Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • aytukabozs

    addikt

    válasz Sallylla #83291 üzenetére

    Hát ez a sztori bűzlik.

    Miért adna fel valaki valamit olyan szolgáltatással ami a vásárló országában nem vehető igénybe?

    Linkeket mutatnál a shopról, meg hogy -elvileg- hol követed?

    Hsz TÖRLÉS ITT >>> http://goo.gl/uBK2Xa

  • Sallylla

    csendes tag

    válasz Sallylla #83306 üzenetére

    A korábbi hozzászólásaimban említett biblio.com-os csomagomat végül a posta kézbesítette, illetve hát be kellett végül érte mennem (s tracking ide vagy oda, furcsamód aláírnom sem kellett). Alighanem olyasmi lehet ez az RR Donnelley, mint eBay-nél a Global Shipping-program, tehát ők intézik a szállítmányozás lebonyolítását az eladó megrendelésére. Talán ezért nem volt követhető a posta rendszerében sem. Mindenesetre, némi késéssel ugyan, de rendben lezárult végül a megrendelés, úgyhogy ha esetleg bárki a jövőben hozzám hasonló cipőben járna, jelzem, felesleges aggódnia. :)

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Sallylla #98238 üzenetére

    Miért kéne eVám oldalon bármit intézned? Az csak azoknak van, akik nem a szállítmányozóval akarják kezeltetni a cuccot.

    Szállítási módtól is függ, lehet semmi más teendőd nincs, mit várni. Ha futár hozza és előre rendezve van minden, akkor lehet plusz költséged sincsen. Ha posta hozza, akkor meg, ha előre fizetve van, akkor jó eséllyel max az ioss kezelési díjt (399) kérheti el a posta.

    Eddig is volt olyan szállítási mód, amikor az eladó intézte az adót, pont az amazonra volt ez jellemző. Alapból az új ioss mód csak 150 euro alattira való, nagyobb értékre hagyományos vámkezelés vár most is. DE ha az eladó eleve vámkezeléssel együttes módon küldte a nagyobb értékű terméket, akkor szerintem neked nem lesz vele dolgod.

    Ha van nyomkövetési számod, akkor hívd fel azt a szállítmányozót, akihez tartozik, ha biztos választ szeretnél.

    [ Szerkesztve ]

  • Sallylla

    csendes tag

    válasz Sallylla #98824 üzenetére

    Nemkívánatos fejlemények érkeztek a csomagommal kapcsolatban. :(

    Minden jel arra mutat, hogy a kiadó, akiktől vásároltam, olyan paritással adta fel a küldeményt, ami nem igazolja az előzetes ÁFA-kifizetés tényét.

    A DHL annyit mondott, hogy saját magam igazolására nincs lehetőség, vegyem fel a kapcsolatot a csomagot feladó céggel. Így is tettem, 24-48 órás reakcióidőt igértek, ebből a 24 óra már letelt és egyelőre semmi válasz felőlük (tuti nem kamu cég, csak ezek szerint szeretnek ülni a leveleken). :(((

    Tegnap állt a vámon a csomag, aztán ma reggel láttam, hogy elindult, gondoltam tisztázták maguk között a dolgot. Mint kiderült, semmi ilyesmi nem történt, ugyanis a futár ugyan ma csengetett a cuccal, ám a vámügyintézési díjat ugyanúgy követelték rajtam. Én azonban így nem akartam így átvenni, elvégre a feladó cég hibájából történt mindez, jogtalannak érzem az összeg behajtását. Pláne úgy, hogy a DHL oldalán feketén-fehéren ott virít, hogy előzetes ÁFA-kifizetés esetén nincs további fizetendőm.

    A DHL vámrészlegével is sikerült felvennem a kapcsolatot, ők azt javasolták, hogy fizessem ki a fenti összeget, majd próbáljam meg visszaigényelni a feladótól.

    Szerintetek mire van nagyobb esély, illetve hogyan járnék jobban? Melyik a zökkenőmentesebb megoldás? Ha kicsengetném azt a kilencezerxszáz forintot, majd visszaigényelném (már ha egyáltalán hajlandóak lesznek magukra vállalni a felelősséget és visszatéríteni azt nekem), vagy ha hagynám, hogy visszamenjen, és egy az egyben visszaigényelném a teljes vételárat?

    Mindenesetre az már biztos, hogy attól kiadótól soha többet nem rendelek. Ilyen pocsék vásárlási élményben még sosem volt részem, pedig már vásárolok egy ideje külföldről. :O

  • Sallylla

    csendes tag

    válasz Sallylla #98868 üzenetére

    Minthogy sehová sem akart haladni az ügy, ezért újbóli kiszállítást kértem a csomagomra, vállalva a DHL sarc+áfa kifizetését, reménykedve abban, hogy hátha valahogy vissza tudom igényelni.

    A dobozon világosan látszik, hogy a fuvarozóváltásnál át lett címkézve (DPD—» DHL), viszont a dokumentumok letöltésénél további furcsaságokra lettem figyelmes.

    Mint kiderült, fuvarozóváltásnál teljesen újraszámlázták a könyveimet sokkal alacsonyabb áron, mint amennyit én eredetileg fizettem, viszont egyúttal olyan paritással került át a DHL-hez, amely nem igazolja az előzetes ÁFA kifizetés tényét. És idehaza ezt az újraszámlázott, alacsonyabb összeget vámolták meg, ami önmagában nem is lenne vészes (bár jogtalannak ugyanúgy jogtalan, lévén, fizetéskor rendesen ki lett fizetve a magyar ÁFA), de erre rájött a DHL-féle, majd’ 8000 Ft-os vámkezelési díj is. :(

    A NAV (s egyúttal a DHL) tehát nem azt a számlát kapta meg, amit én kaptam “kézhez” fizetéskor.

    Ilyenkor mégis mit lehet csinálni? Milyen jogon számlázták újra a könyveket, s tették ezzel egyúttal semmissé az IOSS-rendszerben történt ÁFA-kifizetésemet? Miért volt erre szükség?

    Talán azért, mert a 150 eurós vámhatár felé konvergált az összeg (135 GBP-t fizettem, tehát erősen árfolyamfüggő, bár a legtöbb banknál egyértelműen alatta van) és nem akarták megkockáztatni, hogy egy esetleges kedvezőtlen árfolyamingadozás végett megvámolják?

    Kinél reklamáljak ilyenkor? A NAV-nál, a DHL-nél vagy a feladónál? Egyáltalán érdemes lenne?

Új hozzászólás Aktív témák