- OnePlus 8T – fazonigazítás
- iPhone topik
- Honor 90 - modellalkat
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Bemutatkozott a Galaxy Watch FE
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
Hirdetés
-
Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
it Az EB felkereste a nagy pornóplatformokat, hogy megtudja, milyen intézkedéseket tettek.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Bezárt a Wizard With a Gunt fejlesztő stúdió
gp Alig kilenc évvel a megalapítása után sajnos feloszlott a csapat.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacerta
aktív tag
válasz Fall-N #289062 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy 0 a súrlódás, olyat csak folyékony héliumkenéssel lehetne megközelíteni.
Hanem hogy folyadékfilmen futnak a gördülőelemek.
Ilyenkor csak folyadéksúrlódás van, mert nem érnek össze a szilárd felületek. Ha nincs szilárd érintkezés, akkor súrlódás lesz, de kopás nincs.A zárt csapágyak ( meg általában a gördülőcsapágyak ) azért nem örök életűek, mert elégtelen kenésnél a kopás és az anyagkifáradás teszi őket tönkre ( esetleg a korrózióval karöltve ), megfelelő kenésnél pedig csak az anyagkifáradás.
A gördülőelem elhaladásakor a terhelés hatására a pályákon b*szott nagy mechanikai feszültségek keletkeznek, amit az anyag rugalmas alakváltozással reagál le ( ezért vannak olyan keményre edzve a csapágyacélok ). Igen ám, de ez az állandó nyomogatás mégsem 100%-ig rugalmas, időnként egy-egy atom arrébb ugrik a fémben, a feszültség egy része ott marad, deformálódik az anyag. Hosszú idő alatt ezek a hibák összeadódnak, az anyag felülete rideg lesz, törékeny, és elkezdenek a terhelés hatására a felületből kitöredezni, kiperegni a fémszemcsék. Ilyenkor kezd el "rágni" a csapágy.
Valamint nyilván vannak kedvezőtlen, átmeneti üzemi körülmények, mint indítás, leállítás, extrém hőmérsékletek, lökésszerű terhelések, stb., ezek szintén elégtelen kenéshez vezethetnek. De ezeknek csak akkor van számottevő hatása, ha gyakran állnak fenn az üzemeltetés során.Azon kívül, egyik kenőanyag sem végtelen élettartamú, azaz az "élettartam kenés" automata váltó olajakra vonatkozó inverz ok-okozati posztulátuma itt is érvényes.
A V-fékkel az a helyzet, hogy ha rákeresel hogy 9/10mm tengellyel, milyen első/hátsó agyakat lehet kapni V-fékhez, akkor a teteje a Novatec ipari csapággyal, alatta meg rögtön a Shimano Deore jön kónuszokkal, és onnan lefelé már csak kónuszos van.
Tárcsás agyat meg nem veszek, mert erre a bicajra sosem teszek tárcsát, ha pedig veszek egy másikat, akkor az komplett bicikli lesz.
Ez az összefüggés.