Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz szimpláncsak #198373 üzenetére
ekkora, a fotón nem tudom mennyire látszik, de itt már egy kicsit "terpeszt" az oldala a táskának. olyan 20-21 cm hosszúsáig kényelmesen elfér benne egy pumpa
[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
Eszembe jutott még egy dolog. A váltó, lánc, tányérok nagyon koszosak, áll rajtuk az olajsár. Mi a tisztítás legegyszerűbb módja? Szétszedni nem akarnám, arra gondoltam, hogy féktisztítóval adok neki bőségesen. Járható ez az út, vagy onnan is kijönne az olaj/zsír, ahonnan nem kéne?
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
válasz vendingo #198403 üzenetére
Van speckó lánctisztító spray, én a wd40-ét használom. Ezt a tisztítást, újrakenést ne hanyagold el, meghálálja a rendszer menettulajdonságban, élettartamban is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
dkaro
őstag
Sziasztok!
Teljesen kezdő bringás vagyok és tanácsot kérnék, mert elvesztem a gumibelsőkkel kapcsolatban. Mindkét kerékpárra akarok venni egy tartalék belső, mert mennék egy kicsit hosszabb útra, azonban nem igazán tudom, hogy keressek rá a megfelelő méretre, tudna valaki segíteni?
Ha jól tudom ez az autószelep, szeleptípus és ez is szempont belső választásnál.
Valamint ezeket az adatok találtam a bringákon.
Elsőn: 28" a kerék, 42-622 (700x400), 0-1125-5 (ez öteletem sincs mi)
Második:szerintem ez is 28"-os de nem találtam ráírva a felnire.
Illetve a gumin is alig olvasható ami rajta van.37-622 (ez tisztán olvasható), 28 x 1.5/8 x 1.3/8 (ebben már nem vagyok biztos)
Tudna valaki segíteni? Megbízható boltnak is örülnék, ahonnan bátran rendelhetek.
Köszönöm! -
válasz dkaro #198408 üzenetére
37-622, illetve 42-622 esetében az első szám (37, és 42) a gumi szélessége mm-ben, a 622 pedig a felni kerülete mm-ben. Ez egy 28”-os trekking gumi lesz, fura, hogy az egyik szélesebb, mint a másik, de nem gond. Olyan belsőt kell venned, ami ehhez a 35-45 mm szélességű tartományhoz való, 622-es felnihez (tehát 35-622, és 45-622 közöttit), zt a szelepet pedig hivatalosan schradernek hívják. De igen, autó-, vagy motorszelepként is szoktak rá hivatkozni.
Ez pl ideális bele: [link] , de más gyártóknál is van ugyanilyen.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
dkaro
őstag
válasz parandroid #198409 üzenetére
Nagyon köszi, rosszul fogalmaztam, ez két külön bringa (egyik a páromé)
Ha jól sejtem mivel gumi és nyúlik ezért ez jó lehet mindkét bringára?
[link]
A 42-622 és a 37-622 is rajta van a "kompatibilitási" listán.
Van valami márka amit érdemes keresni vagy igazából mindegy? -
válasz dkaro #198410 üzenetére
Elvileg ahhoz a mérethez jó, ami rá van írva, de a 37-622, meg a 42-622 nagyon közeli méret, én merném használni mindkettőben. Én valami márkásat keresnék: Schwalbe, Continental. Nem olyan drága dolog, 1000-2000 Ft között ki kell jönnie darabjának. Felénk 3-6 EUR, mikor, hol veszed. Magyar boltot nem tudok ajánlani, de ilyen apróságot bármilyen kerékpárosboltban tudsz venni. A szelep fajtájára, meg a méretkompatibilitási listára kell csak figyelni.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
dkaro
őstag
válasz parandroid #198411 üzenetére
Ez amit linkeltem, Schwalbe. Ezt melyikbe mernéd a kettő közül? Illetve akkor milyet nézzek a másikba ha ez nem jó?
-
kovacs65
senior tag
Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
-
-
dkaro
őstag
válasz parandroid #198418 üzenetére
Akkor félre értettem az előző kommented, azt hittem ezt nem mernéd mindkettőbe rakni. :)
Köszönöm, rendelem is. -
Ringman
nagyúr
válasz polonic #198421 üzenetére
az átütőtengely gyak. egy üreges metrikus csavar, a vége süllyesztett fejű és belső kulcsnyílású (azaz imbusz - 4 v. 5 mm-es). a "csavaranyaként" a villa/papucs működik, ebben van a menet.
tárcsaféknél az az előnye, hogy (azonos meghúzási nyomaték esetén) ugyanoda tudod visszarakni a féktárcsát, kerékcsere után nem kell állítgatni a gyorszárat, hogy pont annyira feszítsd meg, hogy jól álljon a féktárcsa a fékpofához képest.
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz Ringman #198419 üzenetére
Van hibája az tény, sz@r kerekek, gossamer közép ultegra helyett, de a kroszvéjhez képest szerintem így is jóval jobb vétel.
Az árak meg ennyire elszálltak, ez van.
Átütősnek itt van ez eSpeeder, gyengébb fékkel mint az ultegrás, ki érti már ezeket.xy.zsolt régen volt az már....
Minap voltam a merida concept store-ban, ez megtetszett, kicsit átírnám vele a Straván a komokat a Pilisben
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
V-fékek egy idő után megadják magukat?
Vagy 2 éve cseréltem a régi bringámon v-féket, mert féloldalasan működött. Ma kb rendbe raktam anyám bringáját, és mind az első, mint a hátsó fék kitalálta, hogy a jobb oldali karja jóval nehezebben forog, mint a bal
Jó, ezt a bringát még a PLUS-ban vettük, és szerintem a gyári fékek vannak rajta, de akkor isItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #198420 üzenetére
Én adnék aluért is ennyit, igaz nem ezért, hanem ezért . Egy belépő-középkategóriás karbon váz is ennyit nyom a mérlegen, pl. ennek a váza. Innentől csak ízlés kérdése.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz kovacs65 #198413 üzenetére
Igen. Drága.
vendingo... a vastag zsírsárt mecchanikusan el kell távolítani mielőtt még feloldanád valamivel és szétkennéd hajtáson, váltáson. Én egy küllőt, vágott acél hegesztőpálcát, rossz kést bármit betennék egyes lánckerekek közé és forgatva azokat mintegy lehámoznám nagyját a földre... meglátod félmaréknyi száraz sár fog összegyűlni alatta, amit szerintem kár lenne felnedvesíteni és szétkenni.
RelakS... jogutódjánál a Spárban nem nézted van-e valami hozzá? Ha Pluszos csoda, hogy egyáltalán mozog még. 🤭
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #198427 üzenetére
Vannak ezek a pipatisztító rudak (sodort szőrös fémdrót), amit egyesek művészkedésre használnak.
Abból kettőt összesodorni, és az aprajából is eltávolíthat egy csomót.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
INTELligent
senior tag
Ha már szóba jött a keresztbeváltás, meg a váltóállítgatás. 3x9-es rendszeren (ez a túra meg munkábajárós) mi a fenét kellene csinálni, ha megvan minden fokozatom rendesen, de a legnagyobb lánckerékre elöl kb csak akkor tudok biztonságosan váltani, ha hátul kb a sor közepén van a lánc, ha kisebben, akkor kb 10/9 alkalommal túldobja a láncot (de amúgy meg éppen hogy felmegy a lánc a lánckerékre).
Amúgy meg nem tudom, hogy ti hogy másztok, én alapvetően pörgetek, de a 3x9-es rendszeren 12-25-ös sorral meredek emelkedőkön elég gyakran a 70-80 tartományba esek vissza. A nagy lánctányért kb lejtőket leszámítva szinte sose tudom használni - mondjuk az hozzá tartozik, hogy én 100 CAD körül érzem magam, itt meg vagy hegy van, van annyi kanyar, hogy esélyem sincs kigyorsítani rendesen, kevés kivételtől eltekintve...
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
6030D
Ármester
válasz kovacs65 #198413 üzenetére
Szerintem meg annyira nem vészes ez a mai árak mellett. Én inkább túlzásnak tartom ezt a felszereltséget egy trekkinghez, max akkor, ha 10e km fölött fog menni egy évben. Tudom, az élet rövid, hogy szar bringát tekerjünk...
Szóval: levegős teleszkóp, ez pozitívum, mert be tudja lőni a súlyához, de úgyis alá lesz fújva, hogy a cigicsikket is kimozogja. MT-500 fék, montira is elég, ide felesleges, kivéve, ha nem 3 gyerekes babautánfutóval fog szerpentinezni. Integrált hajtókar, szintén felesleges, gondolom nem súlyemelő a hölgy, nem fogja a vázat tekergetni.Full XT váltás is felesleges, egy normális lánchosszal egy Deore is jó, de még az Alivio is (sőt...).
Szerintem az 500 is elég lesz, aztán ha nagyon hiányzik a levegős teló, akkor bele lehet lógatni egy Paragont. És még mindig egy százassal lejjebb vagyunk.Trekkingből szerintem nincs és nem is lesz átütős.
Ja, legfontosabb kimaradt: mielőtt beleéli magát, kérdezzetek rá a készletekre. Általában nincs, sehol. Ahonnan én linkeltem, az a legnagyobb itthoni bolt (nagyker?), és ők is szeptemberre ígérnek elég sok bringát.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #198427 üzenetére
Ja, mondtam neki, hogy vegyen már egy normális bringát, mert ezen olyan alkatrészek vannak, hogy egy fillért nem költenék rá.
A váltó pl beállíthatatlan, és soha nem hallottam még a típusát (nem is jegyeztem meg emiatt) Pedig egy 6 sebességes menetes cucc nem egy űrtechnika (mondjuk már a váltómarkolat is fordítva van számozva XD)Apropó, mióta van 10 sebességes menetes (racsnis) agy? O_O
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Alg
veterán
Nah összeraktam a low-cost bérautós bringaszállítót Nem saját ötlet, láttam már hasonlót valahol...
kellett hozzá:
- 2x bike hitch akciósan 25EUR volt a kettő összesen
- 1x fenyő polclap - 9EUR
- 4x 5x20 facsavar
- öntapadós tépőzárA két outi bringa ráfér úgy hogy egymástól 20 centire vannak a konzolok, az aljára ragasztott tépőzár pedig remélhetőleg megtapad majd a csomagtér kárpitján. Azért készülök gurtnival is, ha mégis rögzíteni kellene, + nincs kormányrögzítő szóval a bringák seggét azért valószínű ki kell kötni/támasztani valahogy.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
bszg@
tag
Vagy a táskákkal kitámasztani.
Én is barkácsoltam hasonlót, egy szál gyalult deszka méretre vágva, hogy ne csúszkáljon jobbra-balra, sarokvasak a deszkára csavarozva, menetes szár, anyák. Végül is nem használom, mert egy kerékpár egészben elfér fektetve, kettő meg sajnos a fenti módon sehogy.
A Tiéd azért elegánsabb. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz INTELligent #198429 üzenetére
Ha a határoló be van állítva hogyan tudja túldobni?
Alg... gumipókokkak ki kell spanolni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #198437 üzenetére
Lehet a belső oldalon van valami lépcső, ív, akármi az átdobón, és bizonyos sebességi fokozatokban a láncot tovább tolja, mint kéne, mert alacsonyabban/magasabban fut a lánc, hátsó sebességi fokozattól függően. Ez szerintem lehet attól pl, mert nem olyan sebességhez van tervezve, mint ami hátul van, vagy túl magasan van.
Nekem volt egy 3x8-as átdobóm, 9-es lánccal, 10-es 2x hajtóművön, és ott pl nem tudtam már alacsonyabbra tolni, túl magasan volt, emiatt elöl nagytányér, fogaskoszorú legkisebb keréknél beleért a lánc az átdobóba, és nem tudtuk jobban belőni.'92 Honda VFR 750
-
nmate91
tag
-
rwin5
őstag
Használ innen valaki dechatlonból vásárolt betétes nadrágot? Most jött el az az idő, hogy már városban tekerni szoktam 35-40 km-ert (nem röhögni, nekem ez már elég "komoly" teljesítmény ) de 20 km fölött már nagyon kemény / kényelmetlen a nyereg. Kis iránymutatást szívesen vennék, hogy milyet érdemes nézni.
Úgyhogy be szeretnék ruházni 1-2 db-ra.
+ ma láttam a Margit-szigeten országúti bringásokon ilyen övet, gondolom abban tartották a telefont, iratokat, de nem találtam ilyet webshopon;? rosszabb esetben lehet marad a rendes övtáska.
-
balintbaba
tag
válasz nmate91 #198439 üzenetére
Elég érdekes megközelítés az, hogy a bringa ára alapján soroljuk be a ridereket. Akkor másik ársávban, mondjuk a 10 ezer EUR+ kategóriában egyszer mondhatom azt is, hogy ezeket a gépeket teljesen kihasználják a profi kerékpárosok, máskor pedig jöhetek azzal is, hogy ilyen gépekre még nyugaton is csak elhízott menedzser mamiloknak van pénze (és köztük van mindenki más). Mi az igazság?
[ Szerkesztve ]
-
-
jjeahh
nagyúr
Én csak rákérdeztem, hogy Somlyón járnak-e most a medvék, merjek-e egyet tekerni reggel arrafele...
Járnak. Somlyón is, a város melletti tónál is és RO-ALERT vészjelzésre ébredtünk, mert a város központjában a parkban is vannak . Menjen terepezni egyedül korán reggel a hűvös levegőn akinek 2 anyja van.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
válasz rwin5 #198440 üzenetére
Ne a legolcsóbbat vedd, az nagyon kompromisszumos. A drágábbak már jobbak. Ez Decathlonnál mindig, mindenre igaz. Öv gondolom Fitbelt, vagy Formbelt volt, elasztikus, sokzsebes. Futáshoz sokat használtam, biciklizéshez praktikusabb inkább egy rendes mez, vagy biciklis dzseki, ami hátul zsebes.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nmate91 #198439 üzenetére
Na ez övön alul volt! 🤭...sorolom általam így 3500km+ után tapasztalt előnyeit és hátrányait, alternatívan váltakozva: könnyebb hátadon cipelni, emelgetni/ nehezebb tetőszállítóba becsípni vastag alsó csövét; rugalmasabb a fara (bár ez lehet a 27,2mm vékony nyeregcső miatt érzem annak)/ jobban kell vigyázzak nehogy eldőljön (már megtörtént vagy 4x🤭); esztétikailag szebb, szebbek a csatlakozások/ ijesztően szól mikor felverődik egy kő; ne hülyéskedj, ez tiszta karbon! / kellett hozzá nyomatékkulcsra költsek; te még mindig színesfémmel nyomod?! / míg az alura csak simán rábikáztam ezt szerelőállványba befogni is óvatosan kell; én vérprofi vagyok karbonnal nyomom vazze! / felverődéseknél csúnya fekete míg az alu ha kilátszott kevésbé volt feltűnő. Na, mit szólsz nem egyértelmű, hogy minden a karbon mellett szól?
#198438bardi...hát ha ezt így csináltad(ott az új váltón egy matrica is segíteni szokott) és a terelő is párhuzamos a lányctányérokra akkor tényleg kompatibilitási gondok lehetnek. 🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz Hasaggymeg #198446 üzenetére
Kátyús, rázós úton elképesztő, hogy mennyivel jobban viselkedik a karbon. Én sem hittem el, amíg meg nem tapasztaltam. Mai napig bennem van a reflex, ahogy várom a megszokott rázkódást, meg zötyögést, és valami sokkal enyhébb érkezik.
Hogy megéri-e? Kinek mi. Nekem pl egy másfélmilliós pecabot nem érne egy fillért sem, erre meg kiadtam 2200+ eurót. Azért ennyit, mert ennél többet ez sem ért nekem, nem azért, mert többre nem telt volna. Gondolkoztam én is ultegrán, meg di2-n, meg 1400g-os kerékszetten, de az nekem már tényleg túlzás. Mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy a saját szórakozása, kényelme, a feel-good faktor neki mennyit ér. Ha élvezed, amikor használod, a költségvetésbe meg belefért, akkor neked megérte.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #198443 üzenetére
Na ma megyek megnézni személyesen is! ...egy ilyent, meg egy ilyent azért viszek, dzsaszt in kéjsz. 🤭
#198447parandroid...2,2"-os 2 bar köré fújt gumikkal meg levegős első telóval aligha éreznéd a karbon ehhez képest elenyésző rezgéscsillapítását...de biztos van aki ezt is érzi.🤭 Ugyanakkor persze te érezheted, hisz egy merev alu országúti 9 barra fújt 23-as gumikkal inkább kínpadra hasonlít6 itt a magyar utakon mintsem egy sporteszközre.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Vasinger!
nagyúr
Nincs még tubelessem, de tervben van. Ennek van értelme vajon ennyiért?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Politika
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- ANNO 1800
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Filmvilág
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Netfone
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- Merida összteleszkópos kerékpár
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Eladó motoros kajak szett (Aqua Marina Tomahawk AIR-K 440+Epropulsion Vaquita)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen