- BYD Atto 3 menetpróba
- Három hónap hajlíthatóval (de most macskák helyett Mazdák)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Asus Zenfone 8 - komplett kompakt
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- A Huawei sportlaborjában edzettünk
- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Az okosórák meghódítására készül a Galaxy AI
- Ez a telefon lehet a Moto G85 egy átnevezés után
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
A KINGPIN kártyák visszatérnek a PNY égisze alatt
ph Ez sajnos azt jelenti, hogy ezzel a fémjelzéssel már alaplapok sem jönnek majd az EVGA-tól, de a high-end GPU-k elkötelezett hívei dörzsölhetik a tenyerüket.
-
Három hónap hajlíthatóval (de most macskák helyett Mazdák)
ma Negyedév eltelt, mióta letettem az iPhone-t. Jól bírom, csak egyszer viszketett a bőröm alatt.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz
Speedy007 #279770 üzenetére
Sokat nem zavar, ha 3 ujjas a kar, akkor kicsit beljebb kell tenni a fékkart, ugyanúgy a végét lehet nyomni, én is az MT200-at egy ujjal használtam eddig, vagy maximum kettővel. Az is az igazsághoz tartozik, hogy nagy hatalmas kézfejem van, így lehet azért nem zavar. Szemre kevésbé tetszetős az tény. Kár hogy csak a "ravaszt" nem lehet cserélni, mint a Maguránál, akkor simán kicserélném rövidebbre.
Tárcsa egyelőre marad, jövő hónapban cserélem a mostaniakat RT66-ra, azt ajánlja a Shimano is ehhez a fékhez.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Speedy007 #279770 üzenetére
Kinézet egy dolog, de kevésbé sérülékeny bukásnál a rövid kar (nekem már sikerült elgörbíteni az 1ujjast is mikor ráesett(tem) egy nagy kőre) és főleg több ujjad marad a markolatod fogni akkor mikor terepen tényleg szükséges...meg aztán minek több ujj oda mikor bőven elég egy is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Speedy007 #279779 üzenetére
Biztos olyant szoksz meg amilyen éppen van, de terepen, necces, meredek szakaszokon ahol kiállva döccensz át minden akadályon, lassan csurogva keresve a nyomvonalat és végig fékezve, nem mindegy hány ujjal markolod a kormányt a kezeden terhelve...legalábbis nekem nem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz
Speedy007 #279773 üzenetére
Teljesen egyénfüggő a beállítás. Régen a "standard" az volt, hogy a fékkar volt kívül és mellette belül a váltókar. Persze nem volt még ennyi szabvány (i-Spec A, B, II, EV, MatchMaker). Most például az újabb Shimano fékkaroknál ott van az a támasztó kinyúlás, ami felfekszik a kormányra (az i-Spec EV), így sokszor csak úgy fér el mellé a bilincses váltókar, hogy az kívülre kerül (azaz a i-Spec bilincs és a bülyök közé). Akkor közelebb is kerülnek a váltó fülei a kézhez. Ellenkező esetben nem éri el az ember a váltó karjait. Na persze előfordul, hogy például kijelzős a váltókar és emiatt nem fér be a fékkar alá (lásd chubby2o6 és az SLX fék és XT váltó esetét). Legtöbb esetben lehet cserélni a bilincset a váltókaron i-specre, de egyrészt drága, másrészt sokszor nem kapni eredeti adaptert, hanem csak kínai van, ami szintén nem olcsó.
Például néztem a Deore M4100 váltókarhoz az i-Spec EV átalakító 8ezer Kinából. Ugyanannyiba kerül egy M4100 i-Spec EV kar is, amiről le lehet csavarozni és még marad tartalék váltókar is alkatrésznek.
De gondolt a Shimano erre és a Deore karnak lapos a profilja, így simán elfér az újabb fékkarok mellett a kijelzős változat is. A régi XT kifelé vastagodott a kijelzőnél, így nem fér el.
-
Fall-N
veterán
válasz
Speedy007 #279844 üzenetére
Nekem most kis fékezéskor is visít, így a Muzikertől rendeltem egy 180-as és egy 160-as RT66-ot. 12ezer Ft. Ebikeról drágább lett volna pár ezerrel. Elvileg 02. 08-ra ígérik, de valószínűleg péntekre jön meg.
Gondolom a drágább fékekhez már ezek az alap tárcsák nem jók. Nem baj, az RT66 csere már motoszkált a fejemben, de az MT200-hoz fölösleges lett volna.
-
Fall-N
veterán
válasz
Speedy007 #279853 üzenetére
Ha meg vagy elégedve az RT54-gyel akkor én nem váltanék. Használd el, majd veszel utána.
Az Alfinehoz RT64/66-ot ajánl a Shimano. Más a fékbetét alakja, így nem mindegy a tárcsa alakja sem. Legalábbis azt mondta az ismerős boltos. Azt mondta, csak a tárcsa felső részét éri a fékbetét, így ki fog vállasodni előbb utóbb. A B01s szélesebb, de nem annyira "magas", így máshol éri a tárcsát. Igazság lehet benne, mert az Ashima betéten is látom, hogy kisebb felületen koptatja.
-
Fall-N
veterán
válasz
Speedy007 #279924 üzenetére
Annyiból nem rossz ötlet, hogy nem kell a szereléssel szarakodni, télen rácipzározza az ember és kaphatja az ívet. Valamennyi defekt elleni védelme is lehet elvileg, csak egy pár milliméteres plusz réteg. Ha jó idő van, akkor csak le kell szedni és mehet tovább a "sima" gumi.
-
válasz
Speedy007 #280150 üzenetére
Ha ennyire félted, akkor miért nem fóliáztatod le, egy kocsi fóliásnál kővédő fóliával a kényes helyeken?
A sárvédőt meg fekete filccel simán lehet javítani...
De ugye ez egy használati tárgy ilyenek lesznek vele.... kőfelverődés, másik bicikli nekiütődik egy tárolóba.... mindent nem lehet kivédeni.................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Fall-N
veterán
válasz
Speedy007 #280161 üzenetére
BBB-nek is van víztiszta, vastag védőfóliája, én azt vettem legutóbb. Vannak a bowdenek surlódása ellen benne darabok, egy vágható nagyobb darab, láncvédő stb. De érdemes venni tényleg autófóliát és abból vágni, majd ragasztani a kényesebb részekre. Nekem minimális fólia van, csak a bowdenház és fékcső ellen van, meg egy vastag Acor színes a láncvillán. Van aki a hajtókaron a Shimano feliratot is védi fóliával.
-
válasz
Speedy007 #280193 üzenetére
nem az. nálam pont a héten volt ilyen, rosszul rakták össze csapágyzsírozás után.
így látatlanban több oka is lehet, lehet, hogy megúszod egy félórás szereléssel, lehet, hogy alkatrész is kell.
sajnos ilyenkor a fogaskoszorút tovább forgatja a saját tehetetlensége, és mégha nem is esik le a lánc, de legalábbis nagyon lelazul, beesik, mire ha nem számítasz, akár borulás is lehet a vége.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Speedy007 #280279 üzenetére
Ez nagyon nem allja meg a helyet. Es mi van akkor, ha 100km alatt nem fekezel?
Uj tarcsat be kell koptatni. Bekoptatasra a legjobb, ha 30km/h -rol hatarozottan lelassitasz setalo tempora. Es ezt megismetled legalabb 20x. Ezzel a tarcsat nem tudod megegetni, de kap egy szep reteget, amit a betet hagy rajta. Ez csak akkor tortenik meg, ha hatarozottan fekezel. Kb ennyi. Mondjuk az MT200 soha nem lesz fejreallos, a V-fek meg soha nem volt jol adagolhato. A cel nem az, hogy jol fejreallj vele, hanem az, hogy a legrovidebb uton lelassulj ugy, hogy a bicaj stabil es kontrollalhato marad.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Tin
veterán
válasz
Speedy007 #280279 üzenetére
Nekem ennyi km kell normál használat mellett, hogy bekopjon. Lehet gyorsabban is, de minek siettetni? Pár nagyobb fékezés után már van akkora fékhatás, amivel lehet lassítani, ekkora távot pedig kibírok úgy, hogy nem az utolsó méterre hagyom a fékezést. Utána pedig már úgyis teljesen bízhatok a fékben.
Ha gyorsan akarod bekoptatni, akkor smirglizd meg a tárcsát és a betétek felületét, menj fel egy jó kis dombra, aztán 30 fölé felgyorsulva fékezz fél fékerővel amíg majdnem megállsz, utána viszont hagyd lehűlni a féket, mielőtt újra használod (ezért jó a hosszú lejtő). Csináld meg ezt 10x, és kész vagy.
De újra mondom, minek? Jobb nem lesz, csak gyorsabban bekopik. És? Ha versenyre mész, megértem, de amúgy 50-100 km-en élvezetesebb bekoptatni.
-
parandroid
nagyúr
válasz
Speedy007 #280285 üzenetére
Jelenleg 3 biciklim van hidraulikus tárcsafékkel, meg egy felnifékkel, és az utóbbi sem rossz a maga kategóriájában. Ha te egy hidraulikus tárcsaféket nem érzel jobbnak egy bármilyen felniféknél, pláne nem tudod rendesen adagolni, és/vagy kevés a fékhatás, akkor az a fék szar, vagy szarul van beállítva, keress egy rendes szervizt.
Én utálok szerelni, nem is értek hozzá, fékkel sose foglalkoztam azon kívül, hogy átnézettem az egész biciklit szervizben, de a hidraulikus tárcsák mindig ég és föld szint a felnifékhez képest.
Egyszer kellett tárcsafékkel szopnpm, amikor a használtan vett, előző tulajnál sokáig nem használt, és pincében tartott cross trekkingen berohadtak az addig is normálisan beállíthatatlan, szar formula fékek, és egyben cserélni kellett. Akkor kapott a bicaj egy mt400 szettet, azóta minden csodálatos vele fékügyileg.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Fall-N
veterán
válasz
Speedy007 #280288 üzenetére
Nekem nem volt gondom az MT200-zal (terepen kevés lenne, a sok fékezés során azért veszít az erejéből), de én is erősebb féket szerettem volna. A Deore M6100 szériát nézegettem, de az ismerősnél bukkantam rá az Alfine-ra, ami még erősebb a Deore-nál (XT/XTR szint körül). Ezzel meg leszek elégedve, de még nekem sem volt időm a 3 nap alatt bekoptatni (Maszkajárás, munka). Ma sem hiszem, borongós fos idő van most is (azaz nem nagyon megyünk sehová).
Ha tényleg érdemleges előrelépést szeretnél, akkor vegyél két darab RT64 (CenterLock)/RT66 (6 csavaros) tárcsát meg Deore M4100 + M420-et (ez 4 dugattyús
, bár neked M410 van) vagy az említett Deore M6100-at. Vagy ott az SLX M7100, az is bivaly. Ezekkel fejre tudsz állni, de olcsó nem lesz a fejlesztés.
Nekem is a két fék volt 60ezer (amúgy 40ezer körül van a normál ára/db) + 14ezer a két RT66 a Muzikertől. (Ha visong netán továbbra is akkor később még a két fékbetét is lesz egy tízes alsó hangon.) Úgyhogy sajnos ez ilyen, egy bizonyos szint fölött már nem olcsók a dolgok, bár évekig le van tudva a "fék gond".
Van még MT500 + MT501, ez is elvileg Deore szint, általában jókat írnak róla akik nyúzzák, bár ez sem olcsó (kb. 20-25ezer/db. Másik lehetőség a fémes betét + új tárcsa (RT-54 nem bírja) a jelenlegi fékedhez. Vagy SwissStop betét + tárcsa.
[ Szerkesztve ]
-
Kro
tag
válasz
Speedy007 #280294 üzenetére
Egyetértek Fall-N-el. Nemrég váltottam én is tárcsát rt-54-ről rt-64-re, sokkal határozottabbnak érzem a féket, nekem megfelel a minősége. Illetve szerintem kapható fémes, félfémes betét az mt-400-hoz is, ha mindenképp fejre szeretnél állni, csak nem shiminél kell keresni (pl szerintem ez [link] [link] )és persze előre mehet a 180-as tárcsa. Illetve szerintem ez a milyen fékhez milyen tárcsa dolog kicsit túl van gondolva. Simán használható az mt-400 rt-64 tárcsával, illetve akár egy xt fék is rt-54 tárcsával. A shimi oldalán csak egy ajánlás van erre, nem szent írás.
Cube-on az Slx szettet elől rt64-el, hátul rt-54-el használtam pl és semmi baja nem volt.Fall-N: Szerintem is rendben van a G05s-rx betét. Azt használtam a cube-on is, meg most már a cannon-on is 93-94kg-al, bár én nem vágyom a fejreállásra, inkább a jól adagolhatóságra.
[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz
Speedy007 #280474 üzenetére
Az autókon is így van, elöl mindig erősebb fék van mint hátul, nagyobb a tárcsa, nagyobb a nyereg, pedig ott sokkal komolyabb a felhasználás. Bringán többnyire az elsővel fékezel, a hátsóval inkább segítesz neki. Szerintem belefér egy ilyen hibrid setup, és ezek az árak is rohadt jók. Csak azért nem vettem még meg ezt a Rose-os akciós szettet mert 3 ujjas a fékkar, én pedig nagyon a 2 ujjasat szeretem montin. Ez az egyetlen bajom is az MT200-as szettel, az is 3 ujjas.
-
szgzuri
csendes tag
válasz
Speedy007 #280564 üzenetére
Köszönöm a tanácsokat mindenkinek.
Mindennapi városi haszlálatra ódzkodom a 10, 11 sebességes lánchajtástól, félek, hogy a vékonyobb lánc hamarabb kinyúlik, mint egy vastagabb 9-es, legalábbis eddig az összes bringás ismerősömtől ezt hallottam, olyanoktól, akiknek van komolyabb országúti bringájuk is.
Valószínűleg az agyváltós szíjhajtás felelne meg leginkább a városi igénybevételnek. -
Ixion77
őstag
válasz
Speedy007 #280591 üzenetére
Én jelenleg Smoove-ot használok a bringákra, de még ezt sem tartom elég jó megoldásnak. Nem tetszik az a módszer hogy koszos láncra kenjek újabb réteget, letisztítani a Smooveot meg elég macerás. A Zerofrictioncycling eredményei alapján úgy döntöttem hogy át fogok térni waxra. Azt egyszerűen meleg vízzel ki lehet mosni/főzni a kosszal együtt, és hatékonyabb is.
Gondolkodom egy egyszerű ultrahangos tisztító beszerzésén is, mert hiába patika kívülről a lánc, a belseje az ami kopik. Ezért én látom sok értelmét azoknak a szerkezeteknek sem, amelyekkel a lánc leszedés nélkül tisztítható. Nem beszélve arról, hogy a tisztító folyadék drágább mint a wax.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Fall-N
veterán
válasz
Speedy007 #280593 üzenetére
Nekem van itthon egy flakon lánctisztító spray a Lidl-ből, az is elég hatékony. Befújom vele és kijön a fekete, koszos lé. De tervezem a waxra átállást, mert mocskos ez az olajozás. Utálom ha hozzá kell nyúlni a lánchoz és fekete lesz a kezem (vagy a kesztyű). Legutóbb is amikor tárcsákat cseréltem, kénytelen voltam a láncot megfogni. Utána meg macerás volt visszarakni a kereket, hogy ne fogjam össze máshol a biciklit a retkes kézzel.
A fékkel kapcsolatban, még nekem sem kopott be teljesen az időhiány miatt, így tényleg türelmesnek kell lenni. Látod már rögtön más lett az ereje, ha összekopott. Nekem lassításkor nincs hangja, de 0-ra fékezéskor még visít. Az a bosszantó, hogyha netán kell fékbetétet cserélném, akkor kezdtem előről. De már most bőven erősebb mint az MT200 valaha volt, így meg vagyok az erejével elégedve. Ha teljesen bekopott akkor majd állítok a fékkaron, mert alapból kicsit hosszú úton jár, mire teljesen blokkol. Adagolni szépen lehet már.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz
Speedy007 #280645 üzenetére
MT401-nél is ugyanott van az állító csavar, csak nem kézzel állítható, hanem imbusszal. Ahogy néztem MT200-on is van, pedig az az alap fék. Igaz azon nem állítottam be, pedig lehetett volna rövidíteni az útján, bár később megszoktam.
Tisztítani én is nedves törlőkendővel szoktam, van egy alkoholos fajta (FeelX), így a makacs zsíros, olajos koszt is leszedi. Ha nem tényleg ott a féktisztító. Nem nehéz beszereznem, mert boltban dolgozom és van nálunk.
-
Mezga Aladár
veterán
válasz
Speedy007 #280859 üzenetére
KLS-Kelly és BBB ott az írják hogy eőre csiszolt és nem kell hókuszpók azonnal használhatóak árban is több mint a Shimano vélhetőleg emiatt jobb minőségűnek kellene lennie is
2019 óta használok Shimano tárcsafékeket, soha nem volt vele semmi problémám. Összerakom és beállítom. A 2. fékezéskor már tökéletesen fog.
Valószínűleg nálad valami félrement.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Fall-N
veterán
válasz
Speedy007 #280859 üzenetére
Mi baj van a Shimano betétekkel? Ez az előre csiszolás is nagy kamu dolog, ha annyira tetszik, fogsz egy 180-as csiszolóvásznat és felcsiszolod magadnak. A BBB és KLS betéteket láttam, hogy drágább, mint az alap gyantás Shimano, de valószínűleg nem jobb semmiben, csak remélhetőleg nem rosszabb. Ha jobb kell, akkor ott van a Jagwire, SwissStop stb. kategória.
Én magam részéről rendes fékezéssel járaton veba féket.
-
Kro
tag
válasz
Speedy007 #280941 üzenetére
Simán használható az 54-es tárcsa rögzítőgyűrűje, a 64-es tárcsához.
#280948Tin: Én használom a Komoot-ot, tervezésre és főleg navigációra amikor ismeretlen terepen vagyok (mivel még telóról megy a navi nálam, tudom nagyon gáz), de nem fizetek sem havi díjat és térképet sem vettem meg. Egyelőre elvagyok Pest megyei ingyenes térképpel.
#280951vallas: én tekerés közben, unalmamba néha kontroll ként számolni szoktam, de már teljesen ráálltam 80-90-es fordulatra, szinte mindig ott tekerek.
Más: Heti 1x eljárok én is spininngre (tudom itt nem menő tekerési forma
), úgy érzem van eredménye mivel kint én általában igyekszem Z2-ben tekerni (heti 2-3x), itt meg ugye az ellenkezője van, átl 162 üt/p-el tolok 1 órát. Kiállva tekerés határozottan jobban megy, illetve a kondimat is jobbnak érzem, pl az első spinning órához képest.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Speedy007 #280941 üzenetére
Egyes tárcsák közötti különbséget aligha fogod így érezni, felhasználástól függően meglehet az is, hogy soha.
Egy szépen összeszokott kombó (betét+tárcsa) mindig jobb lesz az mint az új tárcsa az elején, aztán ha majd nem terheled hosszú percekig lefelé valami meredeken mint állat lehet, hogy az RT54-es tárcsa , valami gagyi betéttel pont olyan jó lesz mint a szendvics shimi valami hűtött Swisstoppal. Meglehet tévedek, de úgy tűnik nekem, hogy csak a túl sok fórumozás újabb áldozata vagy te is, vagyis olvasásra cselekedsz és nem személyes tapasztalatra.🤔 Mennyi szintet mentél, hogy úgy érezted neked Swisstop kell rotor és betétből mert más már kevés?
MPowerPH...beszélj fultonnal mert szerintem ott a ruha lesz a ludas, biztos valami gagyi montis cuccban nyomulsz az árrrramvonalas outis helyett.
TheBigM...ez mitől modern geo, a nyeregcsőváz közepén kapcsolódó támvillától? Kalibráld valami olyenre a szemed, és kérdezd jjeahh kollégát mert lehet a tegnapi geo is már elavult lesz már ma este.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz
Speedy007 #280965 üzenetére
Hasaggymeggel értek egyet. Először be kellett volna koptatni a betétet a tárcsával és utána venni esetleg másik fékbetétet. De egy másik betéttel sem lesz XT/XTR fék a Deore-ból. Szerintem semmi gond nincs átlagos felhasználó segge alatt az organikus gyári (azaz Shimano) betétekkel. Félfémes vagy fémes betét meg holt fölösleges ha nem a hegyekben mész állandóan. Már csak azért sem, mert azért hátránya is van ezeknek a fajta betéteknek. Ha nem fékezel sokat és hosszan akkor ki sem jön az előnye a félfémes betétnek (nem éri el az üzemi hőmérsékletet), hanem csak a hátránya (hangos, jobban eszi a tárcsát, hidegen rosszabb fékerő).
A két dugattyúnak semmi köze a fék erejéhez általánosságban (annyi, hogy a legerősebb fékek általában négy dugattyúsak), mert példának a két dugattyús XT/XTR erősebb a 4 dugattyús MT420-nál. Ha végképp nem vagy megelégedve a fékerővel, akkor nincs mese venni kell egy XT M8100-at (vagy Magura MT5/MT7).
Azzal ne félj kimaxolnád a két dugattyút.
Sajnos ahogy többször felmerült, a sok fórumozás negatív hatással van a pénztárcára, megágyaz a fejlesztéseknek.
Nekem sem volt indokolt az Alfine, de fog mint az állat, így nem hagyhattam ki.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz
Speedy007 #281172 üzenetére
A kúpos alátét azért van, mert a csavar nem pont merőleges a lyukra, hiszen az adapter két vége sem egyforma vastagságú. Ezért hosszabb az egyik csavar, azt kell oda csavarni, ahol az adapter vastagabb. Könnyen tönkre tudod vágni a villában a menetet a kúpos alátét kihagyásával.
-
Mezga Aladár
veterán
válasz
Speedy007 #281227 üzenetére
iszonyat macerás a hátsó kereket le és felszerelni állandóan a kazetta be akad a váltókanálba ott is főleg a a felső váltó görgőben
Ne már.Megfogod a váltó kanalát és hátra húzod, akkor szinte kiesik a kerék. Igaz olajos lesz a kezed.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Speedy007 #281444 üzenetére
Újrahasználható az a szeg és fentebb (SLX, XT stb.) már amúgy is menetes sasszeg van. A láncnyúlásmérőt meg ne sanyargasd, az egy tizedmillimétereket is mérni hivatott mérőeszköz, így nem lesz jó vége ha elvetemedik és túl későn, vagy éppen túl korán cserélsz láncot miatta.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz
Speedy007 #281444 üzenetére
Pont most akartam írni, hogy orvosoltam a betétek vonyítását. Elmentem a Kalobike boltba és elvileg G05S-t akartam venni, de nem volt nekik. Viszont volt BBB Discstop HP BBS-56 típusú betét (XTR/XT/SLX/Deore/Alfine) [link] amit meg is vettem. Igaz dupla annyi az ára, mint az említett Shimi betétnek, de minden fillért megér! Ahogy múltkor írtad, előre be van koptatva, ami tényleg nagyon jó. Az első pár kilométer alatt fogott mint az állat, a gyári betét a nyomába sem ért. A visítás teljesen elmúlt, így ajánlom a betétet! Mentem egy 10 kilométeres kört és teljesen bekopott.
Na és milyen volt a gyári betét? Alu alaplemezes G01A, ami egy vacak, mert kiszerelés után láttam, hogy üvegesre égett. Emiatt vonyított, mint egy rossz k. Gondolom a későbbi szériákkal már javíthatott ezen a Shimano, de ez egy szar. Úgy jártam vele, mint jjeahh a B01s-sel.
Úgyhogy nagyon betaláltál a BBB tényleg nagyon jó. Az ára sem drágább igazság szerint, mint az alu alaplemezes G05A-nak.
Szerk.: kép a betétről, "szép" fényes. Ja, az lemaradt, hogy a BBB mellé sem adnak saszeget, de nem is kell, mert az Alfine csavaros. Az meg nem egyszer használatos.
Szerk 2: A gumileszedővel nyomtam vissza ma is a dugattyút, így simán lehet vele. A kerámia miatt nem nagyon szeretném fémmel izgatni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Speedy007 #281467 üzenetére
Ha jól látom ez is szép fényes
. Én azon csodálkoznék, ha valaki kiveszi a Shimano gyantás fékbetéteket pár terepezés után és nem lenne üvegesre égve
#281469 parandroid: nálunk is krumpli krumlival megy, de én próbálom mindíg egészségesebb módszerrel elkészíteni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
válasz
Speedy007 #281444 üzenetére
Én ilyet vettem nemrég, de ehhez adtak rögzítő csavart
Igaz, hogy fekete, de naná, hogy vettem alin pirosat [link]
#281469parandroid Én is szeretem a krumplit, csak sokkal több vele a macera, mint a rizzsel vagy tésztával. Próbáld meg úgy, hogy legközelebb te pucolod meg, kockázod fel, úgy könnyebben le tudsz jönni róla
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag