- Megérkezett Magyarországra a Galaxy A16 4G is
- Android szakmai topik
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Poco X6 Pro - ötös alá
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Karbon nyeregcsövet nem tud vki bárhonnan fej nélkül? Csak egy 27.4/31.6*330-as cső kéne (nem baj, ha lakkozva lenne), amit én dugóznék le egyedi fejjel.
Ebay-en semmi, Google-n semmi.
Most vegyek drágán egy nyeregcsövet és vágjam le a fejét?[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
ez aztán maga a vizuális orgazmus....
mondjuk lány az eladó, úgy hogy annyira nem lep meg[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Kickass
őstag
Sziasztok!
kérhetnék véleményezést az alábbi pár bringáról?
Az uccsó fully kicsit kilóg a sorból, de beszámítaná a mostani bringám és felszereletségben sem rossz.
A Kellys Magic is más kicsit, de a Deore szint már úgy gondolom nekem megfelelő hobbi célokra esetleg később fejleszthető és ez a legolcsóbb.Felhasználás: idén még könyedebb túrák főként erdei utakon, szintkülönbség elhanyagolható. jövőre már lehet felmerészkednék a hegyekbe esetleg valami könnyedebb maraton.
Várom a válaszokat.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Teasüti #28061 üzenetére
"Ezt elmagyaráznád nekem? Először hallom ezt az azonos nyomásos dolgot. Vannak kétségeim, de először meghallgatnám a te magyarázatodat. "
Azonos nyomás mellett a szélesebb gumi kevésbé deformálodik. Ugye azonos nyomás és azonos terhelő súly mellett ugyanakkora felület fog "belaposodni". Viszont egy szélesebb gumi ezt a felületet kisebb deformáció mellett fogja elérni. Maga a deformálódás energiát igényel, ami végeredményben lassítja a biciklit. És mivel egy vékonyabb gumin nagyobb mértékű a deformáció, ezért nagyobb energiát igényel a hajtása. Részletesebben: [link], az első kérdés és rá a válasz.
De. Mindez csak laboratóriumi körülmények között működik. Ahhoz, hogy egy vastagabb külső ugyanolyan nyomást kibírjon, mint egy vékony, exponenciálisan több anyag kell bele. Tehát ahhoz, hogy mondjuk egy 38mm széles gumibe bele tudj tolni 10 bart, irreálisan nehéz gumik kellenének. Ezért gyakorlati haszna és értelme nem nagyon van a dolognak, csak elméleti fejtegetés, ami max arra jó, hogy megzavarja az ember vele a kezdőket (ugye pont ezért is hoztam fel, poénból).
Illetve ott lehet értelme, hogy amikor városi biciklit rak össze az ember, akkor még ha hajlik is az outi vonalhoz, akkor se érdemes 23-as külsőt feltenni, sokkal többre megy egy 28-32-essel (vagy a legszélesebbel amit elbír a váz). Mert amit nyer a nagyobb nyomáson, azt elveszíti azon hogy elpattog a kerék, ami plusz deformáció és emiatt plusz veszteség (vékonyabb keréknél: deformálódik elpattanásnál, majd deformálódik leérkezésnél. Vastagabb kerék nem pattan el, ezért csak egyszer deformálódik). És igaz, hogy még így is előnyben lesz a vékonyabb külső, csak nem nyer vele annyit, amennyit a kényelmen elveszít.Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
Nem akarom egybeírni az előzővel, mert totál más téma.
Pénteken vettem észre, hogy valami a hajtásnál ropog/reccsen. Egyértelműen csak terhelés alatt, szóval ha gurulok vagy egyenletes tempóban tekerek, akkor nem hallani semmi, ha kicsit taposom a pedált, akkor néha-néha hallani a hangot, de ha pl. kiállva tekerek, akkor majdnem minden fordulatnál. Ahogy észrevettem nem egyértelműen egy adott ponton. Amikor hallani a hangot, akkor úgy érzem mint ha "be is remegne" kicsit a pedál/kar. Álló helyzetben sajnos nem sikerült produkálnom, akkor se ha behúztam a fékeket és izomból rátapostam a pedálra.
Esőt nem kapott, esni se estem vele, reggel mikor betekertem munkahelyre még rendben volt, este mikor hazajöttem már lehetett hallani.
Mit lenne érdemes átnéznem? Hajtókar leszedőm egyelőre nincs, szóval a szedjem szét az egészet, pucoljam ki és rakjam össze első körben nem megoldhatóEladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
tolvaj!
őstag
Fogaskoszorú+ lánc csere után normális, hogy kicsit nyikorog a bringa? Csavarok meghúzva, váltok beállítva, olajba téve, felesleg letörölve.
Ha aki mer az nyer, akkor aki merít az nyerít?
-
kisza25
félisten
válasz Cathfaern #28258 üzenetére
ez engem is érdekelne, mert a napokban jelentkezett nálam is és a hajtókar csavarokon húzva sem szűnt meg teljesen a dolog, engem iszonyat idegesít, olyan, mintha egy gagyi vackon ülnék, lehet az is?(magellan draco disc)
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
MrPetya19
addikt
Hello
Napi szinten tekergetek, és eddig nem kellett szerelnem a váltóimat, és e miatt nem nagyon értek hozzájuk.
Az a probléma, hogy bizonyos fokozatokban megugrik a lánc. Mitől lehet?,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog
-
Realradical
őstag
-
ludsimon
veterán
Egy olyan kérdésem lenne, hogy lenne közületek olyan, akinek valami nagyon jó régi acél / cr-mo váz vagy villája van ami újrafestésre szorulna, de túl sokba kerülne ezért inkább csak pihen a polcon/sufniban/pincében és eladná olyannak, aki felújítaná és használná? 56-60cm váz érdekelne és országúti.
Ha van ötleted, tanácsod, javaslatod, esetleg eladó ilyen váz kérlek privát üzenetet írj, mivel nem követem itt az eseményeket!
undefined
-
Cathfaern
nagyúr
válasz MrPetya19 #28263 üzenetére
Mit értesz lánc megugrás alatt? Tekerés közben magától átvált másik fokozatba, vagy marad ugyanabban, csak simán ugrik egyet?
Amennyiben csak ugrik egyet, akkor nem a váltóval van a gond, hanem megnyúlt a lánc és/vagy a fogassor és/vagy a lánctányér kopott.Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
válasz MrPetya19 #28267 üzenetére
Pont ez a természetes A láncod jó alaposan kinyúlt már, viszont ahol használod, ott a fogak hozzákoptak, ezért azokon nem ugrik el. Viszont a kevésbé kopott fogakra nem illeszkedik már rendesen, ezért ott elugrik. Szóval jó eséllyel láncot és hátsó sort is cserélned kell.
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Upo
addikt
válasz kisza25 #28261 üzenetére
A nyikorgásra olyan tippem van, hogy az első lánckerék csavaroknál fém a fémhez ér, akármennyire meg van húzva a csavar, amikor taposod akkor mozog kicsit.
Kipróbálnám hogy a rözítő csavarok menetét bezsírozni, meg ha már zsíros az ujjacska akkor egy picit oda is ahol a lánctányér és a felfogatás összeér és úgy visszacsavarozni. Így még könnyebb is kicsavarni ha pár év múlva megint cserélni kell mert nem rohad be. Ha még mindig nyikorog akkor valahogy ki kéne hallgatni hogy honnan jön, de ez már minimum 2 ember, ha álió helyzetben is sikerül nyüszögtetni..Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
A_ScHuLcZ
addikt
Párom jelenleg ilyen bringát használ, csak leharcoltabb állapotban. Kisgenerált megkapta idén, de nem tudom érdemes-e még rákölteni, vagy nézzek neki inkább egy másikat? Váltójával régóta probléma van, (6-ost például szinte sosem veszi be), és sárvédő, csomagtartó is kell rá, mert a régi már egy ideje le lett szerelve, ki lett dobva, rossz állapotban volt.
Tehát mit javasoltok, költsünk rá, vagy nézzünk egy másikat használtan? Ha veszünk, akkor aluvázasat szeretnék a sok cipekedés, szállítás miatt, viszont túl sok pénzt sajnos nem tudunk rááldozni, kicsi a költségvetés, suli mellett dolgozunk mind2-en. Tudom, hogy 100 alatt manapság nem érdemes bringát venni, de mi erre a projektre 50-60-nál többet nem tudunk szánni most, ebből kell gazdálkodni. Városban, de főképp aszfaltos túrákra lenne használva.
Ezeket találtam eddig, amik szerintem szóba jöhetnének, de én nem értek hozzá, ezért kérem a ti segítségeteket:
Női alumínium 53-as kerékpár
KTM City Fun 3 Wave (2007) városi kerékpár (ha alkudható)
Bavaria Madame női városi
Puch alu női kerékpár 28" (ha alkudható)
Pegasus 28" trekking női kerékpár (ha a vázméret 53-54)
Könnyű német Vinora alu vázas női Trekking
Movie 7sebességes agyváltós kerékpárHa másikat javasolnátok a használtpiacról, kérem ne tartsátok magatokban!
Nopeus bringák milyenek? Nem találtam róluk itt a fórumon semmit.80 körül már jobb bringákat látni, de arra most sajnos biztosan nem fog pénz jutni. Ez a Gepida tetszett nagyon egyébként, de kicsi a vázméret.
[ Szerkesztve ]
"I'd tell you a joke about UDP, but you probably wouldn't get it."
-
dm1970
aktív tag
Sziasztok!
Bocs a sürgetésért, de fontos lenne. A 28245-re Valaki? -
tatabike
őstag
válasz Cathfaern #28258 üzenetére
Nekem egy aluvázas országúti produkálta ezt, olyan hangokat adott a vége felé, mintha el lenne repedve a váz a középcsapágynál. Aztán meglett a titok nyitja. Feltűnt, hogy nedves időben, esőben nem csinálja. Vagyis valami súrlódik, elmozdul egymáson, aminek nem kéne, és ugye esőben a víz keni a két felületet, ezért megszűnik a hang. Hát kiderült, hogy a monoblokk távtartó palástja mocorgott a középcsapágyházban, mivel olyan kialakítású volt, hogy nem volt teljesen zárt a mondoblokk, hanem volt a tengely, rápréselve a két csapágy, és a két csapágy között egy vékony lemezből készült borítás. Na ennek a lemeznek az éle érintkezett a csapágy külső palástjának az élével, és ez adta a nyöszörgő, csikorgó hangot. Bezsíroztam és megszűnt a probléma.
Másik hasonló nyikorgást pedig az egyik lánctányér-rögzítő csavar lelazulása okozta, de ezt valaki már írta előttem.[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Zola007
veterán
válasz tatabike #28278 üzenetére
Nekem legnagyobb áttételnél és alatta jön egy morgó hang a középrész felől, amire nem bírok rájönni hogy micsoda.
Egy XC gép és nem országúti tekerésre lett kitalálva, szóval láncvonal itt erősen nem egyenes (elöl 44-32-22, hátul 9-es sor 11-34)
Tehát 44-11 áttételnél, szintén terhelés alatt hallani
Csapágy jól van beállítva, nem kotyog semmi, a teljes hajtás szinte új, kenés megfelelő, váltók nem érnek bele semmibe.Erre van valami ötleted?
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
-
Zola007
veterán
válasz razzorr #28281 üzenetére
simán lehet, bár azokra egysebi láncot raknak, ami tovább bírja
ha nincs jól beállítva a láncfeszesség, akkor szintén
nézessétek meg, az addig ingyen van[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
tatabike
őstag
válasz Zola007 #28279 üzenetére
Monoblokk középrész? Ha nem, akkor esetleg bemaródás a hajtóműcsapágy csészéken. Próbáld meg kézzel tekerni úgy, hogy leveszed róla a láncot, és ha finom darálást érzel, tehát nem simán fut, hanem dadogva, akkor az lehet.
A pedálok környékén is körül kellene nézni. Folyamatos hang, vagy csak terhelésre jön elő, periódikusan, amikor izomból taposod? Ha peiódikus, akkor mindkét oldal taposásánál jelentkezik, vagy csak az egyiknél?Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Zola007
veterán
válasz tatabike #28284 üzenetére
Lánc nélkül teljesen simán fut a hajtómű, pedálok és a sor is, ezért nem bírok rájönni.
Amikor rendesen megyek, 30 kmph fölött jön elő, ha taposom akkor folyamatos, de a teljes fordulat alatt nem azonos intenzitású.Az a gond, hogy montin itt már akkora a szélzaj, hogy nem hallom honnan jön (vagy van e hangja egyáltalán), csak a lábammal érzem, hogy valami nem vajpuhán fut a rendszerben
Simán lehet, hogy ilyen sebességnél montin már a ferde láncvonal ennyire darál, erre lennék kíváncsi, hogy más is tapasztalt-e már ilyesmit.
Tudom, nem montival kellene ennyivel menni, de most csak ez van és egyik barátom állandóan hív tekerni, ő meg outival nyomja, úgy hogy nem lehet szégyenbe maradni[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
ludsimon
veterán
Egyik ismerősöm osztotta meg, gondoltam megosztom itt:
Életemben először láttam ütőérből spriccelő vért, hála annak a balfasz "kerékpárosnak", aki a rakparti bringaúton úgy gondolta, hogy a kormányszarvval felszerelt trekking biciklijével kell letudnia a résztáv edzést, és engem kielőzve egy az egyben telibe trafálta a szembe jövőt, (én is és a szembe jövő is a legszélén mentünk). Szeretném felhívni a figyelmét remélem megkapja, hogy nem 30/35-el kell ott közlekedni, már csak kresz szerint sem, és biztos nem azon az 5 másodpercen múlt volna, hogy beér-e a munkába, ha megvárja míg a szembemenő elhalad. A lámpa úgyis piros volt nekünk....Még szerencse, hogy a polar pulzusmérője szíja remek érszorító, máskülönben nem tudom mi lett volna.
A vétlen bringásnak mielőbbi jobbulást kívánok.
ui: ha nem tudsz biciklizni ne száguldozzál balfék....undefined
-
tatabike
őstag
válasz Zola007 #28285 üzenetére
Lehet, hogy a láncvonal miatt van akkor. Montival országútisat játszani deicide kolléga szokott, esetleg Neki lehet ebben tapasztalata...
ludsimon, ez elég szomorú.
Úgy látszik, már a kerékpározásba is begyűrűzik az autósok egyik közkedvelt szórakozása, a körültekintés nélkül végrehajtott előzés és ennek következtében a frontális csattanó.
Tudomásom szerint az UCI versenyszabályok szerint sem megengedett tartozék a kormányszarv, mert balesetveszélyes. El lehet képzelni, hogy mit tud művelni egy előreálló kormányszarv mondjuk egy gyalogossal ilyen sebességnél, ha hátulról beleáll úgy a tüdő/vese magasságában...
Régebben én is használtam, de leszereltem, mert rájöttem, hogy tényleg balesetveszélyes.[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
ígyvanferi
addikt
válasz ludsimon #28286 üzenetére
Hogy az istenbe' lehet biciklivel bringaúton frontálisan ütközni a szembejövővel előzés közben? Nem aludt gondolom, nem volt k.rvanagy köd és szerintem beláthatatlan kanyar sem. Hogy létezik az, hogy nem látta egy biciklis mögül a szembejövő másikat? Nem teljesen egyértelmű, de remélem nem a vétlen kerekesnek kellett elszorítani az ütőerét.
-
dm1970
aktív tag
válasz Balazska15 #28277 üzenetére
Szia köszi!
Igen tudom, hogy árba jó, inkább az ár-érték arányra lettem volna kíváncsi.
De sajna a költségvetési tanács elnöke zárolta a betervezett összeget.Ezért, ha valakit érdekelne, mert szerintem megéri,
a miskolci parkcenterben a Hervisben van még (12 órás infó) egy darab 153e Ft.
Méret M 19"; nyeregvázcső-hossz 18,6"; felsőcső-hossz 23,6" remélem a két utolsó értékre jól emlékszem. -
Gyufaaa
veterán
válasz tatabike #28287 üzenetére
"Régebben én is használtam, de leszereltem, mert rájöttem, hogy tényleg balesetveszélyes." Nem is arra lett kitalálva, hogy másokat szarvazzunk fel vele. Igen is jó dolog szvsz. Közlekedni pedig tudni kell. Ebben senkit nem fog megakadályozni egy "kormányszarv".
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz ígyvanferi #28288 üzenetére
Látta az csak leszarta, azt hitte majd a szembejövő befékez.
Tele ilyen gyökérrel Pest, megyek a bringaúton 25el előttem egy család, a mögöttem lévő is észleli az akadályt elkezd előzni és bejön mellém én meg fékezhetek.
Szerinte én nem akarom kikerülni? mi az anyjáért nem tud várni félpillanatot? 2kilométeren keresztül jó volt neki a tempó?
Rendszeresen húzódni kell egy pár szembejövővel szemben is mert azt hiszi Ő a sztár.
Megérdemelte, remélem így jár mind.[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz Gyufaaa #28290 üzenetére
Igen, nem arra lett kitalálva, de akár olyan szituáció is adódhat, hogy nem Te döntöd el, hogy okozol-e vele sérülést, vagy nem. Te hiába vagy figyelmes és óvatos, ha más szarik rá, mint a fenti baleset példája is mutatja.
Meg gondolom az UCI sem hiába nem engedi a versenyein használni, bár nem vitatom, hogy biztosan sok ember van itt, aki okosabb, mint a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség szakemberei...Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Gyufaaa
veterán
válasz Maximum1 #28291 üzenetére
Az tény, hogy van akinek az egész bringaút nem elég. Akkora az ego, hogy az arca súrolja a kerítést ezért bejön a felező vonalra (mert jobb esetben van szamár vezető) és még neki áll feljebb ha elhaladsz mellette az út szélére lehúzódva. Ráadásul felénk egyre több az ilyen. Én mondjuk "szeretem" Őket.
(#28292) tatabike : UCI vagy nem UCI. Egy bringaút nem verseny pálya és nem csak egy kormányszarv tud balesetet okozni, hanem egy sima kormány is. Ez nem okosság kérdése. Erre mondtam, hogy közlekedni tudni kell, de sajna sokaknak oktatni is kellene. (magán vélemény)
(#28288) ígyvanferi: "Hogy az istenbe' lehet biciklivel bringaúton frontálisan ütközni a szembejövővel előzés közben?" Sokan autóval is úgy közlekednek, hogy "még beférek". Becsukod a szemed és nekiálsz előzni. Lesz ami lesz. Így összejöhet. Másként nehéz elképzelni. Bár most, hogy lehet piálni bringázás közben, semmi sem elképzelhetetlen. Megnő a "bátorság faktor".
[ Szerkesztve ]
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz ígyvanferi #28288 üzenetére
Nekem egyszer volt olyan, hogy sík, egyenes 2,5 méter széles kerékpárúton szemből ketten jöttek, persze egymás mellett és az utolsó pillanatban vett csak észre. Nem tudom, az ilyen miért ül egyáltalán biciklire? Úgy kellett rákiabálnom, hogy húzódjon le.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
razzorr
őstag
válasz Zola007 #28283 üzenetére
Köszi, én is inkább a láncfeszességre gondoltam. Mert nem létezik hogy pont gumicsere óta nyúlt volna meg a lánc.
A bunkó bringás közlekedéshez:
Debrecenben az utóbbi időben inkább találkozok suttyó biciklisekkel és gyalogosokkal, mint autósokkal. De tényleg sokkal bátrabbak lesznek a csont részeg biciklisek Mondjuk nem gáz, mert leütöm ha úgy van. Nem cicózok. -
Rottweiler89
senior tag
Ma letekertem csaknem 100km-t,hogy vegyek pár alkatrészt,meg végre fújjak a telóba levegőt,de érzem magamon,hogy ebből holnapra(de már most is) korrekt izomláz lesz. Van valami trükkötök ez ellen?
DeepCool CH370, Gigabyte B550M K, AMD Ryzen 5 3600+Thermalright Assassin King 120 SE, 2x8GB Corsair Vengeance RED D4 3200Mhz, Sapphire Pulse RX 6700 XT 12GB, Micron 2450 256GB, Micron 3400 512GB, Kioxia Exceria 960GB SATA3, Fractal Design Anode Bronze 650W, MEETION K9320 RGB, THE G-LAB Kult Helium
-
tatabike
őstag
válasz razzorr #28295 üzenetére
Budapesten is ez van sajnos. Néha az ember szégyelli, hogy bringás, mert sajnos nem a normális réteg alapján ítélnek meg minket, hanem a suttyók viselkedése a mérvadó.
Izomlázra magnéziumot szoktam szedni, én is elég hamar savasodok. Ha rendszeresen szeded, akkor elvileg nem lesznek ilyen problémáid.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Because
őstag
használ valaki ilyen vagy ehhez hasonló hajtóművet: [link]
a lényeg, hogy 1x7-re szeretném alakítani a bringát. elől feleslegesnek érzem a 3 tányért, hátul pedig az alsó 3-at pörgetem mindig, így talán a teljes 7 sebi ki lenne használva.[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
válasz Kickass #28255 üzenetére
Cool Toolról tudok nyilatkozni, ugyanis már több, mint egy éve megvan.
Belépő kategóriás montikhoz képest a váz nagyon sportos, aszfalton kényelmetlen vele menni. Terepen agilisen viselkedik, a kormányzás nagyon közvetlen, kis sebességnél oda kell figyelni az útra. A lefelé megszokást igényel. Az első pár órában féltem rajta, aztán szép fokozatosan már tudtam neki engedni. Nagyjából hasonló felszereltségű a saját bringám is, egyik alkatrésszel sem volt gond. A tárcsafék viszont annyira nem tetszik. Szükséges időnként légteleníteni, olajat kell benne cserélni, 3x annyiba kerül egy fékbetét, mint V-fékhez, otthon nehéz állítani. Jól adagolható meg minden, de egy mezei V-fékkel is bárhol meg lehet állni, ha meg nagyon meredek, akkor úgy is mindegy.Nem szokványos a váz, de meg lehet szokni. Az aszfaltot kerülni kell és kényelmes társ lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Peugeot, Citroën topik
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vicces képek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- BestBuy topik
- iPad topik
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- DIGI kábel TV
- Megérkezett Magyarországra a Galaxy A16 4G is
- További aktív témák...
- DJI FPV Racer drón - Fly More Combo FMC szettben
- DJI Mini 3 Pro / Mini 3 / Mini 4 Pro drón akkumulátor (eredeti DJI)
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett + Freewell Mega 16 Filter Pack (46)
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett - 3 akku, garancia, tartozékok (45)
- Tripltek 9 Pro masszív drónos táblagép 1300 nit tartós fényerővel!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest