- Poco X3 NFC - minden, ami kell
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Újabb forrás erősíti meg a CMF Phone specifikációját
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic V2 - origami
- Európában Moto G85
Hirdetés
-
Apple iPad Air 13” (M2, 2024) - a méret a lényeg
ma Nagyobb lett a kijelző, megörökölte az M2-es chipet és 128 GB-ra nőtt az induló tárhely. Mi kellene még?
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
The First Descendant - Karakter előzetesek a megjelenésig
gp Alig néhány nap van már csak hátra az indulásig, érdemes közelebbről is megnézni a választható szereplőket.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz gordonfreemN #247992 üzenetére
Addig kutatta a magyar társadalmat amíg ropára ment az agya tőle, megpróbálhatta megérteni mit szeretünk a Győüzikén és a Móunikán.
Amúgy meg várjuk ki a végét, sok gyerek ide, vagy oda még akár az anyukáról is kiderülhet, hogy valami visszaeső.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Because
őstag
válasz gordonfreemN #247992 üzenetére
Egyáltalán nem helyénvaló ami történt... de kíváncsi lennék mit reagált a nő a biciklis érkezésére... főleg, hogy volt annyi benne, hogy ütés ellenére magával tudta rántani a fickót és utána még fél kézzel vissza tudta tartani a bicóvázat fogva... (jó itt már bizonyára megérkezte a segítők)
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz gordonfreemN #248217 üzenetére
Ez olyan mintha bele-belekapna a lánc a második legkisebbe, vagyis vagy az alsó H 6ároló csavart kell kintebb engedni, vagy a bowdenen lazítani.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz gordonfreemN #248221 üzenetére
Van, csavard egy negyed fordulatot kintebb és figyelj a bowden se feszüljön meg, engedje a váltót.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz gordonfreemN #248221 üzenetére
Igen, az utolsó képen látszik, hogy a lánc nem a közepével fekszik fel a görgőre, és a váltókanál belső ( kerék felőli ) részét is majdnem súrolja.
-
addikt
válasz gordonfreemN #248225 üzenetére
Addig tekergeted, amíg jó nem lesz. Jó akkor lesz, ha kicsit kitartod a váltót (de nem váltasz), és akkor a lánc hozzáér a következő görgőhöz és hangot ad.
Először a finomállítót tekergetném, hogy engedi-e kijjebb a váltót.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #248221 üzenetére
Túl feszes valószínűleg a bowden. Jó a kép rá is rajzoltam, amit eddig is írtam. Balra áll a láncszemen belül a felső görgője a váltónak. Addig csavard az állító csavart az óramutató járásával ellentétesen ameddig teljesen középre nem esik a görgő foga.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz gordonfreemN #248234 üzenetére
Szerintem ideje megnézned a használatit, hogyan kell beállítani a váltót, mert az ötletszerű összevissza állítgatás nem vezet sehova. Aztán, fejjel lefelé nem állítunk váltót szerintem.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
chubby2o6
senior tag
válasz gordonfreemN #248234 üzenetére
Abban igazad van, hogy a Tourney tényleg egy nagy rakás sz@r De ez még új, szóval még illene rendesen működnie, vagy legalábbis megközelítőleg rendesen
Nem lehet, hogy hosszú egy kicsit a lánc, és a legkisebben a váltórugó már nem tudja eléggé feszíteni? -
addikt
válasz gordonfreemN #248242 üzenetére
Azért írtam a használatit, mert jobb, mint vakon kísérletezni. Meg nem fejjel lefelé tekersz, lehet, hogy azért nem sikerül beállítani.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Tin
veterán
válasz gordonfreemN #248234 üzenetére
Nem akarok tanácsot adni, de hasonlóan nem értek hozzá, és én is szenvedtem a beállítással, talán segít full amatőr szemszögből leírva, hogy mit érdemes megnézni.
A két határoló csavar (H és L) a váltó két végállását állítja be, hogy ne váltson túl a legnagyobb fogaskeréken és essen be a lánc a küllők közé, illetve hogy ne essen be a kis fogaskerék elé. Ezt egyszerűen úgy tudod ellenőrizni, ha leváltasz a legkisebb fogaskerékre, majd kézzel elnyomod az egész váltót a végéig. Ha felül sem megy túl a nagy fogaskeréken, és alul sem megy a kicsi elé, akkor a határoló csavarok jól vannak beállítva. Ezen a videón jól látod, hogyan viselkedik a határolás.
Van még egy csavar, ami a lánc feszességért felelős, az a felső görgőt hozza közelebb (felfelé) vagy távolabb a fogaskerekekről. Azt írták, hogy úgy állítsd be, hogy a legnagobb fogaskerékre váltva a felső görgő és a fogaskerék közé férjen oda egy 5-6-os imbuszkulcs. Ne legyen túl közel, de túl távol se. Először elég nagyjából beállítani, a legvégén pedig majd tudod finomítani, mert ha túl magasra emelted, akkor kerreg, nem fér el rendesen a lánc. Onnan kell addig lehozni (nem sokat), hogy az megszűnjön, és akkor lesz jó. A kisebb fogaskerekektől értelemszerűen távolabb kerül.
Az utolsó, és legfontosabb a bovden feszesség beállítása. Szerintem nézd végig ezt a videót, a srác elmond mindent mindenről IS, és látod is, mi a teendő. Esetleg nézz meg pár hasonló videót, abból érteni fogod a működés elvét. Arra figyelj még, hogy ha frankón középre beállítottad, próbáld ki a többi első lánctányérral is, hogy minden legyen sima. Javaslom, hogy ha van állítód a kormányon a váltókarnál is, akkor azt tekerd be teljesen, majd tekerj ki egy teljes fordulatot (negyedenként "ugrik", szóval 4 negyedet). Ez azért jó, mert akkor innen kezded a hátsó beállítást, és a jövőben, ha állítani kellene, akkor fent is lesz elég lehetőséged mindkét irányban menet közben, nem kell folyton leszállni, és hátul állítgatni. Ha az első már ki van tekerve 4 negyedet, akkor jöhet a hátsó váltónál a beállítás. Óramutató járásával megegyező irányban lazítod, ellentétes irányban feszíted a bovdent. Válts le a legkisebb hátsó fogaskerékre, és ott állítsd be úgy, hogy a bovden ne legyen baromi feszes, de azért feszes, legyen mondjuk fél centit elhúzható. De belőheted úgy is az alapot, ahogy mondták, hogy a felső görgő szemre legyen egyvonalban a kívánt fogaskerékkel. Aztán próbálkozz először az egyik irányba, de egyszerre maximum két negyedet fordíts az állítón, váltsd végig a fokozatokat, majd ha kell, mehetsz tovább abba az irányba, aztán esetleg a másik irányba. De mindig jegyezd meg, mennyit lépkedtél, és lehetőleg ugyanarra a fogaskerékre váltva állítgass. Ha így teszel, egy idő után meglesz a megfelelő pont, ahol felfelé is simán megy, és lefelé sincs gond. Ha belenézel hátulról, látni fogod, hogy mondjuk két fokozat közé akarja rakni, vagy még picit megakad a lánc a nagyobb fogaskerékben, és így tovább. Ha ügyesen csinálod, akkor idővel meglesz a megfelelő bovden feszesség, és lehet menni próbálni. Állványon ugyanis egy dolog, hogy milyen lesz a beállítás, ha rajta ülsz, akkor viszont megint más. Ne számíts nagy különbségre, de lehet, hogy egy-egy negyedet erre vagy arra kell még állítani, szóval elmész, kipróbálod, leállsz, csavarsz egyet, úgy is kipróbálod, és így tovább, amíg nem tökéletes, amikor rajta ülsz. Még mindig hátul állíts, a felső váltókarnál hagyd meg azt a 4 negyed kitekerést későbbre, amikor menet hirtelen közben kell állítgatani. Mert idővel a bovden lazulhat, szóval néha biztos utána kell állítani, és fent kényelmesebb menet közben. Újra mondom, lehet, hogy fent nincs állítási lehetőséged, akkor ez a rész értelemszerűen ugrik. A finomhangolásnál tényleg csak 1-2 negyedet kell tekerni, nehogy túltekerd, mint én, mert aztán rohadt meló lesz úgy hazajönni, hogy fogalmad sincs, hol a helyes beállítás.
És még valami: vegyél egy állványt. Vagy egy kicsit, amit beakaszthatsz a hátsó villába, és csak 10 centit emel a hátsó keréken, vagy pedig egy szerelőállványt, ebből a Lidl-st mondják jónak, én is azt vettem. A hátsó villás kisebb helyen elfér, a nagy állványról viszont mindent csinálhatsz, cserébe nagy hely kell neki, hogy kinyisd a lábait. Árban szerintem ugyanott vannak, én ezért vettem inkább a nagyot, mert az mindenre jó.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz gordonfreemN #248249 üzenetére
talpon tényleg jobb ezt csinálni, valamire akaszd fel a nyeregnél, vagy bármi.. nem viszi el nagyon a fejreállítás sem, de összébb csuklik a váltókanál, közelebb lesznek a görgők, szóval nem az igazi.
A legkisebb lánckeréken CSAK a határolócsavar határozza meg a pozíciót, ott nem a bowden tart. kifűzött drótnál is tökéletesnek kell lennie.
Szóval ez a kiinduló állapot.
(mindjárt megnézem a videót. megnéztem, csak nem látom - vagy a lánc gyanús nekem, mondjuk szorul vmelyik szem, vagy nem pont középen fut a lánc, és beszorul egy pillanatra.. ha a véghelyzetek tutik, én fülre szoktam finomítani, vagy fülre+szemre állványon. )[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Tin
veterán
válasz gordonfreemN #248249 üzenetére
Nem akarok hülyeségeket mondani, de fejjel lefelé szerintem nem lehet jól beállítani. Állítsd be kb-ra, aztán talpon tökéletesre, kis állításokkal. 1 órát rászánsz holnap, és kész is van.
Ha ezek után is ugrik a lánc, akkor vagy megszorult egy szem, vagy megnyúlott a lánc, vagy lehet hogy simán túl hosszú. Még egy ötlet: szorul a lánc mert nem kellően olajozott.
Nem akarok hülye tanácsot adni. Ha új a bringa, akkor én most leülnék, megnéznék pár videót, megérteném, és beállítanám. Ha nem új a bringa, bármi lehet. Szerencsére van itt elég hozzáértő, ha elég kitartó vagy, biztos fognak hasznos infókat adni.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #248234 üzenetére
Keresztbe váltva nem állítunk semmit, mert amúgy sincs értelme, mert nem szabad úgy használni a hajtást. Én régen még a láncot sem úgy szabtam méretre (második legnagyobb fogaskerék és a nagy lánctányérra), mert fölöslegesen hosszú lesz a végeredmény. Ahogy írtam középső lánctányérral érdemes beállítani, a szervizesnek is úgy szokták amúgy. Ha a közepsőn szépen végigvált a váltó, akkor ha megfelelően vannak használva a lánctányérok a hátsó fokozatokkal, akkor nem lehet gond, mert elvileg akkor fut mindig jól a lánc, (azaz nem fut keresztben). Az nyilván belefér a középső lánctányérral, ha a két szélső fogaskerékkel kicsit nehezebben vált, mert ott már nem optimális a lánc állása és szintén nem annyira ajánlott úgy használni (általában a legnagyobbal fordul elő, legkisebbre könnyebb ledobni a láncot, csak hangosabban fut a lánc).
1x hajtásnál is ott a legrosszabb a hatékonyság, de ezeket a szélső fogaskerekeket ritkán használja az ember (optimális helyzetben). Sőt akármilyen jó a váltó van az úgynevezett backpedaling issue, amikor hátrafelé tekerve a láncot a legnagyobb fogaskeréken leugrik az eggyel kisebbre a lánc. Na ez menet közben nem a legjobb nyilván. Persze nem kell hátrafelé tekerni, de ez egy ismert hátránya az 1x hajtásnak. Nem minden hajtás kombinációnál jön elő, de simán előfordulhat felsőkategóriás váltó és kazetta esetén is.
Ami a legfontosabb milyen váltó ez pontosan és milyen váltókar? Nekem a Tourneyt sikerült pontosra beállítani, de egy kategóriával jobb Acera váltókarral és teflonos, köszörült, rozsdamentes bowdennel.
Ha rám hallgatsz váltsd le később legalább egy Aktusra. Sokkal jobb, mint a Tourney.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz gordonfreemN #248312 üzenetére
Mondanám, hogy KMC, mert mostanáig nagyrészt azt használtam és mind jó volt, de most rendeltem egyet és annyira lazán jár, hogy nem merem használni, mert félek, hogy magától kiold és leesik a lánc . Szal KMC, de ezt innen ne vedd meg
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Because
őstag
válasz gordonfreemN #248312 üzenetére
Amíg egy lánchajtásnál végre lánckerekekről beszélünk (nem fogaskerekekről) addig nyugodtan
Én bemennék egy Decathlonba és levenném ami a polcon van patentszem, valószínűleg több mint megfelelő egy 8 sebis hajtáshoz.
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz gordonfreemN #248312 üzenetére
Nem uncsi, jöhet még, mindig van új, volt már hogy tanultam innen is.
Én leírtam hogy csinálom, de nem is megyek annyit, csak ide járok a pilisbe bohóckodni.[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz gordonfreemN #248321 üzenetére
Egyértelműen bringaút, de a gyalogosok használhatják ha nincs más. (Bár illene tudni, hogy ilyenkor csak vendégek)
#248325Tin: Erre azt kérdezném mit csináltál volna ha két tagbaszakadt cigánygyerek foglalja el az egészet? Mert én még csak csengetni se próbálnék inkább szépet kerülök.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz gordonfreemN #248347 üzenetére
Haromnapos hétvége, végre tavasz, tök normális, hogy kirajzanak az emberek. Vasárnap délelőtt mentem el 11 körül, és az általában nyugis félreeső gyalogos/bicikli utakon, ahol többnyire bringások és futók, illetve pár kutyás van, tele volt emberrel. Egyik ilyen út kereszteződésében 5-6 fő öreg biciklivel állva beszélget, miközben egy lejtő torkollik be oda. El se tudtam volna menni közöttük, inkább elmentem a másik irányba. És mindenhol kutyások, gyalogosok, futók, babakocsisok, és telibe szembeszél. Meg persze a család kihozza a gyerekeket biciklizni tanítani. Nincs vele gond, szép az idő, hadd menjen mindenki. Én csengetni is csak akkor szoktam, amikor hátulról jövök, és egymás mellett mennek, különben csak kikerülöm, mert a csengőtől esetleg megijed. Gyerek mellett meg max az ő tempójában, mert simán kiszédülhet elém. De ezek mind normális helyzetek, amiket mindenki így old meg, hiszen az út nem az enyém, én csak haladni akarok.
De a tahók attól még tahók. Amikor a 3 ember széles bicikliúton a két 60-as nő egymás mellett pöffeszkedik úgy, hogy két oldalt és közöttük is van még hely, akkor az tanítani akar. Ha simán egymás mellé állnak az út egyik oldalán, akkor még egy motoros is elfért volna lassítás nélkül. De nem, mert ez direkt volt, ahogy azok is, akik nem veszik figyelembe, hogy rajtuk kívül mások is vannak. A legtöbb ilyen ember nem sétálna az úttesten, mert felfogja, hogy az autó elütheti, de a bicikliről mégis sokan azt gondolják, hogy vele szemben a gyalogos az elsődleges.
Hollandiában éltem egy ideig, még 20+ évvel ezelőtt. Ott már akkor is komoly biciklis kultúra létezett. Volt, hogy a szűkebb utcában mentem bringával, és nem tudott a busz biztonságosan megelőzni, így percekig(!) jött mögöttem, és mögötte még egy 10 autós kocsisor, és senki sem dudált. Egy idő után inkább félreálltam és elengedtem őket, mert már égett a pofám.
De érkezés után még gyalogosan egyszer a zöld lámpára vártam, és félig a bicikliúton álltam. Jött egy csapat bringás, és lecsengetett, az egyik kicsit el is sodort. Persze este panaszkodtam a holland lakótársaimnak, hogy milyen bunkó volt a bringás, de ők elmondták, hogy ez itt ilyen, és akkor se nagyon csodálkozzak, ha elcsapnak, mert semmi keresnivalóm a bicikliúton. Igazuk volt, megértettem. Ott a bicikli az első, utána jön minden más. De ott gyakorlatilag mindenki bringázik, így mindenki tudja, mennyire zavaró, amikor a gyalogosok grasszálnak előtte.Persze mindenkinek van egy (sok) ehhez hasonló sztorija
-
itouchfan
senior tag
válasz gordonfreemN #248419 üzenetére
Persze, nekem is volt már szerelős kérdésem itt, nem is egy korábban, és minden bizonnyal még lesz is. Csak arra utaltam, hogy szerintem sokunk, vagy a topik nagy része számára a bringázás a kikapcsolódásról, élményekről, útvonalakról, bringás eseményekről, versenyekről szól. (Aminek persze feltétele egy jól működő bringa, amihez szerelni kell...) Csak azért írtam ezt, mert az utóbbi időben nagyon eltolódott a szerelés, lánc, wax squirt olaj stb irányába a téma, közben ilyen időben biztos, hogy sokan gyönyörű helyeken tekertek.
Pl.: én ma a BuBa Biatorbágy - Pázmánd szakaszát tekertem le odavissza, egy kis Botpusztai kitérővel 70 km, 700 szint lett. Valóban nem egy családbarát útvonal, visszafelé jó 25-26 fokot jelzett a computer, az Etyek felé vezető emelkedőn 6-8-an tolták fel sorba a bringákat gyerekek és szüleik, nem irigyeltem őket De egyébként az útminőség a legtöbb helyen tényleg parádé, szinte forgalommentes, csak Kajászó előtt és után aki lefektette azt a 3-3 ormótlan fekvőrendőrt a 10-12% emelkedő alsó felére, na azt szívesen megkérdezném, hogy mi vezérelte...„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
andrisbandi
őstag
válasz gordonfreemN #248440 üzenetére
How To Open A Tight Chain Quick Link, Without Special Opener Tool. 4 Tricks.
https://www.youtube.com/watch?v=iC_LNfnzosA【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
arcitec
addikt
-
Tin
veterán
válasz gordonfreemN #248440 üzenetére
Nekem simán szétjött kézzel, csak jól kell megfogni, és erősen tolni. Többször is szedtem szét így.
-
gordonfreemN
addikt
válasz gordonfreemN #248563 üzenetére
Azt mondja ez a csapágycsészére kell, jobbaknál ez 6szög kulcs, vagy bordázott mint a monoblokk.
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
-
andrisbandi
őstag
válasz gordonfreemN #248569 üzenetére
park tool hcw-11
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
fulton
addikt
válasz gordonfreemN #249060 üzenetére
na ebből megmondani.. én semmit nem látok amit látni kéne ezeken a nagy tányérokon. Már a hátsót csak csak érzem, de ezt..
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #249060 üzenetére
Kezdenek asszimetrikusra kopni, de még bőven lehet használni ezeket. Ha teljesen tűhegyesek lesznek akkor cserések. Persze azt nem érdemes megvárni, mert a láncot jobban koptatja akkor már a kazettával együtt.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz gordonfreemN #249067 üzenetére
félre ne érts, én nem értek hozzá. Majd jön valaki aki érti.
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #249067 üzenetére
Összefügg. Ha kopott a lánctányér, akkor jobban kopik a lánc is, az meg viszi magával a fogaskoszorút. Nem véletlenül nem szabad 0,7-nél jobban kopatni a láncot. Oda vissza igaz a dolog. Régi acél lánctányéros hajtóműnél ez nem volt annyira lényeges, mert az jól bírja, sokkal jobban mint az alu.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz gordonfreemN #249097 üzenetére
Ez most melyik bringa?
-
chubby2o6
senior tag
válasz gordonfreemN #249111 üzenetére
Ha kiveszed az integrált csapágyat, a közepe ( a fekete műa. "cső") jó eséllyel sáros lesz, de azzal nincs semmi baj, az azért van, hogy védje a tengelyt a szennyeződéstől. A régebbi vázakon alul, a középcsapágyház alján van egy lyuk, ott kell kifolynia az óhatatlanul belefolyó víznek, de ott jut be a kosz is. A nyeregcső lyukát nehogy beszilózd, semmi értelme. Már csak azért sem, mert nem árt néha kiszedni a csövet, takarítani, átkenni vékony zsírral. Húzhatsz a nyeregcső bilincsre szilikon védőt, lehet ilyet kapni, de a víz úgyis befolyik, ha akar . A középcsapágy is sáros lesz a hajtókarok tövénél, a beszereléskor rákent zsír összeszedi a koszt. Amíg a csapágyon rendben a helyén van a porvédő, addig nem jut beljebb a dzsuva. Ettől függetlenül, ha már kiszedted a csapágyat, a helyét kitakaríthatod, a meneteket újrakenheted, de csak vékonyan, oda nem szabad túl sok zsírt tenni. Ha bemegy a csapágyba a kosz, azt úgyis hallani/érezni fogod.
-
fulton
addikt
válasz gordonfreemN #249197 üzenetére
e már a korral jár
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz gordonfreemN #249197 üzenetére
Nem, ott ne kend, csak gyűjti a koszt!...belül adhatsz neki, véletlenül se jusson víz hozzá.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz gordonfreemN #249201 üzenetére
és mi a kérdés ?
-
fulton
addikt
válasz gordonfreemN #249205 üzenetére
Én ha 20-30 km után azt érzem nem oké egy új nyereg (kemény nekem, forma nem jó) nem megyek tovább, kivétel ha esélyesnek érzem és több időt adok neki. De ez én vagyok, itt sokan arra esküsznek szokni kell (biztos ebben is van igazság), hogy meddig, majd érkezik másoktól rá válasz.
Elmúlt hetekben kipróbáltam vagy 10 nyerget nagy "meló" volt...hát..mind bukta, nem jók ezek a kemény cuccok betét nélkül...nekem nem jöttek be.
Még néztem valami "űber" 70k nyerg is, azt milyen "boldogan" vártam, akkora koppanás volt. Volt pár nyereg ami ülőcsontnál teljesen jó volt, de mindez hiába ha az orr rész - nyereg felétől előre ** kemény, vagy a kivágás nem ér semmit.
Leginkább talán a BBB SportComfort BSD72 volt ami bejött, az nagyon jó kis nyereg betét nélkülire, de az is kemény volt orr részben (semmi párnázás nincs ott) és nem eléggé nyúlik előre a kivágás, (én szeretek sok időt tölteni közép fogással kicsit rádőlve a kerékpárra és bizony olyankor nyomott alul, //egyéb pozícióban jó volt//. 50 km után fészkelődtem, zsibbadtam kényelmetlen volt ott ülepnél...dőlése rendben volt, tovább már nem akartam....viszont ennek ellenére mivel esélyesnek éreztem árban nem sok, úgy döntöttem lesz egy ilyenem, max polcon lesz, de még tovább kísérletezem vele majd a jövőben a nyári betétes gatyómmal is ha lesz kedvem rá ismét mert most szeretem a vasam.
Én "mindenreis" választom a nyerget, legyen jó gyors körre, legyen jó hosszú - napos túrákra, legyen jó csak lazulósra, legyen jó bedőlősre (orr rész) és mindez betét nélkül elég nehéz feladat. Nincs "kedvem" belevágni valami korrekt kerékpáros betétes ruhába és megint előről kezdeni a válogatást...aztán télére is venni betétest... abból is választani próbálgatni...........
Találtam végre egy jó gatyót most nyárára (ami jó a nyergemmel is, egy kemény nyereggel már lehet kevés lenne a párnázása hosszabb útra), örülök neki oda vissza, és megyek tolom..télen meg a szokásos ruházatom - cső.Nekem is van hogy eláll a csuklóm olykor olykor, vagy be nyilall az egyik ujjam pl kormány váltáskor (ezek sok sok órás utak végén néha előjönnek), szorítani nem szabad a kormányt, lazán kell fogni, kicsit hajlított karral, fogás váltás (nagy előny ha többet tudsz), vagy némi test pozíció váltás segít (itt csak arra kell gondolni hogy picit jobban a fenék fele helyezem a súlyt, medence hátrébb dől és csak ráhelyezem szó szerint a kezem a kormányra pihen (kell a jó kormány táv).
Szerintem akkor van baj ha ezek a tünetek rendszeresek, és jóformán minden úton előjönnek, zavarja a ride-ot (volt ilyen korábban) akkor valami nem jó,
ha csak néha, teszem azt 6 óra után "felbukkan", akkor azzal nem igazán foglalkozok. lehet csak egy kis nyereg döntés ide oda kell és megoldja...de lehet kormány emelés, más formájú kormány is segíthet.. markolat...q sok tényező....erős tartós terheléseknél is előfordulhat ilyen, olyankor kicsit visszább vesz az ember, lelazítja magát a kerékpáron, a kezeit. Néha hátradőlni, nyújtani lerázni a kezed, de akár meg is lehet állni pár percre leszállni...Hogy milyen irányba érdemes?: kezd el az "egyik irányba" pl csavarj a nyereg első csavarján egy felet (ezzel döntöd előre fele) aztán szorítsd be a másikkal és menj vele, van hogy 30 km alatt nem fog előjönni, de 50-60 nál már jobban kiérezni hogy tényleg jó-e - ez már csak ilyen játék.(ha már azt érzed csúszol előre fele, ne döntsd tovább, akkor vissza..) (én csináltam olyat hogy vittem magammal a kis "kulcsom" és menet közben állítottam a nyergen aszerint amit éreztem. Arra figyelj, ha a nyereg magasságához is nyúlsz, akkor a táv is változik a kormányhoz képest hogy mennyit az a nyeregvázcsőszögtől függ.
Egyébként ha csak állok és ülök a nyeregben, én is csúszok előre fele benne.. de ezt kiegyensúlyozza a tekerésem menet közben és ott nincs ez az érzés. Azt az aranyutat kell megtalálni, ahol ez egyensúlyba kerül és nem nyomja el a kezed sem.Sokat számít a jó beállítás. Tapasztalatom az ha már azt érzem hogy valami nem jó, pl nem az igazi a nyereg dőlésszöge a pozíciómhoz, vagy akármi.. akkor jönnek a bajok, nincs egyben a sys.
De elég egy "rossz napod" is, nincs erő, benyíllal a kéz, fúj a szél...elkezd valami nyekegni...jön az eső felhöö.... és nem jó semmi[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
válasz gordonfreemN #249200 üzenetére
“Igazából alszok eleget, de reggel mégis olyan, mintha agyonvertek volna.“
Vérnyomás rendben van? Kollégámnak ez volt mikor magas lett. Illetve néha az éjszaka közepén felébredt, hogy akkor ő kialudta magát.
Ha az rendben van, akkor a citromfű kapszulát tudom ajánlani az idegek kisimítására. -
tknof1871
őstag
válasz gordonfreemN #249200 üzenetére
egyre gyakrabban alszok szarul gondolom az se tesz jót. Igazából alszok eleget, de reggel mégis olyan, mintha agyonvertek volna.
Talán apnoe, légzéskimaradás. Az egy alábecsült probléma. El kéne menni egy magánklinikára. Adnak egy kis készüléket mint ez. Csak egy éjszaka kell vele aludni. Most kb. 70 000 Forint lehet ha nincs támogatás. Ebben benne van az előzetes vizsgálat a rendelőben, a készülék otthoni használata, a következő orvostalálkozáskor az eredmény ismertetése és a továbbiak megbeszélése. Ha légzéskimaradás van akkor szerencsés esetben egy erre specializált fogsín megoldja. Úgy emlékszem Joe Rogan is azzal alszik.Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
MPowerPH
félisten
válasz gordonfreemN #249408 üzenetére
Kiszedtem magamnak, mar volt benne egy tűhegynyi vér is. 10 napig semmi, akkor kijott a kokarda, majd a 14. napra eleg szep nagyra nott a folt.
Kozben a gyerek beteg lett, lazas volt, hanyt, a szajpadlasan piros pottyok jottek ki, meg pupok. Nalam 3 napra ugyan ez, igaz nem hanytam. Nekem a mandulam is begyulladt. Most mar csak kohogunk mindketten, meg taknyolunk. Izuleti fajdalom nincs, elotte mar meghuzodtam persze, kulso terdszalagom a bal labamban, így a futas az ~18km -nel kezd kellemetlen lenni, de izomfajdalmam az nincs. Egesz hetvegen kerteszkedtem, reggeltol sotetedesig, attol van most izomlazam. En is bekepzelek mindent, pedig lehet semmi. Az esetek feleben az immunrendszer kinyirja, mielott meg bajt okozhatna.En azert mentem el kivizsgaltatni(meg a felesegem nem hagyott beken). Igy hogy lappang, kimutathato a verben es/vagy az agyvizben is.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
RexpecT
addikt
válasz gordonfreemN #249408 üzenetére
Nekem is sikerült tavaly összeszednem egyet. Semmit nem vettem észre, csak az egyre növekvő kokárdát, így nézett ki ~ egy héttel az első piros folt megjelenése után:
Természetesen a háziorvosnak hiába mondtam, hogy napról napra nő, és biztos hogy Lyme-kór a hivatalos Lyme protokollt szerint(csak antibiotikumot kellene felírnia).
Beküldött a megyei infektológiára, ott meg persze lehülyézték kb. a háziorvost, hogy minek adott ide beutalót, ez biztos Lyme-kór, és nem fognak semmit csinálni(valami mintavéltet mondott a háziorvos..).
Így kell elbaszni egymás idejét, és persze semmi következménye nincs, a következő beteget is simán beküldeti az infektológiára. Jó kis magyar egészségügy... az egyéni felőlésséggel nem sokat tud kezdeni a rendszer(hülye/nem érdekli/áthárítja a felelősséget az orvos), de hogy ezeknek semmi következménye nincs, az azért érdekes.[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz gordonfreemN #249495 üzenetére
Lehet róla szó . De előbb el akarom használni rá a repair kit-et [link] .
Ha komolyan érdekel, pm-ben jelezd, nehogy szabályzatot sértsünk -
jjeahh
nagyúr
válasz gordonfreemN #249915 üzenetére
Ha jól tudom amelyik teló kompatibilis vele, abba tudsz rakni ilyen dugókat, amitől a rugóút végén jobban felkeményedik. Én sem vagyok benne biztos pontosan mire jó, de ha jól sejtem pl. ha nagyon vereted lefelé, akkor így kisebb az esélye a felütésnek, esetleg ha alacsonyabb nyomáson szeretnéd használni a telót, de félsz, hogy a rugóút végén koppan, akkor is hasznos lehet. De lehet teljesen másra való és tévedek .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nismoka
addikt
válasz gordonfreemN #249915 üzenetére
Levegős teleszkópban használható tokenek, mellyel a progresszívitását lehet szabályozni, pld könnyen megindul és az útja végefelé mikor keményedjen fel.
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #249915 üzenetére
Ha több token van a telóban akkor rövidebb lesz a rugóút, de progresszívabb lesz a mozgás, előbb megindul. Ha kevesebb van akkor többet kimozog, de kicsit lassabb a mozgás.
Amúgy jók írta Hasaggymeg, a levegő kamra méretét növeled vagy csökkented vele. DT villáknál a token például fémből van és menetes, egymásba lehet csavarni.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz gordonfreemN #250155 üzenetére
Külső csészés kell, és inkápp iparis mint golyóskosaras. [link]
-
chubby2o6
senior tag
válasz gordonfreemN #250285 üzenetére
Szerintem felesleges, hacsak nem akarod rövidebbre vágni a nyakat. Abban nem nagyon van, ami elromolhat/kophat. Ha jó a menet benne, nem kell cserélni.
-
ZolkoW
őstag
válasz gordonfreemN #250285 üzenetére
jól néznek ki!
én benne szoktam hagyni, ha van új.. egyedül karbon nyaknál nem, de oda úgyis többször használatos dukál, ami nem a beütős.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #250285 üzenetére
Csillaganyát lefelé lehet könnyen kiütni, ha lyukas a villa/teló nyaka. Akkor kell csak roncsolással kiszedni, ha az alja tömör.
Cserélni nem kell, fölösleges, kábé örök élet. Annyi teendő lehet csak vele, hogy lejjebb kell ütni, ha vágni kell a nyakból neadjisten. Ha ez nem áll fennt és ép a menet benne, akkor úgy kell hagyni.
Ahogy írták, karbon nyaknál van expander, egy cső ami szétfeszül a csavar hatására. Azt könnyen ki lehet szedni és többször használható.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #250306 üzenetére
Kiütni meg berakni se nehéz, ahogy írtam előzőleg a villáról leszedni a központosító gyűrűt a lassú és nehézkes. A többi már pár perces művelet. A piros szín az nekem jó lett volna, de fekete lett.
Tipikusan sokszor nekiállni és előszedni meg elrakni a szerszámokat sokkal macerásabb. Nekem is a hajtás csere ma megvolt gyorsan, utána mentem is tesztelni ameddig nem esett. Utána persze délután elkapott az eső, de nem érdekelt. Bevált a 11-28-as 8s sor.
SLX fék meg jó nagyon, próbaltam teszt biciklin. Nekem mondjuk még a madzagos változat is bőven elég.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz gordonfreemN #250347 üzenetére
Mit ír a doboz, mitől defektvédett? Annak hívják azt is, ami vastagabb gumiból készül, meg azt is, amiben van valami lötty. Tippre az utóbbi. Akkor jó, ha mozgásban van, és a lyukhoz tud folyni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla