- Mobil flották
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Computex 2024: Mindenes svéd gamer fejhallgatót otthonra?
- Huawei Mate 20 Pro - a mindenit!
- Fotók, videók mobillal
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 25. hét: Crusader Kings III
gp Extraként a Plants vs Zombies: Garden Warfare és a Hell Let Loose párosa is kipróbálható.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Fülhallgatók is érkeztek a Reno12 szériával
ma És persze az Oppo okosórája is, lásd előző bejegyzés. A muzikális élményt az Enco X3i és az Enco Air4 Pro szolgáltatja.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
mauimagic
aktív tag
válasz parandroid #276725 üzenetére
vótmá, le is hurrogott valaki, hogy szar...szerintem best buy, kár, hogy a mutyisztáni szállítás macerás
asszem van belőle 2x is, a 40/11 pár helyen pörgetős, a 40/42 meg nem mugliknak való pár helyen
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
Viszont a Shimano mit rak a láncaira? Mintha valami vastag zsírba lenne áztatva.... Na mindegy, két kör Brigéciol és két kör izopropil alkohol majd megoldja remélem.
Jappán bálnazsír. Sima brigéciol 15-20p, utána rázogatod, majd víz. Felesleges túlkombinálni szerintem.[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #276795 üzenetére
A több tucat BS videó között szerintem felüdülés számokat, ábrákat látni, pontosan be van mutatva egyrészt, hogy a 19mm-es tengely és a dropoutokhoz közel helyezett csapágyak kb 15-szörös merevséget adnak a tengelynek, másrészt minimum 2szer említi a srác a videóban, hogy a "single pawn engagement" probléma star ratchet agyaknál nincs, a DT Swisst külön is említi.
A freehubon jelentkező sokkal nagyobb terhelésre is választ ad az ebikeok miatt a videó.
Kicsit érdemesebb jobban odafigyelni szerintem, nem a szokásos könnyű BS content...no offense
-
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #276801 üzenetére
Szerintem nem sugallja, hogy mindenkinek ezt az agyat kéne használnia, sőt a videó végén ki is emeli, hogy valahova lehet hogy "túl merev", azt is megemlíti, hogy nem a legkönnyebb agy, így nyilván weight weenie épitésnél sem fog játszani.
De úgy látom elkönyvelted magadban ezt egy marketing vergődésnek egy "nem létező problémára", úgyhogy ezt tiszteletben tartom
-
mauimagic
aktív tag
válasz Ringman #276803 üzenetére
A USE linkage fork jut eszembe erről, elvileg mindent tudott az is, horror áron, el is tűnt
Ettől persze lehet zsákutca az egész, pl a tömítéseket nem nagyon részletezik, ami montinál nem elhanyagolható.
Ja meg az, hogy egyedi féktárcsa kell az agyhoz 50 GBP/db áron az kicsit szemét dolog[ Szerkesztve ]
-
-
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #276816 üzenetére
Ha ennyire spanyol viasznak tartasz minden "fejlődést", akkor miért egy műanyag kockád van, mikor az " igazi bringa" egy full merev acél HT lenne,3x7 STX-RC váltással, kantni fékekkel '95-ből? A kerékcsapággyal se lenne bajod, csak szervizelned kellene a kónuszokat 2 hetente.
Kinek akarsz megfelelni?[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
Napok óta kivagyok valami influenza szerű szartól, pont időben jött az újabb kínai szemétszállítmány, bringázni úgysem tudok
Nyugger áttétel, hogy minden emelkedő menjen Z2-ben, egyszerűbb így, mint edzéssel elérni ugyanezt
Lánc is hosszú így, hogy muglisabb legyen az összképViszont leszedve a hajtókart kiderült, hogy az XT középcsapágy 2e km után rottyon van, a kormánycsapágy is kezd darálni...elmehetnek a p.csába a katalánok tényleg, sokat nem is saraztam a géppel
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #276878 üzenetére
Lehet kovid nekem is, nem érzek szagokat, tegnap lázam is volt (kb 4 éve nem voltam lázas...)
Mindegy, kezdek kifogyni a népi gyógymódokból, úgyhogy most bevetettem a nehéztüzérséget (Single malt)[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz fulton #276948 üzenetére
Akkor ezt vedd meg, ugyanaz, ugyanannyi a vége, de itt "ingyenes a posta", nem rakják rá a szabolcsi diszkriminációs díjat
Nekem egyébként ilyen van, első használatnál szétment az egyik menet a hajtókarban, de küldtek újat gariba...úgyhogy érdemes jól átgondolni ezt a beszerzést is, nem egyszerű... -
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #277003 üzenetére
Próbáltál valamit bepréselni és megmakkant?
Egy sima hátsó agy csapágy, talán 6902 volt próbaképpen a használaton kívüli agyamba (nem röhög), félúton szakadt a menet az alu behajtóba.
Egyébként sima menetes szárral is működik, a fontos része a szettnek úgyis a méretre CNC-zett pogácsát.
Még a kormánycsapágyhoz kell ilyeneket találnom külön, azt se szívesen püfölném be deszkával. -
mauimagic
aktív tag
válasz Fall-N #277032 üzenetére
Nem az a lényeg, hogy kényelmesebb tekerni, hanem (ahogy Ringman is írta) az, hogy központosan legyen behúzva.
Szarakodtam én is eleget alátétekkel, nem véletlenül vannak erre célszerszámok. Egy alátét sosem fog passzolni teljesen a csapágyhoz, a csapágybehúzó szettben meg mm-re pontos csapágy típusonként.
Arról nem is beszélve, hogy a jobbaknál van egy csúszógyűrűs vagy golyóskosaras közdarab is, hogy forgatónyomatékot ne vigyen át a csapágyra a behúzás.Az egész szett 10 rongy körüli tétel, ha csak egy hátsó agyat vágsz haza, akkor is ennek a többszöröse a kár, ha meg egy házat vagy linket, akkor GTK, arról nem is beszélve, hogy bringád se lesz egy darabig. Én nem engedhetem meg magamnak ezt a luxust, ezért kellett normális szerszám.
-
mauimagic
aktív tag
válasz zsola32 #277099 üzenetére
(Nagyon úgy néz ki történet, hogy lesz egy új bringás útvonalam, hazafelé extrém lejtőn kell lejönnöm, kb. 600m a távolság műúton, erre keresem a féktárcsát.)
Erre teljesen felesleges az IceTech, fémes betét, stb, ez nem extrém. Kivétel ha tandem bringa, vagy cargo 200kg-al megpakolva....vagy ha 600m szintet értettél, akkor fémes betét...de ilyen lejtő nem sok van itthon sajnos
RT64 bőven elég[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz MC Pite #277127 üzenetére
Hidegben rosszabbodik a dolog, mtbr fórumon van pár ilyen thread, a Shimano fékek dugattyú gyűrűjének anyaga lehet a hibás elvileg, mert a régebbi fékeknél nincs hiba.
Főleg kanadai meg alaszkai kollégák panaszkodnak, -20 fok körüli hőmérséklet alatt, úgyhogy én lehet egy normális légtelenítéssel kezdenék, ártani nem árt.
Nekem egyszer volt ilyen XT8100 fékeknél, légtelenítés megoldotta.Az olajnak elvileg bírnia kell, nagyon hasonló paraméterei vannak repülőgépekbe való ásványi fékolajoknak, nem hiszem hogy azon múlna.
-
mauimagic
aktív tag
válasz lsebestyen #277289 üzenetére
Az a Sanytol jó...
Ja, remek cucc:
Ez csak a jéghegy csúcsa, a szöveges leírásban a többi jótékony hatása.
Valamit rosszul csinálok, mert 30 fokon mosva, csodaszerek nélkül se büdösek a cuccaim...[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Ringman #277336 üzenetére
Innen vettem Mund Arctic és Polar circle zoknikat, abszolút brutális overkill mindkettő és olcsó mint a szemét.
-
mauimagic
aktív tag
válasz fulton #277342 üzenetére
Gratulálok!
Én azért alaposan megnézném a hátsó felnit, lehet hogy szerkezetileg károsodott attól, hogy a villanyoszlophoz támasztottad!...illetve kistányér-kónuszra le kell váltani minden esetben, ha használaton kívül van a gép, különben idő előtt elhasználódik a hátsó váltó, valamint a láncon is nagyobb a terhelés...
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz balintbaba #277502 üzenetére
Jöhetnek a tanulmányok, engem érdekel!
BTW, a gyárilag kb 2200g-os kerékszettem meg a 700+ grammal könnyebb műanyag között nem érzek egetverő különbséget.
Sőt, egy vakteszten szerintem meg se tudnám mondani mi van épp alattam, ha nem lenne más a racsnihang.
Sőt a Stravan se tűnik fel...Érdekes módon, mikor megvettem, működött a placebo hatás, viszont hónapokkal később besz@rt a hátsó agy, emiatt visszatettem a gyárit és nem tűnt fel.
Ettől függetlenül szar dolog egy használt bringa árát kerékszettre locsolni, majd bevallani magadnak, hogy sok értelme nem volt, úgyhogy mégiscsak inkább GAMECHANGER egy karbon kerék, kéném az eddigieket törölni
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Ixion77 #277523 üzenetére
Az enyém is koppintás volt, bár nem ratchet. Olyan is...1000 km-t se bírt ki a gyári csapágy, kb 100km-t a kazettatest. Azt küldték újra gariban. A vége új agy lett, kár vele szarakodni.
Ha összeadom a sok balf@szakodást, ennyiből vehettem volna egy normális kerékszettet, ami az EU-ban készült és nem Xiangongcheng-alsón intézik a gariját, plusz nem kell minden csapágyat azonnal cserélni.
Ha találsz fórumot, ahol valódi userek írják le a tapasztalataikat és nem a lyutyúberek "pártatlan" tesztjeit veszed alapul, akkor persze lehet jó amit kinéztél.
Merthogy papíron meg review-k alapján az enyém is best buy volt...egyébként meg inkább "you got what you paid for"[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Csokicsibesz #277535 üzenetére
Ezt szinte kizárnám. A kínai karbon kerékszettek egyszerűen cikik egy komolyabb bringán. Egységsugarú John/Hans nem "égne" vele szerintem.
Inkább a gyártók sajátmárkás kerékszettei lesznek olcsóbbak, ha úgy jön ki a matek.Ne abból induljunk ki szerintem, hogy itt a fórumon minden sz@rt az Aliról rendelünk. Nagy volumenben ezt a szovjetek, posztszovjetek, dél-amerikaiak nyomják, 1st world nem annyira.
-
mauimagic
aktív tag
válasz Csokicsibesz #277551 üzenetére
Nézd meg az autókat, szerintem 5 évvel ezelőtt nem nagyon hallott senki Európában a BYD-ről, aztán hopp ma már az egyik legnagyobb autógyártó.
...Kínában...
Errefelé meg:
"BYD debuted in Europe in late 2021 with one model in Norway, but two years later – with five models offered in eight markets, including France, Germany, Italy and U.K. -- its share remains negligible. In Europe, BYD sold just 13,250 cars through November, equivalent to a 0.1 percent market share."-2023 novemberi állás szerint...[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Csokicsibesz #277555 üzenetére
Nem azt kérdőjeleztem meg, hogy az egyik legnagyobb EV gyártó, hanem azt, hogy az EU/US piacra nem lesz egyszerű betörni.
Pl klíma/hőszivattyú témában a GREE a legnagyobb világszinten évek óta, de Nyugat-Európában, USÁban nem mainstream még mindig.
Talán az is közrejátszik, hogy egy hanyatlónyugati gyártónál más a customer service, after sales support (úgy értem hogy van). Én legalábbis ezt tapasztalom a munkám során.Sokmindent vennék kínait, autót egyelőre biztos nem, 10-15 millát beleönteni valamibe, aminek nincs supportja, szervízhálózata és használtan a kutya nem veszi meg, nekem meredek. Konkrétan nézegettem mostanában kínai EV kistehert, lesz is pályázat, a felhozatal alapján: meeeehhh...
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz szimpláncsak #277560 üzenetére
Pont ezért nem értem a chinertown féle dolgokat.
Ha nincs egy fullos kerékszett meg a váltás-hajtás nagy része a fiókban, akkor lehetetlen olcsóbban kihozni egy chiner bringát, mint egy bótit.
Talán egy grammániás bringát ki lehet hozni 4.000 EUR-ból, a gyári fullos 8.000-es helyett, de ez a vonal számomra értelmezhetetlen -
mauimagic
aktív tag
válasz Ringman #277638 üzenetére
tűrés szempontjából jók/elfogadhatók ezek a csavarok? (átmérő, kulcsnyílás, menetemelkedés, etc)
Eloxált alu csavarokból rendeltem vagy 3 félét kommunista barátainktól, úgy 20%-uk szar. Vagy a menet, vagy a fej.
Kizárólag kulacstartóhoz ajánlanám, ha a bazári csillogás, vagy ún. stricibarokk stílus elengedhetetlen . Ekkor be kell rendelni 10-et, abból 6-8 csak jó lesz...Teherviselő elemnél tök lutri a dolog, értem hogy 1 Dollárért baromi olcsó, de inkább kifizetek 1000 Ft postaköltséget egy normális csavarboltból, mert ha jól számolom még mindig kevésbé fáj, mint pl egy 1000 EUR-s vázat szétb.szni emiatt.
Alunál ugye mindegy, mert a gagyi csavar sérül, nem a váz, vagy az insert, rozsdamentes acélnál más a szitu.
Tényleg nem értem a problémát, ha ASAP kell csavar, megveszed a helyi bótban a simát, vagy horganyzottat 1.5 Ft/db áron, és párhuzamosan megrendeled a rozsdamentest/savállót 1003 Ft-ért postával, a max 1 hét alatt, amíg kihozzák, nagy eséllyel nem fog összerohadni a barkácsbóti se a vázaddal...
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz fulton #277662 üzenetére
Ez arra jó hogy ha ki van véve a kerék és véletlen féket behuzzuk akkor ne nyomódjon össze a betét, vagy magától is elmászik ha ez nincs benne? Ti is mindíg behelyezitek?
Természetesen, különben felrobban, ha nincs ott a tárcsa.Szállításnál jó ha van, vagy bármilyen kartonpapír.Ti milyen tárcsafék beállító lemezt használtok?
A beállításhoz nem lemez, hanem komolyabb optikai műszer kell, de jó eséllyel már van ilyened, lehet több is...[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Ringman #277734 üzenetére
Nekem eddig téli cipő+vékony zokni+neoprene zokni jött be a legjobban, a cipőt ride előtt meleg levegős síbakancs szárítón tartom, az sokat segít az első órában.
Így csak komolyabb DH után hűl vissza a lábfejem, kell aztán kell neki vagy 200 szint, mire újra felmelegszik.
Szar a vérkeringésem, sokmindent nem lehet csinálni...
Még vehetnék valami arctic cipőt 100ért,
vagy kémiai/akkus fűthető talpbetét,
vagy 2 óra alattit menni, nyélgázon
vagy hagyni az SPD-t komoly hidegben.Szerintem az utolsó a jó irány, mert érzem sokszor, hogy az SPD cleat-nél megy el a hő.
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz f4lcon #277739 üzenetére
tettem fóliát a talpbetét alá végig, a talpbetét is vastagabb, mint a normál, mert téli cipő.
XPS nem rossz ötlet!
Mondjuk nem értem miért nem gyárt valaki műanyagból SPD stoplit, ha havonta el kell dobni, még úgy is jó lenne...lehet érdemes lenne 3d nyomtatni egyet próbaképpen.[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz lsebestyen #277788 üzenetére
lehet, de ha kihűlt, marad a szag, tudom nem kéne foglalkoznom vele, de cikinek érezném az egészet
-
mauimagic
aktív tag
válasz lsebestyen #277792 üzenetére
Akkor ezért népszerű bringások körében...nincs több kérdésem
-
mauimagic
aktív tag
válasz parandroid #277824 üzenetére
És ami most jön az nagyobb váltás lesz, mint amit eddig összesen kaptunk, már amennyit látni lehetett eddig belőle.
Úgynevezett GAME CHANGER? -
mauimagic
aktív tag
válasz Dark Archon #278051 üzenetére
a szemüvegeddel lesz a gond szerintem, nekem az 530, 540-is olvasható, az Alis fake fotokromatikus NRC szemüveggel.
530-ra szilikon tok és kijelzővédő fólia is volt.polarizált lencse tud ilyet csinálni, hogy bizonyos kijelzőket alig látni vele...
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Speedy007 #278111 üzenetére
Én az ebike-ot nem értem tényleg annak mi a bánat értelme van
Sérülés után rehabra, idős embereknek vagy napi ingázásra szerintem tökéletes.
Az, hogy az egység sugarú eMTB-os itthon nem ebből a felhasználói körből kerül ki, el kell engedni.Érdemes megnézni az új bringa eladásokat a hanyatló nyugaton, veszélyeztetett faj lett az "analóg" bringás, nem kell szeretni, de ez van.
Nem flame-nek szántam, véleménynek.
Tudom, az itteni ebikeosok teljesen mások, tudják az erdei etikettet, hordanak sisakot, egy bringázás alatt több kalóriát égetnek, mint egy "analógos", az pedig csak a véletlen műve, hogy én a legtöbbször sutyerák jóllakott napközis alkatú e-sportemberekkel futok össze, a többség nem ilyen
Nálam 1:10 az arány kb. -
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #278117 üzenetére
Én 99%-ban terepen megyek, ezek ottani tapasztalatok. Mondjuk itt a környéken van legalább 2 cég, akik eMTB túrákat visznek, na ott a legszebb a merítés.
ránézésre ex montis ebikeos arcra mindig felkapom a fejem, mert egyrészt van rajtuk sisak, másrészt nincs rajtuk 2 réteggel több ruha, harmadrészt köszönnek. Több muflont látok, mint ilyet, pedig az se gyakori errefelé
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz dom1n0 #278165 üzenetére
2 ismerős is vett pár éve, az egyikkel sokat tekertünk anno közösen, kb 1 szinten voltunk, 1 korosztályban.
Asszem 2 éve egy Crosskovácsi után kezdte pedzegetni a témát, a szokásos önmeggyőző dumával, hogy milyen jó lesz Z2 edzésekre, meg sok szintet menni, de az analóg montit is fogja használni.Idén egy technikai tréningen hosszú idő után találkoztam a 2 sráccal, 15+ kiló felszaladt rájuk. A DH technikájuk az fejlődött, nem vitás, bár az is hozzájárult szerintem, hogy egy 160/160-at mozgó enduro fully ebike nem egy kávéház egy 120/120 downcountryval...
Utána viszont megnéztem a srác Stravaját, hasonló számú "munkaórát" tesz az ebikeba, mint én montiba, átlagsebessége csak max 3-4 km/h-val több, mint nekem, mégis felszaladtak a kilók.
Egyébként más állóképességi sport révén ismerem, amit a mai napig űz, nem a tipikus "tesifelmentett" ebikeos.Nekem ő a motivációm arra, hogy addig kell nyomni a montit, amíg a tested letilt, utána úgyis ebike lesz a vége, az meg egy állóképességi lejtő.
De mégegyszer: ennek ellenére elfogadom az ebikeosokat, nem az enyém az erdő. Egy dologban állok hozzájuk másképp: előre nem köszönök, csak ha ők köszönnek. Ezt kb 100 köszönést követően vezettem be, miután nézett az ebikeos, mint hörcsög a kölesre, hogy "ez a f@sz meg mit köszönget nekem"
@Dark Archon: nekem meg az unalmas, hogy ilyenkor mindig jön egy "e-erdőkapitánya", aki jól lehülyéz mindenkit, pedig a legtöbben pont leszarjuk, hogy elektromos bringával megy, vagy nem...
-
mauimagic
aktív tag
válasz Dark Archon #278174 üzenetére
Akkor még egy kéretlen okosság: 20-30%-ot számít csak a sport testsúly esetében, a többi a táplálkozás.
Ne haragudj, ez 2024-ben abszolút nem PC! 99% genetika, a többi minden más! Vérlázító fat shaming, amit írsz!
De komolyra fordítva 10 éve ismerem mindkét srácot, szerinted melyiknek van nagyobb esélye:
A. hirtelen megváltoztak a táplálkozási szokásaik
B. kevesebbet mozognak (munka, család, ebikera váltás miatt)Saját magamon azonnal megérzem a mozgáshiányt, 3 kilót dobtam fel idén, mert valami kovid szerű szar miatt nem tudok bringázni már 3 hete.
Ha 70-80%-ot számít a táplálkozás, akkor miért van az, hogy akiket sport révén ismerek és tényleg rendszeresen mozogtak, egy sem volt soha elhízva, mielőtt beugrott a modern mókuskerékbe?
Úgy, hogy a legszarabb junk foodot toltuk, hétvégén meg ittunk, mint a kefekötő?Leáll a mozgás, feljön a kiló, viszonylag egyszerű matek.
A normál súlyban lévő, nem sportoló középkorú ismerőseimet meg egy kezemen meg tudom számolni.
Egyre kevesebb kalória kell egy embernek, ahogy idősödik. 2 út van az egészséges súlyhoz: az éhezés, meg a mozgás (kis túlzással) -
mauimagic
aktív tag
válasz Dark Archon #278182 üzenetére
Nálam annyi volt, hogy 30 körül-után mindig feljött pár kiló nyáron, mikor kevesebbet bringáztam és több vizes sportot toltam, kevesebb kalóriát égetve.
Ez lement ősszel a bringás szezonom kezdetekor és jó is voltam tavaszig.35 után azt vettem észre, hogy már ez kevés mozgás a súly tartásához. Szerencsére a cukros üdítő/energiaital szanálásával most még megy a balance, valószínűleg előbb-utóbb a junk foodot is be kell áldozni, ha lassul az anyagcsere
Kalóriaszámolgatás nekem abszolút nem jött be, inkább elmegyek esőben/hóban bringázni/futni, azzal letudva a kalóriát, mint minden egyes kajáláskor pötyögni, nehogy túllépjem az auschwitzi 200 kalóriás turbódiétát -
mauimagic
aktív tag
mikori a bringa? van több helyen 400 körül agree gtc pro, de az beszédes, hogy ez a 2016-os egy 100-assal olcsóbb, nyilván levitte az eladó az árát...
Sajnos az új kerékszett árát szinte biztos nem fogod tudni érvényesíteni egy régebbi bringánál, szerintem jobban jösz ki, ha külön eladod és visszateszed a gyárit.Beállt a használtpiac, most venni kell, nem eladni
-
mauimagic
aktív tag
válasz parandroid #278251 üzenetére
"e-síléc" a felvonózás, vagy "ipari sízés"...
Azért létezik túrasízés is, ami a sífutáshoz képest, ahol egy zárt, fektetett pályán lycrában kardiózol, kicsit más kávéház.
A hegy lábától elindulsz hajnalban egy aláöltözet+max vékony polar mellényben 3-4es PZ-ban felfelé, viszed a ruhát,kaját,piát,lavina cuccokat magaddal, ha kell taposod a nyomot, majd 1000+ méter szinttel feljebb egy jó -30-as windchill mellett felöltözöl és jöhet a "szükséges rossz" DH.
Ez A síelés, minden más vicc. Mondom ezt úgy, hogy előtte 25 évig "ipari síeltem", elég sokat Chopoktól kezdve StMoritzig mindenfelé, mikor rajta voltam, akkor szezononként úgy 30 napot.
A kettő különbsége (pályasí vs túrasí) is hasonló, mint az ebike vs monti komolyabb távval/szinttel. Nem a heti egyszer mozgok aztán fog ez menni kategória.
Sajnos brutál sok idő kell hozzá, ezért pár éve hanyagolom -
mauimagic
aktív tag
válasz parandroid #278299 üzenetére
Síelésnél is ugyanez a helyzet. Megnézel egy lesiklást, a lejtő aljában kivannak, mint a liba, pedig csak csúsztak lefelé
Síeltél életedben valaha? Nem a hóekézgetésre gondolok a hüttéig, hanem pályán, tempót.
Super G-ben 100 feletti tempót "csúszogatnak" a gyerekek, vannak azért ott erők, slalomban meg úgy kell fektetni a lécet folyamatosan, hogy elhagyod a fogtömésed.Remélem komolyan írtad, viccnek durva lenne