- Új HMD modell bukant fel
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Honor Magic V2 - origami
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Telekom mobilszolgáltatások
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #146049 üzenetére
Én arra gondoltam, hogy mondjuk hét közben spd-zik, hétvégén bakancsozik.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz sebgutkopf #146061 üzenetére
Itt pont ilyen miatt nem tudta összehozni a srác, igaz, hogy a Shimi-Shimi nem állt úgy kézre neki, ahogy szerette volna.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz haiiro_o #146113 üzenetére
Papír írószer bolt, öntapadós A4 méretben. Vagy kereshetsz A3-at, ha egy csíkból akarod megoldani.
Én anno hajtókarra tettem, de most nekem is kellene valami az alsócsőre, mert a Bükkön leszedte a magasnyomású. Arra a forgós, prüszkölősre volt állítva (~gőzborotva), a sarat akartam lecsapatni a vázról ahol a tartó hozzá ér, hogy ne karcolja össze. Cafatokban szedte le. Voltak, akik a kerékagyakat meg a kormányt, villát is lemosták, ott csinálhatott kárt rendesen.Ja, még az autófóliát szokták ajánlani, ha tudsz szerezni leeső csíkot.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #146129 üzenetére
Majd ha kéznél lesz, lemérnéd nekem a nagy méretét? Ha kettőből végig tudom rakni, akkor jó.
bringasisti: kódolt agyváltó vagy sima?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #146146 üzenetére
Az nem visszalépés, hanem leragadtál azon a szinten.
Te szeretsz mókolni, miért nem fűzöl magadnak egy kereket? Vagy fűzetsz, ha van jó szervizesed? Mindig ZolkoW-ot hozom fel példának, 70e Ft-ból 1700 g-os Novatec/DT kerék... még ha megvámolják az agyat, akkor is 100e Ft alatt vagy. 21 mm széles meg gondolom elég neked is.jjeahh: kell, hogy mondja merre menj, vagy elég egy színes térkép? (turistajelzés nincs, minden más felirat, városnév van)
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #146150 üzenetére
350-es agy: 156 g elöl, 272 g hátul (428 g)
XC621: 454 g
X392: 440 g
XM824: 494 g
64 db küllő: 444 gHa még a sallangokat belevesszük, akkor kb 1800-1900 g körüliek.
yyeahh: én erre gondoltam, nekem most ez van, elég jól használható, ha van időd figyelni, mikor jön a kanyar. [link]
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #146159 üzenetére
Ennyiért jók, igen. Azt hittem több lesz.
Nyomás kérdés: szerintem ténylegesen a kerék nyomását inkább a presta mérheti. Ott ha nem nyomod be a (kitekert) szeleptüskét, csak rárakod a fejet, akkor ha lenyomod a pumpát (és nincs összeragadva a mag a tű tömítésével), akkor annál a nyomásnál tudsz bele először levegőt nyomni, ami a kerékben van (akkor mozdulhat el a tű). Az AV-nál, ha rárakod a fejet, akkor kiegyenlítődik a nyomás a kerékben és a pumpa tömlőjében, tehát már vesztesz az értékből. Ezért van a telópumpákon külön zárható szelep. Ha jól tévedek.
De szerintem ezek a mi szintünkön nem számítanak, nincs egy tized nyomásvesztés sem (monti).
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Ehh... 5,8 kg
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz benfolds #146242 üzenetére
Független, a versenyzőknek azért nincs felsőteste, mert az plusz súly, plusz energia igény (oxigén, kalória). Ha edzel felső testet, lesz izom, de el kell fogadni, hogy nem te leszel az új Schwarzi, mert ahhoz meg sok a kardio. Bár ez is olyan, hogy ki mennyit teker, ha mondjuk heti 1-2 órát, akkor lehetsz.
Nézd meg a (félprofi) triatlonosokat, szerintem egy olyan felsőtesttel az átlag ember kiegyezne, aztán ők is tekernek meg futnak heti 10+ órákat.
Izmot meg akkor égetsz, ha nincs üzemanyag, az már rég máshol lett elbaxva.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Wombath #146257 üzenetére
Ki kell kapcsolni az autopause-t. Egyébként a Strava alapból ki is veszi az állást, a múltkor nem foglalkoztam az idővel, nem állítgattam meg az órát, 5 óra környékén töltöttem fel a Polar-ra, a Stravára meg 4 órás menetidőnek húzta be. Természetesen az Elapsed time-ben ott volt a rendes érték, de az átlagot a 4 órával számolja. Jobban bíztat, mint egy aggódó anyuka.
ZolkoW: egyszer teszed le közben úgy a bringát, hogy oda vissza húzod a kereket a mágnessel az érzékelő előtt, máris megvan a fals érték. Így vannak nekem is 190-es pedálfordulataim, amikor picit "visszaracsnizom". Ha nagyon kell, vannak ilyen okosprogramok, amivel kiveheted a log-ból a bemelegítést, hogy jobb legyen az átlagod, ott biztos ki lehet venni a mérési hibás szakaszt is. De nem mindegy? Ha tényleg érdekel, otthon végighúzod az egeret a grafikonon, és látod mennyivel mentél.
Wombath: a fatbike első kereke is blokkolható ... szar a gumid.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
-
6030D
Ármester
Halkan írom, mert biztos csak nekem voltak eddig olcsó kulacstartóim, de ez az Elite egy más világ. A gumis felület és a szorosság miatt kézben fogva alig lehet beletolni a kulacsot, felszerelve meg határozott mozdulattal cuppan a helyére. Az is lehet, hogy egy eddigi ismeretlen zörgés is megszűnik a bringán.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #146420 üzenetére
Elite custom race, szerencsém van, mert fekete kellett (esetleg fehér felirattal) és itt meg volt. Ráadásul ez a matt még jobban is tetszik, mint a fényes fekete-fehér (bár abból is van matt).
Ezt váltotta, nem tudom, hogy kitágult, vagy kikopott, vagy mi van vele, de mocorgonak benne a kulacsok terepen, illetve fehér műanyag van megfestve feketére, és ahogy a kulacs+sár kikoptatta, látszik a fehér. Kap egy kis kozmetikát és megy apróra.
A fókán anno ilyen volt, ezt tényleg lehetett hajtogatni, ha gyengült, viszont a fekete oxid meglátszott a kulacsokon. A műanyagtól is kopnak a kulacsok, de attól meg fekete volt még mosás után is. Ha most olyat használnék, én biztos valami fóliázással kezdeném belülről.Viszont amitől kerekedett a szemem: nekiálltam leszedni a tartót, imbusz bedug, lazít, másik csavar imbusz bedug, de nem megy. Mi van? November óta senki nem nyúlt hozzá, mitől lenne elnyalva? Hát attól, hogy kúpos csavart adtak hozzá, ami picit kilógott a síkból, és a sáros kulacs lecsiszolta a csavar fejét minimálisan, pont annyira, hogy ne menjen bele könnyen a kulcs. Oké, hogy nem a legkeményebb csavarokat adják ezekhez (Elithez nem is adtak), de azért komoly, hogy mit kap ott bármilyen anyag egy kis ki-be csúszkálástól.
ZolkoW: ráadásul kb 1,5-2 cm-en állítható fel le, annyi csúszka meg luk van rajta.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Napfénysüti #146434 üzenetére
Csak szerintem nem mindegyiknek ugyan az a felülete, a fényesek kemények, ez meg ilyen gumis. Neked milyen van?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #146499 üzenetére
[link]
Szerintem azt a racsnit pluszban lehet megvenni, a Compatible Adapters and freewheel bodies oszlopban zárójelben ott van, hogy mi az, amit kapsz hozzá.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz maximilian4 #146589 üzenetére
Király, amíg mi tekerünk, viheted vásárolni!
(#146594) samujózsi: hova mennél? Általában lehet egyezkedni a szállásadóval, hogy rajuk el valahova (főleg, ha kijelented, hogy akkor ezt a montit én beviszem a szobába... ), de a legegyszerűbb, ha a kinézett szállást felhívod, hogy meg tudják-e oldani.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz samujózsi #146624 üzenetére
Esőben? Keddig semmi nem lesz, csak kánikula. Velence környékiek vannak itt, gondolom tudnak szállást is. Én legénybúcsún voltam az egyik gárdonyi táborban aludni, oda bármit vihetsz, malacot, lovat, delfint, nem fognak szólni érte.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #146638 üzenetére
Köszkösz.
Decás vázvédő matrica, size checking.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Urak, ennyire ne legyünk már amatőrök, hogy Fox meg Deca cuccokat ajánlgatunk, amikor van (számunkra is) jobb lehetőség!
[link]Nekem is van 4-5 éves legolcsóbb decás mezem, jobb az anyaga, mint az 1-2 évesnek. Most viszobt vettem olyan XC mezt, ami az utolsó darabosoknál van, az igen jó, de nem is 2000 ft...
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz maximilian4 #146694 üzenetére
Mátraszentistván, Sípark
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #146784 üzenetére
A szegedi Heavy Pedal Team-ben sokan mennek Orbeával, ott szerintem lesz valami bolt is.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #146817 üzenetére
Lesz, csak reggel (/most) jöttünk haza és még munkát is kellene imitálni.
Hasaggymeg: görgess lejjebb, a kategória 8. azért jobban hangzik.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Runner_fxr #146836 üzenetére
Régebben volt az a babaolajos videó, ha jól emlékszem azt mondtad kipróbálod. Abból lett valami?
robee19: ha nem görcsöl az izmod, meg nem kő nehéz a lábad, akkor nem só szerintem. Napszúrás simán lehet. Meg igyál sok vizet, hogy híguljon a rendszer, az javítja az oxigén szállítást is. Mi volt a fejeden?
Hasaggymeg: gyerekeknél az Uxx az az Underxx, tehát az alatti kor (az alatta lévő kategóriáig). Felnőtt az 19-29 éves , Master1 30-39, Master2 40-49... Ha van Elit, akkor abba neveznek a profik, az a "fő versenycsoport", ha nincs, akkor a Felnőtt csoport a top. Licensszel lehet feljebb nevezni.. Nőknél nincs hosszútáv, ők a középen versenyeznek a felső szinten is. Érdemes megnézni az abszolút elsőt: Sabine Sommer 2,5 perccel ment rosszabbat, mint a legjobb férfi (U19), 17 perccel jobbat, mint én (33 évesen). Ő 46 éves.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Mátra maraton 2019 középtáv (hivatalos: 61 km/1500m)
Messzebbről kezdeném: a júliusi 1 hét + egy hosszú hétvége nyaralgatás nem tett jót a formának, két hétig nem tekertem, csak néha futottam, ez meg is látszott az edzések sebességén, illetve a Bük maratonon sem voltam topon. Nagyjából 1 hónap kellett, hogy rendeződjek, de ebben nagy szerepe volt annak, hogy végre tudtam szombaton és vasárnap is hosszúakat (3-4 óra) menni. Egy barátunk balesete miatt úgy alakult, hogy az edzőm is indul a versenyen, az ő ötlete volt, hogy menjünk előtte pályát járni, ezért két héttel korábban végig is tekertük a távot. Mivel főleg felfelé lassan mentünk (4 óra menetidő, 5 óra bruttó, 128 átlag pulzus), ezért sok mindent meg tudtam figyelni, kitalálni, hogy lesz majd jó. Szerintem ez sokat (legyen 15-20 %) segített, mert tudtam, hogy mikor mi jön, mennyire lehet ellőni a dolgokat, vagy éppen mire kell figyelni egy beláthatatlan kanyar után a lefeléken. Volt pár hubammeg rész...
Szállásunk volt, reggel elmentem a csapatsátorba a rajtcsomagért, otthon felkötözgettem a dolgokat, gyors bike checking, aztán irány melegíteni. Ilyenkor kell nyomni pár emelkedős sprintet, hogy a szervezet rákészüljön mit fog kapni. Emelkedőt nem nehéz találni ezen a környéken, a szállásunk alatti utca is ilyen. Az utolsó körben végig felmentem a szállásig kulacscserére (melegítős le, gumibogyószörp fel), mint kiderült, ez egy KOM-ot ért a Straván. Nem sokan járnak arra felé...
A tavalyi rajt úgy nézett ki, hogy 100 m terepezés után aszfalton bevittek minket lassú rajttal a faluba, ott megállítottak, bevártuk a végét, majd indultunk. Semmi értelme nem volt, ezt sokan megszólták, ezért most változtattak. A füves részről indultunk, majd kis kanyargással a füvön felvittek az útra. Nem volt lassú rajt, egyből nyél: 200-250 m, 20-25 m szint a füves rész vége, a pulzus az 100-ról ugrott 173-ra 1,5 perc alatt. Kis aszfalt, majd irány az erdő. Tök jól ment, arra figyeltem, hogy hosszú, enyhe mászásnál ne menjen 165 fölé nagyon a pulzus, síkon meg jó volt a 155 körüli, azzal tartottam a többiekkel a tempót. Pályabejáráson megfogadtam, hogy az elejét meg kell nyomni, mert Galyatető előtt lesz egy egynyomos szűk rész, ott ha beragadok valaki mögé, akkor vonatozás van. Egy ember így is maradt, nem nagyon akart félre állni, de láttam egy szakaszt, ahol el tudok menni, szóltam, mentem. Jött 8 km lejtő, lefelé a sz@r is gurul, ez megy nekem is, sikerült 15 perc alatt megoldani a feladatot. Innentől meredek mászás (Csór-hegy?), lejtő, aljában a köves dh, ahol tavaly átestem a kormányon, miután egy kolléga megállt a közepén. Ez szintén az a szakasz volt, ahol nekem kell elöl menni, én nem fogok megint más miatt esni. Sikerült is, elöl voltam, oké, teljes összpontosítás, hol a nyom, hol vannak a kövek (mindenhol...), egy léptető, még egy oké, alja, köves patakon át, király megvagyunk. Kis aszalt, evés, ivás, bakker a lockout be volt kapcsolva. Működik, nincs gond, de azért jó nagy f@sz vagy édes fiam... Innentől kb eseménytelenül telt, néztem a tájat, mentem ahogy tudtam, figyeltem a narancs színű kígyókat az út szélén. Összeálltunk egy Mester bike-os sráccal, mentünk egy darabig, elhagytuk az abszolút első helyről defekttel kiálló srácot, aki később pont mögöttünk esett egy hatalmasat, kapott is a váltója, utána nem is ért fel ránk (amúgy meg elhagyott volna, mint a sicc). Régóta hagyomány a Mátra maratonon, hogy van egy dobos, aki korábban a kékesi sípályán dobolt (most csak a hosszútáv megy arra), most pedig a Mátraszentimre előtti kemény erdei emelkedőnél áll (400m/59m). Van egy feelingje, amikor 3,5 km/210m mászás (~20 perc) után meghallod a dobot, és tudod, hogy jön a szopó, de amikor ráfordulsz, meglátod, hogy két oldalon állnak az emberek, mindenki kiabál, tapsol, a dobos üti, és nem érdekel, hogy 176 a pulzus, itt akkor is fel kell menni vigyorogva, mert még fotóznak is.
Brutál meleg volt, folyamatosan kellett inni, illetve nem volt elég a minden frissítőn egy pohár víz taktika sem, a mászás tetején lévő frissítőnél meg kellett állni a kulacsba kérni vizet, nehogy gond legyen. Ezt sikerült fél perc alatt megoldani, kis aszfaltos mászás a faluig, kis hullámvasút, majd ismét 8 km le, benne egy kis hullámvasúttal.
Az a jó a Mátrában, hogy amíg másik maratonon a végén már csak száguldasz, lefelé, itt az utolsó 4 km-en még mászol 170 m szintet. Átmész a libegő alatt, tudod, hogy itt a vége. Na ez tavaly úgy nézett ki, hogy aszfalton beértünk a faluba, aszfalton felmásztunk a sípályáig, majd a célterületen egy kis lejtő után egy füves siratófalat kell megmászni a közönség előtt, ezután egy kis erdei dh-val vissza az aljába és a célba ismét egy mászással érkeztünk. Idén megvariálták: a libegő alól egyből befordultunk egy köves mászásra, és a siratófalhoz már egy köves mászáson mentünk fel: 600m/77m siratófallal együtt. Sokaknak nem tetszik ez a rész, mert már fáradt mindenki, nem tudja kitekerni, és a nézők előtt kell tolni a bringát. Bár volt aki, azt mondta, legalább látja a család, miért fáradunk el. Nekem is ott voltak sokan a családból, üvöltenek, a csapatból is üvöltenek, így ismét ami a csövön kifért, felmentem (a rövidtáv végét előzve, azért kintről a dupla sebesség elég jól néz ki), erdő, utolsó emelkedő: rövid távos küzd, "Jobbról jönnék!" , de jön felém, kormány a palánkon, bal kézzel visszanyomom a csávót a jó útirányba, cél, vége. Bocsi, ne itt álljatok meg, kicsit feljebb. Jó köszi, had élesszem már újra magam.
Master 1 / 8. hely (50-ből), ~3 óra 4 perc. Elégedett vagyok, jól ment, olyan emberrel tudtam együtt menni a közepén (sajnos nem végig), aki nálam erősebb (Szilváson például benne volt az elején a vonatban, amibe beálltam és kicsinált). A végén nagyon sok rövidtávost utolértünk, nem tudtam már ki kicsoda, így azt sem, hogy a 7. helyezett 9 mp-cel van előttem. Ha tudom, lehet, hogy még meg tudtam volna fogni, de nem bánom (nem a f***t nem..), mert az összetett helyezés sem múlt rajta.
Top maraton összetett: 5 verseny, a helyezések alapján kapunk pontokat, akinek a legtöbb van, az nyer. A verseny előtt meglepő módon a 4. helyen álltam holtversenyben (mivel mindegyiken elindultam és célba is értem, míg volt, aki nem), 40 ponttal volt előttem a harmadik. Mindketten erősebbek, mint én. A 3. helyezett megelőzött most is, míg a másik mögöttem végzett. Csak magamnak számolgattam, még hivatalos nincs, de mögöttünk eléggé átrendeződött a sorrend, viszont úgy tűnik, hogy én lettem a 4., aminek örülök. Tavaly 7. voltam. Két hét múlva Velence, remélem alacsonyabb lesz a dobogó, mint tavaly volt és fel bírok rá mászni![ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Jó hosszú kötelet hozz, mert 5 perccel utánunk indultok. Jó az a pálya, ha esik, akkor sincs sár, max ott a pataknál lesz valami sár.
Köszi mindenkinek!
Ez meg most szombaton lesz, én 2 éve voltam, jó volt a szervezés, nem is drága, nekem tervben van szombati edzésnek a 100-as kör. XI. Pilisi Tekerő 2019.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz samujózsi #146935 üzenetére
Nekem sima szilikonos villogó van. Ettől függetlenül ne hasonlítsd össze azt, hogy sétálva mit látsz, meg az autó fényénél mit. Próbáld ki, hogy nézel valamit az utca fényében, felkapcsolod a lámpát, majd le. Vagy a lámpafény irányából nézz ki oldalra. Teljesen más. Ezért óbégat egymással bringás és autós a félhomályban, mert egyik se volt a másik helyében.
Villogjon a lámpád, és ha jön az autó fénye, tarts minél inkább jobbra. Meg legyenek fényvisszaverők a ruhán.belsodavid: esetleg egy szervizes, mielőtt ráköltöd a bringa árát? Mellesleg 15-ért vehettél volna komplett Shimano féket, amibe 2000 ft a betét és elver bármilyen Tektro-t bármilyen betéttel.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest