Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz FIREBLADE78 #36324 üzenetére

    163k-ért valószínű a legalapabb rugós suntour villa van benne. Ezekkel túl sok teendő nincs amúgy. Persze a kosz ezekbe is bele tud menni, de egyrészről ezek filléres villák, intenzívebb terepezés mellett akár 1 év alatt is kukázni lehet őket, szóval szervizre én nem költenék, simán szét tudod te is szedni, alul egy 10-es csavart kell kitekerni aztán széthúzod, kitörlöd belőle a koszt, másrészről meg annyira primitív szerkezet, hogy túl sok kárt se csinál a kosz, persze jót nem tesz, de annyira nem érzékeny rá, mint egy komolyabb villa amiben olaj csillapítás van, meg egy csomó alkatrész. A videót amit linkeltél ismerem, egy ilyen kategóriájú villánál valóban fontos a rendszeres karbantartás, amit nem árt szakemberre bízni ha nem értesz hozzá, csak ugye egy ilyen villa mint ami8 a videóban is szerepel, újonnan önmagában drágább mint amennyiért a komplett bicajt vetted.

    A másik kérdésed ennél összetettebb, hogy meg éri e venni használtan össztelóst, vagy tuningold a jelenlegit.
    Illetve, hogy a merev vázas monti földúton élvezhetetlen, ez is nézőpont, meg felhasználási terület függvénye.
    A merev vázas montik a leg hajtáshatékonyabb hegyi kerékpárok, itt ez számít leginkább. Akik ilyen bicókat használnak, többnyire nem mennek komolyabb terepre, meg nem is szeretnek gyorsan menni lefelé, mások az igények. Épp ezért lehet ez is élvezetes.
    Aki szeret jobban csapatni, terepen lefelé, azoknál egyértelmű, hogy egy össztelós sokkal nagyobb élményt nyújt, viszont itt is el kell döntened mennyire fontos a lefelé és mennyire a hajtáshatékonyság, ennek megfelelően kell rugóutat választani. Amit belinkeltél cube stereo az egy iszonyatosan brutális élmény bringa. Annyiért az baromi jó vétel, ha nem s-es váza lenne, már rég megvettem volna magamnak, mivel pont ez a kategória amit venni szeretnék a következő szezonra. Itt a lejtőző képességek a 160mm rugóút miatt már hasonlóak egy DH bringához, ugyanakkor a carbon és felső kategóriás alkatrészek miatt a súly 12,5-13kg körül van. Ez annyit jelent, hogy lockolod a hátsó tagot, leülteted a villát egy kar elfordításával 120mm-re és úgy fogsz vele mászni mint egy átlagos sport montival. ha meg kell a rugóút két kart elfordítasz és már is egy mini DH bringád van. Erről szól egy felső kategóriás Enduro bicaj.
    Hasonló élmény egy 140mm rugóút körüli All mountain bringa is, kicsit szerényebb lejtőző képességekkel, bár az is baromi élvezetes lefelé és kicsit jobb mászó képessége is van, mondjuk ez is felszereltség és súly függő is. Merev vázast hiába tuningolod, vehetsz bele akármilyen minőségi xc villát, nyilván jobban fog csillapítani az eleje mint a gagyi suntour-al, de messze el fog maradni attól a lejtőző képességtől amit egy Am vagy Enduro bringa tud nyújtani. Egyébként 500-600 körül már akár új össztelósban is lehet gondolkodni, mivel kb onnan indul egy használható darab újonnan.
    29" vs. 650b kérdésre pedig annyit tudok mondani, hogy én inkább 650b fully-t vennék, 29"-et vagy merevben vennék vagy egyedül a specialized enduro 29"-es gépét, de az horror árban van és használtan nem nagyon fogsz találni még. Egyébként meg nem véletlen van elterjedve inkább a 650b meg a 26" az Am és Enduro kategóriában, mivel fürgébb, jobban irányítható mint a 29".
    Karbantartás meg hát nyilván minél komolyabb géped van annál többe lesz. Egy fullynál a forgáspont csapágyak és a tag szervize is plusz költség, de szerintem nem annyira vészes, pláne annak aki hajlandó annyit fizetni egy bringáért. Mindenképpen sokkal olcsóbb lesz mint egy cross motor az biztos.

    Lasali: Sajnos sokan azt hiszik, hogy ha vesznek egy drágább bringát akkor az mindent kibír mert drága és nem kell karbantartani, pedig pont fordítva van, még többet kell karbantartani mint egy olcsóbbat.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák