Hirdetés
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Motorola Razr 50 Ultra - ajtó, ablak
- Google Pixel Watch 3 - képpontos idő
- Kiszivárgott a Xiaomi 14T modellek eurós ára
- 6 Android főverziót ígér a Samsung
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
Hirdetés
-
Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
ph A dolog már eléggé időszerű volt, mindenesetre a három színben készülő, TKL-es megoldás nem dúskál a hobbistáktól ellesett okosságokban.
-
Hosszabb előzetesen a Tomb Raider animációs sorozat
gp A Netflix-re szánt széria a tervek szerint jövő hónap elején debütál.
-
Érkezik a Redmi Watch 5 Lite
ma Szeptember 25-én Indiában lesz az aktivitáskövető premierje, és lehet, hogy marad is azon a piacon.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #1631 üzenetére
Írtam a Shimano Road FB oldalának, hátha.
Meglep, hogy nem találtam kontakt email címet. -
Teasüti
nagyúr
válasz zoo8800 #1648 üzenetére
Bebaszna, ha nekem nulla fékhatásom lenne bármilyen igénybevétel után.
Még ha kigyullad, akkor sem mehet el a fékhatás teljesen.
Gagyi a betét.(#1657) Jorus
Az öszes kerekem 3x szimmetrikus nálam is. Akkor gondolom ez a gyári.
Neked mégse forog a felni a féktárcsához képest.(#1662) sanzi89
(#1663) Toomy
Köszi!
Amúgy nem is vártam egy BT 2.x-es eszköztől hosszú üzemidőt, az a 7-8 óra még korrektnek is hangzik folyamatos BT kapcsolat mellett. A telefonom nem bírja ennyi ideig.
Bár kiábrándító, hogy nem akkuval működik.ANT+ az milyen kapcsolatot használ? Erről nem találtam infót.
Véletlenül nem egy Bluetooth protokoll az is?
Vagy mit tudnak az "áentés" mobilok, amit a többi nem?(#1658) Tomi_Sci
Ez kié? Nem vmi ismerősé? Postázhatná nekem a kengyelt, már rég ki akartam vizsgálni egy ilyen lakatot!
Kíváncsi lennék arra, amit a gyártók mélyen elhallgatnak.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Bagira01 #1672 üzenetére
Szvsz olyan nem létezik, h kezdő.
Inkább drága, meg olcsó.
Pedálból Shimano 520 ajánlott, ha nem mész terepre, akkor 505 is elég.
Cipőből meg néhányan megúszták 10k alatt a Sportsdirect boltokból, ami két helyen található az egész országban.
Akik nem ilyen szerencsések, ők keresnek használtat vagy megveszik "rendes" áron 20k-tól indulva.
Vagy neten rendelnek akciósat (cipő+pedál) vagy esetleg külföldről a feljebb említett bolt webáruházából, ha kell akkor egyenesen Angliából.
A magam részéről maradok a népszerű patinás márkáknál mint a Shimano, de ha van lehetőséged 6-8k-s nevetséges áron cipőt venni, akkor ott egye a fene a Shimano-t és társait!Például.
Cipő+pedál akció. Másik akció (megéri a felárat).(#1674) lsebestyen
BAKKER a többi lehetőség eddig is adott volt?!
F@szé nem így kilistázva linkelted be annó!
Szürke/piros cipőt rendeltem volna, ha ezt tudom.
Szürke a vázam és piros a villám, meg pár felirat.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Azt mondod ez szar?
Meg dobott még egy ilyet is a google.
Meg ez is?...én elhiszem neked.
-
Teasüti
nagyúr
válasz lsebestyen #1787 üzenetére
Lehet bennem van a hiba, de nekem így képről ez egy jó telónak tűnik.
Kikerestem az árát a Zoom DH650-nek és úgy 1000 dodóért vesztegetik.
Szted szétesne alattam egy 4,5 kg-os 1000 dolláros cucc?
Ugyan nem ismerem a gyártási technológiáját, meg a minőségellenőrzését és főleg nem a méretezési dokumentációját meg a terveket, de szakmailag igencsak meglepne ha nem indokolná semmi ezt a tömeget és ezt az árat.
Egy Fox Shox 1500 dodó körül már kapható és az 2,7 kg körül mozog.
Lehet a Zoom nem mozog közel sem úgy, mint a Fox, de erősen kétlem, hogy gyengébb lenne.
Tévednék?4,5 kg és 2,7 kg között vajon mennyi biztonsági tartalék lehet? Még ha feltételezzük, hogy erősebb anyagokból is van a Fox.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ok, akkor békével eltemethetjük a Zoom villákat és én visszatérhetek az egy évvel ezelőtti álláspontomhoz, miszerint a Zoom csak ipari hulladékot gyárt.
Köszi a tájékoztatást, ha te testközelből találkoztál ezekkel, akkor az nekem elég meggyőző!
Az árat google dobta ki vhol. -
Teasüti
nagyúr
Ismertek esetleg jó MTB-s útmutatót is?
Competitive cyclist oldalán találtam egyet, nem tudom jó-e.
Holnap át is kéne rágni magam egy ilyenen.
Van olyan esetleg, ami ad ajánlást a stopli beállítására is?
Nyerget és az spd-t kellene beállítanom minél ergonómikusabbra, a többihez nem tudok nyúlni villa csere nélkül.Stoplit azt most a "tyúkszem-csont" adta hosszúsághoz állítottam be, szélességében egyelőre szimmetrikusak a csavar helyek felett, szögre viszont ötletem sincs. Most párhuzamos a stopli hossztengelye a cipő talpával.
A nyereg meg olyan magasan van, hogy az térdkalácsom éppen a pedál tengelye fölött legyen a hajtókar előre mutató, földdel párhuzamos állásában.
Elég sok ilyen leírást látni itt-ott, melyikre lehet alapozni?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz lsebestyen #1831 üzenetére
Ha nincs jellegzetes forgásirányú mintája, akkor sztem mindegy.
Én is benézem gyakran, most is a félterep fordítva került fel, de mivel a futó felület szinte teljesen simára kopott már, a széleken lévő bütyköknek meg sztem mindegy, így pont lesz.rom.Elég kevés mintával találkoztam még biciklin, ahol ez lényeges kérdés lenne.
Még a slick-eken lévő "víz elvezetők" is csak dísznek vannak, szóval nincs jelentősége.(#1832) Zebu
Nagylábujj zsibbadást én is észrevettem az spd-vel, sztem nagyobb súlyt kapnak az ujjak, mint kéne nekik.
Hátrébb állítottam a stoplit a sarok irányába, így kevésbé jön elő ilyen effekt.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Innen senki nem volt véletlen a pécsi Mecseki Hegyikerék teljesítménytúrán?
Vagy 50-en voltunk és még mindig nekem van a leggyengébb gépem és majdnem a legfiatalabb is voltam.
Hihetetlen milyen bringákat láttam, mintha a Bikemag cikkeiből elevenedtek volna meg a Meridák, Cannondale-ek, Konák, Specik, Kellys-ek.
Meg öltözékben sem szenvedett hiányt a mezőny, így végignézve a társaságon itt nincs is semmiféle gazdasági válság.
A bringák harmadán rókák voltak és úgy fele össztelós gép volt. Karbonvázak is voltak szép számmal és volt nem egy, amibe szerelmes lettem.
Speci rókákkal. Az a gyengém.
Tökre elszégyelltem magam a kis xt-s Mistral-ommal, mint két éve ugyanitt a Neuzerrel.A túra nagyon gyilkos volt, félholtan jutottam haza.
Fellazult, eső áztatta csúszós utakon mentünk, ami eleinte turista utak voltak, később már inkább erdész utak, meg szerviz utak. És minden útfajtát víz mosta kövek tarkították, meg agyagos sár. Illetve ahol nem volt sár, ott éppen csak annyira volt süppedős, mintha keményebb homokon mentem volna. A futófelület csíkot húzott végig, bár el nem süllyedtem. Ez azért volt jó, mert minden energiámat elvette és alig tudtam gyorsítani. Jah nem, nem tudtam gyorsítani, nagyon hamar elment a lendületem.
A többiek felfelé általában lehagytak és nem azért, mert keményebbek, hanem mert én nem tudtam kiállva tekerni.
Félterep gumim van, aminek a közepe teljesen sima. Hát nem volt vicces ezzel végigvinni a túrát.
Még jó, h volt spd-m, mert ha nem tekerek hatékonyan, akkor elforog a kerék. Ergó végig ülve kellett felmennem mindenhol, kizárólag a saját erőmből.
Mindkét térdem fáj most órákkal a túra után is.
Meg nulla oldal tartása volt a gumiknak, maximálisan ki voltam téve a nyomvályúknak, folyamatosan azért káromkodtam, mert lecsúsztam a nyomról és sokszor okozott kellemetlen pillanatokat a becsatolt láb, elég nehezen tudtam csak lelépni ilyenkor, egyszer estem is csak az spd miatt.
Egyszer meg a sár miatt, olyan mintha hóban mentem volna. Nem én irányítottam a bringát, hanem úgy benn ragadt a nyomvályúkban a sáros szakaszokon, mintha egy kanyargós sínre lett volna rögzítve. Én meg győztem tartani az egyensúlyt.
Ha ezt előre tudom, akkor nem indulok ezen a túrán.
Bár voltak sárvédőim, így is térdig tiszta retek lettem, a cipőm egy élő sár.
Az első sárvédőt vhol meg elhagytam és csak hazafelé eszméltem rá erre (egy SKS Shockboard volt ).Jut eszembe, az még üzemszerű felhasználás egy XC könnyített versenybringánál, ha köves utakon megyek úgy 30-cal, pár méteren 40-nel? Vagyis 10-20 centikre ugrál alattam a merev vázas bringa ilyenkor.
Mert erős a gyanúm, hogy ide már fully kéne, abból is már-már Enduro, de egyáltalán nem éreztem a bringa határait. Vagyis nem éreztem, hogy ez fájna neki. Még nem esett szét alattam.Tapasztalatok:
- Két teli kulacsot kár felcipelni, ha van fent is kút.
- Kell vmi bütykös gumi. Meg új sárvédő. -
Teasüti
nagyúr
válasz lsebestyen #1986 üzenetére
Hát a kő definíciója nálam a kavics után és a szikla előtt.
Olyan öklömnyitől a fej nagyságún át, még sziklák is előfordultak szép számmal beágyazódva az útba.
Hát gondolhatod, hogy milyen zúzás volt, ha elhagytam a sárvédőmet!![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
High five!
Mennyi volt az időd?
Én menetlevél szerint 3:22-t mentem.
Ami elég vicces teljesítmény egy 11 kilós géppel és spd-vel, hisz egy 18 kg-os össztelós játék bringával és platform pedállal mentem két éve 3:15-öt.
Ennyit számítana az időjárás? Akkor vagy 40 fok volt és kőszáraz út.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Az jó idő, gratula!
Btw megnézném ki az az állat, aki 1:40 alatt megy végig 30 km-ert és 800 m szintet.
A weboldalukon láttam ilyen sci-fi eredményeket, kettőt is.Kár, hogy csak évente egyszer van egy ilyen. Ez még csak a második versenyem volt (az idővel).
A zöld kereszten már falba ütköztem, a szőlőcukor mentett meg a feladástól.
Fura, már indulás előtt elkezdtem tolni befelé a csokit.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #2018 üzenetére
Jól értem, hogy egy alu cső van benne egy acél csőben? Lényegében.
Ha ezt melegíted, akkor az alu csak még jobban megfeszül az acélban.
Alunak jóval nagyobb a hőtágulási együtthatója. -
Teasüti
nagyúr
válasz D.Orion #2029 üzenetére
"Gyalog- és kerékpárút" használata nem kötelező. Indokolt eset: "Ha gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, az úttesten is szabad kerékpározni."
Ezt én gyakorlatilag úgy használom, hogy ha látok gyalogost ott, ahol nem kéne neki menni, akkor rá se megyek az ilyen útra és maradok az úttesten inkább.
Csak a kizárólagos kerékpárút használata kötelező, ha van.Nem tudok városi és városon kívüli szabályról.
Ha a lámpa burkolata prizma, akkor nem kell plusz
De bizony kell. Bár rendőre válogatja, h elfogadja-e a lámpába integrált prizmát.(#2032) superecneB
Bár elvileg ha alkalmatlan a kerékpár út kerékpáros közlekedésre akkor mehetsz az úton, és ha alkalmatlan az útburkolat kerékpározásra, büntetlenül felmehetsz a járdára, feltéve ha betartod az odavonatkozó szabályokat.
Ide vonatkozik az úttestre vonatkozó tiltó tábla is?
Mert ilyenkor én nem zavartatom magam a járdán.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hűű ez tetszik.
Ilyenre megyek majd.
Mennyivel jobb már, h mindenki egyszerre indul és nem egyénileg egy idő intervallumban.
Legalább van társaság a futam alatt, akik húznak téged.
Ami nem mindig jó, én is gyorsabban mentem, mint egyedül és ez a lejtőkön néha kicsit parás. -
Teasüti
nagyúr
Ki milyen külső gumit használ XC-re? Vegyes utakra (száraz aszfalt, könnyű és rázósabb terep, vizes aszfalt, vizes/sárosabb terep: turista utak, erdész utak, szerviz utak).
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #2273 üzenetére
Ez Bagaboo szíj amúgy?
Hol a másik?Amúgy tetszik a bicikli.
Nem lenne még menőbb kék küllőcsavarokkal, mint Lasalinak?Rózsaszín? Minek nézel engem?
A városi gépen gondolkodtam már rajta, hogy kipróbálnék egy ilyet.
Amúgy könnyen levehető egy ilyen? Vagyis lelopható?
Annyit nem ér nekem, h az első nap vkinek megtetsszen...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Pimp my ride!
(#2319) bubi92
Na de én mit kezdjek fél szíjjal?!?
Fél lábbal tekerjek?Hmmm, az milyen menő lenne, ha levenném a bal oldali hajtókart és egy hajtókarral feszítenék a főtéren.
Úgy érzem eléggé szűkös a potenciális vásárlóid köre.
Talán akinek elhiányzott egy fél kék Bagatoe szíja és pótolni szeretné.
Lopj el egy fél párt, ha úgyis annyit látsz a városban, aztán utána lenne vevőd, ha megtalálja a hirdetésed.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hali!
Ismertek 500 g alatti XC külsőket?
1.95/2.00 széles kellene.
És max 6-7k/db áron.Most találtam egy jónak ígérkező sűrű mintázatút (ami jó aszfalton is, vagyis 50-50%-ra), de beszerezhetetlen itthon.
Ilyen nincs, csak a mesében.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz -HajTömeg- #2390 üzenetére
A kényes részeket kínos gonddal illik kerülni, mert kimosod a csapágyakból is a kenőanyagot.
Bár ha utána viszed generálozni, akkor ez nem feltétlenül probléma.
De azért ha vannak a bringán jó minőségű tömítések, akkor azokban kárt tudsz tenni.
A közönséges budget alkatrészek meg nem tartalmaznak általában ilyen alkatrészeket, azoknak lehet adni.
Pl. Joytek agyak és noname acél társaik kategória nem szenved kárt, míg egy drága Shimano agynál mondjuk egy parallax tömítés nem köszöni meg.
Így kerülni kell az agyak/tengely találkozásokat (az agytestet lehet óvatosan, a küllők között), a tömített középcsapágyat (hajtókar alatt - ha tömítetlen hagyományos középcsapágyad van, akkor ennek is lehet adni ), kormány csapágyat, valamint a rugós villáknál a szimmeringeket messze kerüld el!
Szóval csak ésszel! -
Teasüti
nagyúr
válasz superecneB #2393 üzenetére
Szted mennyit tart egy szigszalag egy 5-10-15-stb. baros víznyomás ellen?
Ha direktbe tolja egy tömítésnek közvetlen közelről, akkor úgy szakítja át azt, hogy öröm nézni. -
Teasüti
nagyúr
válasz superecneB #2398 üzenetére
Mi értelme szigetelni akkor? Amire szánod, arra pont nem jó. Ha meg nem így érted, akkor annyira de annyira fölösleges ilyenekkel szarakodni. Kb annyit ér, mint szarnak a pofon. Ha balfasz módon csinálod, akkor teljesen mindegy neki. Ha meg körültekintően csinálod, akkor meg nem indokolt.
10-15 bar fejben megsaccolva is 10-15 dkg súlyt jelent négyzetmilliméterenként a használandó anyagra. Ha ezt maga az anyag ki is bírja átszakadás nélkül, az öntapadó ragasztás már erősen gyanús, hogy nem.
Ha kitartasz az ötlet mellett, akkor nagyon max az jöhet szóba, ha úgy betekered, mint egy múmiát.
De akkor is kétlem, hogy vízzáró lenne és ne menne alá. Jah és elhasználtál egy tekercs szigszalagot egy mosásra, meg még a mosás költsége.
Szerény véleményem szerint ez hülyeség.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz superecneB #2398 üzenetére
Na és hogy szándékozod betekerni?
Mondjuk a hajtómű mögött? A fogsor mögött, alatt? (Tárcsafék alatt?)
Inkább hagyjuk...Magasnyomású csak "nagyolásra" alkalmas, lekapni a retek nagyját a bringa vázáról. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #2403 üzenetére
A karcoktól nem kell félni, csak sokan nem tudnak járművet mosni (autót, biciklit).
Egy jármű lemosása, ahol meg kell őrizni a újszerű állapotot nagyon nem annyiból áll, hogy fogom a vödör vizet és a szivacsot aztán adok neki.
Jóval összetettebb feladat ennél, ha nem akarod belehúzni a karcokat, nem akarsz rajta vízcseppes foltokat hagyni, stb stb.(#2411) superecneB
[link](#2410) fi:zi'k
Köszi, utána nézek!
Bár google nem dobott elsőre Testbike-os véleményt, vagy magyar boltot, szal kb ott leszek vele, mint a Kendával. -
Teasüti
nagyúr
válasz superecneB #2443 üzenetére
Ne haragudj, ezt még a kandúrnak szántam.
Csak sietve dobtam össze az írást.(#2447) fi:zi'k
Ha jól látom ezt egyrészt már nem gyártják, másrészt elég szar vélemények vannak róla.
Azért köszi![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
2.10-es gumi esélytelen 21 széles felnire, mi?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Xantomas #2461 üzenetére
Azt már tudjuk, hogy a gyártók keskeny felnikre raknak széles gumikat.
Ami elvi hibás gyakorlat.
Táblázat szerint 50 mm széles külső (1.95) ajánlott maximum a 21-es felnire.Viszont ez a való életben okoz vmi problémát?
Van vkinek ismerőse, akinek a barátja (anyósának az unokája kutyájának a...) már pórul járt a túl széles külsővel?Épp a hazai forgalmazónak írtam levelem egy gumi ügyében, mivel itthon kizárólag 2.10-es méretben elérhető az a típus, amiből nekem 1.95 kéne.
1.95 még táblázat szerint is tökéletes és csak 450 grammos.
Az egyel nagyobb meg 520-850 gramm között mozog az UST-től függően, de ha ki tudnék fogni belőle egy 520-ast, ha van vhol az országban polcon, akkor azzal még elégedett lennék. -
Teasüti
nagyúr
válasz superecneB #2469 üzenetére
A 120 tpi-s verzió 430 grammos, a 60-ast nem ismerem.
Tudom, mert épp ilyet koptatok, csak ez már kevés terepen.
Vagyis szárazon még el-elmegy, de vizesen közveszélyes.
Ez váltanám egy Kenda K1047-re 1.95 szélesben, csak épp itthon nem kapni. Ebay-en csak 60 tpi-s verzió van emberi árban, a 120-as ami nekem kéne, annak elég vicces az ára.
Szal maradt az, hogy írtam a hazai forgalmazónak, hogy mi a helyzet.
Amúgy furcsállom nagyon ezeket a szövetsűrűségeket, egyszerűen nem értem őket.
Ha én egyszer felmegyek a gyártó oldalára és ott azt látom, h egy adott típus 120-as és adott tömegű, akkor hogy a fenébe létezhet ugyanabból a típusból még 60-as, sőt 30-as verzió is (persze ezek nehezebbek is)?!
Amit linkeltél Maxxis-t az is eredetileg 120-as. Ez a 60-as változat is tök új nekem. Gondolom nehezebb is, mint az enyém.Amúgy köszi!
-
Teasüti
nagyúr
válasz superecneB #2497 üzenetére
Milyen felhasználásra?
Ha van téli üzem is, akkor számításba venném mondjuk a burkolt teflonos bovdent is. Főleg, ha hosszú a bovdenház.Ha már szóba került, mert nálam is aktuális, az Alligator az noname, vagy márkás?
Mert tudtommal a Shimano, BBB, Jagwire készít jó bovdenezést - ebben a minőségi sorrendben.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz superecneB #2503 üzenetére
Én még nem találkoztam ilyennel, hogy a teflonos bovdenről leszakadozik a borítás, de elfogadom, hogy akkor ez van.
Rozsdamentes köszörült akkor a következő a sorban, jah.
Igazából nem hiszem, hogy eget verő különbségek lennének minőségben, elvégre a funkció betöltéséhez azért bele kell rakni a megfelelő anyagokat az alkatrészekbe.
Ez a sorrend lehet akár egyéni preferencia kérdése is.
Én szerelővel beszélgettem, ő cserélte az én gépemen a Jagwire házat BBB-re (akiben amúgy teljes mértékben megbízom, fél Pécs nála maszekol).
Nem is azért, mert a Jagwire szar lenne, "csak a BBB jobban bevált".Amúgy elég nehéz átverni a köszörült bovdennel, mert viszonylag könnyű megállapítani.
A köszörültnek az a lényege, hogy a sodrony külső szálait forgácsolják, hogy a sodrony egésze kör keresztmetszetű legyen. A nem köszörült meg ugye nem sima felületű. Ezt még ránézésre is meg lehet mondani, ha jól megnézed.Amire én még figyelnék, azok a bovdenvégek.
Ezeken se spórolj, mert könnyen elcseszheted a vacak kupakokkal az amúgy jó bovdenezést.
Én most ezeket akarom kipróbálni a városi gépen, ígéretesnek tűnik az extra védelem.
A sport gépre meg nem cicóznék, felraknám a legdrágábbat.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Őőő az normális, hogy emberek a Lockout karral "állítanak csillapítást"?
Én csak kapcsolóként használom az enyémet, kattanással jelzi is, mikor váltok.
Soha nem jutott még eszembe két állás között próbálkozni vele.Normális felhasználásban nem külön kezelőszerv van a csillapítás állításra?
Mert értem én, hogy félig zárom le, akkor mi történik, de nem hiszem, h ez egészséges.
Ellenben a külön erre a célra való mechanikának, ha van ilyen rajta. -
Teasüti
nagyúr
válasz fi:zi'k #2686 üzenetére
Megb@sz az ideg!!
Találtam egy újabb gumit, ami tetszik és jókat is írnak róla, erre nem emgint belenyúltam egy exotikus fajtába, ami nem elérhető?!?
Kenda Small Block 8-hez most találtam egy Rubena V95-öt, ami jó lenne, tetszik is, de a hócipőm tele van vele, hogy nem kapni sehol.Jaah, ami téged illet, megnézem megint azt az oldalt, hátha a Rubena fent van és az ára is elfogadható.
Tárgytalan. Nincs Rubena gumijuk egyáltalán.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz M_o_g_y_i #2700 üzenetére
Rosszak az értékelései, túl agresszív a mintázata, szarul gördül aszfalton.
Azért szívok ennyire, mert nekem 500 g körüli, vagy alatti XC gumi kéne 50x559 méretben és a lényeg a sűrű apró mintázat, ami jól teljesít terepen, de aszfalton se tart vissza nagyon.
Nos ez a három feltétel egyszerre eddig csak 1-2 gumiban állt össze, pedig napok óta gumikat keresgélek.
Van pár olyan, ami könnyű is és a mintázata is tetszik, alacsony és sűrű, de túl széles. Ilyenek a Conti King-ek, a legtöbb 2.1-2.2 vagy még ennél is szélesebb, az egyedüli ami 2.0-ás az egy Racing változat, de az meg piszok gyorsan kopik.
Na most az értékelések szerint se a Small Block, se a Rubena nem kopik látványosan aszfalton, ami nekem még fontos így a negyedik feltételnek.
Mert az csak egy dolog, hogy mennyibe kerülne, de ha fél év alatt kiesik alólam, na akkor ideges lennék.Nagyon úgy néz ki, hogy belenyúltam egy piaci résbe.
Bár ha nem sajnálom a pénzt, akkor enyém lehet az áhított 450 grammos Small Block 8 úgy 20-25k között, de ez már túl sok érte. A Rubenára meg egyelőre nem találtam még külföldi vételi lehetőséget se, eBay-en sincs fent az a konkrét típus.
(Szürke csíkos 2.00 széles Racing Pro)[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #2703 üzenetére
Hóhó a Gumisprint (Rubena forgalmazó) fél óra alatt válaszolt is nekem a v95-re, míg a Swinn Csepel napok óta baszik válaszolni a Kendával kapcsolatban.
Ráadásul 6500-ért adnák a Rubena darabját, ami kiváló ár.
(Neten eddig egy helyen láttam és ott is már 40 dodó körül ment, meg még egyszer ennyi szállítás.)Akkor asszem talán véget is ér a tipródásom.
1.95 120tpi Kenda SB8 nem elérhető, Rubena v95 meg szintén megtetszett és még a szürke csíkos megy a vázamhoz is.
52 mm széles, és 50-ig jó vagyok táblázat szerint, 54 már bizonytalan. Akkor gondolom nem lesznek problémáim az 52-vel talán. -
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #2705 üzenetére
Amit itt feldobtak tippeket (egy-két Maxxis), mindegyiknél azt láttam Testbike-on, hogy már nem nagyon kapni őket. Amúgy köszi srácok még egyszer a segítő szándékot!
Ez elég szomorú helyzet.
Igaz, hogy aránytalanul sok pénzért még talán beszerezhető.
De egy 6-7k-s guminál sztem jogosan szívom a fogam, ha két darabot 20-25k között birtokolhatnék.
Ez szinte egy havi diákmelós keresetem.(#2708) Tigerteam
Nem tűnik rossznak, még akár tetszene is, ha nem lenne ilyen drága.
Ennyi pénzért a kisebb márkák már teletömik mindenféle fincsi technológiával a gumikat, ez meg "csak egy gumi".
Ha a könnyítettet venném, ennyiért megkapom a legjobb Kendát is Hong Kongból postázva.
Ha a nehezebbet venném, ennyiért bőven megkapom szintén Hong Kongból a 60 tpi-s 490 grammos Kendát is.
Igaz, hogy ez márkásabb jóval - ha nem a legjobb létező gumi márka -, de ár/érték arányban nem egy ringben versenyzik a Kendával és Rubenával. Utóbbiak kiütéssel győznek.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz raczger #2710 üzenetére
Mi az ETRTO mérete a Continak?
Jó értékeléseik vannak, de tényleg gyorsan kopik aszfalton.
A Kenda és Rubena vmivel tartósabb.
Persze értem én, hogy a lágyabb keverék nem bírja az aszfaltot.
De nem is várom el, hogy e két szélsőségnek maradéktalanul tegyen eleget.
Nem a legjobbat akarom terepen, csak jót.
Jobbat, mint a semi-slick Maxxis Wormdrive-om.
De én a terepig 5-10 km-eket megyek aszfalton, szóval itt is jónak kell lennie.
Erre egy "gagyibb" márka kopásállóbb gumikeveréke talán éppen ideális lehet.
Lásd pl a WTB-től az All Terrain-t! Félterep guminak készült, de mégis terepen érzi elemében magát és 20.000 km-eket mennek vele emberek.
Ezt a gumit néztem ki magamnak korábban, amíg meg nem fogalmazódott bennem, hogy 630 grammos tömeg nekem sok lesz. -
Teasüti
nagyúr
Ebből is csak 120-as létezik 1.95 szélességben.
De tele a net a 60-as tesójával, sőt még 30-ast is találtam egy helyen.
Most akkor mi az igazság?
Mert engem is érdekelne.(#2749) Doki-HUN1978
Nem akarom nehezíteni a bringát. Így is sztem legalább fél kilót pakoltam rá, mióta megvettem.
Másik nyereg, 530-as pedál, váztáskák, óra, két kulacstartó.
És úgy tudom a kerék pereménél a forgó tömeg háromszorosan számít, szóval ha a jelenlegi 430-as köpenyeknél csak 100 grammal nehezebb gumit választok, máris 600 grammal nehezebb bringát kapok effektíve.
Forgó tömeg agilitását könnyen megérezni, nehezebb mászni vele, nehezebben gyorsítható, fékezhető.
És a kényelemben is rengeteget számít a tehetetlen tömeg súlya, főleg a forgó tömegé.
Egy könnyebb nagy tpi-s köpeny jobban csillapít, kevésbé ver fel. Míg egy merev 27 tpi-s nagy tömegű külső alaposan csökkenti a komfortérzetet, jobban átjön minden az út felől, nagyobbakat ver oda a kéznek és a sejhajodnak.
Nem mindegy a háromszorosan számító tömegnél egy 1 kilós kerék "támadja" a bringát és bringást alulról, vagy egy kerék, amin csak a köpeny 1 kg.
A rugózás is meghálálja a könnyebb kerekeket, elvégre kevesebb a dolga a teleszkópnak, ha kisebb tömeget kell kordában tartania a lengéscsillapítónak. Hát még egy full merev bringánál...
Harmadrészt meg nyilván a gumi az egyetlen kontakt felületed az úttal a száguldó biciklin.
Ezért nekem elég fontos, hogy hogyan viselkedik a kerék és rajta a gumik. Mennyire ballonos; milyen széles; milyen mintázat; milyen "Shore A" keménységű gumikeverék(ek); szilikon adalékok, ami segít csillapításban, tapadásban; milyen finom szövetsűrűség, ami a defektállóságban játszik szerepet, az elérhető legkisebb tömegben, valamint az út egyenetlenségekhez való alkalmazkodásban, ami közvetve befolyásolja a tapadást és a csillapítást.Ha választani kéne minek a legfontosabb a súlya a bringán, akkor egyértelműen a kerekeken kezdenék el spórolni először.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #2769 üzenetére
Egyszer levezettem egy képletben, hogy a nagyobb tömeg jobban gyorsul a lejtőn - nem a gravitáció miatt, hanem a légellenállás miatt. De ott nem volt szó 26 vs 29er-ről.
Egy XT-s Mistral-om van.
Bakker 13 kg majdnem a gépem, és ebben nincs benne se a kulacs, se a minipumpa, se a nyeregtáska tartalma.
Kicsit többet pakoltam rá, mint hittem.
Sztem akkor is szempont a súly, ha 11 kg a gép, meg ha 15 kg, akkor is. Nem?
Ha levenném az összes köcölét és felraknék egy 520-as pedált, hasra ütésre olyan 7-800 grammot tudnék faragni, de akkor kopasz a bicikli. Ha jövőre cserélem a villát, akkor még egy fél kg leugrik majd legalább.Lejtmenetben nyuszi vagyok még, a legutolsó túrán simán otthagytak a többiek eleinte.
Ha én mondjuk olyan 35-nél éreztem, hogy jót megyek, akkor a többiek mentek egy 10-zel többet.
Ha utánuk mentem, akkor már éreztem az adrenalint, ami gondolom nem szerencsés.
Igaz felfelé is otthagytak, de mentségemre szóljon, hogy az én semi-slick gumijaim semmit nem tudtak kapaszkodni és ülve kellett felmennem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Politika
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Ford topik
- Asszociációs játék. :)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Cyberpunk 2077
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Itt az új LOGOUT!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen