- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Android szakmai topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
-
Mobilarena
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Steve_Brown
aktív tag
válasz Steve_Brown #102793 üzenetére
Aliexpress, lengyel raktár, DPD, 3 nap alatt megérkezett Budapestre.
-
titán
válasz fjudors #102804 üzenetére
Ez egy fórum, ahol jobb esetben nem csak úgy beírkálunk dolgokat ami eszünkbe jut, hanem emberek kommunikálnak egymással. Itt is ez történt. Ezt kérdezte a fórumozó:
Ha németországi webáruházban vettem valamit 2000 eur-ért, amin rajta van a 27% hun áfa, a vámon, vagy valahol még kell valamennyit fizetnem utána?
A válaszom: Unión belül nincs áfa és vám.Tehát sem a vámon, sem máshol már nem kell utána fizetnie semmit.
-
aldebaran
őstag
válasz Degeczi #102807 üzenetére
Egyébként én értettem.
A szó, ami esetleg kimaradt, az az extra, vagy plusz, ami hiányzott, de én értettem. Unión belül csak az országod vámtarifáját kell megfizetned, de nincs vám. A kevesebb áfát fizettem volna, mint a 27%, akkor a különbözetet besajtolják rajtam.
De szerintem lépjetek tovább.Gandhi mondta: "Élj úgy, mintha meghalnál holnap. Tanulj úgy, mintha örökké élnél."
-
fjudors
aktív tag
válasz Lauda #102806 üzenetére
tényleg, több topikban már előjött a fogalmazási/értelmezési furcsaságod.
én neked válaszoltam, nem neki.azt, hogy mit akarsz bel3 magyarázni, az a te tévképzeted .
ha neki iram volna, az ő hozzászólására válaszoltam volnate meg leírtad a befizetett 27% áfára, hogy nincs áfa fizetési kötelezettség unión belül.
de, van.
boccs, de elengedlek téged is.
[ Szerkesztve ]
-
Jahno
veterán
-
dudzsi
tag
Sziasztok! Járt már valaki úgy hogy fizetett egy oldalon Paypallal és ott nem irányult vissza az oldalra. Nem zárult a tranzakció de a számlámról levonta a Paypal a pénzt! Viszont a Paypal fiokomba se látom a tranzakciót!
-
Koczó93
őstag
Sziasztok! Valaki fizetett mostanában vámkezelést a posta oldalán?
Kaptam egy smst hogy vámkezelték a kínai csomagom, de az oldalukon beütöm a csomagszámot és a hozzáférési kódot, kicsit homokórázik, és nem történik semmi -
-
Luccpoti
újonc
Sziasztok
Vagy 3-5 évvel ezelőtt rendeltem utoljára aliról, most rendeltem ismét.
Az alis alkalmazás ezt írja a csomagra:
may 30
“Import customs clearance complete”Elvileg a következő lépés a helyi kézbesítés lenne?
Még akkor is ha május 26.án lett rendelve?A másik ami inkább érdekel, hogy 25.18 € lett fizetve. Emiatt kell a postának valami nyilatkozatot tennem vagy milyen esetben kell?
-
azbest
félisten
válasz Jhonny06 #102822 üzenetére
45 euro értékig lehet ajándék, de igazolni kell az ajándékot. Hogy pontosan mivel lehet, nem tudom, de mintha külön feladó által mellékelt írás is kéne hozzá. Magánszemélyek közt elvileg. Az ha cégtől kapsz nyereményt, az nem ajándék.
Azt is érdemes tudni, hogy ajándék kezelését egyedi vámkezelési megbízásként kezeli már a posta, tehát a legdrágább kezelési költséget számolja rá (7500 forint). És érkezés előtt már be kell adni. Szóval lehet egy kis értékű dolognál egy automatikus vámkezelés olcsóbbra jön ki áfát fizetve, mint magas kezelési díjjal és áfa nélkül. Futárszolgálatoknál is lehet komolyabb kezelési költség.
[ Szerkesztve ]
-
GAbre
veterán
Mekkora fos ez az aliexpress chat!!!!
Mi a rákot kell beírni,hogy ne ez a robot szar jöjjön be folyamat?
A szokásos kulcsszavakra sem enged tovább...."You could try to ask me questions directly, like " I have not received my order". Eva will try best to find a solution instantly.
If it is not resolved, you can click "Chat Now" at the bottom of the solution to connect to an agent online.
-Chat Now
Sorry, I cannot provide an answer according to your question. Please describe your question clearly, so i can solve it for you correctly. "
Ha meg beírom azt amit kér,akkor sem továbbít ember felé....Avatar
-
GAbre
veterán
válasz aldebaran #102827 üzenetére
Nem igazán megy.
Pont ez a bajom összesen 3000Ft értékű rendelésre reklamáltam,mert nem tudja azt amit leírás is írt,napok után nagy nehezen elfogadták,de úgy,hogy ha visszaküldöm...(bár legalább eladónak kéne fizetnie)
Amit persze utólag kapok csak meg,már ha megkapom.Szóval alsó hangon 2x többe kerül a posta,és majd hónapok múlva kapom azt is vissza.
Persze felebezés vagy bármi opció az nincs,van 2 hetem rá,hogy postázzam...
Alsó hangon nem vagyok boldog,se az ügy kezelésével,se a végeredménnyel,se azzal,hogy "ez van és kuss",bármi nemű opciót nem enged a rendszer se,és akkor még a chat se akar működni...[ Szerkesztve ]
Avatar
-
GAbre
veterán
válasz BaLee #102829 üzenetére
Én mondjuk ezt nem annyira látom(bár nincs temum).Inkább az a bajom,hogy lassú a kezelés,de ok.
Legyen az is ok,hogy tök más megoldást dobnak fel,mint amit ügyfél kért,de legyen opció az elutasítás vagy bármi más is főleg,ha összegben többe kerül a feladás is.
Ph-n(vagy máshol) ha átcseszik az embert,akkor te is csak akkor kapnád vissza a pénzt attól aki átvert,ha még annál is többért küldöd vissza!Ez milyen kényszerített helyzet?Vagy kockáztatsz még többet,az alap rossz tapasztalat után,vagy benyeled.Más opció nincs.
A kapcsolatfelvétel is eleddig/régen ment,ha néha használtam oldalt.De valamiért most már nincs a chat mögött ember,csak robot?De ha így is van akkor ez is átverés,mert azt írja,hogy írjam be a két szót és akkor kapcsol embert....Avatar
-
aldebaran
őstag
válasz GAbre #102828 üzenetére
Fel tudod venni a kapcsolatot magával az eladóval is. A rendeléseidnél, a képek fölött közvetlenül ott a bolt neve, mellette pedig egy szövegbuborék. Arra kattintva írhatsz az eladónak.
Gandhi mondta: "Élj úgy, mintha meghalnál holnap. Tanulj úgy, mintha örökké élnél."
-
GAbre
veterán
válasz aldebaran #102831 üzenetére
Már megtettem ezt,de mint 1el feljebb is írtam,attól a személytől(ektől) aki átvert téged is,és direkt kamu terméket árul,attól segítséget várni....
Anno napokkal ezelőtt is mikor szóltam neki,hogy a termék nem felel meg a leírtaknak,akkor is arról nyomta a vakert, hogy várjuk meg az ali döntését....
Gondolom én arra utazik,hogy a reklamáló feladja,és elengedje.
De ez még mindíg nem válasz a kérdésemre,hogy lehet elérni az alit chaten?
Az tök jó,hogy boltot elér az ember,de főnököt/supportost nem lehet!Avatar
-
BaLee
addikt
válasz aldebaran #102831 üzenetére
Semmire nem megy vele. Anno ráírtam az eladóra direktben, hogy nem érkezik meg a termék, írta, hogy ne aggódjak, meg fog érkezni ha mégsem, a refund lehetőség ott lesz.
Nem érkezett meg, refundra mentem, mivel az economy shipping csak országhatárig van követve ezért az Ali lerázott azzal, hogy érdeklődjek a helyi postahivatalban, mert az országba megérkezett a termék. Mintha ez úgy működne, hogy van egy posta ahol ilyenkor érdeklődsz... Nem kaptam visszatérítést és a csomag sem érkezett meg soha.
Ill. sok esetben az eladók nem is válaszolnak, vagy fordítóval érthetetlen válaszokat küldenek.Másik eset, rendeltem egy motorborítást amiről egy fontos műanyag csatlakozó már le volt törve mikor megérkezett a csomag. Megreklamáltam fényképpel, két lehetőséget ajánlottak fel 1. küldjem vissza (a törött sz*rt, amivel ő sem megy semmire, mert nem javítható...) a terméket és visszatérítik az árát, a posta több lett volna mint a termék. 2. tartsam meg a terméket és a felét visszafizetik. Végül utóbbit választottam aztán próbáltam én ragasztgatni, majd egy műanyaghegesztéssel foglalkozó emberrel is megcsináltattam, ugyanúgy eltört, ment a kukába.
Az Ali lesz*rja a vevőt, az sem érdekli, hogy már több mint 1000$-t elköltöttem náluk eddig.
-
andrisms
aktív tag
válasz modflow #102761 üzenetére
Sziasztok,
Nem válasz igazából, de nekem is ugyanez a problémám.
Rendeltem Temuról pár dolgot házhozszállítással.
Erre ma jött email, hogy Packeta ponton átvehető.
Ami nem is lenne probléma, csak én a 15.kerületben vagyok, a Packeta pedig 20-ba. Kb másfél óra oda-vissza, ennyit nem ér az egész.
Pláne úgy, hogy házhozszállítással rendeltem, rendelésnél is az a címem van megadva. -
aldebaran
őstag
válasz Jahno #102834 üzenetére
Hát, mindenkinek más a tapasztalata. Én lehetőleg olyan eladótól veszek bármit is az Alin, akinek neve van és nem csak számok vannak a nevében, bár ilyentől is vettem cuccost és nem volt gond.
Sok év alatt mostanában kértem refundot előszor: írtam az ali robotjának, mit akarok, melyik orderrel van bajom - két ugyanolyan gagyi vicces szemüvegből az egyik törötten jött -, küldtem képet. Átnavigált egy oldalra, volt egy maximum összeg, amit refundolhatok, megkértem a felét, megadták, visszautalták. De kiderült számomra közben, hogy akciósan vettem, ebben a 3-at vegyél ingyen jön-ben és a kettő került annyiba, mint ami a refund... így ingyen van. De a lényeg, hogy nem volt gondom ebből. Viszont, ha lejár a refund-ra biztosított idő, akkor ágyő refund....
mod:
ja, most jut eszembe, másik refund is volt, mert rossz kábelt küldtek. Fényképeztem, jött vissza a lóvé... nekem pozitív ezzel kapcsolatban a tapasztalatom, de szerintem másoknak is.[ Szerkesztve ]
Gandhi mondta: "Élj úgy, mintha meghalnál holnap. Tanulj úgy, mintha örökké élnél."
-
Xelo
addikt
válasz aldebaran #102836 üzenetére
+ 1, csak olyan eladótól veszek aki már több éve az oldalon van, sok a pozitív értékelése és véletlen sem számokból áll a bolt neve. sok éve rendelgetek aliról, talán 1-2x volt gond a termékkel és nem volt problémás leboxolni a dolgot alival vagy az eladóval. nyilván az is segít hogy én angolul tudok, nem fordítózok így max az ő oldalukról csúszhat el a kommunikáció... de eddig ezzel se volt problémám, mindig értették hogy mit akarok. az is lehet hogy azért vesznek komolyabban mert nem filléres dolgokat szoktam rendelni, ha meg filléres dolgokat rendelnék azt elvárások nélkül tenném (nem lepődök meg ha valami olcsón sz@r)
-
andrisms
aktív tag
válasz andrisms #102835 üzenetére
Közben találtam egy ilyen cikket. Packeta – Temu együttműködés
Elég fura, ha házhozszállítással rendel az ember Temuról.
Pláne az én esetembe, mikor a város másik végében lévő csomagpontra viszik, mikor tőlem van egy 300m-re is.. -
azbest
félisten
Ha jót akartok, akkor ne rendeljetek folyadékot, vagy folyékony jellegű dolgokat.
Múltkor forrasztó pasztával jártam így, most meg forrasztó maszkkal.A logisztikai központ visszafordította még kínában.
Restricted item - CreamÉs mivel optimalizálták a szállítást és a 3 az egyben choice és sima choice és más rendelésemet is egy futárosba tették, így az egészet megállították.
A többségét automatikusan törölték is és átváltott refundosra. De múltkor volt és talán lesz most is köztük olyan, aminél majd kézzel kell rányomnom a refund kérésre - amit a követésből a robot lát, hogy visszament és azonnal jóváhgy.
-
aldebaran
őstag
Más is járt már így, ahogy én?
Egyszer csak kaptam egy emailt, hogy az expressone jön hozzám a rendelésemmel. Semmit sem rendeltem.
Megnéztem és Május 18 és 28 között megváltozott valahogy a telefonszámom és az ajtószám a címemnél. Én tuti nem változtattam semmit, miért is tettem volna. A nevem és az email címem maradt... Nagyon fura
Ráadásul egy olyan dolog jött, amiről fogalmam sincs, hogy micsoda, a rendeléseimnél sincs ott. Biztos, hogy nem töröltem a rendeléseimtől, mert onnan még a canceled rendelést sem törlöm. Évekre visszamenőleg megvan ott, amiket rendelgettem.Nem tudjátok, mi ez? Valami gumis cucc...
Gandhi mondta: "Élj úgy, mintha meghalnál holnap. Tanulj úgy, mintha örökké élnél."
-
aldebaran
őstag
válasz azbest #102844 üzenetére
Biztos, hogy nem. Írtam az Ali chat-be, hogy mi történt, a következő az volt, hogy akarok -e helpdeskessel chetelni. akartam és azzal dumcsiztam.
Egyébként kezdem kapiskálni, mi történt:
- Valószínűleg meghackelték az accountom
- A hacker megváltoztatta a címemben az ajtószámot és a telószámom utolsó két számjegyét, hogy ne legyen feltűnő a változtatás
- Csinált ez a valaki egy boltot az alin, és megrendelte magától pár cuccot, amit árul, törölte az order historymból, de a massage centerben ott maradt
- A "megrendelt" cuccok helyett jött ez a cucc, amiről a képet mutattam ugyanazzal a csomagszámmal, mint amivel a "megrendelt" cucc jött volna, így delivered lett.
Eredmény: tőlem - 40e Ft.
pw változtatás és bankkártya törlés az aliról.Gandhi mondta: "Élj úgy, mintha meghalnál holnap. Tanulj úgy, mintha örökké élnél."
-
azbest
félisten
válasz aldebaran #102845 üzenetére
ne felejts érteítéseket beállítani telefonra kártyás vásárlásról. Meg vírusírtóval átnézni a gépeket, ahol be szoltál jelentkezni..
Az ali esetleg még meg tudja fogni a pénzt, mert elvileg nem közvetlenül az eladónak megy. Bár nem tudom mennyi átfutási ideje van.
[ Szerkesztve ]
-
yogibear
addikt
válasz Degeczi #102848 üzenetére
Ez igaz, nem is kicsit, de az is monnyon le azért, aki lustaságból elmenti a fő plasztikot, ha már nincs erre webkártyája, amin csak az aktuális vásárlás összegét teszi rá vásárlás előtt...
Aki heti/havi egyszer vásárol csak, ne törjön már le a keze attól, hogy vásárláskor be kell gépelnie 16 számot, egy nevet és egy 3 jegyű cvc2 kódot... de még ha napi 10-szer, akkor se...
Olyan fiókba, ahova egy sima email címmel/passworddel simán belép bárki, aki feltöri, mert nincs 2FA, nem mentek el semmi adatot, amivel kifoszthatnak...[ Szerkesztve ]
„Magyarországon analfabétizmus nincs! – Összeírva…”
-
baly81
aktív tag
válasz yogibear #102849 üzenetére
Kb 10-12 éve vásárolok az Alin. El van mentve a bankkártya adat. Sohasem volt vele gondom! Szerintem biztonságos, ha valakinek 1234 és társaik a jelszava, inkább az a baj! Én kihasználtam az összes jelszó karakterszámot (20) és még hieroglifát is tartalmaz!
[ Szerkesztve ]
Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs