- OnePlus 7T - távolról pont tökéletes
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- iPhone topik
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Apple iPhone 11 - népalma
- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- Android szakmai topik
- Most épp a Red Magic 10 Pro+ ült az AnTuTu trónjára
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
hefi_
csendes tag
válasz stracker06 #10499 üzenetére
A közösség szavaz, azaz nem egy ember szubjektív véleménye dönt, hanem sok tucat.
Nem ez az első szépségverseny a testbike-on, és eddig többször nem a legdrágább bringa nyert, hanem, ami a legszebb(gyakorlatban ami a legjobban nézett ki és ami a legprofibban volt lefotózva )
-
nagyúr
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Tomi_Sci
őstag
válasz hoffman_ #10500 üzenetére
Hallod, miért ilyen ferde az összes képed? Nem szabad ám ilyen alkoholizált állapotban tekerni, mert látod mi történik
hefi_: Ezen a csávón már a csúcstámadáson is kiakadtam. Nem tudom szándékos-e, de ez megtestesült vizuális terror. Ennél rondább öltözéket csak szánt szándékkal lehet összeválogatni.
Egyébként megtalálta már valaki, hogy a c12 melyik vázakat árulja alibabáról? (vagy közvetlen gyártótól)
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
superecneB
őstag
Ezek között van jó vétel?
[link] -
superecneB
őstag
Valahol vajon lehet külön venni ilyen vázat?
[link] -
hoffman_
nagyúr
válasz superecneB #10511 üzenetére
nem sanszos, ezek mind kis szériás, komplett gépek. pár év után használtpiacon nagy ritkán lehet találni hasonlókat, de nem jellemző, vázat külön meg sehogy.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
válasz superecneB #10513 üzenetére
tényleg egyben van a gép, szép
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
csabi94
őstag
Strava-nál nincs olyan, hogy neten szinkronizálna folyamatosan, hogy lássák, hogy merre vagyok?
-
fpeter07
veterán
-
superecneB
őstag
A sports-tracker nem töltötte fel a legutóbbi gurulásom, mert ott nem volt épp netkapcsolat ahol végeztem. Hogyan lehetne most feltölteni?
-
zoo8800
veterán
válasz superecneB #10517 üzenetére
Egyszerűen adsz valami megjegyzést hozzá, és rámentesz. Nekem működött ez a módszer.
rip and tear, until it is done
-
Bandus99
őstag
Sziasztok
Ma vettem eszre, hogy oldal iranyban kotyog a hatso kerekem, ha ujjal megnyomkodom. Nagy problema ez?
Mikent lehet orvosolni?:Van me'g ve'r a koffeinkeringe'semben
-
cekkk
veterán
válasz Bandus99 #10519 üzenetére
Volt nekem is ilyen gondom, cseréltek benne valamit de 2-3 hónap után újra elő jött, aztán megint, mert hiába kértem, hogy az egész agyat cseréljék ki nem akarták... Gondolom ezen több hasznuk volt. Aztán megelégeltem és kicseréltettem a hátsó agyat és azóta nem jött elő ez a hiba. Persze ez egy olcsó agy volt
-
jackbacsi87
senior tag
válasz Bandus99 #10519 üzenetére
Szia!
gyors megoldás:
1. kerék kiszedése a vázból, asszem 17-es kulcs.
2. a racsnis oldalon macerásabb...szóval a másik oldalon van 2db anya, 2db 15-ös kulcs kell hozzá. a belsőt erősen megtartod, a külsőt meg tekered kifele, ahogy csak bírod.
3. ezután jön a móka. a két anya egymásra húzásával tudod beállítani, hogy ne lötyögjön a kerék. ha viszont nagyon meghúzod, akkor szorulni fog. a belsőt anyát annyira rátekered, hogy legyen egy kis holtjáték, majd rátekered a külsőt, és rászorítod. ha lötyög, akkor móka újra indul. ha szorul, móka újraindul.lassú (ajánlott):
racsnit is leszeded speckó leszedővel, szétkapod a csapágyat, kopás ellenőrzés, golyók újrazsírzása, majd összerak -
lsebestyen
addikt
válasz superecneB #10517 üzenetére
Írta a sports-tracker FB-on, h átmenetileg nem működik a szinkronizáció.
-
HollyBoni
veterán
válasz superecneB #10517 üzenetére
Rámész Diary-ra, menu gomb, Synchronize.
-
---Lasali---
Közösségépítő
/me Titán csavart flexel.
Na lassan nem lehet kifogásolnotok már az acél csavarokat a féknyeregnél sem.. -
HwAdokVeszek
aktív tag
Ma kicseréltem a Shimano láncomat egy Sram PC 971-re, mert a láncnyúlásmérő teljesen beesett.
Az a gondom, hogy ha pörgetem hátra a pedált, akkor leugrik a lánc.
Elől a legnagyobb hátul a legkissebb fogaskeréken történik mindez.Ha máshova van váltva, akkor is hallom hogy mintha ugrana.
Élesbe még nem tudtam kipróbálni, mert melóhelyen vagyok, csak az olajozás után megpörgettem hátra, és ezt vettem észre.Mi lehet a gond?
Fogaskoszorú: Shimano CS-HG50 11-34
Hajtókar: Shimano Deore FC-M521 26-36-48/175 mm -
_seth_
veterán
válasz HwAdokVeszek #10525 üzenetére
Nem lehet, hogy a fogaskoszorú túlzottan el van kopva?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
HwAdokVeszek
aktív tag
válasz HwAdokVeszek #10527 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
jackbacsi87
senior tag
válasz HwAdokVeszek #10528 üzenetére
hátul szerintem a legkisebben a fogak nem néznek ki túl jól...tisztára mint a Balaton...
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz HwAdokVeszek #10528 üzenetére
én látom rosszul, vagy alulról a 4. lánckeréken tényleg hiányzik egy fog?
Janem, csak a rossz minőség miatt kicsit összeolvad a 3. lánckerékkel.
Viszont szerintem eredetileg azok a fogak közti lyukak szimmetrikusak voltak, mint a legnagyobb keréken, szóval egy kazetta (racsni? bár az mintha csak 6-7 lánckerékig lett volna, most nem tudom, mi a neve) csere nem ártana.
A hajtómű legkisebb lánckereke is olyan, mintha valaki reszelővel nekiesett volna, ránézésre csereérett
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
HwAdokVeszek
aktív tag
válasz -=RelakS=- #10530 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz HwAdokVeszek #10531 üzenetére
Ja, közben meglett, de ha nem akarod hazavágni ezt a láncot, szerintem cseréld a lánckerekeket is.
Hozzábbértők majd jól megaszondják a tutit, mert én még csak mostanában foglalkozok ésszel a géppel
pl olajozok, nem járok törött csapágyas lánccal, stbItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
HwAdokVeszek
aktív tag
válasz -=RelakS=- #10532 üzenetére
Ez ha jól tudom kazettás fogaskoszorú, és akkor cserélhető az utolsó pár lánckerék?
Meddig cserélhető, és mennyitől kell cserélni az egész fogaskoszorút?A hajtóműnél a legkissebb lánckereket nem értem miért mondod.
Ráadásul azt soha nem is használom. -
-=RelakS=-
veterán
válasz HwAdokVeszek #10533 üzenetére
Akartam mutatni képet, hogy hogy kéne kinéznie, de ugyanez a hegyes fogazás fogadott
Este megnézem az enyémet (ilyesmi rendszerem van)
"Reklámokban" olyasmi van, hogy az egész koszorú egy tömbből van kifaragva, stb (high end maszlag), szóval itt is szerintem csak a legkisebb lánckerék lesz külön, már ha az külön szokott lenni.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
HwAdokVeszek
aktív tag
válasz -=RelakS=- #10534 üzenetére
Én is kerestem képet, és hegyes mint az enyémen szóval szerintem ilyennek kell lennie.
Csodálkoznék is ha el lenne kopva hisz nem is használomMondjuk ez a fogaskoszorú csere is érdekes lánccserével, mert mondjuk aki vesz egy CS-M970-et az cseréli mindig lánccal együtt mondjuk 2-3000 km után?
Eléggé költséges móka lenne -
D.Orion
veterán
válasz HwAdokVeszek #10531 üzenetére
Egy ronggyal takarítsd le a koszt a hátsó fogaskoszorúról és állítsd be a váltót. Az enyém kétszer ilyen kopott elől-hátul és meg se szalad rajta a vadi új lánc. Egyébként is car ötlet volt az új tiszta láncot ilyen koszos rendszerre felrakni. Amikor le volt véve a lánc, akkor lett volna a legegyszerűbb takarítani.
Más:2014-es Merdidák tesztlehetősége. Lehet, vótmá, bocsi.
(#10537) -=RelakS=-: Ez hülyeség. Megfelelő takarítás-kenés és időbeni csere esetén egy fogaskoszorú elvisz három láncot is.
xboxmod: Én a gyári mocskot le szoktam róla szedni. Egyébként meg egy darab ronggyal benyúlsz közéje és kitakarítod, se víz se semmi nem kell hozzá. 90%-át le lehet így húzni róla.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz HwAdokVeszek #10535 üzenetére
Pedig azt olvastam, hogy lánccal együtt érdemes lánckerekeket is cserélni, még ha nem is minden lánc cserénél.
Viszont az ilyen képek után inkább kussolok.
Ugyanaz a férlehordott bemarás a legkisebb lánckerekeken.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
HwAdokVeszek
aktív tag
válasz D.Orion #10536 üzenetére
Az a gond hogy melóhelyen vagyok, és semmi nincs itt bent olajon kívül :S
Meg mondjuk otthon se tudom hogy mivel nyúljak be a fogak közé.Azon is gondolkoztam, hogy lehet az eredeti zsír ami van a Shram láncon tapad még fel néha?
Amikor kivettem a dobozból olyan volt mintha ragasztóba nyúltam volna.(#10537) -=RelakS=-:
Én is ezt olvastam hogy mindig együtt kell cserélni a kettőt, csak nehezen hiszem el hogy mindenki így cserélgeti.
Az én fogaskoszorúm is 10 ezer ft.
Lánc 6 ezer.
Ez 16 ezer ft lenne 2000km után, ami mondjuk egy évbe 48 ezer ft lenne, és ez csak a lánc és a fogaskoszorú.A bemarás viszont tényleg olyan az új képen.
Érdekes...[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz HwAdokVeszek #10538 üzenetére
Hm? 2000km után elnyúlott a lánc? Nekem majdnem 5000km-t kibírt egy lánc, mire beleesett a 0.75ös láncnyúlás mérő. HG53-mas lánc 3x9-es rendszerhez, hátsó fogaskoszorú ugyanez, elől olcsó Truvativ. Mondjuk én havonta egyszer teljesen letakarítottam és újrakentem a láncot, plusz ha éppen poros terepen sikerült összedzsuváznom. Lehet, hogy a takarítás költségeiből tudtam volna venni még egy láncot, de én a rendszeres karbantartás mellett döntöttem.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz HwAdokVeszek #10535 üzenetére
Az egy óriási nagy baromság hogy a kazettát kell cserélni a lánccal együtt, aki kitalálta az nem tudom mit képzelt el..
Mi a bánatnak cserélnéd a láncot ha vele együtt el akarod dobni a fogsort?? Egy lánccal míg nem szakad el, el lehet menni 8 ezer km -t, de láttam már olyat aki még többet elment. Csak a hajtómű tányérokkal spórolni értelmetlenség.
A láncnyúlás mérők, meg a láncnyúlás adatok úgy vannak kikalkulálva, hogy a láncot akkora nyúlásnál cseréld ki, amikor már túlságosan hegyezné a hajtás fogait, felfutna a fogak tetejére. Bele értve a sort, váltó görgőket, hajtómű tányért.
Ha mindig időbe lecseréled a láncot, akkor egy hátsó fogsorral ki lehet menni a világból, egy XT, ultegra fogsor 20 ezret el kell hogy menjen, úgy hogy közbe 3-4 ezrenként cserélsz láncot, persze ez mind átlag, van aki 1200 alatt kinyújt egy láncot, van aki meg 6 ezer alatt, értve ezt 9-10 es láncokra. Egy olyan kazettának hamarabb kopnak el a HG váltás segítő bordázatai amin időbe lánc van cserélve, minthogy szalajtson rajta a lánc. A hajtóműnek meg vagy 3 kazettát ki kell bírnia.. 50-60 ezer km, attól függ persze milyen és mekkora tányér, de egy nagytányérnak biztosan. Attól hogy egy lánc nyúláshatáron van, abban az értelemben, hogy onnantól már nagy mértékben koptatja a hajtás többi elemét, attól függetlenül még nem fog elszakadni, nem fog vele rosszabbul váltani a bicikli, még minimum annyit el kell neki mennie, míg elszakad. Pl mondok egy példát, adott egy teljesen új hajtáslánc, kinyúlt 3 ezernél a lánc, te mentél vele 7 ezret, elszakad, vagy úgy gondolod hogy félsz a szakadástól, lecseréled, felrakod az új láncot, szalajt pár fokozatban a bringa, kicseréled a hátsó sort, a hajtómű is eléggé megkopik, de az még egy sort el fog bírni, maximum kicsit rágósan remegősen fut a tányérokon a lánc míg meg nem nyúlik egy kicsit.
Másik példa, 3 ezret lefutott a lánc, nyúláshatárra került, lecseréled. Az új lánc az elején picit morgósan fut a régi fogsoron, de hip hop bekopik. A fogsor alig kopott, a tányérok szinte egyáltalán. Újra nyúláshatárra kerül a lánc, 6 ezer van a hajtásba, megint cseréled, a fogsor még morgósabbá vált, de szintén hamar elmúlik, finom lesz a hajtás, és ez ismétlődik kb 20 ezer km ig, mikor a fogsor elkezd szalajtani, lecseréled ekkor már a lánccal együtt, ilyenkor a tányérok még mindig jók.[ Szerkesztve ]
-
madmike
őstag
válasz -=RelakS=- #10540 üzenetére
Attól függ mivel kened a láncot. Én egy időben TF2 láncsprayt használtam, azt simán minden bringázás előtt használnom kellett, mert különben zörgött a lánc.
Egy ideje Berner zsírsprayt használok, ezzel nagyjából 3-4 hetente szoktam kezelni a láncot."Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
HwAdokVeszek
aktív tag
válasz D.Orion #10539 üzenetére
Én az első 1500-2000 km-be eléggé elhanyagoltam, és csak utána kezdtem el rendszeresen takarítani, és kéthetente kenni.
Lehet az elején rontattam el hogy nem olajoztam/tisztítottam.---Lasali---:
Ezt én is baromságnak tartom hogy egyszerre cserélni kell.
De akkor most szerinted minden rendbe van, csak idő kell hogy barátok legyen a lánc és a fogaskoszorú?[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz HwAdokVeszek #10543 üzenetére
Ilyet hogy ledobja az első tányér a láncot hátra fele tekerve nem nagyon láttam. Nem hiszem hogy a lánc okozná. Lehet hogy nem jó a láncvonal, vagy nem veszed észre hogy az első váltó kicsit megtolja néha a láncot oldalra mert mondjuk van a tányérba egy kis 8 as, vagy bármi lehet.. nem is igazán találkoztam még ilyennel, nagyon szar minőségű kínai 1 tányéros gyerekbicikliknél fordul elő, ahol a láncvonal meg egyáltalán semmi nem stimmel, fogak se úgy vannak kiképezve hogy a szögben nem egyenesen ráfutó láncot magukba vezessék.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz HwAdokVeszek #10543 üzenetére
lásd pl hogy a motort is be kell járatni az autóban?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
ludsimon
veterán
válasz HwAdokVeszek #10531 üzenetére
Be kell rendesen állítani a váltót. Semmi baja a fogaskoszorúnak , mint ha új lenne.
undefined
-
D.Orion
veterán
válasz ---Lasali--- #10541 üzenetére
Ennyi!
RelakS: Takarítás és olajzás két külön fogalom!
-
-=RelakS=-
veterán
válasz D.Orion #10547 üzenetére
stimmel, olajozás előtt pl nem árt takarítani, ha az olajjal nem akarjuk a retket bemosni a láncba.
Viszont a régi bringámon a lánc olyan száraz volt, hogy nem hagyott nyomot a kezemen
Amúgy a kolléga szó szerint olajozást mondott. Amit kipróbáltam bringáját, hát a hajtómű lánctányérján vastag hurkába rendeződött az olajos retek, mert hát nem egy kimondott városi bringás
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
HwAdokVeszek
aktív tag
válasz ---Lasali--- #10544 üzenetére
Nyolcas nincs benne, és ha a középsőre van váltva akkor nem dobja le a láncot, de van egy fura hang mintha hozzáérne valamihez.
A váltót néztem, de a lánc és váltó között végig van egy kis hely.Amikor "súrlódik" mintha ugrana is egy minimálisat a lánc.
Mondjuk most jobban megnéztem, és mintha megszorulna a lánc, vagy nem is tudom már
[ Szerkesztve ]
-
HwAdokVeszek
aktív tag
Most indulok haza munkából.
Remélem elvisz, és mire hazaérek összebarátkozik a bicó az új lánccal.
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI FPV Racer drón - Fly More Combo FMC szettben +koffer +MC +extrák
- DJI Mavic 3 Classic FMC drón táska, koffer (Skyreat)
- DJI Mini 3 pro drón kiegészítők - táska, propellervédő, ND Filter szett
- Újszerű Hubsan Zino Pro drón+AJÁNDÉK HORDTÁSKA
- DJI Mavic 3 Classic / Pro / Cine FMC drón táska, koffer (StrartRC)
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest