Hirdetés
- Yettel topik
- iPhone topik
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Magisk
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Két hét múlva startol a Dimensity 9400
Hirdetés
-
A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
ph Három Hall-effektusos kapcsolóval megpakolt jószággal gyarapodott a cég portfóliója, és az egyik vezetékmentes.
-
Felárat fizet az atomenergiáért a Microsoft
it A Jefferies szerint a Microsoft prémium árat fizet a Constellation számára, hogy indítsák be a Three Mile Island-i atomerőművet.
-
Legújabb retró beszerzésem - 3Dfx Voodoo4 4500 32Mb
lo Kezdenek fogyi ezek a kártyák, pontosabban a 4 és 5 széria kártyái már lassacskán igen ritkának számítanak. A korábbi...
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-=RelakS=-
veterán
A főzött láncot főzni is fogom. Ami tegnap kijött belőle szmötyi, az elképesztő XD
Visszament a SRAM, amin még rajta van a gyári szösz. 200km-t még hajtom, aztán kimosás nélkül megy rá a Squirt.Egy biztos: Ha van valami, amivel ki tudod mosni a láncot, és időd is van rá, akkor csináld. Ha nincs, vagy nem tudod, hogy hova öntsd amivel takarítottad a láncot (kivéve a secret lube (?) biológialag lebomló vackát?), akkor a retkes waxot könnyebb levakarni a megdermedt tömb aljáról. Erre fogtam egy műanyag edényt, amiben ilyen instant kaja volt eredetileg. Ha a forró vizet bírja, akkor a forró waxot is. Ma még főzök vele egy kört, kíváncsi vagyok, hogy lesz-e változás, jön-e még ki trutyi a láncból.
Egyet sajnálok, hogy ahogy tegnap írtam, a friss lánc elkezdett ugrálni a 8-as fokozaton, így a fogaskoszorúnak mennie kellett. Felraktam egy régit, amit szerintem tévedésből szedtem le (a hajtóművön ugrott a lánc), holnap kiderül, hogy jól tettem-e. Ma pihi nap van.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
"A tisztítás elmaradása meg a tanulópénz volt"
Nem, az direkt kísérlet volt, kíváncsiságbólAmi meg a főzést illeti: tökéletesen jó nekem a csepegtetős wax, de ha már nekiálltam az egyik láncot főzni, akkor elpepecselek vele az élettartama végéig.
Próbáltam amúgy keresni videót, ami a wax és az olaj keveredésével foglalkozik, de csak művészeket találtam, akik olajfestéket kevernek viasszal Valahogy őket itt nem érzem mérvadónak.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
nagyúr
alu nem korrodál vízben, ezért is van a legtöbb víz, hűtés és fűtéscső aluból vagy rézből. feloldott a ragasztás, és onnantól már nem volt elég merev.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
lyézus ereje...
ja, hogy csak szopatsz, ok. a fultonos idézet nélkül nem jöttem volna rá.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
őstag
a lehetséges okok között felsorolnék még kettőt:
- bármilyen ismeretlen hatásmechanizmusú és/vagy tartalmú tisztítószer. a Shimano nem tudhatja, hogy ki és mit spriccel a hajtókarra azért, hogy tiszta legyen, így a ragasztóanyagot meg a hajtókart sem tesztelik MINDEN ellen. elég csak arra gondolni mi kémia van egy mosogatógép kapszulában, és milyen kárt tud tenni az alu edényekben...
- 3rd party lánckerék használata és/vagy nem megfelelő meghúzási nyomaték a lánckerekek felrakása közben -> itt adom, hogy erre fel lehet(ne) készülni, de nem hibáztatom a gyártót, hogy ha nem akar rá felkészülni. mi történik, ha nem megfelelő a nyomaték: az amúgy is üreges kar eltérően feszül meg akkor, ha nincs minden csavar egyformán ráhúzva, és akkor is, ha olyan lánckerék van fenn, ami nem illeszkedik pontosan az eredeti helyére. sokszor itt elég egy fél mm hely is a gyártási pontatlanság miatt.nem mondom, hogy nem a korrózió okozza, mert lehet az is, de szerintem ez a kettő pluszban hasonló eredményeket hozhat (és ha úgy nézzük a tisztítószerek használata végső soron korróziót okoz)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Fall-N
veterán
Ezért szeretem jobban az egy alutömbből CNC-zett hajtóműveket, annál nincs biztosabb és nincs ragasztás. Ezen a téren is kicsit előrébb van a SRAM (meg pár gyártó). Bár a régi Truvativ hajtásokkal sem volt gond, amit felvásárolt a SRAM és továbbfejlesztette.
De nem ekézem a Shimanot, mert szeretem (meg nem érint az outi ), meg is rendeltem tegnap a Deore 10s váltót és kart (RD-M4100 clutch nélküli, + M4120 kar. Ahogy néztem a videókat elég erősen feszíti a láncot ez is.). Egyelőre még koptatom az 1x8-as Altust, nem sietek a cserével, csak megvettem idejében a váltót, mert szerintem ki fog kopni nemsokára. SLX-et sem kapni nagyon már 12s alatt. Jövő hónapban (lehet előbb?) meg megveszem a láncot+ sort. Az Altust meg eladom valószínűleg ismerősnek, akkor lehet előbb megveszem a láncot és szerelem is át.
MicroSHIFT-en is gondolkodtam, de úgy voltam vele, hogy mindig is Deore volt a cél, akkor legyen az.
-
nagyúr
igen. és abban nem az van, amit leírtál, hanem azt valószínűsítik, hogy ezt az oxidréteget eltávolítják (kémiai vagy fizikai úton) a ragasztás előtt, és potenciális hibaforrásnak ítélik meg, ha ez a folyamat nem tökéletes, és visszamaradnak oxidos felületek, mert azt valószínűleg nem fogja annyira a ragasztó. egyébként ez az oxidréteg néhány század-tized mikron vastag, érdemileg nem változtat a geometriáján, ha rajta van, ha nincs.
szerintem továbbra is az lehet a gond, ha a ragasztó feloldódik, hogy elválik egymástól a hajtókar két része, és a rájuk eső terhelés egyenletlen eloszlása miatt elkezd külön mozogni, és deformálódni. és ahogy a cikkben is megjegyezték volt egy folyamatosan hallható nyikorgás, amit ráfogott már nem is tudom mire (csapágy?). közben a hajtókar két része egyre jobban nyírta egymást, meg még amihez hozzáértek.
aluval víz és egyebek hatására túl nagy gond nem tud történni, egészen amíg valami gazdag katódforrás, azaz fém, tipikusan réz nem kerül a képbe. mert onnantól a víz már nem víz, hanem elektrolit, az egész cucc meg galvánelem.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
-=RelakS=-
veterán
Ezt most tényleg kérdezni kell, hogy melyik vagyok én?
Szerinted a kamerás bringás mennyire látszódik a videókon?
Ixion77
Mi a gond vele? A görgő meg a lánckerék nagyon közelebb nem lehet, mert a láncnak kell hely, hogy váltás közben fel/le tudjon ugrani a lánckerékre.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
itouchfan
senior tag
-
Fall-N
veterán
Próbáld meg, hogy csak a középső lánctányért használod, ha beválik és bonthatóak a lánctányérok, akkor át tudsz váltani 1x9-re vagy ha kell a 48-as, akkor 2x9-re (és csak a legkisebb 26-ost kell leszedni, igaz az első váltókar is cserés ha nem lehet állítani a 2/3 sebesség között.
Nekem már egyáltalán nem hiányzik a 48-as tányér a legkisebbet soha nem használtam.
-
ZolkoW
őstag
ha sokat vagy határon, nézhetsz egy köztes tányért, de mivel hátul nem olyan széles az átfogás, gondolom kelleni fog elöl a 2 tányér. de csak tányércserével (első váltó talán kezeli majd, de lejjebb kell rakni), egy montisabb 32/44-gyel lehet hogy kevesebb váltás lenne elöl. mondjuk végigváltani nem tudod majd a sort egyikről se. (6-7 sebit mondanék a 9-ből, a kérdésedre)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
parandroid
nagyúr
Canyonnál vigyeld az online outlet oldalukat, hetente többször változik a kínálat, azonnal elérhető bringák, kedvezménnyel. Nejemnek rendeltünk anno egy roadlite-ot, full gyári újnak mondtam volna, ha nem tudom, hogy outlet. Vagy a titkos fulton-tipp: irány Koblenz! Vidd a családot is, szép hely.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Fall-N
veterán
Szerintem lényegtelen, használj annyit amennyi szükséges. Nekem a 10 fokozat sem lesz kihasználva, de modernizálni akartam és nem nagyon kapni már semmit 10s alatt. Ez is kopik ki már, a 12s is elérhető áron van, csak a sor és a lánc drága a többihez képest, így fölöslegesnek tartanám koptatni. Ha elégedett vagy az Alivioval és a 9s-sel akkor maradj azon. Bármilyen fejlesztés csak plusz pénz lesz és lehet nem hoz semmi pluszt.
Ha lenne valami Deore szintű 1x8 vagy 1x9 akkor azt vettem volna. Állítólag a MicroSHIFT hozza a szintet, de inkább nem akartam egzotikus kis márkát tesztelni. A Cues meg egyáltalán nem szimpatikus a Linkglidedal, mert abból van 9s.
-
flash-
veterán
nem is tudom egyáltalán mi értelme az edzéssel elégetett kalória szamolásának(nem sok)
azt senki sem fogja tudni megmondani hogy egyénenkent ki ki milyen intenztasnal milyen arányban hasznalja zsírból/ch ból az energiat..
innentől kezdve csak találgatás az egész.de a bikerollongresistance teszten pont hogy a latex nyert ,akkor tpu miért jobb?
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem tudom 100 kg alatt mennyire lapul, de szerintem azért akárhol 2 bár fölött elég nehéz lehet felütni egy padkán egy 55-ös gumit, hacsak nem borotvaéles a padka és te is telibe nyomod szemből.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
addikt
-
orbano
félisten
sok múlik azon is, hogy milyen széls a felni és mennyire ballonos rajta az abroncs, illetve a felnin és a küllőkön, és magán az abroncson is. Illetve a villán is, ami ha jól emlékszem a Hyde-on alu és nem karbon.
Nekem is pattogós 3 baron a Giant Toughroad, de nem kellemetlen (Vittoria Mezcal 57mm).
2 baron elég h*lyének kell lenni szerintem, hogy odaverd valaminek, próbáld ki úgy. Kényelmesebb lesz, de lassabb is. Tartalék belsőt meg hordj magaddal, és akkor kedvedre kísérletezhetszA vér nem válik VAZZE!™
-
ZolkoW
őstag
csatlakozom, én engednék akár 2.5 barig, sokkal az alá már nem. én 1-2x ütöttem fel gumit, éles kő, bőven 2 bar alatti nyomás, 80+ kiló kellett hozzá, ja, és vékony külső - a Big Apple jó vastag, ahogy emlékszem.
Majd kitapasztalod, van-e olyan sweet spot, ahol még jól gurul, de már kényelmes.ja: olyan élményem volt már harmincvalahányas gumival, hogy felfújtam vagy 4 barra, majd meg is fogdtam, hogy ennek sok értelme nincs, ha nagy a nyomás, akkor minek a relatíve széles külső? a mostaniból bőven engedhetsz, harminckettesből majd nem annyira.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
parandroid
nagyúr
Én az XC-n az 50-es Race Kingeket 2,5 bar fölé még sose fújtam, az is már bőven elég nekem aszfalton - azzal együtt, hogy ez a gumi nagyon nem való aszfaltra. De annak a 14 kilós MTB-nek kb mindegy is, az egész gép nem arra való. Nem is szeretem használni, azt úgy kéne, hogy rögtön földúton vagy vele, aztán ott is maradsz, ráadásul lehetőleg nem vízszintesen, mert egyenesen haladni vele, ahhoz nagyon otromba jószág. Jó, az is igaz, hogy 20-25 kilóval kisebb vagyok nálad, az azért nagyon nem kevés, de a 3,5 bar az 55-ös szélességhez szerintem akkor is sok.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Fall-N
veterán
Én irigylem a többieket. Nekem a 100 kilóm alá legalább 3 bar kell, mert olyan úszós érzés menni ha alatta van. 3,5-4 barra szoktam fújni az 1,95"/50 mm széles gumit. Egyszer próbáltam 2 baron, ott már féltem, hogy snakebite lesz a vége.
TomMusic: konkrétan nem működnek majd. Cserélj együtt váltót és kart. Mi a cél? 2x10, 1x10? 3x10 szerintem fölösleges.
Ha 2x10 akkor Deore M4100 széria, ha 1x10/12 akkor Deore 5100 váltó + 4100 kar.
[ Szerkesztve ]
-
orbano
félisten
-
nagyúr
-
nagyúr
-
orbano
félisten
Ne is mondd Egyelőre elfogyott a pénz rendes nyeregre, addig ilyen decathlonos zselés izé van rajta... ezen kezdett megtanulni bringázni, aztán törte a seggit.
Egyébként vehetsz erre is karbon villát, nem drágák aliexpressről Ha félintegrált csapágyas, és kellően vastag a homlokcső, akkor egy tapered is befér egy "átalakítós" csapággyal.[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
"Downhillezett" is vele, kényelmes hosszab túrákon is, de egy jobb fajta nyereg többet ér. Én vettem egy Ergon SM Pro-t, döbbenet mennyire komfortos
Hasaggymeg: a belépő 30 ezres vackoknál jobb. Ennyi. Egy 100 ezres telónál már nem hiszem. Viszont amit tempót produkálunk hegynek lefelé, oda egyelőre tökéletes, cserébe kényelmes a válladon cipelni, és nem is egetverően drága (70k volt beszereléssel, csapággyal a villacsere). Nyilván egy ultrakönnyű XC fully jobb, de ez a bringa megvolt 500k-ból, 10,5 kilósan, Deore/SLX/XT hajtással és fékkel (a bringa eredeti újkori árát beleszámolva). Tanulni pedig tökéletes kis tempónál.
Később én tervezek valami komolyabb XC/downcountry bringát, de elég drága, előbb a mostanival megtanulok tisztességesen veretni.
Tin esetében pedig egy városi-fitness hibridről beszélünk alu merev villával.[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
Fall-N
veterán
Igen a karbon kevésbé közvetíti át a rezgéseket, mint az alu. Csak kompozit a karbon, a fémek meg minél merevebb el annál jobban vezetik a rezgést. Acél az rugalmasabb, de cserébe nehéz és rozsdás tud lenni. Vannak acél komfort villák arany áron.
Egyébként van különbség alu és alu között is. Eleve ott a 6061 T6 és a 7005, 7075 stb. Én például észrevesznem azt, hogy régi KLS duplán húzott, a Funn meg triplán húzott, így jobban érezni az úthibákat, cserébe merevebb.
-
Tin
veterán
Alivio 3x9-hez egy kérdés. Az első átdobóm a legnagyobb tányéron picit hozzáér a lánc külső feléhez a kisebb hátsó fogaskerekeknél (tehát nem kereszbe váltva). A lánc külső oldal és az átdobó között csak egy hajszálnyi rés van, így minimálisan súrlódik a lánc.
Ma megpróbáltam beállítani, de a H jelű határolócsavar ki van csavarva teljesen, így pedig már nem tud kifelé mozdulni az átdobó (csak befelé, ha becsavarom). A lánc legalább biztosan nem esik le kifelé
Jól gondolom, hogy a bovdenen kell feszítenem még egy egész kicsit ahhoz, hogy az átdobó elmozduljon kifelé? Mert minden beállítós videón vígan mutatják, hogyan tud kifelé leesni a lánc a csavar állításával, de nekem kicsavart H csavarral is csak a helyén van az átdobó...
-
ZolkoW
őstag
úgy gondolom, igen, ez szerencsére visszaállítható,ha nem jön be a tipp, ahány kattanásnyit feszítesz az állítócsavaron, annyit vissza is tudsz tekerni.
ja, elsőre ne sokat állíts, mondjuk 2 kattanásnyit..[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
addikt
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Az fura ha teljesen kitekert H csavarral sem megy kintebb, viszont ha kézzel tovább tudod húzni a váltót akkor tényleg csak a bowdent kell kicsit feszíteni.Ha ez összejön akkor még mindig rá kell állítani a H határoló csavart mert meglehet eddig csak azért nem dobta túl mert nem húzott eleget a bowden, most meg túldobhatja. Ha kézzel sem tudod tovább húzni akkor viszont sok az alátét az integrált csapágy jobb oldala alatt és meglehet nem jó a láncvonal.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Elvileg otthon felemelve hajtva, sőt hátrafelé forgatva is bele kell érjen...ha mégsem, de hajtás közben mégis, akkor nagyon passzentosra van állítva és a váz minimális nyeklése miatt már beleér a terelőbe. Nem tudom direkt felfogásos-e a váltó avagy bilincses, de magasságának állítása és terelőjének lánctányérokkal való párhuzamossága is befolyásolja a pontos beállításának sikerességét.
Szuszinho...ha az jött volna ki, hogy a biológiai korod 65 biztos nem tudnánk róla most. ...mennyibe fájt, hogy jó hírekkel szolgáljanak?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tin
veterán
Mondom jó persze tekerek télen de most már tényleg kell ruha is. Decathlonost a múltkori ajánlások alapján nagyjából összerakom, nézem van-e kedvezményem, de nincs. Na de látok Castelli ruházatra -30%, minőségi ruhák, nézzük. De basszus ez még 30% kedvezménnyel is k. drága
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen