Hirdetés
- 90 wattal tölt a Xiaomi 15
- iPhone topik
- Magisk
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Három Pixel 9 jött Magyarországra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Buds3 Pro - szárat eresztettek a babok
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
Hirdetés
-
AI segítségével csábítanák el a nagy cégek szakembereit
it Újabb tőkét tudott bevonni egy AI-alapú toborzóplatform, ami érdekes jövőképet vetít előre.
-
Még egy Tecno hétindítónak
ma Ráadásul a Spark 30 Pro igazán mutatós, Transformers különkiadásban is elérhető.
-
Adoptálja a Vulkan köztes nyelvét a DirectX
ph A Microsoft a shader modell 7-től tervezi bevezetni a változást.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
FerNandor
őstag
válasz Somatom #181424 üzenetére
Nem.. Bár nagyon szeretek vezetni, gondoltam is egyszer rá, de hamar elvetettem. Én pl sosem haragudtam a kamionosokra, amikor külföldön az autópályán kb 90-nel kerülte el a 88-cal haladó sorstársát... Belegondoltam, hogy mennyire brutál monoton lehet ennyit vezetni, többnyire egy másik pótkocsi hátulját nézve... Meg egyszer beszéltem egy kamionossal, elég szarul néztek ki a lábai..
xy.zsolt: hát igen. Ez a baj.. messze van tőlünk, különben már én is azt csinálnám.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Nutra
tag
válasz Somatom #182943 üzenetére
Én is robogózom, motorozom és bringázom. Ráadásnak a motoron két kezes az index, a robogón balkezes kombi. Valahogy mégis tudatalatt megy hogy mikor mit csinál melyik kéz, még az is lehet, hogy fejreállnék egy fordítva szerelt fékű bringával. Viszont ritkán látott ismerősök nevén sokszor hosszan kell gondolkodnom
Mindenki kicsit másképp van huzalozva -
ZolkoW
őstag
válasz Somatom #183011 üzenetére
bicószerelés témában az egyik legjobb befektetésemnek bizonyult egy (amúgy nem vészesen drága, talán Acor feliratos) bowdenvágó. Mindig ezzel pöcsöltem szinte legtöbbet, így meg nem merül fel, hogy akkor cseréljem-e, méretre szabjam-e. +2 mozdulat, hogy a hengerességét visszanyerje a ház, meg hogy a belső műanyagcső is visszaalakuljon.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
Ármester
-
6030D
Ármester
válasz Somatom #184836 üzenetére
Már többször írtam, hogy én alapból nem is engedélyezném az ilyen tartókat, mert az esetek 90%-ban kitakarjàk a làmpàt. Persze ilyenkor mindig linkel valaki egy képet, hogy neki nem. Akkor én a marad 90 %-kal találkozom az utakon. Illetve a kocsinak se jó, mert leveri a festéket, meg kifelé tépi a zsanért a bringa súlya, valamelyik az ablakon támaszkodik, zökkenőnél lehet érdekes. Mindegy, az én véleményem ott van az előző hsz-ben.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
makoss
veterán
válasz Somatom #186680 üzenetére
Régebben itt nem nagyon ajánlották a rugós nyeregcsövet mivel a bicikli hajtás kárára ment (ha jól emlékszem) de ha nyeregcső akkor legyen az. ... mondjuk jó drága
Azt nem írtam, hogy 93-95 kiló szoktam lenni, plusz a dupla felni ami kimaradt...
A teleszkóp azért is jó volna mivel a mostani Neuzer biciklim olyat üt mint egy kalapács ha bukkanón megyek át rajta Pedig most minőségi gumi is van rajta [kép] [kép]
De ha visszatérünk magához a biciklihez, tudnál linkelni pár alternatívát ami szóba jöhet?Külföldről nem rendelek semmit, csak itthoni boltból! Vagy újat, vagy semmit! "A kötözködés a bunkóság melegágya!"
-
makoss
veterán
válasz Somatom #186763 üzenetére
Értem én, de pontos megnevezést, linket adj légyszi árral, úgy is jó ha kenda gumikkal van csak tudnám már kinézetre árra, tartósságra milyenre számíthatok?
#186765 Ringman 2 bár nálam már hajthatatlan, (nehéz hajtani) 2,8-nál már pumpálni kell mert fáraszt a hajtásban. 3,3 már jó.
Külföldről nem rendelek semmit, csak itthoni boltból! Vagy újat, vagy semmit! "A kötözködés a bunkóság melegágya!"
-
J.C.G.
aktív tag
válasz Somatom #186773 üzenetére
2019-ben az Egri strand előtt hajtott el valaki egy hasonló elektromos Merida fullyval mint a tiéd. Még doboz is volt felszerelve a hátsó csomagtartóra. Egyből megtetszett.
Egyébként egy használt xc fully 13kg lehet,erre egy rugós nyereg és olyan lesz mint egy fotel. Csomagtartó a nyeregcsőre és annyi a súlya mint 200 ezres egy merev xc. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Somatom #186796 üzenetére
Nem is értem ezeket geometria hiányosságokat mikor mindenki közzéteszi a pontos méreteket...olyan nehéz lemásolni egy nagy név befutott modelljét?!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Somatom #186803 üzenetére
Én azt értem és nem is arra gondolok hanem Runner értékelésére, aki szerint elcseszett a formája.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #188362 üzenetére
Milyen az új külső meg a tubeless?
DDaniel: Itt nem szokott gond lenni a gyorszárral, de azért én ezekbe a vázakba jobban szeretem a sima csavarosat rakni, mindkettővel működni fog.
Aki esetleg gondolkodik normális minőségű kerékpár szerelő állványban, ami azért jobb mint egy lidl állvány, de mégsem Park Tool árszint, annak nagyon tudom ajánlani az Unior termékeit! Nyugdíjba küldtem az öreg Topeak állványt, és vettem otthonra egy Unior-t.
Ez az első olyan állvány ami értelmes alternatíva egy Park Tool-al szemben. Ugyan az a minőség, elérhetőbb áron. 56 kiló talppal együtt és 45 kilóig terhelhető, egyszerre két bringát is fogad.
[kép]
[kép]
[kép][ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Somatom #188455 üzenetére
Vonom ki a szenet a körforgásból.
6030D...először jópofizik, hogy álljon meg mindenki amíg elmegy, aztán mikor látja, hogy b@szik elmenni, kevés sikerrel bíztatja a többi síelőt zajongjanak kergessék már el. Végül mikor senki sem akar üvöltözni, ő maga elcsalja a többiektől. Olyan 2 éves bocs lehet, ilyenkor pattintja le az anyja, még kíváncsi...és éhes. Amúgy ha nekiment volna a síbottal azonnal megfutamítja, de ő a humánusabb megoldással élt. Ha összeáll az a síelő tömeg és elkezd hangoskodni egy nagy medve sem mer rájuk rontani, csak hát félnek az emberek na.
jjeahh...egy millából acél vázzal is könnyű bringát lehet faragni. ...vagy bevásárolsz az Aliról...egy méretkezés erejéig, mert azokkal csapatni már neccesebb.
Szerk. a képet elnézve nem sz@rral gurigázik a fickó, van ott abban a műhelyben minden...is.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #188662 üzenetére
Ma végre mentem egy normálisabb karikát, viszonylag jó időben, jó minőségű, de durvább, terepkörülmények között és határozottan vitatkoznék a két lejtő közötti pihenéssel, mondjuk nem mindegy mennyit megyünk fölfelé, hol és milyen intenzitással. Lehet velem van a baj, de szarrá égett a combom, pulzusom érzése többször is volt 160-170 környékén, pedig mint tudjuk a "szakértők" szerint az eMTB nem is kerékpár.
Én köszönöm szépen, de épp eléggé elfáradtam.Hátha valakit érdekel, gondoltam írok pár sort az "új" gépről, Shimano EP8-ról, mixelt kerékméretről (elöl 29", hátul 27,5"plusz), karbon vázról, 1X12 XT-ről, új SLX 7120 fékekről stb.
Közvetlenül az előző Merida montimhoz tudom hasonlítani, az még ugye külső akkus volt, teljesen alu vázzal, előző generációs Shimano E8000-es pedelec rendszerrel, 27,5+ elöl-hátul, M-es méretben. Szóval eléggé más.Kezdjük a mérettel, az új gépet inkább L-es méretben rendeltem. Mindig M-es montikat hajtottam, valahogy ezt éreztem jónak, meg a gyártói ajánlások is inkább efelé tereltek.
Igényelt némi megszokást, az első kb 10km-en óvatosabb voltam a terepen, de aztán ugyan úgy mentem mint a kisebbel, sőt szerintem durvábban, abszolút tökéletes ez a méret a 178 centimhez, túrázni is kényelmesebb és a durvább terepen is nagyobb magabiztosságot ad, hogy távolabb és magasabban van a kormány. Persze ez erősen testalkat és geo függő, ebből a modellből nekem úgy tűnik az L-es az ideális, egyáltalán nem bántam meg, de ez nyilván nem szent írás mindenkinek.A mixelt kerékméret szerintem hatalmas ötlet, pedig amikor először láttam, kételkedtem benne, nálam eddig a 27,5+ volt a kedvenc, amit továbbra sem tartom rossznak, de az egyértelmű, hogy egy 29" x 2.5 elöl sokkal pontosabb mint egy 27,5" x 2.8. Nem olyan nyúlós, tapadás is rendben van, igaz ehhez kell egy ilyen kiváló külső Mint a Maxxis Assegai. Kanyarokba pontosabban beteszem és úgy vágtam át a nagyobb köveken, gyökereken, hogy azon magam is meglepődtem. Hátul egy 27.5" x 2.6-os Minion DHRII van, nem éreztem szükségességét még szélesebbnek, jól tapad, könnyen befordul a bringa segge, ha kiülök a nyereg mögé, nehezebben dörzsöli meg a seggem a hátsó kerék, több helyem van.
Tökéletes az összhang. Bár azt hozzáteszem, kellően alacsony nyomáson a 27,5" x 2.8 azért durván tud tapadni, kezdőknek, esetleg egy merev seggű Trail bringába talán még mindig ez a jobb választás.Maga a bringa irányítása úgy összességében parádés, lejjebb került a súlypont, a vázba integrált akkuval, a kisebb motor miatt több a hely alul, kicsit laposabb a fejcsőszög 65.5 fok és továbbra is elég rövid a segge, kategóriájában mondhatni igen rövidnek számít. Ahhoz képest, hogy egy nehéz ebike, abszolút feledteti velem a súlyt, mert annyira játékos, jól fordul és jól eltalált a súlypont. Az első háromszög kellően hosszú a 460-as Reach-el. Nem azt mondom, hogy nem érzem meg ha pl egy 6 kilóval könnyebb Enduro-ra ráülök, nyilván az kicsit könnyedebb, de itt amit lehet kihoztak ebből a kategóriából. Rendkívül szórakoztató, kezes bringa. Klasszissal jobban irányítható mint az előző generációs eOne-sixty, pedig az is egy szuper bringa!
Fantasztikus a váz mozgása, a karbon váz is érezhető plusz ad a komfortba és merevségbe is egyaránt. Nem tudok belekötni. Mai szemmel nézve nem extrém geo, de talán pont ez a jó benne, hogy nincsen eltúlozva, de azért kellően modern geometria és ez eredményez egy kb minden szituációban kiszámítható, ügyes és biztonságos bringát. Rengeteg bringát kipróbáltam már a kategórián belül és a nagy átlag sokkal nehézkesebben viselkedik, holott súlyban ez sem könnyebb. Kis érdekesség, a túrám elején véletlenül lockolva hagytam a Fox tagot, nyilván ez nem egy teljes lezárás, de azért felkeményíti. Így verettem lefelé egy elég durva trailen, ráadásul nem is igazán ismertem, éreztem, hogy kicsit pattogós a segge, de először nem tűnt fel, hogy zárva van. Még így is durván jól ment lefelé a gép.Az új 8100-as XT váltórendszer felnőtt a feladathoz, simán hozza egy felsőbb kategóriás 12-es Sram váltás minőségét. Itt is voltak kételyeim, de jól vizsgázott, határozott, pontos, terhelés alatt is jól működik, egyelőre biztosan marad a bringán.
Egy negatívuma sajnos megmaradt, ez a kuplung kar a hátsó váltón továbbra sem a kedvencem. Ha bekapcsolom tényleg szuperül feszíti a láncot, de azért ezt megérezni a váltáson is, és szerintem tekerés közben ad a rendszernek egy extra terhelést. Már-már túlzottan feszesen tartja a láncot, én így érzem, ez a Sram GX és társainál jobban megvan oldva, ott nem kell kapcsolgatni semmit, mindig kellően jól feszít, a váltás érzete sem ennyire kemény és nem érezni ezt a pattanásig feszült érzést a hajtáson mint az XT esetében. Összességében azért nem rossz az XT, ezzel együtt lehet élni, amúgy egy kiváló váltó rendszer.Az új SLX 7120-as fékek brutálisan jól fognak, igaz ezek a pár száz méteres ereszkedések nem igazán érik el a határait, de az biztos, hogy nagyon rendben van ez a cucc. Nem gondolnám, hogy ennél több kellhet a nagy átlagnak. Persze azért az XTR MT900-as hűtött féktárcsáit meg fogja kapni, mert ezek az RT66-ok szeretnek könnyen megégni.
A végére hagytam az EP8-at, mert itt az nem sok mindenkit érdekel. Azért erről is írnék pár sort. Most azért adtam neki rendesen, leginkább azt rótták fel neki, hogy zörög benne valami. Ez a szabadon futója. Néha hallani, közepesen durva terepeken, de igazán durva terepen már nem tűnik fel, tompa lánc csapkodásnak tűnik, egyáltalán nem olyan zavaró. Ennyi áldozatot nekem megér, hogy ilyen apróra meg tudták csinálni. E8000-hez viszonyítva leginkább a beállításaiban tér el, sokkal jobban testre szabható a rásegítés, itt tényleg be tudd úgy állítani az eco fokozatot, hogy csak annyit segítsen ami elveszi a plusz súlyt és érzetre egy kb 15-16kilós analóg Enduro lesz. Ezzel nagyon meg tudod növelni a hatótávot és nincs az, hogy kikapcsolva már túl nehéz, de eco-ban meg kicsit többet segít mint kéne. Ez a túra elején fontos amikor még fittek vagyunk. Illetve a hangja síkon és fölfelé szinte alig hallható, talán a legcsendesebb a piacon. Lehetne még róla sokat írni, de tulajdonképpen majdnem ugyan azt tudnám leírni róla mint az E8000-ről. Kicsit persze erősebb, de nagyjából azt tudja.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Somatom #188768 üzenetére
Viszont sajnos a bringás nyomokat szándékosan megrongálók nem "haltak ki". Friss kép egy sráctól, aki egy ilyen rongálás miatt esett hatalmasat:
Ezek kimondottan bringás nyomok nem turista utak, nehezen fér a fejemben, hogy ott mi keresni valója van gyalogosnak. Így aztán meg lehet alapozni a bringások és gyalogosok jó kapcsolatát.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- PlayStation 5
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- 90 wattal tölt a Xiaomi 15
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Ilyen lesz a PVKK: Planetenverteidigungskanonenkommandant
- Eredeti játékok OFF topik
- OLED TV topic
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- iPhone topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen