- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- DIGI Mobil
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- iPhone topik
- 15 éves az első androidos Samsung telefon
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Hirdetés
-
Mozgásban a 33 Immortals
gp A legújabb bemutatóban egy boss harcot láthatunk a készülő roguelike játékból.
-
Augusztustól nagyot változik a Shein élete
it Onnantól kezdve lesz a platformra érvényes az EU-ban a DSA, így számos kötelezettséget vesz a vállára a Shein.
-
Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
ma Idén 25 éves a Nokia 3210, a HMD pedig az ikon májusi visszatértét ígérte korábban.
-
Mobilarena
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sallylla
csendes tag
válasz Sallylla #83306 üzenetére
A korábbi hozzászólásaimban említett biblio.com-os csomagomat végül a posta kézbesítette, illetve hát be kellett végül érte mennem (s tracking ide vagy oda, furcsamód aláírnom sem kellett). Alighanem olyasmi lehet ez az RR Donnelley, mint eBay-nél a Global Shipping-program, tehát ők intézik a szállítmányozás lebonyolítását az eladó megrendelésére. Talán ezért nem volt követhető a posta rendszerében sem. Mindenesetre, némi késéssel ugyan, de rendben lezárult végül a megrendelés, úgyhogy ha esetleg bárki a jövőben hozzám hasonló cipőben járna, jelzem, felesleges aggódnia.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz Sallylla #98238 üzenetére
Miért kéne eVám oldalon bármit intézned? Az csak azoknak van, akik nem a szállítmányozóval akarják kezeltetni a cuccot.
Szállítási módtól is függ, lehet semmi más teendőd nincs, mit várni. Ha futár hozza és előre rendezve van minden, akkor lehet plusz költséged sincsen. Ha posta hozza, akkor meg, ha előre fizetve van, akkor jó eséllyel max az ioss kezelési díjt (399) kérheti el a posta.
Eddig is volt olyan szállítási mód, amikor az eladó intézte az adót, pont az amazonra volt ez jellemző. Alapból az új ioss mód csak 150 euro alattira való, nagyobb értékre hagyományos vámkezelés vár most is. DE ha az eladó eleve vámkezeléssel együttes módon küldte a nagyobb értékű terméket, akkor szerintem neked nem lesz vele dolgod.
Ha van nyomkövetési számod, akkor hívd fel azt a szállítmányozót, akihez tartozik, ha biztos választ szeretnél.
[ Szerkesztve ]
-
GZoli7
senior tag
válasz Sallylla #98275 üzenetére
Pár hete nekem is volt egy Aramex-Amazon csomagom. Itthon az Express One hozta.
-
Sallylla
csendes tag
válasz Sallylla #98824 üzenetére
Nemkívánatos fejlemények érkeztek a csomagommal kapcsolatban.
Minden jel arra mutat, hogy a kiadó, akiktől vásároltam, olyan paritással adta fel a küldeményt, ami nem igazolja az előzetes ÁFA-kifizetés tényét.
A DHL annyit mondott, hogy saját magam igazolására nincs lehetőség, vegyem fel a kapcsolatot a csomagot feladó céggel. Így is tettem, 24-48 órás reakcióidőt igértek, ebből a 24 óra már letelt és egyelőre semmi válasz felőlük (tuti nem kamu cég, csak ezek szerint szeretnek ülni a leveleken).
Tegnap állt a vámon a csomag, aztán ma reggel láttam, hogy elindult, gondoltam tisztázták maguk között a dolgot. Mint kiderült, semmi ilyesmi nem történt, ugyanis a futár ugyan ma csengetett a cuccal, ám a vámügyintézési díjat ugyanúgy követelték rajtam. Én azonban így nem akartam így átvenni, elvégre a feladó cég hibájából történt mindez, jogtalannak érzem az összeg behajtását. Pláne úgy, hogy a DHL oldalán feketén-fehéren ott virít, hogy előzetes ÁFA-kifizetés esetén nincs további fizetendőm.
A DHL vámrészlegével is sikerült felvennem a kapcsolatot, ők azt javasolták, hogy fizessem ki a fenti összeget, majd próbáljam meg visszaigényelni a feladótól.
Szerintetek mire van nagyobb esély, illetve hogyan járnék jobban? Melyik a zökkenőmentesebb megoldás? Ha kicsengetném azt a kilencezerxszáz forintot, majd visszaigényelném (már ha egyáltalán hajlandóak lesznek magukra vállalni a felelősséget és visszatéríteni azt nekem), vagy ha hagynám, hogy visszamenjen, és egy az egyben visszaigényelném a teljes vételárat?
Mindenesetre az már biztos, hogy attól kiadótól soha többet nem rendelek. Ilyen pocsék vásárlási élményben még sosem volt részem, pedig már vásárolok egy ideje külföldről.
-
Sallylla
csendes tag
válasz Sallylla #98868 üzenetére
Minthogy sehová sem akart haladni az ügy, ezért újbóli kiszállítást kértem a csomagomra, vállalva a DHL sarc+áfa kifizetését, reménykedve abban, hogy hátha valahogy vissza tudom igényelni.
A dobozon világosan látszik, hogy a fuvarozóváltásnál át lett címkézve (DPD—» DHL), viszont a dokumentumok letöltésénél további furcsaságokra lettem figyelmes.
Mint kiderült, fuvarozóváltásnál teljesen újraszámlázták a könyveimet sokkal alacsonyabb áron, mint amennyit én eredetileg fizettem, viszont egyúttal olyan paritással került át a DHL-hez, amely nem igazolja az előzetes ÁFA kifizetés tényét. És idehaza ezt az újraszámlázott, alacsonyabb összeget vámolták meg, ami önmagában nem is lenne vészes (bár jogtalannak ugyanúgy jogtalan, lévén, fizetéskor rendesen ki lett fizetve a magyar ÁFA), de erre rájött a DHL-féle, majd’ 8000 Ft-os vámkezelési díj is.
A NAV (s egyúttal a DHL) tehát nem azt a számlát kapta meg, amit én kaptam “kézhez” fizetéskor.
Ilyenkor mégis mit lehet csinálni? Milyen jogon számlázták újra a könyveket, s tették ezzel egyúttal semmissé az IOSS-rendszerben történt ÁFA-kifizetésemet? Miért volt erre szükség?
Talán azért, mert a 150 eurós vámhatár felé konvergált az összeg (135 GBP-t fizettem, tehát erősen árfolyamfüggő, bár a legtöbb banknál egyértelműen alatta van) és nem akarták megkockáztatni, hogy egy esetleges kedvezőtlen árfolyamingadozás végett megvámolják?
Kinél reklamáljak ilyenkor? A NAV-nál, a DHL-nél vagy a feladónál? Egyáltalán érdemes lenne?
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
- Egyre gyorsabban ügyködik saját HBM memóriáján Kína
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Jövedelem
- Gyúrósok ide!
- Milyen videókártyát?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Politika
- További aktív témák...