- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Milyen okostelefont vegyek?
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Szupervékony külsővel jöhet a Mix Fold 4
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Netfone
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
Computex 2024: A CEO az új rocksztár
ph A nagy technológiai cégek vezetőit film- és rocksztárokat idéző rajongással veszik körül itt.
-
Előbb csúcstábla aztán topmobil jöhet a OnePlustól
ma Középpontban a Snapdragon elit teljesítménye.
-
The Last of Us: Part II - Kész lenne már a PC-s kiadás?
gp Vajon a készítők megvárják az új kiadást a TV sorozat új évadának indulásával?
-
Mobilarena
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pease
csendes tag
Sziasztok! Dedobtam az amazon topikjába is a kérdésem, de hátha itt valakinek volt hasonló problémája és tud segíteni.
Amazon.de Marketplace-n keresztül rendeltem egy terméket, a feladó 3. országból adta fel a csomagot. Az árban benne volt az Áfa is, számlán és checkoutnál is fel volt tüntetve hogy VAT included.
Jelenleg DHL Express vámkezelés alatt van, mert a feladó DDU (delivery duties unpaid) -el adta fel a csomagot, amit csatolt commercial invoice hozzá kb kitöltetlen és más ár is szerepel rajta, a számla típusára businesst írt, pedig magánszemély vagyok stb. DHL-nek jeleztem a problémát az amazon oldaláról letöltött számlát nem fogadják el, arra hivatkoznak hogy a NAV-nak bizonyíték kell hogy befizettem az Áfát és IOSS számomat kérték (nincs ilyenem hiába mondom magánszemély vagyok) vagy egy DTP LOA form kitöltését amit nyílván b*szik kitölteni a feladó.
Commercial invoiceon 110 usd-t adott meg termékértéknek, amazonos számlámon kb 142 euró volt és 180 körül fizettem áfával együtt, szóval a termékérték 150 euró alatt van mindkét számla esetén.
Érték alapján ahogy én tudom vámmentes lenne a csomagom mert 150 eur termékérték alatt van, de nem áfamentes amit ugye ki is fizettem és most ott tartok, hogy a vámkezelés alatt van a csomag, a feladó nem segítőkész az amazon supportnak 2. alkalommal írtam, ma reggel már reportoltam a sellert is.
Mit lehet tenni ilyen esetben? Nem fogadja el a dhl az amazonról generált invoicet, a feladó kamu számlát csatolt a csomaghoz és ha jól tudom az ő hibája miatt van most vámkezelés alatt a csomag, aminek EU-s szabályok szerint ahogy én tudom nem kellene ott lennie. 2x pedig nem szeretném kifizetni az ÁFÁ-t…
Valakinek volt már hasonló problémája? Mit lehet tenni ilyenkor?
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs