- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
Hirdetés
-
A manapság optimális specifikációkra törekszik az MSI QD-OLED monitorja
ph 27 hüvelyk, 1440p, 240 Hz, Type-C és AI funkciók jellemzik dióhéjban a kijelzőt.
-
F1 24 - Íme a végső gépigény
gp Akik a Champions Editiont vásárolták meg azok már játszhatnak a programmal.
-
5G-vel és hőkamerával strapálja magát az Ulefone
ma A ThermoVue rendszere mellett az éjjellátó képességek is megvannak.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
D.Orion
veterán
válasz bigdady #6481 üzenetére
Ezt a pár millimétert belehajtogatod a tányérba, az egész hajtóműbe. Nyugi nekem is ilyen, mint minden olcsóbb hajtómű. Elegendő nyomatékkal gyorsításkor meg lehet hajlítani. Egy Shimano XT-t már biztos nem lehet ilyen könnyedén meghajlítani tekerés közben, de ez nem az.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Én ezt úgy oldanám meg, hogy a plasztik kártyát becsomagolnám egy rongyba és úgy raknám a telefon mögé. Például vannak ezek a szemüveg törlő finom anyagból készült kendők. Ez szerintem tökéletes erre a célra, ez biztos nem karcolja meg a telefont.
Párásodásra annyit, hogy én láttam már légáteresztő anyagból készültet, igaz nem sűrűn.(#6491) Cathfaern: Ha ilyet veszel, akkor mindenképpen számolj azzal, hogy ezek általában szélesebb kialakításúak, plusz jobban visszanyúlnak a nyeregcső felé. Keskenyebb nyeregnél problémás lehet, mert a combod tekerés közben hozzáérhet a nyeregtáskához. Például az olcsó, de tökéletesen működő Crivit csepp alakú szimpla nyeregtáskával is így jártam. Ellenben [ez] nekem tökéletesen működik. Ja igen ez nem két részes, sajna.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
-
D.Orion
veterán
válasz Teasüti #6797 üzenetére
Karcálló lakkok és különböző wax és egyéb szerek hihetetlen védelmet tudnak adni a fényezésnek. Az átlag márkák mint pl. Kellys, Merida, Kross, stb stb olcsó és éppen csak silánynak nem nevezhető fényezéssel vannak ellátva. Az a fényezés amin meglátszik egy bowdenház súrlódása... az nem fényezés, azon még annyi lakk sincsen, mint egy plázacica körmein.
-
D.Orion
veterán
válasz HwAdokVeszek #6886 üzenetére
Én Ultra Derm-et hordok magammal. Anyámtól elkértem az egyik üres fémtégelyes krémet és abba raktam. De ha bazi nagy nyeregtáskád van, akkor van gyárilag tubusos ultra derm is.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Ma olyat láttam cégnél, hogy azt hittem behalok. Jön be az egyik kolléga és mondja, hogy eltört váza.
He?
Magellan Draco jó öreg, régi váz. A nyeregcső és a felső cső találkozásánál lévő hegesztés megadta magát. Már javított hegesztés volt, mert pár évvel ezelőtt a gyári hegesztés egyszer már bemondta az unalmast. Érdekes néztem, mert még a gyári felszerelés volt rajta, eddig egy láncot kellett csak cserélni. Szóval nem több 10ezer km-es futás van benne.Gondoltam, hogy a nyeregcső lehetett a bűnös, de a B+ os cső még bő 10cm-t bent volt a vázban. De gyanítom, hogy valami nagyon elcseszett nyeregbeállítás okozhatta a hegesztés elfáradását, mert maga a nyereg eleje is le volt már hajolva/törve.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz fi:zi'k #6911 üzenetére
Deicide-t merjük alapul venni? Van itt egyáltalán olyan akit oda merünk állítani mellé, hogy "neked is menni fog!" Neki 26"-os mtb ballonnal megvan a +30km/h 100km-es távon.
(#6915) vendingo: Nagyjából ez a fitness gépek egyik lényege. Outi alapok, némi cross beütéssel, esetleg tárcsafékkel megspécizve.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Homokfúvás-porfestés-lakkozás.
Ha bármelyiken spórolsz, akkor jobb ha neki sem állsz az egésznek. A homokfúvás adja meg az alapot a festéknek, a lakk pedig megvédi pl. a bowdenek koptató hatásától. Ha jó minőségű a lakk, akkor a kisebb kavicsfelverődésektől is. 2500Ft-ért illő lenne már karcálló lakkot használni.
Szfvár mellett ismerek egy itt ph-n is elérhető festőt, kb. reális a 11K lakkozással. Lehúzás nélkül is lehet ennyiért igényes munkát készíteni.
(#7019) xboxmod: Lassan 1 hónapja nyitva van.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Lakk mindenképpen kell, lakkozás nélkül az egész nem ér szinte semmit. A rozsdásodás természetes folyamat mivel a fém levegővel érintkezve azonnal oxidálódik. Ha csiszolás és festés között pihen a váz(mivel nincsen alapozóval bevonva), és elejét akarod venni a rozsdásodásnak, akkor fújd le valami olajos cuccal. Pl. WD40 tökéletes erre. A festő meg alkohollal úgy is át fogja törölni, mivel tiszta felület kell neki. Egyébként fényező topik. Itt lehet arra is választ kapsz, hogy milyen lakkot érdemes rá kérni.
Ui.: Én nem vagyok fényező, csak a fenti topikot szoktam olvasni és ámulni a képeken.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz Teasüti #7030 üzenetére
Bár én nem emlékezhetek rá, de hallottam olyanról szülőktől, nagyszülőktől, hogy bizony régen egy másik rendszerben az általános iskolai oktatás része volt a KRESZ és külön kiemelték a gyalogos és kerékpáros részt. Ez most ismét nagyon időszerű lenne, egyáltalán miért kellett kivenni.
-
D.Orion
veterán
válasz Teasüti #7035 üzenetére
Én meg 27, de soha nem volt semmilyen KRESZ oktatás se általánosban, se szakközépben. Két akkor nevesebbnek számító(nem magán) iskolába jártam, ahol lett volna pénz ilyenekre. A szakközépben pl. volt még rendvédelmi képzés is akkoriban, technikumban pedig autóvillamossági és fényező is.
(#7036) Zebu: Sajnos nem az, mint ahogy már(én még jártam ilyenre) a hittan sem képezi részét az oktatásnak. Egy kis műveltség jól jön, szerintem pl. a 10 parancsolat ismerete még senkinek nem ártott.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
A kis fehéret mondod a tengely végén? Nekem is kiesett, elmentem egy szervizbe és az öregúr hozott ki egy szatyorral. De még így a (nem vicc) kb. száz darabból is csak alig találtunk 2db-ot amit bele tudott préselni kézzel. A poén, hogy a haza vezető 3km-en az egyiket el is hagytam. Az öregúr is mondta, hogy ezek a (idézem) "szarok" minden pedálból kiesnek, ha jót akarok magamnak, akkor palmatex-el óvatosan ragasszam be. Rugalmas lesz, de ott tartja és később ki is tudom szedni majd ha mellé benyúlok és kifeszítem egy húsvarró tűvel. Hallgattam volna rá és hoztam volna haza zsebben inkább a két kupakot, pofám nem volt visszamenni még egyért.
-
D.Orion
veterán
válasz lsebestyen #7044 üzenetére
Deicide napi feljár Bp-re dolgozni a Velencei tó partjáról kerékpárral. Less rá endomondo trackjeire az útvonal miatt. Meg persze kérdezd őt szerintem.
(#7045) Zebu: Km-ben nem, de szintben igen. Etyek-Alcsútdoboz-Lovasberény ilyen haladási irányban nem gyenge azért, persze másik irányba se. 35°C-ban pedig:
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Pár évvel ezelőtt szfváron volt egy ilyen eset. Kerékpárút és gyalogút egymás mellett fut, de a kettő között 1-1.5 méter széles zöld terület, akkor még sűrűn bokros volt. Fiatalember ment kerékpárraltés egy idősebb úr belépett elé a bokrosból. Az úr meghalt a srác maradandó bénulást szenvedett és egyéb dolgok. A srácot majdnem lecsukták. De ez már vagy 7éve volt, azóta változott a jog.
-
D.Orion
veterán
Bejáratott márka, idei/friss termékre jellemző ár+felszereltséggel.
Sírhatnék, hogy 200K-ba nem fért bele előre is legalább egy Deore váltó(de ez is teszi a dolgát), de az olcsóbbik hajtások helyett itt gyári Alivio hajtómű van kompletten tányérokkal, hozzá első-hátsó Alivio váltókkal.Angol oldalon részletesebb a leírás. Google képekkel meg rá lehet keresni a váltókra és minden másra is, hogy melyik hogy is néz ki.
Érdekes, hogy pl. mint a lánc nem Shimano. Miért nem az van rajta gyárilag, ha már majdnem(+1000Ft) ugyanannyiba kerül, mit a most rajtalévő.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz D.Orion #7193 üzenetére
Körbenéztem pár márka oldalán és pár helyen most akciók vannak. Akad olyan ahol 200-210K-ba már akcióval bekúszik a Deore első váltó + Deore váltókarok. Pl.: Kelly's, bár én ezt nem szeretem, mert összerakják a hajtást is 5 különböző gyártó termékeiből, de működik )Néhol még Deore XT hátsó váltó is belefér egy Alivio első váltó mellé. Érdemes az első hsz-ben lévő ajánlott márkák oldalait gyorsan átfutni, plusz azokat amik még eszedbe jutnak. 200K viszonylag sok pénz, megéri utánajárni.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Gepida-nál pl. most ismeretség nélkül is befér 200K alá a 700 CRS, amin full Deore hajtás+váltás van, XT hátsó váltóval. De én nem beszéllek rá semmire, mert ezzel a márkával kapcsolatban elfogult vagyok mivel ilyet hajtok, mint ahogy a Kelly's összeválogatását se szeretem. Minden szubjektív, a legjobb ár/érték arányt kell venni és a vázon lévő márka az utolsó kb. amit el kell olvasni.
Hidrás tárcsa: Pedig azt imádni fogod. Igaz ez is szubjektív, nekem nincs, de én is imádom más gépeket hajtva.
(#7197) sanzi89: Fikázást biztos nem fogsz kapni, mert pl. nekem a hasonló árú LIDL-s km óra annyira bejött, hogy második árusításkor vettem még kettőt tartalékba, illetve ha egyszer valakinek kéne egy. Annak egy problémája van, a gumi fóliakapcsolós gombokat tilos körömmel nyomni, mert átszakad könnyen. Sokan használnak low-budget km órát és semmi bajuk nincs vele.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
100km felett ritkán tekerek, túrázni(csomagos menet) nem járok. Hidrást otthon macerásabb javítani ez igaz, menet közben meg még nehezebb...
(#7201) sanzi89: A 2013mas mindig drága, így ez is az.
Az a Caprine komoly felszereltségű bakker. Ezt, hogyan hozták ki ennyiből?
Ja 2012-es és kisebb váz.[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz Jumbozorz #7219 üzenetére
Nem tudjuk, valószínűleg nem. Nekem a 188cm-es magasságomhoz az 56-os váz kicsi, de használom. Öcsém ráülve ugyanerre a kerékpárral az ő 190cm-es magassága mellett 4cm-el! lejjebb engedi a nyerget, mert nem éri el a pedálokat kényelmesen, a földre pedig már lábujjhegyen sem ér le a nyeregben ülve. Továbbá előrehúzza a pálcán teljesen a nyerget, míg én szinte lelököm hátra. Mérd meg mennyi az átlépési magasságod, az már némi támpont lehet.
Testvérek vagyunk és szinte teljesen egyformák, de mégis teljesen mások a kerékpár szerint.
Szerk.: Hétvégén csinálok is erről egy képet, mert kíváncsi vagyok, hogy ti rájöttök, hogy miért van ez.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
-
D.Orion
veterán
válasz Peetyaa #7225 üzenetére
Nem egy bonyolult dolog szerintem rájönni. Töltöd két-három órán át, majd leveszed a töltőről. Bekapcsolod és úgy hagyod pár percre, azonnal meg is tudod, hogy kb. hol jár.
Nem tudom, hogy mekkora akksi lehet benne és azt sem, hogy milyen áramerősséggel tölti, de kétlem, hogy három óránál tovább kéne tölteni.
Egyébként nincs használati utasítás a csomagolásban?
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Megkérdezem hátha valakinek van tippje. Nincs köze a kerékpározáshoz, mert ez mindig is így volt.
Ha álló helyzetben megfeszítem a lábam izmait akkor érzem, hogy azonnal el kezd "görcsölni" a combom elülső fele, kis idő múlva pedig a hátsó izomcsoportokban is fájdalom jelentkezik. Először csak felszíni fájdalmat érzek, de, hogy ha még jobban megfeszítem, akkor be is görcsöl a felső rétegekben és alul is.
A fájdalom azonnali és tényleg úgy érzem, mint ha szét akarnának szakadni a szövetek.
Nyújtanom kéne vagy mit csináljak? Spárgába nem tudok lemenni, de bőven tovább megy, mint az átlagnak.
-
D.Orion
veterán
válasz Doki-HUN1978 #7386 üzenetére
Folyadékbevitel megvan. Normális időben is 2L elfogy, ásványvízből. Ilyenkor 4L is. Váltogatom a márkákat, csak az enyhén szénsavas verzió az állandó benne.
Vitaminok: Centrum napi szinten, néha 1-1 hónapra Béres csepp, C vitamin napi szinten, sok gyümölcsöt és zöldséget eszek, utóbbit nyersen is. Magnéziumból a Centrum mellé még pluszban szedek napi 2x1 Magne B6 aktív izom fajtát + Glukozamint is.
Ezt már szintén több éve folyamatosan, én is ezekre gondoltam korábban, de nem változott e téren semmi. További ötlet?
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Tudom volt már, de nem lehet elégszer ismételni.
-
D.Orion
veterán
válasz attiati #7489 üzenetére
Reális teljesen.
(#7492) Vasinger!: Velence 10x-en láttam egy bolyban haladó srácnál ilyet. De ami ezen kívűl nála volt az se volt semmi. Nyereg mögött 2db 0.5dl-es kulacs, mez teletömve energiaszeletekkel és egyebekkel. Vázban 2db 1L-es kulacs. De ebben a bolyban majdnem mindenki ennyire fel volt pakolva. Szerintem ők le se szálltak a gépről csak a 10. kör végén.
(#7503) hoffman_: Az a nyeregpálca tervezés valami zseniális a nyeregcső hozzá tartozó rögzítésével együtt.
-
D.Orion
veterán
válasz fpeter07 #7510 üzenetére
Lehet én vagyok a béna, de pl. nem értem, hogy CsepelRoyal gépekről miért nem lehet infót találni. Pl. nagyon érdekelne, hogy mekkora az az első ill. hátsó lánctányér. De ezt eddig sehol nem találtam meg egyik egysebis csepelroyal-ról se. Ez miért van? Én vagyok a balfasz? Ha az egy 48/11 osztás, akkor az számomra csak sík terepen használható. 5%-os emelkedőn meghalnék már.
-
D.Orion
veterán
Eme videó "The Outtakes" része. Nagyon technikás, de akkor minek kell egyáltalán a cyclocross?
[ Szerkesztve ]
-
-
D.Orion
veterán
válasz vendingo #7601 üzenetére
Figy, milyen váltókar van e mellé az első váltó mellé társítva? Keress már róla egy képet pls. Szerintem nem a váltó lesz ott a ludas, hanem a váltókar. Gondolom mindezt azért, mert az első váltó, mint maga a szerkezet egy faék egyszerűségével működik. Tulajdonképen egy U alakban meghajtott fém lap is el tudná végezni a váltást mivel ez csak megemeli és tolja a láncot. Kell mellé egy feszes/jó bowdenes váltókar és egy megfelelő tányér.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Defekt vagy felütés/becsípés? Nem mind1. Egyébként pedig Zefal Z-Liner és hasonlók.
-
D.Orion
veterán
Fordítva működnek, mint a régi műhelypumpák. A szelep zárófüle itt párhuzamosan van a pumpával nyitott állapot esetén. Miután ráraktad a szelepre a pumpát utána kell kihajtani a zárófület, hogy a pumpára merőleges legyen és a szeleppel párhuzamos.
A legelső ilyen pumpámnál szétcsesztem az egészet mire rájöttem, hogy én vagyok a hülye.
-
D.Orion
veterán
válasz hoffman_ #8222 üzenetére
Legközelebbre a teendő.
Viccen kívűl ezt ki ne próbáld, nem fog működni. Nekem is ment már ki a vállam, egyszer focilabdával sorfalban rúgtak úgy meg, hogy csillagokat láttam, testnevelő tanár tette vissza a helyére. Na ekkor meg ordítottam....Jobbulást! Pár napig még fájni fog kicsit, utána meg lehet, hogy kattogni kezd fekvőtámasz közben.
-
D.Orion
veterán
válasz evilskati #8283 üzenetére
Tessék itt nem kevés lehetőség van(További célpontok a közelben menüpont alul ) és szerintem ez nem az összes. Legtöbbjüket még autóval is könnyű megközelíteni és úgymond 2-3 órás látnivalók utazással együtt. Szóval szerintem gyűjtsd őket csoportokba és úgy járjátok végig.
Több napra mentek?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Warships
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- iPhone topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen TV-t vegyek?
- PlayStation 5
- Ukrajnai háború
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs