpress és eBay egyik kategóriába sem sorolható, hiszen ott nem egy webshopról beszélünk, hanem rengeteg eladóról különböző értékeléssel, kvázi egy piactérként tekinthetünk rájuk. Ügyelni kell rá, hogy lehetőleg magas pozitív értékelésű eladó pozitív értékeléssel rendelkező portékáját tegyük a kosárba.

eBay-el kapcsolatos témában az eBay topikba, Aliexpress témával kapcsolatban az Aliexpress topikba érdemes fordulni. Hasznos ezek összefoglalóját is lenyitni, elolvasni.

FIZETÉS


Az egyik legelterjedtebb fizetési mód a PayPal.
Lehet hozzácsatolt bankkártyával, vagy feltöltött virtuális számlával fizetni. Biztonságos, gyors, egyszerű, ugyanakkor ha valami probléma lenne, például nem jelentkezik az eladó, vagy hibás az áru, akkor a PayPal megvéd a fizetéstől számított 180 napig.
PayPal topik
Aliexpress kivételével (megbízható, jól működő vásárlóvédelem) lehetőleg ne fizessünk közvetlen bankkártya adatokkal. Előre utalással és pénzküldő cégekkel (pl. Western Union) pedig egyáltalán ne.
Léteznek vámbiztosításos konstrukciók is, ezeknél a vevő kifizeti a teljes vámeljárást áfástól, egyéb díjastól majd később lemeccseli a bolttal, aki elvileg visszautalja. Ez néha sikerül, néha nem, szerintem nem éri meg az egész procedúra.

SZÁLLÍTÁS, SZÁLLÍTÁSI IDŐK


Természetesen az ünnepnapok könnyen befolyásolhatják negatív irányba.

Becsült, egyedi tapasztalatok alapján:
-sima posta: 7-60 nap
-futár, gyorsposta: 3-25 nap

Ha valakinek azonnal és tegnapra kell a világ másik végéről az áru, akkor vegye a fáradságot kifizetni a DHL Express felárat (kb. 5-45 USD plusz) és vállalja be a DHL magas vámügyintézési költségét is (6.000.- HUF)

Ennél pontosabb időt és jövőbelátást a topiklakóktól nem lehet elvárni, mert nagyon nagy a szórás és rengeteg tényező befolyásolja. Türelmesnek kell lenned, ha lassú postával rendelsz. Ne feledd, ingyen volt és házhoz viszik. Ha valami gyorsan kell pár nap alatt, akkor fizesd ki az express felárat (DHL Express)

Globális nyomkövetési oldalak (ajánlott, több szolgáltatót és TN-t kezelnek egyszerre):
17track
Trackitonline

Külföldi posták saját nyomkövetős oldalaik:
Singapore Post: (SG végződésű)
HongKong Post: (HK végződésű)
China Post: (CN végződésű)
Sweden Post: (SE végződésű)
Swiss Post: (CH végződésű)
Deutsche Post: (DE végződésű)
Magyar Posta: (HU végződésű)

Gyorspostai illetve futárcégek:
EMS
UPS
TNT
DHL
SF Express

Továbbá van olyan oldal is, ahol a csomagok Kínán belüli mozgását tudjuk nyomonkövetni:
4px
Ezyparcel

A ténylegesen valós, háztól-házig követhető nemzetközi TN számokra a Magyar Posta a következő hirdetményt fogalmazta meg:
A nemzetközi postai azonosító szám felépítése:kettő betű + 9 számjegy + kettő betű összetételű (Pl. RC123456789CN).
Az első kettő betű:
-levélpostai küldemény esetében: RA-RZ tartomány
-csomag esetében: CA-CZ tartomány
-gyorsposta küldemény esetében: EA-EZ tartomány
Az utolsó kettő betű pedig a szállítmányozó cég azonosítója.

Egyes külföldi posták „LA-LZ -9 számjegy - 2 betűs országkód” felépítésű azonosítóval küldenek levélposta küldeményeket Magyarországra. Ezeket a küldeményeket a Posta nemzetközi ajánlott küldeményként kezeli, és új azonosítóval (RX-9számjegy-HU) látja el. Teljes körű nyomkövetés különszolgáltatás a küldemény eredeti azonosítójával kezdeményezhető.

A nemzetközi megállapodások értelmében kézbesítésig a küldemény a feladó tulajdonát képezi.

AliExpress LP kezdetű trackingre vonatkozó információja.

UC*********CN azonosítójú küldemények NEM regisztrált nemzetközi, sima bedobós postai küldeményként érkeznek, csak kínán belül követhetők.

Léteznek különféle nyomkövetésnek látszó pótlékok (nem valós követési történetet generálnak, így akarnak valósnak látszani), Magyar Posta nyomkövető nem ismeri és nem is regisztrált küldeményként kapunk, hiszen nem kell aláírni átvételkor. Ezek nem nemzetközi regisztrált küldemények, így valós követéssel nem rendelkeznek.
Ilyenek pl.: ETHMY, BLGMY, BLVS, SGKEN, PLM, SYLMY, SYBMY, SYLGZ, GAOMY, FTLMY, SYBPL stb.

Megemlítendő még a Yanwen Post (YW,YN,YT) ami szintén teljesen kamu generált adatokkal dolgozik, ez sima CN postával TN nélküliként jön, aláírás nélküli kézbesítéssel.

Asztali gépre és androidos telefonra ajánlot a TrackChecker program:
TrackChecker
Helyettünk figyeli a postai követőket (egyszerre többet is) megadott időközönként és szól ha változás van.

A Posta a küldeményt a címhelyen egy alkalommal kísérli meg kézbesíteni. Sikertelen kézbesítés esetén az értesítőben szereplő postán átvehető a csomag 10 munkanapon belül.

VÁM, ÁFA, ÉRTÉKHATÁROK


Telefonra, tabletre nincs vám, csak ÁFA-t kell fizetni!

4009/2017. tájékoztatás a 2018. évben alkalmazandó vám- és adómentes értékhatárokról

NAV iránymutatás: [link]

Vámköteles küldemény NAV regisztráció / Under postal customs procedure bejegyzés megjelenése esetén fizetnünk kell, ehhez információkat, adatokat kell szolgáltatnunk a postának, ő végzi a vámeljárást helyettünk.
Ezen az oldalon található leírás, segítség és letölthető dokumentum. Ezt kitöltve, aláírva, bescannelve és mellékelve hozzá a fizetési bizonylatot valamint a bolti rendelés visszaigazolást elküldjük a postaimport@posta.hu címre (ha betelt a postaimport@posta.hu semmi gond, ott van még a postavamugynokseg@posta.hu, customer.service@posta.hu). Tárgyban szerepeljen a TN számunk.
Amit nem ismerünk (súly, hivatkozási szám, MRN szám) azokat az adatokat nem kell kitölteni, elfogadják anélkül is.
Ennek beküldésére 20 naptári napunk van, utána visszaküldik a feladónak az árut:
"Tájékoztatjuk, hogy a küldemény vámhivatali regisztrációs dátumától (posta.hu oldalon a nyomkövetési funkcióban látható) számítva 20 naptári napon belül szükséges a nyilatkozatot megtenni."

A rendelt termék ára: a rendelt csomagra vonatkozó, abban helyet foglaló árucikkek összértéke, beleértve a postázási és egyéb költséget is.

A vonatkozó díjtételek magánszemély által megrendelt áru (vásárolt áru) esetén:
0-22 euró között vámmentes/vámeljárás alá nem tartozó küldemény
22,1 - 150 euró között vámmentes, de 27% ÁFA terheli a küldeményt
150,1 euró és ezen érték felett kereskedelmi vámtarifa (0-12%) + 27% ÁFA terheli a küldeményt
ÁFA fizetés esetén vámeljárási illetéket (kezelési költséget) kell fizetni. Magyar Posta esetén 3500.- Ft. DHL Express esetén 6.000.- Ft.

A fent említett kereskedelmi vámtarifa néhány termék esetén (pl. tablet, telefon) 0, tehát vámot nem, csak áfát kell fizetni függetlenül annak összegétől.
1001/2013/EU végrehajtási rendelet Ezek azok a termékek, ahol a szerződéses vámtétel (%) mezőben a "mentes" szó szerepel.

Példával illusztrálva, kínai shop, 200 USD telefon:
200 USD x 290 HUF = 58.000.-
ÁFA (27%) = 15.660.-
Kezelési költség (vámügynöki szolgáltatás) = 3500.- (DHL Express esetén 6.000.-)
Összesen: 77.160.- HUF (DHL Express esetén 79.660.-)

Akár a Magyar Posta, akár a DHL Express végzi helyetünk a vámeljárást, mindkét esetben a kiszállításkor kell az ÁFA-t és az eljárási díjat kifizetnünk a kézbesítőnek.

Bekérhetik az adatokat 22 eurónál alacsonyabb termékekre is szúrópróba ellenőrzésre. Ilyenkor csak adatot kell szolgáltatni, de semmiféle fizetési kötelezettség nem keletkezik (kezelési költség sem), nullás vámhatározattal kézbesítik a csomagot.

Belföldi feldolgozásra továbbítva/Submitted for delivery/Forwarded for domestic sorting bejegyzés után nincs más teendő, várjuk a postást.
Délutáni és szombati kézbesítést ellátó postai szolgáltatóhelyek (címek, telefonszámok)

"A Posta a küldeményt a címhelyen egy alkalommal kísérli meg kézbesíteni. Sikertelen kézbesítés esetén az értesítőben szereplő postán átvehető a csomag 10 munkanapon belül."

REKLAMÁCIÓ


Postai Vámügynöki Szolgáltatás
"Tájékoztatjuk, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér területén üzemelő Budapest 181 postán, valamint a Nemzetközi Posta Kicserélő Központban személyes ügyfélszolgálat nincs. Vámkezelési kérdésekkel kapcsolatos hívásait a Magyar Posta ügyfélszolgálata hétfőtől csütörtökig 08:00-16:00 és pénteken 08:00-12:00 között a 06-1-421-7235 telefonszámon fogadja."

A legfontosabb a türelem és a józan ész. Fizetés utáni feldolgozásra illik kb. 5-7 munkanapot hagyni, ezután lehet érdeklődni az eladónál. Amikor megkapjuk a TN-t, annak kell hagyni 2-3 napot, míg valóban élni kezd. TN-t tényleges csomagfeladás nélkül is lehet kérni, tehát az nem egyenlő a fizikai postázással.
A tényleges postára adás után már semmi értelme az eladót zaklatni, hogy mikor ér ide, hiszen onnantól már nem rajta múlik, hanem a postán.
Ha a fizetéstől számított 60 nap után sincs híre, akkor már érdemes dispute-ot nyitni a megfelelő csatornán (PayPal, Ebay vagy Aliexpress)
Ha nem megy az angol nyelvű levelezés, segítséget kérhetsz ebben a topikban.

Ha megkaptad a terméket, annak kibontását fényképpel és/vagy videóval ajánlott rögzítened az esetleges későbbi reklamáció megkönnyítése érdekében.

Ha garanciális vagy sima cserére küldesz vissza 22 eurónál drágább árut, akkor ne felejtsd el kitölteni a postán kérhető CN22-es nyomtatványt és fényképezd is le amikor már a csomagon van. Erre azért lesz szükség, hogy a már korábban vámolt termékre ne kelljen még egyszer kifizetni az áfát. (Az eredeti termék vámhatározata is legyen meg, majd azt is kérni fogják a cseretermék vizsgálatánál.)

HASZNOS LINKEK, TUDNIVALÓK

2017. évi CLII. törvény az uniós vámjog végrehajtásáról

Vámkötelezettségről szóló tájékoztató letöltése - DHL

A PayPal kifizeti a garanciába vagy cserére visszaküldött termékek postai díját.

Javításra vagy cserére kiküldendő áruk feladásának menete.

Hamis termékek behozatalának rendelkezése kézipoggyász esetén.
Ugyanez, ha külföldről rendeli valaki.

Gyárlátogatás a Magyar Posta Nemzetközi Kicserélő Központ csarnokában, hogy is zajlik csomagjaink kezelése.

MINI SZÓTÁR


Tracking number (TN): ragszám / nyomkövetési szám/ csomagszám - ezzel tudod követni a csomag állapotát
Shipping: szállítás
Shipping method: szállítási mód
Information recieved (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered
Article): a csomagszám lett csak kikérve, fizikailag nincs még a postán a csomag.
Item accepted: küldemény felvéve
Item sent abroad: célországba elküldve
Arrived at sort facility XY: XY város postai elosztó központjába érkezett
Dispatched to overseas: célországba elküldve
Arrived in the destination country: célországba megérkezett
Item presented to customs: küldemény vám elé állítva
Inbound item customs procedure: küldemény vámkezelve
Submitted for delivery/Forwarded for domestic sorting: belföldi feldolgozásra továbbítva, elhagyta a vámot
Delivery registered: kézbesítés regisztrálva
Complain: panasz
Dispute: vita
Claim: követelés
Order: rendelés
Cancel order: rendelés törlése
The item is pre-advised: regisztrálták a postán a küldési szándékot, nemsokára útnak indul. Nem a tényleges feladást jelenti!

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.