- Xiaomi Mi 11 Lite - 4G-vel vagy 5G-vel kéred?
- iPhone topik
- Új HMD modell bukant fel
- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Telekom mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
- Samsung SmartTag2 teszt
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Hivatalos, hogy Game Pass-be jön a Call of Duty: Black Ops 6
gp Bár a játék jön PlayStationre is, akik PC-n vagy Xbox-on játszanak, azoknak elég lesz megvenniük az előfizetést.
-
Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
it A kínai EV-k és hibridek eddigi legnagyobb exportpiaca Belgium volt, azonban az EU-s álláspont és a kínai stratégiaváltás miatt immáron Brazíliába kerül a legtöbb ilyen jármű.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csokicsibesz
tag
válasz Toobee #144942 üzenetére
A 0.5 azért sem jött volna össze, mert mire ezt olvastam már megvolt a nyúlása. Szervizben is azt mondták, hogy jó ez még, ne cseréljem. Most meg már cseszhetem. Remélem még egy 1.000-1.500 belemegy, akkor nem leszek olyan mérges. 3900 km meg fene tudja mennyi szint már így is benne van ebbe a hajtásban.
1x11-em van MTB-n ezt nem lehet egyenletesen terhelni. Ha nem használom a 11, 13-as sorokat akkor vízszintes helyzetbe nem nagyon megyek semerre.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Toobee #145003 üzenetére
Nálad a 0,5-ös nyúlás az kb hány km alatt jön össze? Ebben a felállásban hány km-t bír ki a sor?
Azt olvastam, hogy a 0,5-öt elég könnyű összehozni.Most kicsit számolgattam, ha 1.000-1.500 megy el egy lánc és aztán csere, és összesen 4 láncot használsz el egy sorral, akkor nem biztos, hogy a cserélgetés annyira megéri.
Német webshopban 20k-ért láttam olyan sort, mint amit most használok. Egy olcsóbb lánc kb. 4-5 ezer ft között van.[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Toobee #145025 üzenetére
Köszi még egyszer, hogy leírtad!
Szerintem még az augusztus és a szeptember belefér a mostani sorral/lánccal aztán csere. Így elfutott több mint 4.000 km-t. Váltásnál még nincs probléma, nem reszel. Következőnél megpróbálom 2 ezrenként cserélni, de tartok tőle, hogy a 11-13-as kerekek nem fogják sokáig bírni. Amikor 3x rendszerem volt, akkor is mindig azok koptak el. -
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #145039 üzenetére
1x rendszernél csak pörgetni tudok síkon. Ha reálisan nézem, akkor egy ezrest minimum kapott síkon a lánc + a sor. Akkor értelemszerűen csak az alsó pár fokozat játszik hátul. Elől 30-as a mostani tányérom, de szerintem egy ideig nem váltok nagyobbra ott, így teljes biztonsággal fel tudok menni majdnem mindenhol. Terepen ritkán kapnak terhelést az alsó fokozatok. Csak valahogy oda is kell menni a hegyhez és haza is kell jönni.
Nyilván 2x vagy 3x rendszernél egyenletesebben tudod koptatni a sort, mert elől tudsz játszani.Most már igazából felesleges lovagolni rajta, mert a lánccsere már kizárt. Amíg tudom használom így, aztán új sor + lánc és próbálok jobban figyelni rá. A számolgatás része arra irányult, hogyha a sor több lánccal is csak 4-5000 km-t megy el, akkor nem feltétlenül éri meg cserélgetni.
Minden alkalommal, amikor szervizbe viszem a bringámat nézetek láncnyúlást és mindig hülyének néznek a szerelők, hogy cserélni akarom.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #145050 üzenetére
Szerencsére a Strava tudja vezetni helyetted ezeket az adatokat. Ezért tudom én majdnem 100% pontossággal mennyit mentem. (Nyilván van olyan helyzet/szituáció amik nem kapcsolok Stravat, de ez nem jelentős).
Alapvetően úgy vagyok vele, hogy jelen állás szerint kb. 2 szezont bír nálam a lánc + sor. Ez nekem belefér, mivel nem a létező legdrágább sor és lánc kombót használom. Az én sorom árából kb. egy XTR láncot tudsz venni. Feltételezem, hogy aki XTR vagy XX1 sort használ az sem koptatja 10e km-ig.
A kerékpározás már csak ilyen, mint minden technikai sport. Meg kell fizetned az alkatrészek árát. -
Csokicsibesz
tag
Sajnos az utóbbi időben kritikán aluli a topic színvonal, troll accauntok beszélgetnek egymással folyamatosan, teljesen értelmetlen hülyeségről születik 10-20 poszt.
Értem én, hogy ez nem annyira szakmai jellegű mint a Bikemag fórum, de ez már a másik véglet. Az értelmes posztok lassan teljesen elvesznek a katyvaszban.
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #145597 üzenetére
Mátra Maratont én most kihagyom. Júliusban kicsit kiégettem magamat a folyamatosan HHH-Hárs-hegy-János-hegy trión, ebben a hónapban inkább újabb terepeket keresek.
Idén egy Kassa Maratonnan fogom zárni a szezont, arra viszont nincsen semmi terv, csak szeretném magamat jól érezni.A jövő évi készülés/ bringa átalakítás az amin agyalok.
Kíváncsi vagyok, hogy rendes edzéssel + kajálással mit tudnék elérni. Gondolkozom rajta kicsit, hogy keresek egy edzőt. A múltkori Buruczki Szilárd-os posztod után kapott újabb lendületet bennem a dolog.
2020-ban szeretném végigtolni az összes TOP Maratont aztán meglátjuk a dolgok, később talán 1-2 külföldi verseny is beleférne.Bringára kéne vennem új kerékszettet, Mavic Crossmax tűnik jelenleg a befutónak, de kicsit még zsidósodok rajta. Mivel az első villám nem boostos ezért nem tudom mi legyen.
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #145606 üzenetére
Alapvetően eléggé eredményorientált vagyok, én szeretem látni az eredményét a belefektetett munkának. Mivel mostanában (magamhoz képest) elég sokat tekerek, szeretném ha lenne eredménye. Ezért is gondolkozom az edzőn.
Mivel túl nagy tapasztalatom nincs bringás edzés terén, valószínűleg elég sok gyermekbetegséget/rossz szokást ki tudna ölni/meg tudna előzni.Kerék téma:
Gyári kerékszettem van, ami azért hagy kívánni valót maga után. Elől-hátul kónuszos deore agyak vannak, amik nem a legkönnyebb darabok + noname merida felni, ami gyárilag nem tlr ready. Kicsit félek is tőle, hogy valahogy levarázsolom a gumit a kerékről és bukok egy hatalmasat. A bónusz meg, hogy a hátsót felütöttem.
(A vicc, hogy még 900e ft-os meridákon is ilyen kerékszett van)Nagyjából 1 kg-t tudnék nyerni egy új kerékszettel, és úgy ilyen 10kg környékén lenne a bringám.
Más:
Az utóbbi időben elég sokat gondolkodtam azon, hogy miért nincs egy normális magyar bringás portál. Nézegetek több oldalt és blogot is, de nagyon ritkán van frissítés, vagy ami éppen van az is tök érdektelen. (mondom ezt én aki kb. évi 3 posztot ír a blogjára /irony)
Nincsen valami közösségi bringás blog, ahol lehet beküldeni cikkeket, meg verseny beszámolókat? Tök jó lenne ezeket egy helyről összeszedni, nem Facebookról meg különböző oldalakról. -
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #145649 üzenetére
Emlékszem, hogy 2000 évek elején volt még nyomtatott Bikemag is. Nem tudom miért van az, hogy 2019-re lényegében minden hazai bringás platform földbe állt.
A külföldi portálokat és youtube videókat én is nézegetem, csak ott kicsit más árkategóriájú bringákat mutogatnak. Ott van pl. az új merida e-one-sixty tök jó bringa, frankón megcsinálták, de több mint 3 millió forint. Nem valószínű, hogy egy tömegtermék lesz.
Közép kategóriájú bringákról és alkatrészekről kb semmi infó nincs a neten. A tavaly vásárolt bringámban egy Manitou Machete villa van, a mai napig nincs egy normális összehasonlító teszt róla. Ellenben az új Fox 32 stepcastról meg RS SID wc editionről mindent el tudok olvasni.
Váltóknál ugyan ez a helyzet, tavaly tele volt minden bringás felület az új XTR tesztetekkel, miközben nem lehetett kapni a terméket. Tehát egy teljesen értelmetlen reklám volt az egész.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Fall-N #145713 üzenetére
A fő baj az, hogy a középkategória sem éppen olcsó. Én ide sorolom a drágább alu és olcsóbb karbon vázas bringákat is. 1 millió ft feletti bringákról sincs teszt, pedig ez már nem kevés pénz.
Tesztnap egyébként nem rossz dolog, ott viszonylag sok bringát ki szoktak vinni. Csak az a vezetett próbakör nem a legjobb viszonyítási alap.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #145749 üzenetére
Nem csak te gondolod így. Az egész Lefty dolog véleményem szerint teljesen értelmetlen. Eddig dupla vállasra kellet építeni, mert nem tudta magát megtartani a villa. Most megoldották szimpla vállasba (Lefty Ocho) és tök büszkék voltak magukra. Holott az egész problémát saját maguknak okozták a Lefty elképzeléssel.
Számomra a Canondale egy teljesen unszimpatikus gyártó. Bár ehhez lehet, hogy a gyári csapat versenyzői is hozzájárulnak. Avancini stílusa számomra elég taszító.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz planbmokus #145766 üzenetére
Ha már a tényeknél tartunk:
- Sagan 2015-16-17-ben nyert világbajnokságot. 2015-16-os idényt a Tinkoff-Saxo orosz csapatnál töltötte, ami Specialized bringákat használt. 2017-től Bora Hansgrohe-nál versenyez, szintén Specilized bringákkal.
Linkek 1, 2, 3
- nagyon sok gyártónak van sok világkupa, olimpiai vagy világbajnoki győzelme. Pl. Merida-Multiwan Team az idejében kb. mindent megnyert. De az utóbbi éveket nézzük MTB-ben messze a Scott-Sram Team a legeredményesebb.
- az innovatívság szerintem eléggé szubjektív kategória. -
Csokicsibesz
tag
válasz planbmokus #145780 üzenetére
Gondolkoztam, hogy regáljak-e érdemben a személyeskedés részére de nincs értelme.
Te szereted a Cannondalet, szíved joga attól még szerintem a Lefty egy baromság.Ákkk: próbáltam már én is Leftyt a más említett teszt napon és nem éreztem semmiben különbnek mint egy másik villát.
Neked is ugyan azt tudom mondani: ha neked tetszik frankó, szerintem viszont egy hülyeség. -
Csokicsibesz
tag
válasz sebgutkopf #145992 üzenetére
Arra lennék kíváncsi, hogy az új XT és SLX szett mennyiben fogja befolyásolni a Sram dominaniciát. Pont tegnap néztem 200 Eur-ból kijön az SLX sor, lánc, hátsó váltó + Xt váltókar, ami így egybe egy elég jó kombó.
Mondjuk eredetileg az AXS szettre voltam kíváncsi, de ott az ár kicsit leverte a biztosítékot.
[ Szerkesztve ]
-
-
Csokicsibesz
tag
válasz BigBlackDog #146909 üzenetére
Azokat az értékeket nem éri meg nézni, mert csak tippek. Ha van wattmérőd, akkor látod rendesen ezeket az adatokat.
-
Csokicsibesz
tag
Elég jól néz ki az új Rose XC bringa, árba pedig kb a fele a Canyon Lux-nak [link].
Szívesen kipróbálnék egy ilyet, erre van lehetőség a Rose-nál? -
Csokicsibesz
tag
válasz bringasisti #147413 üzenetére
-
Csokicsibesz
tag
válasz flash- #147672 üzenetére
Egybe lett cserélve a kettő, de nem érzem jónak a váltás teljesítményt. Ezért kérdezem, hogy egyből azt kéne éreznem, hogy jó vagy kell neki egy kicsi bekopás.
Szeretnék úgy menni Kassára, hogy elégedett vagyok a technikával, főleg a váltással. Ezért léptem meg most a sor + lán cserét is egybe. -
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #147696 üzenetére
A kompatibilitás megvan, de néhány fokozatnál elég sokat gondolkodik a váltó. Van amikor teljesen jól pattog egyik fokozatról a másikra, van amikor kicsit gondolkozik.
Count solo: árban és felszereltségben tényleg jó, de az a váz nagyon csúnya Ennél még a TFS Merida vázak is igényesebben annak meghegesztve.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz ZolkoW #147702 üzenetére
Szerviz cserélte a sort, megbeszéltük, hogy a hátsóváltó is legyen hozzáállítva. Szerintem ez meg is lett csinálva, mert volt egy fokozat, amit nem vett rendesen a váltó. Most ez megoldódott, felfelé és lefelé is tökéletesen veszi.
A sor alsó harmadban érzékelek késést a váltásoknál. 40 km-t mentem még a sorral és a lánccal. Ezért kérdezem, hogy kell-e nekik egy kis összeszokás. Darálás az nincs egyáltalán. Ha többet váltok, akkor érdekes módon pontosan vált.Az a baj, hogy ilyen időjárási körülmények között nem nagyon fogom tudni próbálgatni, esélytelennek érzem, hogy ez péntekig kiderüljön.
6030D: A váltó bowdent azért zárnám ki mert arról is beszéltünk a szervizben és nem mondta h cserélte v cserélni kéne a bovdent. Ellentétben azt jelezte, hogy fékbetétet kellett cserélni (4-500 km alatt) és azt is, hogy tárcsát kéne cserélnem kb. 2000 km után. Ezen csodálkoztam is.
-
Csokicsibesz
tag
válasz f4lcon #148030 üzenetére
10 milliós, iszonyatosan ár érzékeny piacra nem éri meg gyártani. A gyár/gyártó is abból él meg, hogy haszna van az általa legyártott és eladott termékeken. Ha 3%-os haszon helyett eladhatod ugyan azt a terméket 15%-os haszonnal, akkor azt az utat fogják választani a gyártók.
Teljesen felesleges nagy magyar gyártóról álmodozni, mert nem fog soha megtörténni. Olyan iszonyatosan kicsi a magyar piac és annyira kicsi a vásárlóképes kereslet, hogy erre épp eszű cég nem alapoz működési modellt.
Ott volt a Magellan, aki megpróbálta ezt. Tök jó termékeket gyártottak, mégis csődbe ment a cég...
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Fall-N #148053 üzenetére
A Megallan mint márka és a BikePositive mint márka mögött ugyan az a cég állt. Amikor a Cseke Rt. csődbe ment, akkor ezek a márkák is mentek vele együtt.
f4lcon:A magyar cégek azért vannak iszonyatosan hátrányba a multik mellett, mert nincsenek rendesen felépítve. Nincsen rendes vezető és középvezető réteg. Még az új politikai giga holdingok is úgy vannak felépítve mint egy KKV. Egy kulcsszereplő kiesik vége az egésznek.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz dellfanboy #148059 üzenetére
A szállító az nem a szervezet része. Egy jó cégnek több szállítója van ugyanarra a feladatra és folyamatosan versenyezteti őket. Mindig van egy éppen aktuális, ha az egyik földbe áll, akkor is megy tovább az üzletszerű tevékenység.
Azok a gyártók akik egy konkrét beszállítóval kötik össze magukat a saját létezésüket/sikerességüket teszik kockára.
Lehet a multikat démonizálni, de nem miattuk nincsenek világszínvonalú magyar tulajdonú cégek. Amíg az a kérdés, hogy ki kinek a kicsodája és hogyan oldjuk meg okosban addig nem is fog változni semmi. -
Csokicsibesz
tag
válasz maximilian4 #148357 üzenetére
Velence maratonon voltak, te pedig nem? Pár napja ment a kérdezgetés, hogy ki megy. Te ezek szerint nem.
Más: Kassa Maraton nagyon király, minden szinten fényévekkel jobb mint az itthoni maratonok.
A bikeparkozós srácoknak is kimondottan ajánlom Kassát, mert nagyon durva singletrailek vannak. Volt pár helyzet ahol örültem volna egy hátsó rugós tagnak, megy egy droppernek. Mondjuk így egybe az 50km, 1300+ m-el elég kemény volt nekem. -
Csokicsibesz
tag
Ha valakit érdekel írtam pár sort a hétvégi Kassa Maratonról [link].
Sajnos most képek nincsenek. -
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #148605 üzenetére
Nem tudom megnyugtat-e, de mióta kereket nézek én is kérdezgetek embereket. Akiknél eddig láttam Mavic Crossmax kereket megkérdeztem mi a véleménye róla.
Pont Kassán állt előttem egy srác Superioros mezben, akivel beszélgettem pár mondatot. Neki is Crossmax kerekei voltak. Ő azt mondta, hogy két Crossmax kerékszettje van egy edző meg egy verseny, de hogy nem érzi közöttük a különbséget. Azt hiszem azt mondta talán, hogy Mátra Maratonon 4. lett. De hogy melyik kategóriában az már nem derült ki.Szerintem amatőr versenyzésre bőven jó az a kerék.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Toobee #148768 üzenetére
Adagolóba szoktunk rakni egy kicsit, program szerint bekeveri a gép a mosásba.
Sőt igazából vizkőtlenítéshez is ecetet szokott haszni. Azt azért szoktam érezni.
Több mint 3 év használat után nincs baja a mosógépnek.A mosókapszula okoz gondot inkább, mert a 30-40 fokos mosóprogramon nem oldódik fel rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
Szeretnék városi használatra egy olyan bringát, amivel el tudok menni boltba meg melóba. Nem szeretném felesleges koptatni a Meridát, meg az másra is való. A cél, hogy legyen költséghatékonyan egy olyan bringám amit azért nem rossz tekerni, nem kell folyamatosan szervizelni és alkatrészeket cserélni, de azért a bolt előtt is ott merem hagyni amíg bevásárlok.
Jelenleg két opció van a fejemben:
- van egy régi Megallan Craterem, ezt kipofozom kicsit és használom rohangálósnak, vagy
- veszek a Decában egy Triban 100-ast, kb 80 ezer ft-ért.A felújítás igazából egy elég nagy kérdőjel nekem, költség vonatkozásában. A középrészt és a hajtókart tuti cserélni kell a Magellánon, ha emlékeim nem csalnak akkor a kormány is elég furcsa mai szemmel. Tehát nem tudom megéri-e a régi bringához elkezdeni aprón nézegetni cuccokat és szerelgetni.
-
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #149866 üzenetére
Jah látom 15-én C1 verseny volt Nagykanizsán, my bad.
Pont azt olvastam, hogy Kamaraerdőn lesz megint a nyitó futam [link]
"A Kamraerdőben zajló Vitanika Cyclo-Cross Magyar Kupa több szempontból is különleges verseny, egyrészt a pálya miatt, ami eléggé montisra sikerült." -
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #149901 üzenetére
Hassaggymegnek szántam, de te linkelted a váltót. Lehet, hogy így nem volt teljesen egyértelmű a dolog.
Azt tudom, hogy a Thule Pro rider kattan egyet és nem engedi tovább feszíteni, de az nem tudom mennyire pontosan vagy egyáltalán mennyire érzékeli a nyomatékot.
A csomagtartóra rakható szállítómnál pedig egyáltalán nincs semmilyen kattanás, addig húzom ameddig csak szeretném.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen