- VoLTE/VoWiFi
- Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- Magisk
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Itt az első olyan, MI-re kiélezett laptop, ami ellenáll a környezeti hatásoknak
ph A széleskörűen konfigurálható újdonságból remek választás kerekedhet a zordabb körülmények közepette végzett, helyszíni munkákhoz.
-
Máris megszületett a Huawei Enjoy 70 utódja
ma Az Enjoy 70s processzorfrissítéssel próbál szerencsét, több változás nincsen rajta.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #272711 üzenetére
Sajnos, igen szét kell szedni hozzá a váltót. Esetleg teflonos sprayt befújni (ideiglenesen) és letörölni a felesleget. De gondolom a görgők nyikoroghatnak, azt meg könnyű kiszedni. Teljesen szétszedni fölösleges, gondolom nem egy régi váltó ez, amit már karban kell tartani.
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #272720 üzenetére
Elvileg a hajtómű oldalára kell 2 db és a másik oldalra 1 db hézagoló. Ha nem okoz gondot a láncvonalban én átraknám a hajtómű oldalára. Így rögtön nem 1 mm hanem 3,5 mm távolság lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #272717 üzenetére
Amikor néztem, kábé két hónapja, akkor 9000 Ft körül jött ki átszámítva az olcsóbb RaceKing hajtogatós. Az eBike akkor 9500 Ft körül árulta a drótos változatot. Lehet azóta felment az ára. De egy hónapja néztem a Panaracer gumikat, azok fél áron voltak az itthonihoz képest (pl. Gravelking 27,5"x1,75"). Azóta nem néztem, de itthon biztos drágák nagyon.
-
Fall-N
veterán
válasz balintbaba #272730 üzenetére
Se felnifék, se kónuszos agy. De kinek mi kell.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #272757 üzenetére
Nálunk a hónapban az asszony is elcseszett 140ezret szőnyegekre + dohányzó asztalra. Én ennél kevesebbet költöttem. KLS pedál is "véletlenül" lett. A kerék szett és gumik már nem.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #272790 üzenetére
Én mindig szemre szabom a láncot. Ez a Rohloff képlet sem szentírás. Nekem 3x7-nél kicsit hosszabbat számolt, így ki kellett vennem még két szemet később, mert a váltás hátrányára ment.
Most Deorenál is ráraktam a legnagyobb 25T-re hátul és megnéztem, hogy meddig lehet maximum kifeszíteni a kanalat. Utána még ráhagytam +2 szemet, hogy ne feszüljön ki a kanál teljesen. Ismerős szervizes látta a bicikli azóta, azt mondta tökéletes a lánchossz. Nem csapkod, szépen finoman vált a váltó. Ami még fura, hogy terhelés alatt is szépen felvált némán a Deore, nem ehhez szoktam hozzá. Nekem nem megy ennyire hátra a kanál (a talajjal 90°-ot zár be kábé) a legkisebben sem, mert csak 11-25 a kazetta, így fele annyi láncot kell a legnagyobb fogaskeréken felvennie.
Az új kerekek miatt viszont meglátogatja holnap a bicikli az ismerőst, mert alakultak már a küllők, az első keréken jól fellazult pár. Sajnos új keréknél el kell játszani ezt, így kap centrírt mindkettő. Érdekes módon a hátsó semmit sem lazult. Lehet a 180-as tárcsa csavaró ereje is tett érte. Egyszer komolyan megtanulok illetve gyakorlok egy régi keréken, hogy legyen tapasztalatom a kerékcentrírral is, mert csak emiatt kell mennem szervizbe. Persze egy állvány sem ártana hozzá.
Közben megjött a TrustFire Bryton/Garmin tartó, sokkal jobb minőségű, mint a Bryton Sport Mount. A kidolgozás is olyan jó élőben, mint a képen. Az is jó, hogy gyárilag ott az alján a GoPro adapter, így mehet a lámpa majd oda. Valószínűleg megy eladásra a Bryton tartó (ha valakit érdekel olcsón, írjon).
-
Fall-N
veterán
válasz 6030D #272810 üzenetére
Nem zár be. Itt lakom Baján, pont most bővítik a boltot, így felújítás alatt van. Minden év végén kiárulják a cuccokat és év elején jön az új áru. Januárban mondjuk jó üres szokott lenni, szinte csak a szerviz megy olyankor. Korrekt bolt teljesen, személyesen ismerem a dolgozókat és a vezetőt.
Bicikli vásárlással nincs tapasztalatom, valószínűleg azért kell előre megvenni, mert így kapják a bicikliket a nagykertől. Amikor múlt héten voltam csütörtökön akkor jött egy kamion új áru, ezért sem csak a készletet árulják ki. Sokan tavaly, itt Baján is azt hitték, hogy tönkremegy a bolt, de egész évben szépen ment, volt áru dögivel.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz vrsptr #272847 üzenetére
Pedál mindig gagyi szokott lenni. Általában ártól függetlenül az alap érintkezési pontok a biciklin (pedál, markolat és nyereg) nem mindenkinek válnak be, így cserések. Nem fognak adni sem SPD, sem minőségi CNC-zett, alu pedált egyik bicikli mellé sem. Ha van egy bevált pedálja az embernek akkor eladásakor le kell venni és pont ilyen eldobható gagyit kell feltenni. De olyan is előfordul, hogy pedál nélkül szállít a gyártó, bár ez ritka. Ilyenkor a bolt rak fel valami egypálcás vackot.
-
Fall-N
veterán
Attól, hogy HG kazettás a 11-51-es kazetta nem tévesztett meg a gyártó. A részletes specifikáció tartalmazza a paramétereket és ha MicroSpline lenne eleve 10-51-es lenne, tehát a 10-es fogaskerék árulkodó, mivel az nincs HG esetén. Olyat ritkán láttam, hogy nem érhető el a részletes alkatrész lista. Még a kétpálcás Koliken is elérhető.
A középcsapágy dolgot sem értem. Vagy menetes BSA vagy PressFit valamelyik változata, mindegyik szabványos és kapni hozzá alkatrészt, de a fent írt 12-es HG kazettát is kapni, nem elérhetetlen a dolog.
A leendő biciki vásárló dolga, hogy utána olvasson és nézzen, hogy mit vesz. Ha valaki nem így tesz, akkor megérdemli. Én sem értek mindenhez, de ha akarok venni valamit, akkor minimum hogy utána olvasok, hogy mit veszek, nem azt veszem meg látatlanban, amit rámtukmál a boltos vagy eladó.
szimpláncsak: Sajnos a Covid óta az alaktrészhiány miatt mással is szerelték a bicikliket, mint az eredeti lista. Ha esetleg utólag derül ki, akkor ahogy írod rögtön el kell állni a vásárlástól.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #272888 üzenetére
Szerintem csak a jóval drágább kategória éri meg féláron (500ezer +) vagy meg kell venni az olcsót és átszerelni pár dolgot, de szerintem az még drágább lesz végül. Sajnos a teleszkóp ami sokat tesz ki árban, hajtás csere nem vészes árban, annyira.
A 12s hajtást viszont már érdemes átgondolni. Egyrészt ha elég az 1x11 akkor meg lehet úszni a MicroSpline kazettatest cserét (már ha egyáltalán lehet kapni az adott agyhoz), vagy be kell vallani a HG 12s kazettát. Amúgy is drágább, főleg a lánc és kazetta, a váltó és a kar nem vagy nem sokkal drágább, mint a 10/11s. Szerintem ha nem létszükséglet a 12 sebesség, akkor nem érdemes arra fejleszteni vagy eleve drágább biciklit kell venni ami azzal jön.Bár valószínűleg a kérdező nem szeretne 1x12-t.
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #272903 üzenetére
Szerintem ha nem teljesen koppig feszül a kanál, akkor nem rövid a lánc. Mekkora a kazetta rajta? Hasaggymegnek 51-es kazettája van, azért van vízszintesben a kanál. Ha ettől kisebb például 46T, akkor egyáltalán nem törvényszerű, hogy a tiédnek is úgy kellene állnia. Ha rövid a lánc, akkor nehezen teszi fel a legnagyobbra a láncot illetve lassan. Ezt azért látni és érezni.
Na meg vannak olyan váltók amelyeknek más a váltókanál kialakításuk, ezért nem áll teljesen vízszintben ott sem.
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #272965 üzenetére
Ezt tipikusan élőben lehet látni. Ha problémamentesen vált le- és fel, nem csapkod a lánc akkor nem lesz baj. Így látatlanban nehéz megállapítani. Szerelők is szemre látják, meg próba közben, hogy vált az állványon. Esetleg lehet óvatoskodni és először hosszabbra hagyni, majd kivenni ha nem jó. Viszont lehet látni pár váltónál, hogy tipikusan hogy áll a kanál. Például az AXS XX01 is teljesen vízszintesbe megy sok videóban láttam a típust. Keress rá a te váltódra, biztos van videó ahogy felszerelik és próbálgatják váltás közben, az is egy jó támpont.
Ringman: Milyen furcsa az a hátsó támvilla, hogy így meg van hajlítva.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #272973 üzenetére
Na meg a Kenda is kínai, meg az Alibaba is, akihez az AliExpress tartozik. De ahogy írod a legtöbb gyártó tajvani (pl. Acor, Alexrims, Jagwire stb.) vagy újabban jönnek fel a kínai márkák is. Ami meg európai, az jó drága pl. Hope és FUNN angol, de gondolom ezeket is tajvani gyártósorok gyártják. Itthon kevésbé ismert amerikai és kanadai cuccok is vannak, mint a Nukeproof, Deity, Santa Cruz, RaceFace stb. Mondjuk a jenkik az össztelós és DH vonalon nagyon ott vannak.
Ringman: Ha acél, akkor amúgy is valamennyire rugalmasabb lesz, de gondolom tényleg valamennyit számít.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #272980 üzenetére
Szép lenne, csak az ára is. Nekem a spanyol Unno bicikli is tetszene, de nem az "aranyszerszám". De lehetne simán full német vagy full angol biciklit is összeszedni simán. Vagy az eltűnt fultonnak egy full magyar Csepel sem elképzelhetetlen. A Csepel is szinte mindent gyártat saját logo alatt.
Hasaggymeg: szerintem majd fele annak is távol - keleti lenne, már csak a bérgyártás miatt is. Még az Enve is kiadja a kerékszetten kívül a gyártást Kínába.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #272991 üzenetére
Az a baj a kerékfűzéssel, hogy sok helyen már gép végzi, így sosem lesz elég feszes. Ezért vittem én is ma centrírra az új szettet. Az első nagyon fellazult, így muszáj volt, a hátsó kerék csak kezdett. Mavic legalább normálisan fűz, meg gondolom a normálisabb szetteknél is erre figyelnek.
A felnivel igazad van, minimum lenne a forrasztott illesztés, de még mindig ezen spórolnak. Pedig minőségérzetre is gagyi az illesztett, stiftes felni. Egy kétezer Forintos Beretta felninél a kutyát sem érdekelné, mert a célközönség örül, hogy tud venni egy libakergetőt, de egy elvileg komolyabb gépnél már nagyon ciki.
Tubeless felninél meg kötelezővé tenném, hogy forrasztva legyen.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ReFleXx #273024 üzenetére
Semmi baj nincs, sőt annyi előnye van, hogy felmegy a 10-es kezdetű kazetta. Viszont ennek ára van, szó szerint, azaz drága a 12-es lánc és kazetta, nem is kicsivel. Ezért írtam, hogy utólagos fejlesztésnél nem biztos, hogy megéri, ha nem használja ki az ember. Nézegetni én is néztem, de szerintem nekem nem éri meg. Az más ha gyárilag azzal van szerelve a bicikli.
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #273039 üzenetére
Azért a karbon és az acél között elég sok különbség van. Nem csak a súly, mert elég könnyű aluvázakat tudnak már készíteni. Karbont úgy tudják "hangolni" ahogy akarják. Az meg, hogy az alu szétrázza az embert arról a rossz utak tehetnek, ha szép simák lennének mint pár országban, akkor nem rázna.
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #273148 üzenetére
Vagy lehet nem tetszik neki a nagy kerék. Hasonlóan én is kis (~17") 26"/27,5" vázat keresek mióta az asszonynak, csak neki alacsonyabb átlépésű kell, amolyan "női vázas". Na ezt nehéz találni, esetleg egy két nagyon csapott felsőcsöves dirt váz beleférne. A Rockrider 100-as váz pont jó lenne (múltkor volt is fent egy a Marketplacen tizesért), de azon nincs tárcsafék lehetőség. Nem értem a Decathlont sem, sok gyárilag V-fékkel szerelt biciklijükön nincs tárcsafék rögzítési lehetőség. Pedig ott van a szekrényben a 26-os tárcsafékes kerékszettem, még nem hirdettem még. Szín engem nem is érdekelne, mert összeszerelés előtt megy szinterezésre. Neki a Bianchi Celeste szín tetszik, jelenleg is ilyen színű a városi Cruiserje.
-
-
Fall-N
veterán
válasz MC Pite #273361 üzenetére
Szerintem itt a legtöbb XC, outi/gravel. Facebookon viszont rengeteg Enduro, Trail, DH van, ott az össztelós többségében van. De ahogy nézem a hanyatló Nyugaton is a "hintaló" van nagy népszerűségben, gondolom a jobb fizetéseknek köszönhetően jobban meg is tudják engedni maguknak.
Szemüveg terén meg ha nem számítana a pénz, akkor Oaklyt vennék, igaz sok közülük utcai szemüveg. Dizájnra és minőségre verhetetlen sok modell. Itt a helyi boltban is van egy tök jól kinéző narancs lencsével.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz MC Pite #273374 üzenetére
Jó ha több bicikli van otthon, de nekem elég egy. Egyrészt a végletekig ki akarnám maxolni a másikat is ha vennék, másrészt nem tudnám hol tárolni (társasházi lakás, csak lépcsőházban tudjuk tárolni a bicikit, ahol már nincs több hely). Így is egy végtelen fekete lyuk tud lenni a fejlesztés a pénztárcának.
Ma egyedül a Cateye lámpához rendeltem GoPro konzolt, mást nem tervezek venni. Ha visszajön jövőre a jó idő akkor lesz majd egy Fidlock vagy Monkeylink kulacs + tartó vétel, de télen fölösleges lenne.
-
Fall-N
veterán
Ahogy a többiek írták egy minőségi 2-24 Nm-es nyomatékkulcsot érdemes venni, amihez van hitelesítés is. Másik, hogy mindkét irányban működjön, mert azért léteznek bal és jobb menetes csavarok is.
Szerszámok közül nekem a legtöbb szintén kínai, csak BikeFun logós. Ezeket bátran ajánlom, mert mind minőségi és itthoni beszerzésből is olcsók. Ilyen BikeFunok vannak: kazetta-leszedő, láncos kulcs, monoblokk és hajtókar leszedő, HollowTech II integrált hajtóműkulcs, láncbontó. Van egy Spyral bowdenvágó fogóm, ez is egy címkézett OEM kínai valami, de tökéletes. Van egy ZTTO csillaganya beütőm A-Head villanyakhoz, ezzel sincs gond. Légtelenítő szettem Shimano fékhez meg Toopre, ez is bevált. Teljesen ismeretlen nevű, gyanúsan olcsó cuccokat érdemes kerülni.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #273451 üzenetére
Én a Temuról csak LED-es fényfüggönyt rendeltem, az itthoni árak töredékéért. Attól szerencsére nem kell félni, hogy kigyullad, mert USB csatlakozós, így egy telefontöltőbe kell dugni, azokban meg van védelem (ami nekem itthon van, azaz nem gagyi).
A választék biciklis cuccokból csak a legalja gagyi sajnos. Van egy-két jobban sikerült cucc is, például ZTTO kormányfejre szerelhető komputer tartó, de az csak egy CNC-zett darab alu, így sok mindent nem lehet elrontani rajta. Ruházat nincs is, csak utcai viseletre való.
Valószínűleg ez a lufi is ki fog pukkadni, mert hosszútávon nem tudnék az ingyenes szállítást és a nyomott árakat tartani. Az AliExpress minden téren jobb. Másik tapasztalatai alapján legalább nem hamis vackokat kapsz, mint a Wishen.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #273456 üzenetére
Attól függ mekkora lesz a tárcsa átmérője. Tipikusan ez az a helyzet, amikor érdemes elmenni egy boltba és adnak olyat, ami megfelelő. Olcsóbban sem jösz ki sokszor. Ha Shimanot veszel készülj fel, hogy drága lesz. Nekem az első telóra egy PM160 to PM180 kellett, hátra meg egy IS to PM160 adapter, mindkettő darabja 4ezer volt. Az MT200 hátsó fékhez kaptam egy IS to PM-et logó nélkül, így van egy "pót" (mintha el tudna romlani). Ez azért vicces, mert a fék volt 10ezer és belefért a büdzsébe, ha külön veszed akkor meg 4ezer. Azóta mondjuk felment 13ezerre darabja az MT200-nak is.
Ha mindenáron online veszed mikor úgy keress rá, hogy FM to PM160 (vagy 180).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #273462 üzenetére
A gyártási költség csökkentésére is jó a FM, azért terjed. Sok össztelós gépet is már látok FM-tal. Elég neki két furat a támvillán (alulról van rögzítve a féket), ezért nem kell pontos gyártási folyamat a PM felrakására. Fúrni még sablon alapján akár egy munkás is tud (lásd kínai gyártás).
A féktárcsa felfogatásnál engem nem zavar az ISO 6 csavaros, bár tagadhatatlan, hogy megvan az előnye a CL-nak. Adapterezni is lehet 6 csavarosra, ha valakinek az kell, fordítva viszont nem lehet. Sajnos sokszor nem döntés kérdése, mert valamelyik gyártó az agynál csak 6 csavarost gyárt, van amikor mindkét változat létezik belőle. Most éppen a Rodiból is csak 6 csavaros volt, így az lett, egyébként épített keréknél CenterLockosat vettem volna.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #273465 üzenetére
Pedig sok van. Első, hogy a kazetta - leszedő (belső lulcsnyílsú) vagy a HT II (külső fogazású) szerszám jó hozzá. Másrészt nem tud lelazulni, mert ezt is 40 Nm-rel kell meghúzni. Kizárható az is, hogy nem központosan van meghúzva, mint a 6 csavarnál.
Másik ami fontos, hogy láttam pár agyat, ahol tönkrement a menet, így nem lehetett normálisan meghúzni a csavarokat. Elvileg fel lehetne fúrni, majd perselyezni, de nem mindig van elég hely az agy peremén. Lásd például Mavic agyak, ahol szinte a "levegőben lóg" a csavarok helye. Az átmenő csavar nagyon gány lenne. Nekem meg például azért kellett lecserélni a Bontrager Race Disk szettet, mert nem volt egy sík az agy pereme, így amikor rá lett csavarozva a rotor akkor elgörbült. Ezt javítani szinte lehetetlen. Mivel 28 lyukasak voltak az agyak, ezért nem találtam hozzá 28ly agyat, vagy ha lett volna, az is 100+ezer Forintos DT agy. Annyit az egész kerék szett nem ért, így ment haverhoz újrahasznosításra. Na ilyen gondok nem jeletkeznek CL esetén, nem volt egyáltalán rossz fejlesztés a Shimanotól. Kezd is kikopni a 6 csavaros ISO.
De meg is fordíthatjuk a kérdést. Mivel lenne jobb a 6 csavaros bármilyen szempontból? Ahogy néztem a tárcsák sem drágábbak már. Na meg az is előny, hogy CL agyra adapterrel fel lehet rakni 6 csavaros tárcsát is, fordítva nem lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz szabop27 #273538 üzenetére
Én csak attól félnék, hogy az akku tudja-e a ráírt kapacitást. Sajnos sok hamisított akku van. Bryton csoportban is láttam sok ilyen akkucserét, ott nem panaszkodott senki. Azt viszont el tudom képzelni, hogy a Garmin azért jobban támogatja talán a cuccait és lehet kapni hozzá gyári akkut. Brytonhoz nem igazán kapni, bár nem követtem azóta hogy áll a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #273601 üzenetére
Pedig manapság van egy szűk réteg, akik fanatikusan védik a V-féket. Testbikeon és Facebookon vannak. Pedig unalomig van tárgyalva, hogy egy kihalófélben lévő, elavult technika.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #273635 üzenetére
Ott lehet az igazság, amit Hasaggymeg írt. Lehetni lehet használni, de hosszútávon nem tesz jót. A versenysport más, ott akkora pénzek vannak, hogy nem fáj a csapatnak, ha egy verseny alatt tönkremegy pár alkatrész. Nekünk átlag embereknek azért ez nem lenne túl jó. Például egy rossz időben lévő verseny alatt simán tönkremegy a tárcsa és a betét, azért erős lenne, ha ez igy lenne nekünk is.
-
Fall-N
veterán
válasz thomasrc #273640 üzenetére
Az a baj, hogy nem csak a gumitól függ, hogy mennyire biztonságosan lehet haladni. Például ha nagy mennyiségű hó esik, és nap közben olvad, majd lefagy éjszaka, akkor a hó alatt simán lehet jég, amire nem számít az ember és meg lehet csúszni. Ezek csak a szöges gumi tudna csúszásmentesen haladni, de azt itthon fölösleges lenne venni, azért havazni ritkán szokott már Magyarországon, van olyan év, mint tavaly, amikor egyáltalán nem esik (valahol igen országon belül). Ha pedig olyan szakaszon fagy le a latyak vagy ónos eső esik, ahol nincs letakarítva, akkor még veszélyesebb.
Én régen elmentem sima városi vagy félterep gumival is csúszós úton, csak vigyázni kell a tempóval és kerülni a hirtelen irányváltásokat.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #273739 üzenetére
Én meg vagyok elégedve a Shimano OptiSlick bowdenházzal és bowdennel. Deorehoz is azt adnak gyárilag, meg az XTR-hez is. Jagwire volt tervben, de valamiért az Altushoz is ezt a fajtát vettem és bevált.
Egy bizonyos szint felett szerintem már nincs akkora egetrengető különbség. A lényeg, hogy teflonos legyen a bowdenház meg rozsdamentes, köszörült, teflonos legyen a bowden.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #273757 üzenetére
Nem tudom, most letesztelem. Az Altus kábé fél évet sem volt használva vele, így nem tudom. A Deore új bowdenezést kapott, így megint kevés ami benne van kilométer. Ha nem válik be, akkor megy helyére a Jagwire.
-
Fall-N
veterán
válasz Maximum1 #273754 üzenetére
Megéri a Chisel, mert 30,9 mm csepegtetőoszlop kompatibilis, meg átmenő tengelyes! Google Fordítós bemásolós hirdetés, amikor fingja sincs az eladónak mit árul.
Hasaggymeg: Szerintem a 10,4 kg is bőven jó érték, amikor az átlag 12-14 kg. Tényleg irreálisan drágán lehetne faragni le még 1-1,5 kilót. Karbon kerékszett, SID Ultimate vagy DT teló kéne és leugrana gyorsan az a tömeg.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Redditen találtam képet, mit tud ez a kínai lámpa. Nem tűnik rossznak.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #273817 üzenetére
Na van sok német cég amiknek nincs valami kreatív neve, például a Volkswagen, BMW is elég béna lefordítva, vicc mit jelent.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #273821 üzenetére
Nagy és ronda. Elméletileg már szerintem sok embernek eszébe jutott, adja magát, hogy elektromos motor húzza a féknyereget. De ahhoz kisebb akku kéne, de ha az is lemerül, azért féknél már veszélyes, váltó ha lemerül sokkal kisebb gond. Ebben a kísérleti fázisban jó randa. 😁 Ebike akkuja jóval nagyobb, de az is le tud merülni, úgyhogy még ott sem lenne megoldott. Szerintem még mindig a legjobb a hidraulikus elv.
-
Fall-N
veterán
válasz evilskati #273844 üzenetére
Én már nem szórakoznék kónuszos agyakkal, bár ha úgy vesszük az egész biciklin már csak ipari csapágyas alkatrészek vannak.
Amikor váltottam a kerekeket újra akkor már csak ipari csapágyas volt ami szóba jöhetett nálam.
Szerintem használd így ameddig elmegy, ha tönkremegy akkor meg vegyél két normális iparis agyat (pl. Novatec) és fűzesd át. Még mindig olcsóbb lesz, mint két normális kerék. De ha van rá keret akkor nézegethetsz Mavic vagy DT szettet is. Sajnos a kónuszos agyak már csak ilyen alsó polcos alkatrészek, így nem is ügyel egy gyártó sem, hogy normális por- és vízvédelem legyen bennük. Múltkor számolgattam mennyibe kerülne egy normális első és hátsó kerék (DT rozsdamentes küllőkkel és DT réz niplikkel) és olcsóbb lett volna mint a Mavic szett. Végül találtam magamnak megfelelő gyári szettet is, így nem lett az építésből semmi. Egyedül annyi hátrány lehetett volna, hogy nehezebb lett volna mint egy gyári kerék, ahol egymáshoz tervezik az alkatrészeket. Viszont a gyári kerekekkel meg az a baj, ha speciális a küllő például, akkor nehezen vagy sehogy sem lehet pótalkatészt szerezni egy idő után (pl. speciális aero küllők outi kerekeknél).
jjeahh: Kezd megtörni a jég, mert már kapni ipari csapágyas Shimano agyat is, ebike miatt már van ilyen gyári kerék. Pontos típusszámot nem tudok, azt hiszem MT5xx valami.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Ti meg szoktátok nyitni a fékrendszer (azaz tölcsért a fékkar a) amikor visszanyomjátok a dugattyúkat? Eddig sehol sem hallottam/olvastam róla, Ákosbike-os szerelő szerint el tud pattanni ilyenkor a fékkarban a mambrán. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Itt az első olyan, MI-re kiélezett laptop, ami ellenáll a környezeti hatásoknak
- Vicces képek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Okos Otthon / Smart Home
- VoLTE/VoWiFi
- Háztartási gépek
- Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
- Milyen egeret válasszak?
- Mobil flották
- További aktív témák...
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Polar mirage kerékpár eladó olvass!!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen