- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- iPhone topik
- Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 11 - népalma
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
pc360
addikt
válasz etrop01 #96075 üzenetére
Normál monti geometria - pipa, első teló - pipa. Ezzel minden további nélkül menni fog, de nem a manuál, hanem így, normál magasságú nyereg megléte mellett az egykerekezés. Ahogy a videó elején is említi, készült arról is anyaga, és szerintem neked inkább arra lenne szükséged - elsőre ugyanis sokkal egyszerűbb megtanulni, illetve olyan bringád van, amihez az illik. Nameg sokkal jobban kihasználható, és nagyobb poén, mert egykerekezéssel fölfele is lehet mászni, és mindenre képes vagy, amire csak 2 keréken.
Ha a hátsó fék kontrollálásában jó vagy, és ki tudod emelni az orrát, akkor onnantól fogva már csak idő kérdése, hogy fél kézzel egykerekezz fölfele a kanyargós emelkedőn limit nélkül, miközben a másik kézzel a sörödet iszogatod. Vagy épp lejtőn lefele, 40-nel. Én imádok egykerekezni, sajna országútival már nem olyan egyszerű, meg hát szegény kerék...
Nem nagyon tudok tanácsot adni, egyszerűen sokat kell gyakorolni. Nekem nagyjából 2 évbe telt, hogy teljességgel kitanuljam, de ebben olyan időszak is volt, mikor hátsó fék nélkül gyakoroltam, nem egyszer széjjelcseszve a térdem. Úgy könnyű beleszokni a határokba... Manuálozni így is csak moderált ideig tudok, de nem is ilyen triál viccgéppel nyomtam.
Ami poén, hogy ha már jól megy hardtail montival az egykerekezés, akkor össztelóssal onnantól fogva ugyanazt meg tudod csinálni terepen is. Nekem egyszer volt alkalmam kipróbálni, és meglepően könnyű volt. Aztán menni fog minden egyéb bringával is, pl. tipikus acélszörnyeken is, bár exponenciálisan nehezebb főleg úgy, ha az átlag méretek másfélszeresére van szükséged, mint jómagamnak (203 cm). Párszor jól jött nagyon a skill: egyszer 16-18 km-t egykerekeztem haza a városból első deffekttel egy V-fékes montin (Margit híd > 22. kerület).
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
trialboj
őstag
válasz etrop01 #96504 üzenetére
Tavalyi képpel nem lehet nevezni Ilyen brutálisan mocsok tekerésem nekem is volt.
A pocsolyában kellett lemosnom a kereket hogy legalább át tudjon fordulni, hogy tolni tudjam, úgy tapad rá a sár. Mondjuk nekem volt elöl kis sárhányó ami védte a telót, és gátolta a kereket, de a hátsó is perc alatt blokkált, szóval tök mind1 volt.
Van egy pont ahonnan a saras túra sem izgalmas, nkm kb onnantól kezdődik mikor a lánc közé sár jut, és érzem a pedálon keresztül ahogy morzsolódik saras kavics, stb.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
pc360
addikt
válasz etrop01 #96512 üzenetére
Lehet, hogy az írásod helyes, meg cuki, meg minden, de pl. a helyesírást is egy szóval írjuk. Nem, csak engem eléggé idegesít a félanalfabetizmus, amikor a delikvens azt sem veszi észre, hogy más jelentésű szavakat használ a mondatában.
És ott nincs iskola? Vagy helyesírás-ellenőrző a böngészőben? A Google is már csak pislákol arrafelé...
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz etrop01 #96504 üzenetére
Az Aim az MTB nem cross,és főleg nem trekking.
(#96569) BlacKSouL...akkónemtom.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
RaiZka
tag
válasz etrop01 #98289 üzenetére
nem azok.. 900cas lábmelegítőre is írták, hogy van XL-es méretben a Nyugatinál és Dunakeszin is. Természetesen egyikben sincs csak egyetlen XS..
más: A topic majd a német és angol oldalak végigolvasása után úgy döntöttem, hogy BM Ixon Iq Premium ( akksik nélkül) lesz a befutó az első lámpák között. Természetesen minden normális árral dolgozó oldalon 4-5-9 hét a postázás, hurrá
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz etrop01 #98291 üzenetére
Ha kérdéses még mindig odatelefonálhatsz,így megbizonyosodva létezéséről,esetleg félretetetve a cipőt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
hegyimorc
senior tag
válasz etrop01 #100862 üzenetére
" igazából ez így javasolt és nem javasolt is lehet"
Ha konkrét típusról kérdezel, akkor kaphatsz olyasmi válaszokat, hogy pl nem elég jól szellőzik, zavaró, hogy nincs benne háló, szar az állíthatósága ... stb
De pontos típus nélkül csak nagyon általában lehet valamiről beszélni.
A Cratoni normális sisakokat gyárt, megfelelnek a követelményeknek ... innen kezdve ízlés és pénztárca kérdése. Én simán vennék Cratonit, ha épp azt tetszene.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz etrop01 #100960 üzenetére
Pontosabban kellene,mert ahogy nézem van Al Nerve 6,7,8 és 9 is és míg a 6 1100,a 9 már 2300 font volt újan.Esetleg specifikáció és fotó sem ártana.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz etrop01 #100984 üzenetére
Ahogy nézem ez 2014-es,és úgy saccolom,hogy ha annyira jó az állapota is mint ahogy kinéz,vagyis újszerű (értsd pár száz km-t ment) akkor megér olyan 7-800 eurót.
(#100983) 6030D...és az,hogy méteres a farka az őznek?
(#100989) cozmo...komoly hónalj kell ahhoz,hogy azt a fotelt alávehesd . ...amúgy azt a csodahajtást csak én nem látom narrow-wide-nak,vagy tényleg nem az?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz etrop01 #101004 üzenetére
Olyan 1350 euró körül lehetett újan,így ha tényleg patent akkor szerintem megérhet max olyan 250e forintot.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
-
nagyúr
-
JackFeryll
őstag
válasz etrop01 #107122 üzenetére
Végtelen drága Rudy nekem nem játszott, de jókat hallottam a Salice-ről. 20 ezer forint volt belőle a fotokróm verzió és teljesen meg vagyok vele elégedve. Egyszerűen nem kell vele foglalkoznom, nem tűnik fel hogy lassú lenne a váltás, működik. Azért 1-2 év alatt összegyűjtött pár karcot.
Ami problémás lehet vele ha beszűrődő erős fény van erdőben és nagyon nagy a kontraszt. Olyankor rosszak a látási viszonyok, de ez minden nem polarizált normál színű lencsénél probléma lesz.[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
válasz etrop01 #107122 üzenetére
Volt BBB fotokromatikus szemüvegem. Eladtam. Nekem nem jött be. Lassú és túl sok fényt engedett át.
Tudom ez egy darabos statisztika és ez alapján nem lehet általánosítani.Ehhez kapcsolódva:
Évekig használtam a Lux Optical munkavédelmi szemüvegét. Olcsó 1500-2000Ft. Nálam fogyóáru a szemüveg. Volt hogy berepült egy darázs a sisakba. Satufék, majd dobtam le a sisakot mindenestől a fejemről. Lencse kuka. Ezt a veszteséget könnyebb volt megemészteni mintha egy több tízezres szemüveg ment volna tönkre. Nem vagyok biztos benne hogy egy köves autóbejárót nagyobb eséllyel túlélne egy drága szemüveg.
Most egy kínai Oakley Jawbreaker utánzatot használok. Öt lencsével, amiből az egyik polárszűrős, tokkal és szállítással együtt volt 3200Ft. Itt az igazsághoz hozzátartozik, hogy a polárszűrős lencse fura. A pocsolyák, sőt a sáros föld is furcsán néz ki. Zavar. Ráadásul interferál a telefon kijelzőben lévő polárszűrővel. Ezt nem is használom. A többi ok.
Volt drága Uvex munkavédelmi szemüvegem is. Azzal valami nem volt rendben optikailag mert pillanatok alatt szédölgős lett a fejem ha felvettem. Sőt másoknak is.Lehet köpködni
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz etrop01 #108888 üzenetére
Ez komoly,a 4 kilincsből 3 hiányzik (fexik? Mert nem látom a képen)?! Így nem csoda nyekereg,hisz ha csak egyik oldal reteszel,az egészet féloldalra feszíti terheléskor.Amúgy ez milyen agy?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz etrop01 #108896 üzenetére
Nem tudom mit mondjak,hetekig bringa nélkül ...ugyanakkor ha jól látom most egyetlen kilincs reteszel (javíts ki ha nem így van,vagy linkelj jobb képet) ami azt jelenti teljesen befeszül az egész reteszelő mechanizmus az agy ellenkező oldalába,ezért is nyekereg.Félő ez a feszülés további károkat okozhat,arról nem is beszélve,hogy bedarálhat egy rugót,vagy elszabadult kilincset ami az agyat is károsíthatja.Nem tudom ez megtörténhet-e,meglehet,hogy nem,de az a feszülés mindenképp valós veszélyt jelent.
Amúgy nem is értem miért jó az,ha a 2-2 kilincs máshol,egymással szemben reteszelnek,azzal dicsekedve,hogy így a 26 fog dupla reteszelési pontot talál,mikor így egyetlen reteszelő hiánya máris ilyen félrefeszüléssel jár,amikor éppen az reteszel.Helyette esztergálhattak volna duplaannyi fogat és reteszelhetett volna együtt a 4 kalapács.
[link]"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz etrop01 #118156 üzenetére
Ilyen rövid távon ennyi szint azért nem rossz, sőt, elég sok . Fóliát én ebayről vettem, de gondolom helyben is lehet kapni.
Yahhher: Ez minden csak nem drága. Valszeg valahonnan beszerzek majd egy ilyent, valamelyik eu-s webshopból csak szállítanak ide...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
pittlaren
csendes tag
válasz etrop01 #118156 üzenetére
Papír írószer üzletekben kapható olyan átlátszó, öntapadós fólia, ami a célnak megfelel. MMbike-nál láttam kimondottan erre a célra szolgáló fóliát is, de az ilyen szett-jellegű - egy váz, két villavédő - árban többet kóstál.
[ Szerkesztve ]
Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...
-
StLui
veterán
válasz etrop01 #119674 üzenetére
Újat vagy használtat? Új most van volt pont akcióban specialized teszt bringa 230 és 1000km körüli használattal nagyon jó áron. Használt néha feltűnik a használtbringás oldalalakon gyanúsan olcsón 1-1 darab
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
válasz etrop01 #119674 üzenetére
Magyarországon vennéd, vagy külföldi oldalak is szóba jöhetnek?
Új vagy használt?
Milyen felhasználásra kell és mennyit szánnál rá?
Ezeket érdemes előtte átgondolni.
Amúgy Magyarországon az ebikeshop.hu és az ambringa.hu a leginkább pedelec specifikus.
De a Merida factory store üzletben is érdemes lehet szétnézni, ott van teszt lehetőség is. Amennyiben érdekel a Merida, mint márka. -
StLui
veterán
válasz etrop01 #119682 üzenetére
szinttől függ leginkább, és másodsorban a sebességtől, mennyit tudsz menni, 500-as aksival 1000-1500 szint 100km szerintem simán megvan, de Runner majd pontosít. Én ennek a bringának a motor nélküli változatát vettem hasonló akcióban, imádom.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
válasz etrop01 #119682 üzenetére
A 125km a legideálisabb esetben annyi, minimális rásegítés, átlagos testsúly, és sík út.
A hatótávot nehéz belőni, mert nem mindenki használja egyforma körülmények között a kerékpárját. Hosszabb távon és Bosch rendszerrel mentem, és ez elég gazdaságosan kezeli az akkut. 1500m szintet tud, közepes rásegítésen, ami már elég durva, távban meg olyan 60-80km. De ha aszfaltozol vele, és nem olyan sok a szint, akkor 100km felett is bőven lehet menni. Meg ugye ott a töltés lehetősége, 1 órát elég tölteni és egy 30% körül visszatöltesz.
Nagyon jó gép a levo, de nekem 2 dolog nem tetszett benne, az egyik az, hogy kicsit rövid, a másik meg az, hogy ha kéne tartalék akku, akkor azt a kialakítása és mérete miatt kb lehetetlen magaddal vinni, persze ez nem mindenkinek szempont, meg azért okosan gazdálkodva az 500Wh se kevés.
A súlyban nagy csodák nincsenek, egy össztelós, aluvázas pedelec fully kb 21,5-23kg körül mozog, felszereltség és rugóút függvénye is.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz etrop01 #119682 üzenetére
Az biztos, hogy használtan sokkal jobb áron ki lehet fogni, de itt azért alaposan át kell nézni a bringákat, nem is az elektromos rendszer miatt, hanem a többi alkatrésze miatt.
1 milláért, 1000km-t futott Speci turbo levo egy jó vétel.
Kérdés, hogy ráülve mennyire fog neked tetszeni a geometria.
Hány centi magas vagy?
Biztos, hogy fülig fog érni a szád. Brutálisak ezek a gépek, és abban is biztos lehetsz, hogy el leszel fáradva rendesen egy nagyobb túra végén, könnyebb lehet, de a melót nem lehet vele megspórolni ha rendes köröket mész vele.
Én megnézném az akciós Meridákat vagy esetleg egy Commencal, vagy a bike-discount.de oldalról egy Cube stereo hybrid.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz etrop01 #119687 üzenetére
A lényegi különbség az lesz, hogy sokkal gyorsabb leszel, meg úgy kb mindenhol fel tudsz vele menni ha megvan a technikai tudásod hozzá. Tolni nem kell a bringát sehol és simán lehet menni versenytempót fölfelé, ami elég jópofa dolog.
1500m szintet ne vedd készpénznek, mert lehet a Brose nem tud annyit, meg ez alapvetően a felhasználón is múlik.
Igen, tölteni 220V-os hálózatról lehet. Magát az akkut könnyen ki lehet venni az alsó csőből, nem ez a gond, hanem a mérete. A vázcsőbe integrált akkuk vékonyabbak, de hosszúak. A vázra rögzíthető akku kompaktabb.
Pl ha hátizsákba szeretnél vinni egy tartalékot, a vázba integrált nem vagy csak kényelmetlenül fog beleférni egy átlagos hátizsákba.
Itt egy kép a Brose és a Bosch akkuról: [kép]
[kép]
Szerintem neked nagy lesz ez a Turbo levo amit az ebikeshop árul. Az egy L-es váz, 610mm a felső cső hossz, az M-es 581mm. Tehát ez akkor kiesett.
Emberes a 22 kiló ha mondjuk cipelni kell a bicót, mert olyan a terep, de amúgy kb semmi hátrányát nem érzem. Egy ilyen minőségi gyártónál manapság már a pedelec verzió is közel azonos geometriával rendelkezik mint az analóg, ezért az irányítása kb ugyan olyan jó, sőt a nagyobb tömeg, ami középen, lent összpontosul még jól is jön a stabilitásban. Ezek a gépek sokkal határozottabbak lefelé, mert a súlyuk miatt nem dobálja őket olyan könnyen a terep. Hiába a minőségi teló, egy 12-13 kilós gép azért pattogósabb mint a 22 kilós.
Sík úton simán tekerhetőek rásegítés nélkül, pláne a Brose, mert annak még annyi ellenállása sincs mint a Bosch-nak. Inkább csak megindítani nehezebb. Egyébként alapvetően fontos dolog, hogy amíg még friss vagy, sokkal jobban is jársz ha sík úton nem kapcsolod be a motort, így nagyobb lesz a hatótávod.[ Szerkesztve ]
-
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz etrop01 #120784 üzenetére
Ja, értem . Amúgy tervezni lehet strava-n is, eddig ott oldottam meg, de gondolom bármi jó ami osm alapú és elég részletes. Csak sajnos van pár hely vagy út, amit a helyiek jól ismernek, de egyik osm alapú útvonaltervezőn vagy térképen sincs fent, így első alkalommal "vakon" kell megtaláljam őket. De sebaj, majd gpx alapján feltöltöm, ha sikerül.
Na mindegy, közben felfedeztem, hogy műholdas nézetben a stravan meg lehet manuálisan is tervezni az útvonalat úgy, hogy felülnézetből látszanak valamennyire az erdei utak és egyszerűen rárajzolom a "csiganyálat" . Persze ez így nem tökéletes, de a semminél jobb egyelőre.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
beleriand72
tag
válasz etrop01 #126428 üzenetére
Nagyon szép pedál. Ezek a rövid tüskék mennyire 'életveszélyesek' (főleg a hosszúakhoz képest? Nagyon elvetélt ötlet ilyen pedál egy cross kerékpárra?
(ugyanilyen egérpadom van)MI6 - Canon EOS 30D - Gaggia Classic - Mazzer Super Jolly - Klipsch R-28F - Yamaha RX A-670 - Scott Sub Cross10 - Sonder Camino Ti Rival 1x - Bianchi Oltre XR4 - Ricoh GRIIIx - Lelit Bianca PL162T-v3 - Mazzer Omega - Niche Zero
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz etrop01 #126428 üzenetére
Szép! Tüskék állíthatók? Kissé kevésnek (rövidnek) tűnnek. ...bár ez is felhasználásfüggő.
rétisün...sógoromé anno olyan volt,hogy szíj híján az első kerék nem is forgott,így csak a hátsó pörgése stabilizálta,mégis azon nyomta látástól-mikulásig.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg