- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
razzorr
őstag
válasz lsebestyen #20549 üzenetére
Valahogy én is így vagyok vele,hogy a sisak életet menthet. Amióta megvettem, azóta hordom, a városban meg pláne. Rám nyitják a kocsiajtót vagy egy kellemes kis kátyúban elzakózok vagy ha csak szimplán le kell valakit fejelni
Na megrendeltem a Rubena Flash abroncsokat 1,75ös méretben,remélem beválik. Évek óta 2,1essel megyek, már nagyon kíváncsi vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
Bigya
őstag
Sziasztok!
Segítenétek abban, hogy most körülbelül mennyit ér egy 2013 5.havi Kross X3?
900km-et futott, nem leharcolt, laza dombos terepen és aszfalton gurult.Köszönöm előre is!
-
Szakbarbár
aktív tag
Lehet hogy a váltó nem kompatibilis a lánctányérral:
Megnéztem mivel szerelik a Rockraider-t, Ebike-on ezt találtam a váltóról:
Shimano Tourney (FD-TZ30) MTB első váltó
Első váltó 3 tányéros hajtóműhöz
Acél bilincs
Acél terelőlemezek
42-es nagytányérhoz48-as tányérhoz TZ-31-es első váltó lehet hogy jó lenne. 48/38/28 fogú hajtóművel kompatibilis
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
dm1970
tag
Sziasztok!
Szemezgetek az alábbi montikkal:
Jól jönnének érvek ellenérvek!
CUBE aim 26 disc 2014
Merida matts 40-D 2013
Kelly's viper 60 2013
B'twin rockrider 520 2014
Esetleg valami alternatíva 130 környékén?Köszi dm
-
Because
őstag
válasz lsebestyen #20549 üzenetére
magamat miatt nem vennék fel, az a létezés amit folyatok értéktelen!
viszont támogatom és legjobb lenne kötelezővé tenni a viselését!
-
razzorr
őstag
válasz dm1970 #20556 üzenetére
Szerintem a B'twin felejtős,mert ha már ennyit költesz egy bicóra,akkor az ne egy ilyen "izé" legyen
Nekem a Kelly's olyan steril, unalmas külső.
A Merida jobban bejön, de mégis a Cube-ot venném. Bármit veszel, legalább alivio váltó legyen rajta ennyiért.
Vagy Caprine Epik50, nem egy világmárka, de legalább hazai cucc és jól fel van szerelve, deore váltó stb.
Az én sorrendem:
Cube,Caprine,Merida,Kelly's,Btwin.
Vagy esetleg a Kross gépeit is nézegetheted, az X sorozatot, de előre figyelmeztetlek, baromi jól néznek ki. -
csabi94
őstag
válasz rétisün #20552 üzenetére
Én most fájó szívvel lehet megválok a Meridától, akkor megint csak 3 lesz, ha a fixit is beleszámoljuk, ami most épp a városban rohad, mert pénteken otthagytam (zárt helyen). Bakker, most jut eszembe, hogy ezért jutalmul holnap kelhetek negyed órával előbb, hogy begyalogoljak a központba suliba.
-
Keraa
aktív tag
válasz Szakbarbár #20555 üzenetére
Köszönöm szépen Szakbarbár!
-
Cathfaern
nagyúr
válasz csabi94 #20559 üzenetére
Én is filózok, hogy eladjam a Merida Road Race Lite-omat... itt Győrben nem fér el két bicikli (illetve egész pontosan a lakásban nem fér el bicikli, máshol meg nem tárolnám), Szombathelyen meg legfeljebb 1-2 napokat vagyok, amikor meg nincs időm biciklizni. Szóval nagyon úgy fest, hogy évekig tartó kihasználatlanságnak néz elébe, azért meg minek álljon
-
dragonfx
veterán
A nyergek rogzitese a bilinccssel univerzalis megoldhato a csore?
Vagy ván külön nyereg 25.4.es 27.2es es 29.8as nyeregcsohoz?"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Zola007
veterán
válasz razzorr #20558 üzenetére
Lehet, hogy a Kellys unalmas, de legalább megbízható vázakat gyárt. Sokan tekernek Quartz, Salamander és Madman vázakkal 100 kiló fölött évek óta
Szóval azért annyira hátra nem sorolnám, nem azért mert nekem is az van, de semmivel nem tud kevesebbet mint egy Merida vagy egy Caprine
Nem nagyon hallani sehonnan arról hogy gond lenne a vázaikkal. Saját márkás kormányok, nyeregcsövek, felnik és nyergek is elég jól bírják, főleg abban az árkategóriában amennyiért adjákMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
glacious
addikt
válasz Zola007 #20563 üzenetére
Amíg nem szereltem fel csomagtartóval és sárvédővel a kellysem, addig simán jól nézett ki (matt fekete és mangó), de szerintem a többit is elrondítja egy ilyen akció
Technikai kérdés, mi a neve annak a nyeregcső fajtának, amiben sokkal nagyobb fogak vannak, mert alattam mindegyik normális elkopik.
-
Zola007
veterán
válasz glacious #20566 üzenetére
nyeregcső elkopik?
há' ammeg hogy?#20565) razzorr : inkább legyen uncsi bringám mint sz.r
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Runner_fxr
Ármester
válasz dragonfx #20507 üzenetére
Ne haragudj, de ez egy baromság. A valamire való kerékpár vázakat nem Kínába, Indiába gyártják, hanem Taiwan-ba. Voltál te már Taiwan-ba? Nekem az egyik legjobb barátom Ösztöndíjjal Taiwanban is tanult, olyan szintű műszaki fejlettség van ott, hogy te azt fel sem tudod fogni.
Minőségi gyártás folyik ott.
A kerékpáros cégek inkább a tervezést végzik és kiadják Taiwannak a megrendeléseket a vázakra.
Semmi gond nincs ezek gyártási minőségével, a hibákat inkább a tervező asztalon szokták elkövetni.A Decathlonos Rockridereket is Taiwan-on hegesztik, csak éppen a tervezése hagy némi kívánni valót maga után. Én a decathlonba dolgoztam szervizesként, ismerem azokat a kerékpárokat, röviden és tömören sz@r. Nincs merevsége a vázaknak, az, hogy hogy néz ki, egyéni ízlés dolga, szerintem gusztustalan, de ettől még másnak tetszhet. 60 ezer ft-ig azt mondom oké, annyiért elmegy, azon a szinten akár még jól is járhatsz vele, mert többnyire aluvázakat adnak, meg ezeket úgysem lehet komoly igénybevételnek kitenni, laza túrázásra, nagyon alap dolgokra jó az. Viszont felette már érdemes nagyon megfontolni, mert a több száz ezres gépeik váza is sz@r. Akkor meg már lehet venni értelmesebb gyártótól is. 400ezer ft-os xc össztelós rockriderek úgy tekeredett a váza attól ,hogy beletapostam a pedálba, hogy az hajmeresztő volt.
Az összes össztelós váza egy vicc. 1 milliós karbon országútit villatöréssel hoztak vissza.
Gyerekbringát és felnőtt kerékpárt 60 ezerig érdemes ott venni maximum, esetleg drágább modellt akkor ha raktár kisöprés van és féláron vagy kicsit alatta is odaadják, akkor a felszereltsége miatt talán érdemes lehet megvenni, de ezeket a dolgozók szokták elkapkodni, szóval figyelni kell rá mikor van ilyen.Az, hogy te a Kross-t, Bergamontot nem ismered, még egyáltalán nem jelent semmit, gondolom még rengeteg egyéb márkát sem ismersz, attól még lehetnek nagy múltú, minőségi gyártók. A Kross nem annyira nagy múltú, de jó gépeket gyártanak, remek minőségben. Százszor inkább Kross mint Rockrider.
A Bergamont 20 éve gyárt kerékpárokat, az se tegnap kezdte. Németországba volt piacvezető is, jelenleg a Cube az, amivel minőségben kb azonos szinten van, csak nem olyan széles a modell palettája.
A Bergamont a BMC-vel közös cég. Ezek komoly gyártók, egy Rockrider a koszos lábuk nyomába nem ér.Merida, KTM, Magellán mind jobbak a Rockridernél, bár a Magellán már megszűnt, Kellys-t nem tartom túlzottan jónak, bár a Rockridernél az is sokkal jobb.
GT nincs eltűnőben, nézz már rá a honlapjukra micsoda gépeket gyártanak!
Egyébként tudnak a Franciák jó bringát csinálni, nézd meg a Lapierre-t, azok komoly gépek, ahhoz képest Rockrider egy bazári kategória.
[ Szerkesztve ]
-
glacious
addikt
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Runner_fxr #20568 üzenetére
Az, hogy te a Kross-t, Bergamontot nem ismered, még egyáltalán nem jelent semmit, gondolom még rengeteg egyéb márkát sem ismersz, attól még lehetnek nagy múltú, minőségi gyártók.
Erről tovaris magasröptű hozzászólása jutott eszembe
Ha valaki nem ismerné őket, bár inkább vállalati szektorban működnek.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Gézengúz
addikt
válasz -=RelakS=- #20570 üzenetére
A linket javítsd légyszíves...
-
dqdb
nagyúr
válasz dragonfx #20544 üzenetére
amugy nem vágom mi a különbség mondjuk egy 40e.s alu meg 240e.s aluváz köztˇ
Szerintem eléggé könnyű észrevenni egy rúgóstagot A mostanára kikopott alumínium hardtail csúcsvázak (Kona Kula Supreme a szkandium ötvözetével, Cube HPA és társai) sem voltak listaáron 130-150e forintnál drágábbak., amikor még nem söpörte el őket a karbon nyomulása.Ha egy váz rossz, hiába pakolod tele jó minőségű alkatrészekkel, a végeredmény nem lesz jó. Hasonlóan, ha egy váz jó, de gyenge alkatrészekkel pakolod tele, a végeredmény szintén nem lesz jó, fontos a szinergia. A többit már ---Lasali--- és Runner_fxr leírták.
Zola007: Lehet, hogy a Kellys unalmas, de legalább megbízható vázakat gyárt.
Sosem értettem, miért képesek egyesek a funkciót a külsőnek alárendelni egy alapvetően a funkciójáért használt eszközben. Szerintem először legyen jó a geometria, legyen megbízható, aztán ha jól néz ki a festése, az már bónusz.glacious: olyan nyeregcsövet keressél, amelyik két csavaros rögzítést alkalmaz és/vagy fokozatmentesen állítható. Vagy tartsd meg a mostani nyeregcsövet és válts dirt bringára
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
raggg
senior tag
válasz ígyvanferi #20576 üzenetére
Nem azt írta, hogy nem nézhet ki jól, csak nem az az elsődleges, ha úgy tekintesz rá, mint egy használati tárgy. A dizájn leginkább a marketing része szvsz. De persze ettől nézhet ki jól egy jó bringa.
ragklaatPS
-
dqdb
nagyúr
válasz ígyvanferi #20576 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy egy bringa nem nézhet ki jól, hanem azt, hogy szerintem a külsőt kellene a funkciónak alárendelni, és nem a funkciót a külsőnek. A jobb váz ronda festéssel és a rosszabb váz szép festéssel lehetőségek közül én gondolkodás nélkül a jobb vázat választanám, mert a bringa egy használati tárgy, aminek az a funkciója, hogy jól működjön, nem egy dísztárgy, aminek az, hogy szép legyen. Volt már szebb vázam a mostaninál, de jobb nem, mégsem bántam meg egy pillanatra sem a váltást.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
ígyvanferi
addikt
Milyen ruhákban jársz emberek közé? Az sem dísztárgy. És lemerem fogadni, először az nézed, hogy néz ki. Persze utána fel kell próbálni, és ha kényelmetlen, vagy szar anyagból készült, nem jó a fogása, nem veszed meg, viszont biztos, hogy egy kényelmes, de alapvetően ótvar pólót sem vennél fel. Ez csak egy példa a sok közül. Nagyon szépen hangzik a ne rendeljük alá a funkciót a külsőnek, de nem kell demagógnak lenni, nem fog működni.
-
glacious
addikt
válasz ígyvanferi #20580 üzenetére
Pont ezt írta, hogy a kevésbé szépet választja, ha az jobb.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ígyvanferi #20580 üzenetére
Ha elszakad a pólód, az max. kicsi kényelmetlenség. Ha eltörik a váz és végigszántod arccal a betont, az több mint kényelmetlenség. Szóval nem igazán jó a hasonlatod
-
zoli03
őstag
válasz ígyvanferi #20580 üzenetére
Akkor ezek szerint, ha lenne egy városi biciklid, akkor nem raksz rá sárvédőt, csomagtartót, kitámasztót, stb, mert nem néz ki jól? Inkább használod ezek nélkül, nem számít, hogy sokkal kényelmetlenebb lesz használni, kevésbé funkcionális, stb?
-
Packersbay
tag
Én még 2012-ben vettem egy Rockrider 5.1-et 55-ért még mielőtt elkezdtem volna olvasni a topikot. Sajnos több pénzem nem volt akkor bringára és így visszagondolva máshol nem is kaptam volna ennyiért bringát,vagy ha igen akkor az acélvázas lett volna és ugyanúgy a legolcsóbb váltók,teleszkópos villa lett volna benne mint az enyémben. Szóval aki csak hobbi bringázásra veszi(évi 1000-1500km) annak sztem 2-3 évig elég egy ilyen bringa úgy hogy nem kell nagyon hozzányúlni se. Legalábbis én így gondolom. Én ahogy megvettem azzal kezdtem el munkába járni és így bírt a rajta lévő hajtás( racsni,hajtómű) 4000 km körül amiben egy havas,sós téli időszak is benne volt. Ami tekintve,hogy mindenből a legalapabb volt benne,szerintem nem rossz.
Saját házi akácméz eladó! Dell laptop alkatrészek eladók!
-
razzorr
őstag
válasz zoli03 #20585 üzenetére
Pedig sajnos az emberek nagy része a kinézet, azon belül is a szín az egyik fő meghatározó tulajdonság, ami miatt a használati tárgyaikat megveszik.
Munkám során én is nap mint nap látom,hogy milyen elborult agyakkal vesznek meg sok mindent a vásárlók, csak mert szép a színe, mintája és mert épp az az aktuális elbas.ott divat. De hogy azt is megnézzék,hogy milyen funkcionális tulajdonságai vannak az adott terméknek, az kb.10-ből 1 ember, de lehet meg annyi se. Félelmetes, hogy mennyire agyhalott a társadalom nagy része. De ez egy másik történet. -
Because
őstag
válasz razzorr #20587 üzenetére
szerintem ennyire nem kell túlozni, semmivel se különbek a dolgok mint régen voltak... csak akkor nem volt választék és tényleg a funkcionalitásról szólt
nem várható el, hogy mki megnézze milyen panel van a tv-ben, mennyit fogyaszt... milyen adalékanyagok vannak a mosószerben... mennyire légáteresztő az a ruha... ha ember teheti nem régi suzukit vesz pedig A-B pont között az is jó lenne akár ronda festéssel...
[ Szerkesztve ]
-
dm1970
tag
Üdv!
Na végre megérkeztem én is:
[link]
Köszi az eddigi segítséget Mindenkinek.
Sajna sokkal előrébb nem jutottam. Néztem a Caprine-t, újat a neten nem nagyon találni. Kross tényleg jó áron van tavalyi modellből az X9 is beleférne a keretben, de nem tudom mennyire megbízható.
Amire használnám: csak hobbi szintű kerékpározás, 70-30 aszfalt-föld út, s néha-néha egy kis hegyi kerékpározás. Az utóbbi miatt keresgélek ebben az árkategóriában, de nem biztos,hogy jó az irány. Ehhez a felhasználáshoz jól jönne néhány ajánlat. -
dragonfx
veterán
válasz Runner_fxr #20568 üzenetére
Mitől gusztustalan?csovezetes? Szine?
Nekem a 170e.s tetszik.elfogadnam.hasonló felszerltseggel más marka jóval dragabb.nálunk mas az ami ismert mint nyugaton.persze ettol jó hogy en nem ismerem. Hát akkor magellant se fogok már venni...Én azt mondom a németeknél nagyobb minőség ván mint keleten.ennyi. Cube.t se nagyon ismerem.honnan valo?
Egyértelmű 3 kiloert nem dekas. Bicajt vennek. De a 60e.s ből normál hasznalatra lehet faxat csinalni."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz ígyvanferi #20580 üzenetére
Ha már a ruházatot és a pólókat hozod fel analógiának, akkor abban is biztos vagyok, hogy egy sportruházat és utcai ruházat között te is tudsz különbséget tenni. A sport céllal tartott kerékpárnál a teljesítmény és megbízhatóság a legfontosabb, míg egy városi bringánál simán lehet az is fontos szempont, hogy jól mutat-e.
Biztos vagyok benne, hogy nem mész bálba egy izzadságelvezető, légáteresztő sport trikóban és nem mész sportolni öltönyben sem. Csak nem kell keverni a szezont a fazonnal. Meg gyanítom te sem választasz egy gyengébb vázat csak azért, mert az szebb.
-
ígyvanferi
addikt
válasz Stauffenberg #20592 üzenetére
Igazság szerint nem a sportcélú felhasználás lebegett a szemem előtt, csak egy egyszerű mindennapi biciklizés A-ból B-be, időnként túrázás a családdal, haverokkal. Részben igazatok van, bár azért ezek a 100-150 ezres gépek még mindig csak hobbi bringák. Szerintem a sportolási céllal tartott járgányok nem itt kezdődnek. És egész nyugodtan vehet ilyesmire az ember egy esztétikus, jól kinéző valamit is. Hál'isten van bőven választék, így - megfordítva az eredeti felvetést - nem kell alárendelni a teljesítményt és megbízhatóságot a formának.
(#20584) Cathfaern: valóban naponta tucatjával látok bicikliket kettétörni az emberek alatt.
(#20585) zoli03: most lehet meglepődsz, de ez pontosan így van, se sárvédő, se kitámasztó, se csomagtartó.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz ígyvanferi #20593 üzenetére
Városi bicikliről volt szó, amit akkor is használni kell, ha éppen esik az eső. Mivel nincs rajta sárvédő, ilyenkor mit csinálsz? Maximum 10-15 km/h-val mész vele? Mert nagyobb sebességnél már felveri a vizet. Na ahogy azután kinéz a ruha, abban én nem szívesen mennék emberek közé (a ruhás példád miatt hoztam fel ezt).
-
Szakbarbár
aktív tag
Most ez komoly, hogy a Velencei tónál levitték a strandra a kerékpárutat? Ráadásul ha jól látom a part és a büfék között vezették el. Azt hiszem nyáron ezt sem nagyon kell majd használni.
[link]Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Mansi
csendes tag
válasz Szakbarbár #20595 üzenetére
Innen látszik, h aki tervezi a kerékpárutat, az még sosem ült nyeregben, mert hogy ezt sportolási célra nem lehet használni az is biztos. Komolyan ehhez aztán ész kell h a több 1000-es strandoló tömegbe belevezess egy kerékpárutat.
De lefogadom, h a rendőrfőnök ki fogja vezényelni a kollégáit a 7-esre, hogy szedjenek egy kis sarcot, hisz ott épült az új kerékpárút, majd az mondja h takarodj rá arra, azért van. -
ígyvanferi
addikt
válasz zoli03 #20594 üzenetére
Már miért kéne akkor is használni? Vagy miért ne mehetnék max. 15 km/h-val? Van erre valami szabály, hogy csak akkor vagyok értékes ember, ha 30-cal tolom neki, amíg elugrom kenyérért a kisboltba, bármi is van? Az évi csapadékmennyiség 500-600 mm körül van hazánkban, ráadásul ez is elég egyenetlen eloszlást mutat, így simán ki tudom hagyni azt a néhány napot. Vagy megyek gyalog, tömegközlekedéssel, urambocsá' autóval ilyenkor. Vagy lassabban.
-
Mansi
csendes tag
válasz Szakbarbár #20595 üzenetére
A strandos része biztosan kihagyós, ami a vidi elején van, a kakaós csiga hozzá képest egyenes autópálya.
-
Cathfaern
nagyúr
Amellett, hogy totál a kerékpár sport mellett állok, de: szerintem az ilyen bicikliutakat, amiknek alapvetően nem a sport, hanem a turisztika a fő szempont (ugyanez vonatkozik a Balaton körülire is) nem az alapján kell megtervezni, hogy jól lehessen rajta sportolni, hanem, hogy turistaként jó élményt nyújtsanak. És erre pont az ilyen vonalvezetés az ideális (megjegyzem, a balatoni 1-2 rövid szakaszt leszámítva borzalmas ilyen téren. Ráadásul sajnos emellett sportra is alkalmatlan). Szóval szerintem az lenne az ideális megoldás, hogy
a, turista bicikliutak legyenek a turistáké, vigyék el látványos helyeken, még akkor is ha ez a tempó rovására megy
b, minden főút mellett legyen bicikli út, ami meg alkalmas sportolásra (is)
c, bizonyos főútakon engedélyezzék a sportolási célú, vagy azzal egyenértékű biciklizést (azaz, ha tudsz normális tempót tartani, egyenesen menni, út szélére lehúzódni, akkor mehetsz rajta. De 10-es kacsázva, 8 éves gyerekkel, stb. tilos rámenni). Persze magyar mentalitás mellett egy ilyen szabálynak nincs realitása. És most nem csak a törvényhozókra gondolokPersze a gyakorlat az, hogy egyik se teljesül
Szerk: videót még nem láttam amikor a fentebbit írtam, azt majd csak otthon tudom megnézni.
[ Szerkesztve ]