- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fotók, videók mobillal
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- OneSport OT05 - finomhangolás
Hirdetés
-
Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
it A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
-
Mindjárt megjön a Lemokey (Keychron) első 8000 Hz-es, ultrakönnyű egere
ph A kissé Logitech G PRO Wirelessre emlékeztető újdonságot kétfajta high-end szenzorral lehet bezsákolni, és az árcéduláján sem fogott vastagon a ceruza.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz 6030D #143064 üzenetére
Én mindig azon szoktam röhögni a városban, hogy az emberek nagy része nem tud sprintelni. Eddig a kedvencem egy 70 körüli vén fószer volt, aki konkrétan kézzel döntögette a bringát az egyenesbe húzás helyett
Ha már kiállva sprintelés, voltunk szüleimmel, meg testvéreimmel a fertő tónál és a nemzeti parktól béreltünk ilyen csepel álmontikat. Nyomtunk vele egy 60-ast. Tragédia a tourney váltó, borzalmasan kotyog, pedig nem voltak nagyon lehasználva a bringák. A váz meg egész egyszerűen nem akar egyenesen menni kiállva, tekeredik össze-vissza, egy rendesebb belehajtásra simán elmászik egy métert oldalra.
-
ivana
Ármester
válasz f4lcon #143077 üzenetére
Alapból ami nem cserélhető tányéros hajtás az szvsz vállalhatatlan, nem a nem cserélhető tányérok miatt, hanem mert semmi nem tartja a tányért, konkrétan hajladozik, mint a nyárfalevél.
[link] Akkor vannak ezek az acerák, olyan anyagminőséggel, hogy hozzáérni is rossz. Valami írtó puha alumíniumból vannak. Mondjuk a szett amihez tartoznak nem a mai vállalható shimano belépő szint, hanem a 10 évvel ezelőtti szemét.
[link] Ez a modernebb talán jó már valamire, ilyet még nem láttam élőben. De akkor már ott az integrált acera, az sokkal jobb.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
Olyan, hogy megyek vele egy kört és leesik a tengelyről (been there, done that. Érdekes a deore LX, meg a campa négyszög azért bírja a strapát nálam is).
Nagyon sok féle acera szett létezett, pl. a mostani, meg a vintage montis régi teljesen jó. De ez a 2010 körüli egy minőségi gödör. Pl. az egyik montimon integrált acera van az tök korrekt cucc.
-
ivana
Ármester
válasz Fall-N #143116 üzenetére
acél tányérral szabad venni, az valamivel merevebb Nem.
kopás miatt elmászik a láncvonal Nem mászik el a láncvonal, max. 1-2mm-et de az nem számít. Jó mondjuk a legolcsóbb négyszög hajtás, amit használok az exage.
Az octalink esetén is fogyóeszköz a csapágy, meg hülyeség lenne arra váltani amúgy is, akkor már van integrált is.
(#143124) nmate91 A 9 sebi mirage egyértelműen jobb szett, mint egy tricolor 600. Az alu váz karbon villa, meg jobb mint az acél.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Fall-N #143126 üzenetére
Mondjuk most maximum prowheel négyszögest mernék megvenni (mármint az outis fajtát azok elég jók), esetleg sunracet. De azt is csak egyszebire.
Ez a cikk szerintem erősen elfogult. Teljesen jól használható a négyszöges hajtásrendszer, manapság a monoblokkok miatt nem probléma a gyakori hajtás le-fel rakás. Nyilván nem annyira merev, de azért vannak viszonylag jó régebbi hajtások. Egy jó minőségű hajtás (campa a legjobb négyszögben, de a shimano is csinált jókat) nem mászkál el. Annyi, hogy nem érdemes csak sima imbuszkulcsot használni, a krova sok.
-
ivana
Ármester
válasz Fall-N #143132 üzenetére
Az acera integrált teljesen jó, roseról érdemes rendelni.
bringasisti: Ha venni kell ilyet veszek De amúgy a BB-UN55 jó mono, csak nem éri meg az árkülönbség. A BB-UN26 viszont kerülendő.
-
ivana
Ármester
válasz bringasisti #143170 üzenetére
Azért 3 percnél tovább tart, egy monot kiszedni önmagában sem egyszerű.
-
ivana
Ármester
válasz gabro0 #143257 üzenetére
Én is mehettem el a Dunakeszi decathlonba, mert a csömöriben nem volt cipő (semmilyen). Mondjuk múltkor asszem láttam.
Ebből a montijukból még nem láttam egy darabot sem [link], pedig kiváncsi lennék milyen.
Egy ilyen országútit viszont láttam [link], annyira nem rossz, de azért nem egy nagy eresztés. A willierem ezerszer jobb vázzal rendelkezik és 105 sem a nyerte el tetszésem. Mondjuk a váz esetén még szvsz az ezer éves fondriest is jobb, amit mostanában raktam össze.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #143276 üzenetére
Egy vféknek bőségesen elégnek kell lennie városba.
-
ivana
Ármester
válasz frango13 #143799 üzenetére
Ezek a 10+ éves váltók miben különböznek a maiakhoz képest? A váltók nem sokban, legalábbis az outi váltók nem igazán változtak sokat olyan 40 éve. Ezek tartós és megbízható cuccok.
A váltókarok tudnak sok km (20-30 ezer) után tönkre menni, de a jó hír, hogy javíthatók [link] ebből kell 2, meg érdemes lehet egy ilyet is venni [link]
A jobb oldalihoz is van, de mivel az ritkábban használt elég ritkán romlik el.Vagy ez az alu-carbon váz...Van valami gyenge pontja? Nyilván meg tud repedni, mint minden alu váz. De ezek már eléggé kiforrott darabok, az alu éra végéről, nagyon ritka a repedés outi esetén. Ezek az olasz vázak jól össze vannak ragasztva, elválni sem nagyon szokott a karbon-alu kapcsolat.
Ezek már iparis campa kerekek lesznek, az örök élet.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz frango13 #143803 üzenetére
Nem, sőt simán lehet, hogy ez könnyebb. 350-ért belépő alu váz van, ezek az olasz alu karbonok nem belépő szintűek. A campa gyári kerekek is 1700g környéke az nem sok. Maga a szett se nehéz. A hajtás ugyan nem integrált, de karbon szóval minimálisan lehet nehezebb, mint egy olcsóbb integrált.
-
ivana
Ármester
válasz xy.zsolt #143842 üzenetére
Nem tudom, ezek az árak szerintem baromi túlzás szint ilyen 105-tel szerelt gépekre, de ha megveszik ennyiért akkor megveszik. Kb. ami szerintem ér is annyit a 300 ezres kategóriában az a full karbon, karbon nyeregcső és kormány gépek, legalább 11 sebi chorussal, de inkább record, super record és nem 1700g-os belépő kerekekkel.
-
ivana
Ármester
Lehet én vagyok túl izé, de én semmilyen különbséget nem látok aközött, hogy egy bringa 2-3 vagy 6-8 éves önmagában. Van alsó hangon 80 éves bringám is hajtható állapotban
(#143861) Napfénysüti & (#143863) xy.zsolt: ezért tartom teljesen értelmetlennek manapság új országúti vásárlását. Kivételt maximum a tárcsafék képez, de amúgy meg vicc árak vannak.
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #143866 üzenetére
A mostani árak egész egyszerűen irreálisak kezdenek lenni, pörög a bringa piac, de ha beüt a válság biztosan jön egy korrekció az árakban.
(#143865) Dudi08 Azért elég jó vázakat adtak régebben is, szerintem a váz az max. akkor fejlődés, ha karbon és abból is valami jobb. Kinézetre meg (#143875) frango13 kollega váza nem csúnya, meg az én willierem sem [link] (ez az egyetlen kép van hirtelen, akkor este csináltam amikor vettem. Azóta már jóval sportosabb a beállítás )
(#143868) cdl Ha karban van tartva és nincs szétkopva akkor nekem kb. mindegy hány éves. Aki meg 2-300-at megy 3 év alatt attól sokkal parább egy kezdőnek bringát venni, mint aki 20 ezret egy évben.
(#143876) zsocy Ez a villa amúgy karbon? Ritka perverz egy formája van, de tetszik A 9 sebi mirage jó cucc, tartós és szép. Most amit csináltam fondriest az 8 sebi mirage, amúgy egész jó egyedül a sprintnél néha a váltóba beleszitáló négyszög hajtókar idegesítő picit. A 9 sebi az már jobban hasonlít a 10 sebességes campa szettekre.
-
ivana
Ármester
válasz Rebbel #143892 üzenetére
Szerintem neked a vintage monti a megfelelő, legalábbis Pesti veretésre nekem az vált be nagyon. Egy trekking 120k-ért nem fogja bírni, egy outi sem. Csakis cromo vintage monti merev villával, és ne próbálkozz keskeny kerékkel, a város poklában jól jön a vastagabb városi gumma
A nyereg valószínűleg túl párnás valami keményebb fog kelleni.(#143893) zsocy Ez valami nem shimano SPD kompatibilis cucc. Ha működik nagy baj nem lehet vele.
(#143889) zzola Kezdőként a kompakt hajtásra (a kis tányér 34-es a hajtókaron) figyelj, főleg Pécsen ott azért vannak emelkedők Shimanoból olyat érdemes csak szvsz ami rejtett bowdenes (nem az oldalából jön ki a váltó bowden), mivel ennyiért az nehéz főleg campa játszik, ami kb. bármit csak xenont ne Kb. 54-es a méreted +-1cm belefér általában.
(#143901) Paxker315 Ez egy jó gép, de 177cm-hez szerintem nagy lesz ez a váz.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Paxker315 #143920 üzenetére
Az olasz alu-karbon szerintem kényelmesebb, mint az acél a keretbe meg belefér. (Én konkrétan így váltottam, de montiban most is van acél gépem.) Mondjuk nekem a full alu is teljesen jó, csak a villa legyen valami normális anyagból. A kormányt kb. a bringák felén cserélték már kompaktra, ez az idióta mély kormány már nagyon nem divat.
A legneccesebb a hajtás, de az lehet akár cserélni is. Pl. egy sora egész olcsón megvan.(#143932) zzola Ezek kb. rossz vicc szint egy használtan 150 ezres outihoz képest, de amúgy zsocy kollega 70-ért szervált giantjához képest is. Plusz aszfaltra alapvetően jobb a kos, sokkal jobban lehet vele mászni.
(#143934) ígyvanferi csak kár az első villa dizájnjáért az szerintem pont adja, tök egyedi
-
-
ivana
Ármester
válasz Runner_fxr #144052 üzenetére
Mondjuk a magasító még mindig sokkal jobb, mint az állítható stucni. De szvsz inkább kormányt lenne érdemes cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz wasdffafaaff #144093 üzenetére
A menetes rendszer a baj, kell egy kazettás kerék.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #144128 üzenetére
Menetesből is van néhány fajta:
1. Az alap felül hatlapfejű, alul kézi és közte elforgásgátló alátét.
2. Ennek a profibb verziója (campa, shimano etc.) ahol alul is hatlapfejű, ide kell egy spéci kulcs
3. Francia verzió: elforgás gátló alátét helyett sima alátét, és meg kell kontrázni, mint az agyakat két kulccsal
4. Shimano francia verzió: 600ex meg dura ace ax meg hasonló csodák. Olyan mint a francia, de alátét nincs és spéci szerszám kell. Kalap szar.
5. Egy-két csepelen láttam olyat ahol az 1-es verzió felső csavarja körmös kulcsot igényel -
ivana
Ármester
válasz wasdffafaaff #144335 üzenetére
Az alvázára sehogy, mert olyan nincs neki. Kulacstartó szemnek kéne lennie...
-
ivana
Ármester
válasz draco31 #144385 üzenetére
Egy új hajtás kell, vagy legalábbis egy új balos hajtókar.
(#144403) frango13 Szvsz nem probléma a shimano hajtás, de biztos cserélni akarod? Az a karbon jól néz ki, a négyszög meg tartós. Vagy annyira erős, hogy beleérjen a váltóba?
(#144440) FireKeeper Milyen agyon van? Semmi baj nincs a sunrace kazival. Lehet hiányzik valami spacer.
-
ivana
Ármester
válasz Fall-N #144526 üzenetére
Régen amikor a felsőcső vízszintes volt, akkor egyenlő hosszúságú volt az üléscsővel. Mármint a klasszik outi geo esetén, mert pl. a tanyabike geo esetén nem.
(#144528) Haruno Annyira minimális a mozgás, hogy az nem lényeg. Általában a lényeg az effektív felsőcső hossz, meg az, hogy egyenes kormányhoz kb. 3 centivel hosszabb kell, mint koshoz.
-
ivana
Ármester
válasz wasdffafaaff #144534 üzenetére
Kazettás agy kell, a menetes szar. A kónuszt nem rakod sehová odébb.
-
ivana
Ármester
válasz wasdffafaaff #144536 üzenetére
Jézus ereje Szerintem bal oldalról hiányzik a sapcer, amit sikerült berakni jobbra. A beállított kónuszok kontra anyáin kéne feküdnie a papucsnak.
-
ivana
Ármester
válasz zzola #144617 üzenetére
Trimmelni nem tud a kar? Akkor odébb tudod kicsit dobni az elsőt.
(#144591) FireKeeper Az acél montijaim vannak 12kg körül Szvsz ez a súly elfogadhatatlan, ha nem elírás. Ez egy alap XC gép súlya. Nem is a súly baj, hanem, hogy mi a tököm lehet ennyire nehéz, mert az SRAM Apex 1x-ben azért elég erős szett. Kicsit a 105 alatt.
-
ivana
Ármester
válasz Fall-N #144650 üzenetére
Ezt már más is kifejtette itt, hogy vedd rövidebbre a láncot. Irtózatos hülyeség, nagyon csúny dolgokat tud okozni, ha elcseszed és nyélen, fullon pörögve elcseszed.
Amúgy pl. én outit nem szoktam lerakni kistányérra, ha meg kell állni és tudom, hogy nagy fog kelleni. Az első váltás mindig lassú. Montin meg eléggé offolom a granny ringet 2x, általában amikor az kéne akkor már nem akar alattam maradni a gumi.
-
ivana
Ármester
válasz wasdffafaaff #144773 üzenetére
Az ilyen tescos fullyk értéke normális körökben annyi amennyit a Méhben adnak a vasért. Ezek teljesen használhatatlanok bármire is. A legolcsóbb értelmezhető használt kerékpár az a csepel túra ilyen 5 és 10 ezer között. 20-ért meg már rendes vintage montik vannak, kazettás aggyal, cromo vázzal.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Steam topic
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- SSD kibeszélő
- Tudományos Pandémia Klub
- Projektor topic
- E-roller topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...