Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Lacerta

    aktív tag

    Sziasztok,

    Váltó görgő ügyben kérném a nálam tapasztaltabbak véleményét.

    Eddig siklócsapágyas, később acél gördülőcsapágyas váltógörgőket használtam. Most beruháztam egy szett kerámiacsapágyasra, próbaképp.

    Amit észre vettem, a kerámia csapágyaknak elég jelentős axiális játéka van. A belső gyűrű a külsőhöz képest elmozdul tengelyirányban . Emiatt, a két gyűrű oldalirányban szögben el tud érezhetően is fordulni, a görgő "billeg".
    Az acél mélyhornyú golyóscsapágyasok, amiket eddig használtam, új korukban mind hézagmentesek voltak, és amikor ennyi billegést összeszedtek, kopottnak minősítettem és cseréltem őket.
    A két csapágynál az axiális játék amúgy azonos ( 11 illetve 12 század mm ), tehát nem selejt, hanem ilyennek vannak gyártva ( mint ahogy acél csapágyaknál is léteznek a szokásosnál tervezetten nagyobb és kisebb hézagúak ).
    Viszont ettől még nekem ezek nagyon kotyognak.

    Az egyik kérdésem az lenne, hogy kerámia csapágyaknál normális az ilyen növelt axiális hézag, vagy nem belevaló a csapágy? Okoz ez nekem gondot váltásnál, vagy jó így, használjam bátran?

    A másik kérdésem: Deore hátsó váltóm van, hosszú kanállal. Gyárilag 11-11 fogú görgőkkel volt/van szerelve.
    Lenne értelme az alsót kicserélni 13-asra ( fizikailag van hely, még lehet hogy a 15-ös is bemenne )?

Új hozzászólás Aktív témák