Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Tothgera30 #35054 üzenetére

    Mert rázós úton kevesebb ideig érintkezik a futófelület a talajjal, éppen azért, mert a gravitáción kívül semmi nem tartja a talajon. Egy teló berugózás után visszanyomja a kereket az útra és kellően finom rugózás esetén a kerék kvázi leköveti a talaj kontúrját. Na most egy merev villával a keréknyomástól függően berugózás helyett felpattan a levegőbe és ahelyett, hogy egy rugó visszanyomná a talajra, csak jóval később ér földet.
    Azt remélem nem kell magyarázni, hogy amíg a levegőben van, addig elég nehéz irányítani a gépet. :)
    Persze ha az XC-zést úgy kell érteni, hogy tépem a féket lejtőzésnél, mert elpattog a bringa 20 kmph felett, akkor oké, igazad lehet. De aki nem tépi a féket és elereszti akár 40 kmph fölé is, annak terepen szinte kötelező a teló. Legalább elől az irányítás miatt.
    40 kmph-nál egy igazi rázós pályán a kerék jó ha pár tíz százaléknyi időegységben érintkezik csak a talajjal. Egy jó telóval ez fordított arányban van, vagyis pár tíz százalék híján folyamatosan érintkezik a talajjal.

    (#35073) LonGleY
    Hallgatom az érveidet.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák