- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- iPhone topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Európában is kapható az Oppo Reno 12 és Pro testvére
Hirdetés
-
Olcsóbb lett a OnePlus Watch 2
ma Csak arra kell figyelni, Watch X néven vásároljuk meg az Oppo kínálatából.
-
Switch-re is befut a Darkest Dungeon 2
gp A PlayStation kiadások mellett a Nintendo konzoljára is elérhető lesz jövő hónapban az új kiadás.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz flash- #213996 üzenetére
"inkább ez mint kint fagyoskodjak" - minden bringás haverom ezt mondja és szerintem ebben van a hiba: ha van normális téli ruházatod, nem fagyoskodsz kint sem, hanem nagyjából normálisan tekersz, mint bármelyik másik évszakban. Számomra a legnagyobb kompromisszum, hogy a terep gyakran járhatatlan a vastag hóréteg vagy nagyon durva sár miatt. De ennek ellenére idén eddig alig tekertem aszfalton, azt a 790km-t nagyrészt terepen gyűjtöttem össze . Szóval röviden, kis túlzással: szinte sosincs rossz idő tekerni, csak nem megfelelő ruházat.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
RexpecT
addikt
válasz flash- #213996 üzenetére
Én november 20 óta 88 órát nyomattam a görgőn.
Szintén utálok fagyoskodni, inkább a társaság miatt megyek. Mondjuk ettől tartok is, mert nem nagyon bicikliztek a télen, szóval a tavalyi első túra fele volt a moving time, ha meg nem teker az ember ebben az 5 fokban nem jó full leizzadva álldogálni.
jjeahh: Az a baj, hogy vagy akkor fázol ha elindulsz, vagy később lesz meleged ha az elindulásnál nem fázol.
Legalábbis a régi téli futások alapján ez a tapasztalatom, meg a múltkor egy országutis srác is ezt mondta.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz flash- #213996 üzenetére
Orszagutival meg oke, mert ott egyebkent is csak mesz, es nezelodsz. En ha nem is a hideg miatt, bar az is, de inkabb a csuszos utak miatt nem mereszkednek ki virsli gumival. Bar 30 -as atlagnal, szembe szelben azert gondolom az arcod is rendesen lefagy, terdeidrol nem is beszelve.
MTB -val azert nehez lenne gorgozni, mert elveszi a lenyeget annak, hogy raulsz egy terepre valo bringara.Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #214004 üzenetére
Én is fázok, szinte minden egyes téli tekerésen ahogyan melegem van minden nyárin. Mikor elindulok mindig fázok, aztán hamar, 5-10 perc után már melegem kezd lenni miután lassan izzadok... izzadtan aztán nyomni kell, hogy ne fázz de hazafelé általában már nem annyira intenzív és a levegő is tovább hűl, így egyre jobban fázok. Ez egy ilyen szakma, meg lehet szokni, sőt, egy forró fürdő is teljesen új értelmet nyer.
Mai...
Aki járt arra talán ismeri, eddig szoktam menni a Kevély nyeregtől a Kis Kevély felé, onnan már lefele sem nagyon tudnék jönni. Igazi technikás csiki-csuki gyökeres, sziklás ösvény, még egy szűk "boltív" alatt is át kell fűzni magad.
Egyszer a nagy könyv szerint dőltem, de 2x további necces alkalommal csaltam is, mert kioldás helyett előbb szó szerint kitéptem a lábam a gyengére állított pedálból, majd később megfogództam egy fába, hogy ne essek el.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz flash- #214004 üzenetére
Nekem alulról felfele a legmelegebb ruházatom valami ilyesmi most:
- téli cipő, Diadora Polarex Plus Mtb, meleg, vízálló, de a talpa pár hét után lejött, újraragasztottam, azóta oké. Valszeg ezért volt akciós . Ebbe bármilyen hosszú bringás zokni megteszi, nekem Northwave van
- térdeknél különösen vastag softshell bringás nadrág, asszem Crane, talán Aldis
- 1-2 réteg lélegző sport póló-felső, rajta egy softshell bringás dzseki, szintén Crane
- Hirzl Silk Light selyem alákesztyű, rajta Coolchange téli kesztyű, utóbbi Aliexpresses
- polár csősál Decathlonból
- Rockbros softshell sapka szintén Aliról, rajta sisak, fotochromatikus szemüveg
Szal majdnem mind olcsójános cucc, de dekem a softshell bevált és ahogy Hasaggymeg írta, a softshell az softshell, kb. mind egyforma, szvsz a komolyabb márkák sem hiszem, hogy sokkal jobbak. Én nagyon ritkán fázok télen, inkább az orrom szokott lefagyni és taknyolokHasaggymeg: menő terep
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz flash- #214015 üzenetére
Átlagos futó pólókat használok télen aláöltözőnek, a márka szerintem majdnem mindegy. Úgy gondolom, hogy jobb, ha minél vékonyabb, a legalsó rétegnek semmiképp nem kell melegnek lennie, az egyetlen dolga az izzadtság elvezetése és száradjon minél könnyebben. Szerintem csak a külső héj kell bent tartsa a meleget, az aláöltözők nem annyira. Nadrág alá én semmit nem húzok és eddig -8 fokban sem fáztam benne, pedig újabban fázós vagyok.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
parandroid
nagyúr
válasz flash- #214128 üzenetére
Ha eldurran, hazatolod. Szóval messze ne menj vele. Meg gyorsan se, mert úgy nagyot lehet esni. Ja, meg kicsit szar lesz, amikor minden fordulatnál a huplihoz ér, ha a futófelületen van. De a jó hír az, hogy nem sokáig, mert hamar megadja majd magát.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
andrisbandi
őstag
válasz flash- #214172 üzenetére
jjeahh
- Köszi javítottam!
Kicsit megkavarodtam, mert két rendelés is volt.
------------------bike-discount.de rendelés 2022/01/13
megjött 01/18, DPD
(apróságok, mind készletről)Tavaly nem volt náluk ingyenes a visszaküldés (kivéve reklamáció esetén gondolom), komoly összeg némebe postázni.
Kerék szettnél drágább lett volna a posta...A bike24-nél ingyenes a visszaküldés bármilyen okból. Pénzt adnak vissza.
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Gaben92
őstag
válasz flash- #214172 üzenetére
Nekem Finnországba bike-discount-ról 5 munkanap volt (múlt hét kedden rendeltem, tegnap jött), bike24-ről itt volt 3 alatt.
bike24 csomagot végig a DHL hozta, míg a bike-discount-osat csak addig míg az országba ért, onnantól posta ami magyarázat az extra 2 napra.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
parandroid
nagyúr
válasz flash- #214181 üzenetére
Az átmérője mindnek egyforma, az a hossza, amit külön jelöl. Minél hosszabb, annál menőbb. Ha magas oldalfalú karbon felnid van, akkor a leghosszabbat rendeld, amúgy meg mindegy.
Continak amúgy szokott lenni szettje 2 külső + 2 belső, alkalmanként egészen jó áron. Legutóbb én is vettem egy ilyet megint tartalékba, amikor valami 70 euro volt gp5000-rel.
Szerk.: Most épp 78. Igaz, ez 25-ös, de a gp amúgy is kicsit szélesebb gumi, ha az ember tolómérőzni kezd.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
bardi
aktív tag
válasz flash- #214256 üzenetére
Autónál nekem nem volt még gondom, legalábbis gyári kerékmérettel, golf4, s40 meg civic6 esetén sem, b oszlopon lévő matrica alapján teljesen jó volt. Azt tudom, hogy az új autók túlfújt kerékkel vannak tárolva, de azt meg leengedi a kereskedő átadás előtt.
'92 Honda VFR 750
-
ZolkoW
őstag
válasz flash- #214300 üzenetére
szerintem jó, én itthoni BF akcióban vettem egész jó áron.
jól ismételhető vele a mérés, bár minden levételnél 3 század bart elereszt
Ha a gombbal ereszted ki a levegőt, tehát felülről állítod be a nyomást, akkor meg kell várni, míg visszaáll a nyugalmi állapot, mert az áramló levegőnek alacsonyabb a nyomása, de ez nem a mérő hibája.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
őstag
válasz flash- #214334 üzenetére
Simán mehetsz hátul 28-al, elől 25-el, én is használtam úgy a fenti okok miatt, semmi hátránya nincs...
Szerintem ha csak felteszed a felnire a gumit, és bepróbálod a villába, és nem fér be, után visszacsomagolva nem fognak vele szivózni, és visszafizetik................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Jester01
veterán
-
arcitec
addikt
válasz flash- #214415 üzenetére
Megfelelő minőségűt kell venni. IPARIT! Az bírja sok-sok évig akár 10-ig is. De azt is karban kell tartani. Létezik szilikon zsír. Azzal évente finoman kenem az ilyen és hasonlókat mint kormány markolat stb. Utána mint újkorában. U.I: Ez is a szereléshez,karbantartáshoz tartozik és akkó nem szakad el.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz flash- #214543 üzenetére
Nekem ez a kalkulátor nagyon fura, 1 bar nyomást ajánl hátra, 0.95 bar-t előre. Egyrészt ilyen nyomáson 100% tönkreteszem a felnit, másrészt lefordul a gumi, harmadrészt hátra a súlyelosztás miatt magassabb nyomás kell, mint előre. Nálam most 58 kilós testsúllyal hátul 1.5-1.6 bar, elöl 1.35-1.4 bar vált be, ez a legalacsonyabb nyomás, amin nem ütöm fel a felnit 2.25" gumikkal, tubelessel. Persze outihoz lehet jó értékeket ajánl, ott a súlyelosztás is más.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz flash- #214549 üzenetére
Outim nincs, ezért ahhoz nem értek, de a kalkulátor appom, ha tubeless és ha 10 kiló a bringa, előre 5.2 bart ajánl, hátra 5.5-öt. Ha nem tubeless, 5.9/6.2 bart ajánl. De szerintem ezek csak kiindulópontok, ki kell kísérletezni magadnak.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
rétisün
veterán
válasz flash- #214549 üzenetére
az az 5.25 bar alighanem a gyártó által ajánlott minimum nyomásnál is kevesebb.....nincs rajta a gumin, mekkora nyomás javasolt? bár általában inkább csak a max értéket szokták feltüntetni, min. értéket talán a Conti honlapján talász.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
bszg@
tag
válasz flash- #214549 üzenetére
Ez a kérdés engem is érdekel.
85 kilóval az egyszerűség kedvéért egy mázsát szoktam beírni, de úgy látom, a kalkulátorok ajánlásai jócskán eltérnek.
Megnézted már, hogy a gyártó mit ajánl, mi van a gumira írva?
Szintén 28 mm-est használok. Az enyémre 6.0-6.5 bar van írva, végül ezt fogadtam el, tehát elöl 5.8-ra, hátul 6.0-ra fújom. -
bszg@
tag
válasz flash- #214568 üzenetére
Továbbra is úgy gondolom, hogy az az 5.pár tized kevés. A 25-öst mennyire fújtad?
Azzal, hogy minden egyenetlenség kegyetlenül üti a csuklódat meg a hátsódat, sajnos együtt kell élni a karbon villa ellenére is. Azt a sodródó érzést nem tudom értelmezni, remélem, csak az össze nem szokottság okozza.
Visszatérve a nyomásra. A GCN egyik videójában kivesézték a guminyomást, az alapján álltam rá a 7 barra 25-ös gumin, ahhoz képest is arányos a 6 28-ason. Aztán az is lehet, hogy az airchecker okoz majd meglepetést, ha rámérsz. Én is annak hiszek, még a kocsimhoz is azt használom. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #214568 üzenetére
Szerintem a gyorszárat csupasz kézzel aligha lehet túlhúzni.
#214572
bszg@...ezt válaszolta nekem is a Cube, mikor megkérdeztem ugyan biza hogyan számoljam ki a gyorszárnál nehogy túlhúzzam a karbon váznál a nyeregcső bilincset. Vicc![ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
belaazallat
addikt
válasz flash- #214633 üzenetére
Szia! Ilyen pumpám van nekem is. Presta szelepnél kitekerted kicsit a szelepet?
Ha nem dugsz rá semmit a pumpára és állítgatod a levegőirányt akkor nem változik?"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
addikt
-
Jester01
veterán
válasz flash- #214673 üzenetére
Több helyen lehet olvasni, hogy az 5000es szériával ez előfordul. Ismerős bringáján is csak nehezen tudtam úgy megigazítani, hogy ne üssön forgás közben. Gondolom idővel bekopik úgy is.
Egyébként ez hányas gumi? Megmérnéd mekkora a valós mérete? Itt küzdök most, hogy a 4000-es után mit vegyek csak kevés a hely a villában. Mármint nem a lakásba nem fér be, hanem a biciklibe
[ Szerkesztve ]
Jester
-
sebgutkopf
őstag
válasz flash- #214790 üzenetére
Szigorúan személyes szubjektív vélemény: jók a márka termékei, viszont a 8in1 szerintem fölösleges elemeket tartalmaz, én csak a lényeges termékeket vettem meg. A bike cleaner (rózsaszín 1l-es a spricnivel a nano tech) az nagyon jó. Előtte csak simán benedvesíted a bringát (slag, bármi), majd ráfújod ezt szép hab állagot képez rajta, hagyod állni 2 percet, majd lemosod. Csili vili lesz az egész, ha még utána egy száraz ronggyal (használt póló, ami van) is áttörlöd. Nekem a hajtás, lánc is tiszta lesz tőle egyéb oldószer és dörzsölés nélkül, igaz én sose hagyok rajta olajsarat, meg száraz lánckenést használok.
A nehezen hozzáforhető helyek elérésére még ez a kefe hasznos: [link] (ilyenem van), vagy ezzel egyenértékű.
Az összes többi cucc a spray meg tököm tudja mi, azoknak nem látom értelmét főleg ilyen áron.Persze mindenki saját pénztárcája és vérmérséklete szerint költsön.
-
addikt
válasz flash- #214790 üzenetére
Hali,
Én most próbáltam ki a rózsaszín (lila?) kerékpártisztítót. Hát, nem esett le az állam. Kefélni ugyanúgy kell, hogy valamit érjen, illetve a hajtásnak nem sokat ártott. Száradni is vízfoltosan szárad. Ugyanakkor fél litert is el lehet lazán fújni egy alkalomra, nem mondanám gazdaságosnak. Most már persze elhasználom, főleg, hogy a 0,5l-es koncentrátummal vettem, de utána biztos, hogy inkább egy jobb autósampont veszek.
Miután 2 órát töltöttem a hajtáslánc zsírtalanításával (nem Muc-Off termékekkel), és most szárad minden, holnap lesz a főpróbája a zöld kenőanyaguknak. Remélem, azzal elégedettebb leszek.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
andrisbandi
őstag
válasz flash- #215007 üzenetére
Amíg jön egy hozzáértő, pár gondolat.
- A gumi, és nyomása nálam sokkal többet számít a kerékméretnél.
Minél szélesebb (a felni is), alacsony nyomáson, pl 1.5 bar/2.6"Ha jó erőben vagy (fölfelé számít a súly), egy fullyval egész más lefelé menni, a telók maximálisan a földön tartják a gumikat, gyorsabban, biztonságosabban megy a csapatás. Dropper is kell.
Az össztelósban a legjobb, h nem fájdul meg rajta semmid, másnap is tudsz élvezetesen bringázni.
26-ost kimondottan nem szoktak erdőbe ajánlani.
Ha az van, vagy olyat tudsz jó árban szerezni, szerintem még elmegy, nem rossz. (Eladni értelmes árban lehetetlen. Vételkor ez jól jöhet.)27.5 175 cm magasságig, vagy ha szereted a kisebb bicókat.
Ez picit kisebb csak a nagyobbtól. Szinte 29-es érzésre. (Nem keresett méret.)29-es a legjobb kerékméret erdőbe és száguldozni. Mindenen könnyen átgördül.
A kerék, és külsők is a legnehezebbek nyilván.
(Venni és eladni is a legdrágább.)Egy 29-es fully kb 14-15 kg, használtan 500-ért lehet szerezni.
A telók szervíze komoly összeg, és a sor+lánccsere is. Plusz a fékekben az olajcsere+új pofák... 100 ropiból nem jön ki...【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
6030D
Ármester