- Mobil flották
- Android szakmai topik
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- iPhone topik
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Kuo: Az iPhone 18 Pro állítható blendét kap
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #230393 üzenetére
egyrészt nem hiszem hogy 10+cm-es konzolhosszra méretezték volna a vázat és a villanyakat, másrészt meg az irányítást-kormányzást tutira borítja.
olyan vázat kell találni, ami (viszonylag jól) passzol a felhasználóhoz, sem a mostani, sem a tervezett nem teljesíti ezt a követelményt.
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
fulton
addikt
válasz Ringman #230402 üzenetére
Én megértem amit írtok aláírom hogy Nem szokványos. De a mostani biciklin sem éppen szokványos egyébként a kormányzását tekintve ha ilyen lenne mint a mostani enyémnek akkor nekem tökéletesen megfelel.(imádom)
Nekem a biciklimmel most már hogy nincs hangja az égvilágon semmi problémám nincs, leszámítva hogy az a Van Rysel váz nekem baromira tetszik és könnyebb lenne sokkal.[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz fulton #230399 üzenetére
Megértelek, tudom, milyen az, mikor így rápörög valamire az ember.
A helyedben arra keresnék lehetőséget, hogy felülhess egy - akár M-es -Van Rysel-re, talán nem is lenne kicsi.
Viszont szerintem mindenképpen választanod kell az outi meg a trekking pozíció között, mert egy Van Rysel-féle outi váz semmilyen beállítással nem lesz olyan, mint a mostani bringád. Az égig emelt kormánnyal megerőszakolnád a váz geóját, és szerintem kényelmes sem lenne. Próbálj ki egy outit, biztos van olyan üzlet, ahol van rá lehetőség, lehet, hogy a megfelelő beállításokkal nem is lesz olyan megszokhatatlan a pozíció, legfeljebb más lesz, mint a mostani. -
fulton
addikt
válasz stickermajom #230405 üzenetére
Elhiszem. Én tudom hogy jó szándékból írjátok amit köszönök. De itt közbeszól ilyenkor a "mérlegelés". Az ár. Az a bringa ami nekem tetszik az egy milliót kóstolja. Itt van nekem ez a bringa amit nagyon megszerettem hozzám nőtt, magamra formáltam, én "terelgettem" míg kiforrta magát", nem mondtam le róla, vigyáztam/ok rá..stb. Hogy egy új külsőt kapjon át öltöztetném arra a vázra, De azt hogy eladjam vagy letegyem félre nem szeretném. 2 bringa felesleges, am is csináltam már egyet munkába járásra. Szal most van 2 :D
[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
Országúti pozíciót is meg kell szokni. A gyári beállításhoz képest én is megfordítottam negatívből pozitívba a stucnit. Így is kellett vagy 500km, hogy megszokja a derekam. Aztán folyamatosan vettem ki a hézagolókat belőle, most gondolkozom, hogy negatívba tegyem a stucnit. Amúgy jelenleg ilyen a bringa.
-
fulton
addikt
válasz szimpláncsak #230408 üzenetére
Nagyon szép kis kerékpár. Na látod ő is nagyon tetszik nekem, letisztult .
Egyébként ha sikerül beszereznem azt A van rysel vázat
a zöldet valahogy " át szeretném színezni" pirosra.
Eleve am ilyen színösszetételt keresnék piros fekete. Mint a Tied.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #230341 üzenetére
Kompromisszummentes bringa építése úri huncutság, az a burzsoák kiváltsága ...valami kevésbé kompromisszumos jó alapokkal bíró fejleszthető darab kell melyen majd cserélsz idővel ezt-azt. ...általában egy jó teló, váz meg kerékszett annyi mint az egész új bringa.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #230410 üzenetére
Értsd jóra . Nekem több mint tárgy azert fogalmaztam igy.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz fulton #230409 üzenetére
Trifox, Hongfu, Dengfu esetleg Winspace vázakat nézegetnék, ha most építenék országútit. Szerintem ilyen Van Rysel vázat már nem gyártanak, Trifoxból pedig biztos van fekete-piros is. Egyébként szerintem már korábban is írtam, Van Rysel ADR AF 105 lenne neked a legjobb megoldás. Összerakni nagyon drága lesz.
Ha már kínai bicók, ma a családdal raktunk egy Balcsi kört, nettó idő 7:30 körül, mindenki jól bírta. Szakszerű letámasztás.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #230412 üzenetére
Ne haragudj, nem tisztem itt nyelvnáciskodni, de elszáll az agyam mikor a pl. pékségben kérésemre, hogy afjanak egy sültebb kenyeret valamelyikre rámutatva azt kérdik "Ő (!) jó lesz?"
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szimpláncsak
tag
válasz fulton #230409 üzenetére
Ez is alu bicaj. Jelenleg 9.5kg körül lehet, mert 9.9kg a gyári súlya én meg csak a kerékszettet cseréltem le, amin fogtam 350-400grammot. De ugyanezekkel a cuccokkal mennyivel lenne könnyebb egy carbon vàzas bicaj? Szerintem kevesebb,mint 1kg-al. Példának ott a Rose. Alu vázas Pro SL disc 105: 8.9kg. Karbonvàzas reveal four 105 8.1kg. örülnék ha azért nem mennék most 40-es átlagot, mert 800grammal nehezebb a bicajom .
-
Ringman
nagyúr
válasz szimpláncsak #230415 üzenetére
M-es nuroad 1x-esítve: 9,1-nél állt meg pedál nélkül a mérleg (~440g-os külsőkkel), szóval 9 kiló köré hozható a tied simán, ez 10,5-ről indult.
karbon vázzal kb 40-70 deka jönne le (attól függően, hogy milyen vázat nézel), ha semmi mást sem cserélsz.
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
szimpláncsak
tag
Egy kis mai történet.
Ma mentünk haveromnal Ziliz és Nyomár között bringával, 29-30km/h átlagsebességgel. Hozzáteszem, hogy szabálytalanul egymás mellett,de a képzeletbeli felezővonalat nem átlèpve.
Ez egy ötödrendű (26137) és rossz minőségű út, de elfér egymás mellett két autó lehúzódàs nélkül is. Jött egy autó egy rövid dudàlàssal jelezte, hogy ő úgy érzi nem fér el mellettünk, nincs is ezzel baj, lehúzódtam ő lassítás nélkül elhaladt mellettünk, így kell ezt csinálni kb. Majd jött pár perc múlva még egy autó, már a folyamatos dudaszóból gondoltam, hogy nincs minden rendben emberünknèl, pedig ugyanúgy lehúzódtam szélre, mint az előbb. Emberünk annyira sietett, hogy azért volt ideje lassítani és kikiabàlni nekünk vélt sérelmeit, persze mondtam neki, hogyha ennyire siet akkor haladjon, ha meg nem siet minek nyomja folyamatosan a dudàt. Ezután rövid gyorsítás után egy büntetőfèkezèst mutatott be idegàllapotba került sofőrünk amit egy kormány ràhúzàssal koronázott meg. Ekkor gurultam a vezető oldali ablak mellé és kérdeztem, hogy mégis mi a jó istent csinál? Említettem, hogy vasárnap van, nyitva a templom menjen be és nyugodjon le. Majd ugyanazt a két manővert ( büntetőfèkezès+kormányràhúzàs) bemutatta. Nyilván kiabáltunk rá meg mutogattunk, mire végre szerencsésen tovább hajtott. Mi haverommal értetlenül álltunk a történtek előttSok kérdés felvetődött bennem. Tisztában vagyok vele, hogy sok a szabálytalan, piroson átkerekező bringás stb. De hogy juthat el valaki arra a szintre, hogy mások testi épségét tudatosan veszélyezteti?Hová tűnt az emberekből a türelem, az együttèrzès, az előzèkenysèg? Én azért továbbra is hiszek benne, hogy nincs hülye autós, nincs hülye bicajos,hanem csak hülye emberek vannak.
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #230414 üzenetére
elhiszem. Előferdül hogy így szoktam megtitulálni a bicót.
-
fulton
addikt
válasz balintbaba #230413 üzenetére
Megnézem majd köszi.
Merész támaszték, de tart
-
szimpláncsak
tag
válasz Ringman #230416 üzenetére
Nekem most így jó, a fék a gyenge pontja, ha cyclocross-kènt hasznàlnàm és kapna sarat és egyebet biztos jobban is érezném, de országútra ide a Bükkbe elég szerintem ez a trp spyre is. De erről már beszéltünk. Meg ugye egy hidraulikus Tiagra szett vagy 120-140 ezer, nekem meg annyit nem ér
-
nagyúr
válasz szimpláncsak #230417 üzenetére
jelentsd fel a faszba.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
fulton
addikt
válasz szimpláncsak #230417 üzenetére
Az a sofőr valószínűleg frusztrált volt eleve nincs rendben az életében valami és ilyen helyzetekben manifesztálódik. Ettől függetlenül egy marha. Q.A.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #230404 üzenetére
amúgy 340-ből használtan ki lehet fogni komplett karbonvázas bringát is, 1-2 generációval régebbi ultegra szettel.
erre csak egy direct mount első fék 20.000 forint, ha újat akarsz venni
ha minden komponens új, akkor min. 200k a kerékszett (ami minőségben passzol a vázhoz, de inkább több), egy 105-ös groupset meg 240-250k és akkor még nincs stucnid, kormányod (+bandázs), ülésed, bovdenezésed.
szóval 800-850-ben áll meg, ha mindenből újat akarsz
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
fulton
addikt
válasz szimpláncsak #230420 üzenetére
Nekem ami most van fékbetét nagyon jól adagolható a fékhatás a múltkor kíváncsiságból rá fékeztem az első kerékre.. nem tudom 10en valamennyivel gurulhattam... állóra fogta majdnem baj lett belőle , előre estem 1 kerékre majd kifordultam. Soha nem volt még ilyen fékem kerékpáron.
-
Ringman
nagyúr
válasz szimpláncsak #230420 üzenetére
karbon nyeregcső szerintem adhat a komforthoz - az hogy 50-100 grammot spórolsz a gyári nyeregcsőhöz képest, az kb. tökmindegy.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
fulton
addikt
válasz Ringman #230424 üzenetére
De én nem akarok ilyen ultegra meg hasonlókat.
Annyi hogy akkor vennék egy hátsó kerékagyat és akkor szépen ráépíteniém a 3x 9 es rendszeremet. Minden más a mostani kerékpáron menne át az új vázra kivéve a v fék.
Használt vázat nem veszek nem tudom hogy lett használva hogy vigyáztak rá, csak új jöhet szóba.
Nem tudom autóval is így voltam hogy használtautó nem, csak 0 kilométeres, annak van egy varázsa egy feelingje. Van amiből veszek én is használtan de ezek nem azok.[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz fulton #230422 üzenetére
Így van, hülyékkel nem érdemes vitázni.
Könnyen agresszív véleménycserére kerülhet sor, ahol különböző folytonosságok megszakítására kényszerülhet az ember.Nálam bevált vitás helyzetekben, h elnézést kérek, tisztelettel viselkedem. Így ő is normálisra vált, békésen elválunk.
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #230427 üzenetére
abból semmit sem tudsz használni koskormánnyal (és az ahhoz való fékváltókarral).
de tényleg, még a hajtást sem, mert az első váltónak más a pozíciója, mint ahol a lánckerekeid vannak.
az eltérő testtartás miatt a nyereg sem lesz jó, a mai fotódon szereplő alkatrészekből (kiegészítők kivételével) a pedált tudod átrakni meg az első kereket. (ha a mostani hátsó papucstáv 135 mm)
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #230411 üzenetére
Ne vesd el élből az alut, jó alapanyag. A váz geometria és a mérete a fontos. Rá kell próbálni pár biciklire és megtalálnád, hogy kábé mi lenne a jó. Outi helyett inkább gravel vagy trekking vázakat kéne nézned, mert pont az outi, ami "hasalós". Így árban is emberibb lenne a dolog, mint a karbonnal. És igen ha jó a váz méret és nem kicsi, akkor nem kell ennyire hosszú kormányszár. A mai modern geometriás vázak erősen ejtett felsőcsövesek, a te Landridered meg még vízszintes. Lehet ha elmész egy jól felszerelt bringás boltba akkor látsz csomó olyan biciklit, amire nem is számítasz és tetszeni fog.
A fék viszont tárcsának kellene lenni, a jövő az lesz, hogy a felnifék ki fog teljesen kopni. Nagyon nem is fogsz találni olyat, ami nem tárcsafékes. Outinál is ez a trend, de még találni felnifékest. Ezért írtam annó, hogy érdemes rögtön olyan agyat venni, ami erre fel van készítve, így nem kell rögtön agyat átfűzni vagy kerekeket cserélni.
De ez nem újdonság, MTB-knél már a 2000-es évek közepétől volt IS fékkonzol, később PM. Telóknál is az alap rugós is mind PM-es már régóta.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #230430 üzenetére
Ha ez így van (tárcsa stb..)akkor marad a Csepel Elvégre semmi bajom nincs vele szeretem ahogy van leszámítva azt a tényt hogy az a van rysel vaz tényleg megdobbantotta a szívem és az ára is jó.
Akkor én nem jól látom ? A Csepel úgymond vízszintes de az a van rysel is hasonlónak fest így képen, tehát hogy arányaiban ugyanaz azt a képet festene mint a csepelem csak más váz.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #230431 üzenetére
Ezért írtam ha nem akarsz sokat költeni akkor valami nagyobb méretű MTB/trekking váz + teló + többi alkatrészed. Így olcsón meglenne. Később akár vehetsz egy Shimano MT200-as hidraulikus szettet kezdésnek. Ezekkel is már sokkal hatékonyabb lennél és nem költenél el sokat. Vannak tök jó vázak bőven 100 ezer alatt.
Tudom miről írok mert nekem is ideiglenesen egy olcsó, acél ezer éves vázam volt és az is kicsi volt nekem. A mostani vázam, igaz hogy 26"-os de mintha rám szabták volna. A kerék méretén kívül nem "elavultabb", mint egy átlagos alap XC. A kormányt direkt minél alacsonyabbra akartam és sokkal jobb, mint az előző "városias" pozíciója. Belefér a 27,5-ös kerék is, így egyszer mehet az upgrade, bár ez az ipari csapágyas Bontrager elég jól gurul.
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz szimpláncsak #230408 üzenetére
-
Ringman
nagyúr
válasz szimpláncsak #230432 üzenetére
a 136 mm-es drop az a modern kormányokon nem kevés, a 70 mm meg viszonylag rövid, a jelenlegi kormányod nem tudom milyen geometriájú.
+ ez nehéz
én erre cseréltem a gyári 42 cm-es "gravel" kormányt: [link]
ez is érezhetően többet hajlik, mint a gyári.[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
-
fulton
addikt
válasz fulton #230437 üzenetére
Nem vitatkozni akarok csak megérteni.
Ahogy én látom jelenleg kép alapon.
Ami nem menne át a hátsó agy és a V fékek. A többi megoldható szerintem , nem látok olyan kompatibilitási bajt ami miatt nem. felmehet egy három tányér előre hátra ugyanez a sor ugyanez a váltó csapágyház szélességet nem tudom mondjuk mennyi lehet az cserélni kéne.. előre meg felrakni a kormányt kormányszárral.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz andrisbandi #230428 üzenetére
Én is így tolom. Ha magyaráznak dudálnak valamit, intek egyet es ennyi , "persze igazad van". Q.a.
a zebránál mindig intek egyet hogy elengednek függetlenül hogy elsőbbségem van.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #230430 üzenetére
Majd rá próbálok ha lesz lehetőségem egyelőre itt a kerékpár boltba környékemen nincs mód rá. Kivéve ha konkrét vásárlási szándékkal kérem hogy állítsák be nekem. Na majd megyek nyáron tiszafüredre bérelek ott egy országutit aztán meglesem. ha Ringman jól mondja es valóban kompatibilitási bajok vannak, akkor nem bajlódom. Akkor a mérleg már nem billen el bennem.
Jó a bicikli nem is nyekereg már, halk, semmi hiányát nem érzem hogy nekem mindenáron valami jobb bringa kéne. De ha úgy lenne arra Van Rysel vázra szívesen átmentem volna. -
6030D
Ármester
válasz szimpláncsak #230417 üzenetére
Miért sportolsz, amikor ő nem sportol? Ennyi a lényeg. Vagy kiröhögöd, vagy ha többen vagytok akkor a teli kulacs beviszi a hátsó ablakot szopókával előre. Ő fékezett, te meg megijedtél. Jöjjön a rendőr. Nem fog. Röhögd ki. (Kulacsdobás előtt.)
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #230437 üzenetére
arra, hogy koskormányhoz tartozó fékváltókarhoz nem passzol sem az első, sem a hátsó váltód, outi első váltó meg nem fogja az alivio hajtást kezelni, mert más a 2 láncvonal.
a 3×9-es szettedből meg csak a 3 tányéros hajtásod (!!!) nehezebb, mint a komplett váz.
outi vázra egyenes kormányt rakni szintén nem jó kormányozhatóság szempontjából.
tldr: a vázat megvenni pénzégetés és még a kerékpározási élményt sem javítja (sőt)
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
attiati
veterán
-
Jester01
veterán
válasz Ringman #230444 üzenetére
outi vázra egyenes kormányt rakni szintén nem jó kormányozhatóság szempontjából
Nekem Cannondale CAAD8 van egyenes kormánnyal ami érzésre vagy kétszer olyan jól kormányozható mint a koskormányos. Mondjuk nem is értem mitől lenne rosszabb ha szélesebb a kormány.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
fulton
addikt
Ti találkoztok bringásokkal utatok során?
En nem értem az embereket, sehol senki. Pláne nem kicsit adva a dologra (sisak karbantartott kerekpar stb). Pedig van h több órat megyek.Szerintetek az lehetséges hogy jobban gurul a kerékpár alacsonyabb nyomáson mint maxon? Vagy a ruha teszi de tegnap is úgy éreztem sokkal jobban megy. Van egy 4 km szakasz ott pl 28 as atlag volt. Több is lett volna ha nincs 2db 90 fokos kanyar a a bringautban. Ami nálam nagyon jó erték. És még csak nem is kinlódtam a vázon. Olyan könnyed haladtam.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest