Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #57563 üzenetére

    Részben igazad van, részben nem. Az tény és való, hogy csupán a rásegítésre támaszkodva bringázni nem sport. Valamilyen szinten mozgás az is mert forgatod a pedált, meg irányítod a bringát, de ha ráküldöd a max kakaót akkor az nem nagy fizikai megterhelés felfelé. Viszont! Ez esetben nagyjából 20-25km-es hatótávval számolhatsz egy átlagos pedelec bringán, normál aksiméret mellett, egy akkuval. Ez nem sok. Ha "komolyabb" távot akarsz menni akkor kénytelen vagy beleadni a saját erődet is. kb 60km-re, 1200-1400m szintre elég egy 400Wh-s aksi. 500-as mondjuk 70-80km, 1600m szint, de akkor te is tekertél, nem csak a motor húzott. Abban teljesen igazat adok neked, hogy olyan edzett, fiatal bringásoknak, akik gond nélkül tekernek 1500-2000m szintet és 80-100km-es távokat terepen is, semmi értelme jelenleg a rásegítésnek. Csakhogy mint írta más is, nem mindenkinek ez az egyetlen sport az életében, illetve ha nincs időd rendszeresen edzeni az is hátráltatni fog. Meg ugye az idősebbek, kevésbé edzettek egy társaságban, nagy élmény mindenkinek, hidd el, ha kiküszöböli az edzettség beli különbségeket és együtt tud maradni a távon az egész társaság. Akár a barátnőd, aki kevésbé edzett, ő jön elektromossal te meg a simával.
    Ez nem azt jelenti, hogy elveszik belőle a sport mindenképpen, ha úgy használod az elektromos montit ahogy az ki lett találva, ugyan úgy elfáradsz a túrád végére mint ha normál bringával mentél volna, csak nagyobb távot mentél, kb megkétszerezi a normál teljesítményed. Ez pedig több élményt jelent. Igazából ennyi a lényege. Ha az aksi kapacitások elérik azt a szintet ahol még sajnos nem tartanak, akkor akár egy edzettebb bringás is tud profitálni, mert teszem azt tudsz menni a saját erődből 80km-t 2000-es szinttel, elektromossal meg tudsz majd 160-at 3500m szinttel vagy 4000-el. Ami már igen durva. Csak a ma kapható aksik, normál méretben még nem tudnak ekkora hatótávot.
    Az is baromi nagy élmény, amikor előtted akár csak egy rövid, de olyan durva emelkedő, ahol az edzettebb is leszáll egy időre feltolni. Akkor egy kicsit rátolod a max kakaót és felmész rajta, aztán vissza veszel a rásegítésből ahogy megint enyhébb az emelkedés. Okosan kell használni a rendszert, gazdálkodni a tartalékaiddal. Én most itt szigorúan a széria pedelec bringákra gondolok 250W-os teljesítménnyel, ezek a félig motor félig bringa elektromos monstrumok már más kategória, az már nem bringa, akkor szerintem is inkább motor, mint például az a KTM amit linkeltem.

    f27: Nos igen, logikus amit írsz. Nekem van 2db elektromos bringám is, az egyik agymotoros a másik középmotoros. Mindkettő széria pedelec, 250W-os, (60Nm) körüli nyomatékkal. A középmotorost sokkal erőteljesebbnek érzem mint az agymotorost és a középmotoros kevesebbet is fogyaszt. Sokkal jobb az irányítása terepen a középmotorosnak, stabilabb az egész bicó. Mint egy tőkesúly, középen összpontosul a plusz teher ami jót tesz az irányíthatóságnak és stabilitásnak. Illetve ha defekt van, sokkal könnyebben tudom szerelni. Én emiatt jobban szeretem a középmotort, és szerintem szebben is néznek ki.

Új hozzászólás Aktív témák