Hirdetés

Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz GrandeP #38511 üzenetére

    Alapvető nagy különbség hogy racsni a menetesnél a fogsorban van benne, míg a kazettásnál a dobban, ami eleve rajta van az agyon, és erre kell felhúzkodni a lánc kerekeket, bordás a felülete, ebbe kapaszkodnak bele a lánc kerekek, majd egy záró "anyával" lefogatni.
    Második hogy a két golyósor, a menetesnél kb a agyperem/küllőperem alatt van. Míg a kazettásnál a bal oldali szintén, de a jobb oldali a dobban van, így jóval szélesebben van a két csapágy, közelebb a villa saruhoz, ahol a terhelést felveszi a tengely. Szóval erősebb a kazettás. Mert a menetesnél van egy jópár centis erőkar míg odaér a csapágyhoz a tengely. Menetesnél állandóan elgörbül a tengely, vagy cső tengely esetén eltörik, vagy mindkettő, kazettásnál nagyon nehéz összehozni.
    Aztán.. a menetesnél 8 sebességnél megállt a világ. Kazettásnál meg lehet 11 es is.
    De nem mindegyik kazettás ugyan az a szabvány.. régi 7 sebességes kazettás bringára nem tudsz rárakni egy 9 es fogsort. Valamint azokból volt olyan, hogy nem oldalról fogta meg egy záró anya, hanem a kazetta vége fele volt egy menet, és a legkisebb lánckeréknek volt belül menete amivel zárni lehetett a sort... De a 9 es kazettára se megy rá a 10 es, csak ha be van rakva egy kis hézagoló.
    Mert a régi 7 es az keskenyebb, a 9 es meg szélesebb mint a 10 es, szóval egy halál már tisztában lenni mindennel..

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák