- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Nokia N900 - egy kategória újraértelmezése
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
-
zabcs80
tag
válasz -=Vacsek=- #2395 üzenetére
Én azt tudom, hogy a 2006-os Manitou Black Comp és a mostani 2011-es Fox 32 Talas-om között leírhatatlan különbség van.
-
sanzi89
addikt
Üdv.
Hajtókaros kérdésem volna a nagyérdeműhöz. Most egy sima négyszögtengelyes Alivio hajtókarom van. Ezt szeretném cserélni. 3 féle "lehetőséget" találtam. Az egyik:
- Nagyon hasonló a mostanihoz, csak Octalinkes lenne a rögzítés.
- Integrált csapágyas, de tömör
- Hollowtech IIAz első megoldással igazából csak az a gondom, hogy az integrált csapágyas rendszer a nagyobb tengelyátmérőnek köszönhetően merevebb. Plusz a csapágyak is nagyobbak, messzebb találhatóak egymástól, ami szintén plusz merevséget adna. Ellenben a mostani rendszer legnagyobb hibáját - le és felszereléskor elállítódhat a láncvonal - kiküszöbölné. Plusza nagyobb méretű tengelynek köszönhetően már ez is merevebb lenne.
A másodikkal az baj, hogy a mostani 47.5mm-es láncvonal ki lenne tolva 50-re. Általában úgy szoktam tekerni, hogy elöl a legnagyobb tányéron, 44 foggal. Hátul pedig a 3-4-5 sebességeket használom a 9-ből. Ezzel a felállással is kicsit ferde már a lánc, és ezt csak tetézné a nagyobb láncvonal méret. Plusz így talán hátul se kopnak annyira a kis fogak, így hosszabb élettartamra számítok. Elöl ha középen van a lánc, akkor hátul az 1-2 fokozatokat használom.
És most jön az üreges hajtókar kérdés. Engem a kisebb súly egyáltalán nem érdekel, ezért gy fillért se vagyok hajlandó kiadni, de ha merevségben többet tudna adni, mint egy tömör kar, akkor azért már áldoznék. Plusz itt már bejön, hogy aluból vannak a tányérok. Egy alu tányér nem kopik jobban, mint egy acél? A súly, mint mondtam nem lényeg, de az élettartam az lenne.
Verseny közelébe se mennék, XC-re használom a bringát, a legnagyobb terep amit kap az a gát teteje vagy egy mezőgazdasági szervízút. Ki mit ajánl?
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
dunc
nagyúr
Sziasztok elmentünk ma fórumtársál,és egy haverral ,egy laza tekerésre. Az idő maximálisan nekünk kedvezett ,bár én paráztam az eső miatt. Az egész út kiegyensúlyozottam gördülékenyen ment ,volt néhány keményebb emelkedő,és kellemes lejtő . Nekem ez volt az idei első nagyobb tekerésem ,és meglepő módon nem döglöttem ki.
Oda.
Vissza. -
Ariadne
őstag
válasz -=Vacsek=- #2395 üzenetére
Terepen haszálva abszolút megéri XC-nél is, naná. Egy 20k-s teló sajnos szinte semmit nem mozog, nem csillapít, max valamit a nagyobb zökkenőkön (saját tapasztalat), olyan Reba szinttől felfelé viszont egészen más érzés. Egy hosszabb túránál nagyon nem mindegy, rendszeres túrázáshoz ha megengedheti magának az ember, érdemes legalább egy pár éves Rebát beszerezni. De ez csak az én véleményem.
sanzi89: Kérdés, hogy mennyit szánsz rá. Nekem most egy asszem alivio szintű octalinkes hajtóművem van a montiban, ami célnak megfelel egyébként, de ha kimúlik, minimum egy Deore integráltra cserélem, ha meg rámzuhan a bank, természetesen integrált XT-re.
mindenki: Nézegettem most kicsit hajtóműveket, és a crossom spéci 48-38-28-as hajtóművét nehéz lesz pótolnom, ha egyszer vége lesz, mert gyakorlatilag kizáróla 48-36-26-osak léteznek. Érdekes, nem tudom, mi az oka. Fura belegondolni, hogy montis túrákra jártam vele régen, egy terepes emelkedőnél azért az én erőnlétemmel nagyon nem mindegy, hogy elöl 28 vagy 22 a legkisebb tányér... Hmm, mintha ezen már gondolkodtam volna korábban, de nem emlékszem, megkérdeztem-e...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
dqdb
nagyúr
válasz -=Vacsek=- #2393 üzenetére
Halkan súgom meg, hogy a Marzocchi tulajdonosa egy ideje már a Suntour, szóval áttételesen már most is Marzód van
Rövid tapasztalat:
1. Marzocchi MX Pro LO rugós levegős teleszkóp után kipróbáltam egy rövid távon Ariadne rugós Reconnal szerelt bringáját, és azt mondtam, hogy hűűűűűű
2. még mindig a Marzo, de kiugrott belőle a rugó, könnyebb lett 30 dekával, és a mozgása is sokat javult
3. Manitou R7 Absolute+, a különbség a Marzóhoz képest hűűűűűű, jó csere volt
4. ismét kipróbáltam Ariadne bringáját, de már nem volt meg az előző éves hűűűűűű érzés, az R7-em sokkal jobbnak tűnt, kíváncsi leszek a SID-re
5. felültem zabcs80 bringájára, amiben 140-es Talas van, hűűűűűűtAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Ariadne
őstag
válasz ludsimon #2412 üzenetére
Ja, lefelé például abszolút nem. A héten háromszor is eljutottam konditerembe, szóval ha sikerül így folytatni (minden esély megvan rá), akkor egy-két hónap és nekem sem lesz gond feljutni a legtöbb helyre.
dqdb: No igen, határozottan érezhető, hogy sokkal jobb volt a te telód, mint az enyém, zabcs80 foxa meg a tiéd között is volt egy kis különbség, de egyértelműen a recon volt a leggyengébb. Célnak egyébként megfelel, egy alap teló terepre, a strapát bírja. Remélem a sidet nem fogja nagyon csavargatni a 185-ös tárcsa, meglátjuk...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
carrot
tag
Ha már ma volt szó teleszkópokról: egy új Recon áráért (ami itt kb. 150-160 euró) tudnék egy használt Fox F100 RLT-t. Véleményeket köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
Sziasztok!
Holnap, mikor tervezitek az indulást? Csak mert én is mennék, de olyan 4 felé már haza kell érnem..
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Teasüti
nagyúr
-
dunc
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
És hogy lehet megismerni a vas határait?
Honnan tudod, hol van az a pont, ahol törik?
Óra szerint eddig a rekordom az 51 körül volt, alagút után Ágoston tér felé, ott kiváló az út.
De ekkora sebességnél nem tudok másra gondolni, mint hogy mikor fárad el az anyag alattam. Fékbowden, stucni, kovácsolt alu váll gyengített, bilincsszerű villanyak rögzítéssel (ebben nem bízok, vmiért bizalom gerjesztőbb egy sima masszív acél váll), ezek mind gyenge pontok szvsz. -
emre
veterán
válasz sanzi89 #2408 üzenetére
A városi gépemben egy octalinkes középrész van, 105-ös hajtómű, régi biopace tányérokkal.
Míg a trekking-en szintén integrált, de négyszögtengelyes, és sose volt gondom vele.Javaslom mindenképpen integrált középrész legyen. Ha marad a négyszög az olcsóbb, szerelhetőbb megoldás lenne. Más kérdés hogy kapsz-e hozzá az igényeidnek megfelelő hajtóművet.
Octalinkes középrész nincs olcsón, vagy nagyon gagyi. Most szoptam vele, vettem egy BB-ES25-ös shimano középrészt, és a műanyag "anya" gyakorlatilag egyszer használatos.
Ha a minőségre hajtasz akkor hollowtech, hosszú távon értékálló, ebből most tele vannak a polcok. És jó hajtóművet is lehet találni elfogadható áron az aprók között.De jó lenne tudni hogy kb. milyen hajtóműben gondolkodsz.
Illetve hogy a hajtás többi részével mi lesz, mert nem hátrány ha szett-ben van cserélve.
Ne tudd meg mit szoptam mire dialektikus egységet teremtettem a 105-ös 3 tányéros hajtómű, a 9-es monti fogaskoszorú és a deore váltó és váltókarok között.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
SZKEBE75
senior tag
Szevasztok!
Aszfaltra MTB-re milyen külsőt ajánlanátok?DX260 - forzaHybrid - IE900
-
Teasüti
nagyúr
válasz SZKEBE75 #2425 üzenetére
Ez engem is érdekelne, mármint az, h érdemes-e leváltani a gyári terepmintást vmi félterepre? Város + túra ösvények alkalomadtán.
Mennyit lehet nyerni vele gördülési ellenállásban? (talán vmi objektív összehasonlítás, pl messzebb gurul-e a bringa és mennyivel)Nekem üzletben azt mondták, h "olyat, ami tetszik".
[ Szerkesztve ]
-
emre
veterán
válasz Teasüti #2426 üzenetére
itt a személyes tapasztalatom, de remélem más is hozzászól a témához
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Olcsi
senior tag
válasz Teasüti #2426 üzenetére
Én általában aszfalton használom az mtb-m, eredetileg terepgumiféleség volt rajta, de én úgy éreztem nagyon visszafogott a haladásban. Lecseréltem egy schwalbe road cruiser-re, ez szvsz egy középkategóriás gumi. Sokat javított a haladáson, nem bántam meg a vételt, viszont ami negatívuma ennek a guminak saját tapasztalatok alapján az a rövid élettartam. Nem tudom, mennyire egyedi eset, de kb 1-1.5 évet bírt ki nálam, pedig nem vagyok egy aszfaltszaggato. Beperedezett, de nagyon, így ráfért egy csere. Most egy olcsó kenda van rajta, eddig jól teljesít!
Amúgy mivel lehet még könnyíteni a haladáson? Pl középrészt érdemes cserélni, esetleg más áttételt? Vagy mindenképpen trekkingre kellene beruháznom? Egyre jobban érzem, hogy kevés a monti aszfaltra... -
Teasüti
nagyúr
Ok, de hol írsz a tapasztalatról?
Előtte mi volt rajta? Ahhoz képest milyen? Terepre is kimerészkedsz vele (ha igen, ott milyen), vagy csak műúton? 6 bárral már gondolom elég messze elgurul a képzeletbeli teszten. Nem ráz túl nagyon? Enyém csak 3,4-ig mehet max, táblázat szerint.Amúgy nincs vmi ilyen összehasonlítás?
Fognak egy rakás külsőt, felrakják ugyanarra a gépre őket, aztán legurulnak vele vhonnét és mérik a távolságokat. Ha a slick-eknek van mondjuk egy 50% előnyük a terephez képest - félterepnek legyen mondjuk 30% -, akkor már gondolkodás nélkül cserélnék.Olcsi: gyári gumik vannak még a montimon, 2002-es a bringa és kifogástalan állapotban vannak, leszámítva, h a hátsót már elkoptattam egy picit a sok farolás miatt annó. Most nem satuzok vele, így sztem kb örökös lenne.
[ Szerkesztve ]
-
becuszabi
aktív tag
válasz Teasüti #2426 üzenetére
Na azt az üzletet kerüld el messzire
Érdemes, de nem csak a minta számít. Érdemes fórumokon, vagy a gyártó webhelyén is utánanézni annak, hogy milyen a gumi "összetétele", keménysége, kopásállósága.
Nekem volt olyan külsőm, ami az alacsony, sűrű mintázata ellenére iszonyat módon lassított. Terepen kitűnő volt, de amíg kiértem odáig, a halálomon voltam"Aki szívből él, az élből szív"
-
dunc
nagyúr
válasz Teasüti #2420 üzenetére
Kérdez meg egy versenybringást mi neki az az 50 km. (nekem crossom van) A határokat nem a bringára értettem ,hanem magamra,és az útra,nem száguldozok ott ahol nem ismerem a terepet. Azért egy jó műszaki állapotban lévő bringának az 50km+ nem árthat meg !!! Ha meg műszakilag nem megfelelő,akkor 30 nál is széteshet alattad !!! Szerintem hétvégén ismét kiruccanunk Orfűre,ha gondolod megbeszélhetjük !
-
emre
veterán
válasz Teasüti #2429 üzenetére
Eredetileg ez volt rajta
Sokkal jobban gurul, de nem nekem ebben az esetben nem az számít amit mérni lehet.
Azt meg írtam hogy csak városban használom.
Elöl a teló miatt nem ráz, meg van egy rugózó nyeregcsövem, szóval a fenekemet sem zavarja túlságosan.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
-
Def26
félisten
válasz Xantomas #2397 üzenetére
Hát igazából nehéz megfogalmaznom. Ott fáj, ahol (álló testhelyzetben) a heréimnek kellene lennie/lógnia. Érdekes, mert ma már nem fájt annyira, pedig minden nap tekertünk.
Tegnap hazamentünk Gyulára és leteszteltem ezt a kerékpár hordozó dolgot is. Egész jól szerepelt, abszolúte nem mozdult el, feszesen tartotta a kerékpárokat egész úton (300km). 15k volt a Decathlonban. Csak ajánlani tudom. Ilyesmi.
[ Szerkesztve ]
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
bnss
veterán
Köszönöm a társaságot jól esett a tegnapi Mecsek-járás után ismét tekerni egyet - remélhetőleg nem utoljára. Bicikli lemosva, amit csak nekem sikerült összesározni a Pécsi-tó gátjánál. (A lefeléket határozottan élveztem.)
Teasüti: nálam nem volt óra, és még a GPS sem ment, de tuti jöttünk 60 km/h felett.
[ Szerkesztve ]
"Ép hardverben ép szoftver..."
-
Teasüti
nagyúr
Hát nekem elég rémisztő az 50+.
Motoron még soha nem ültem, szal bringa az egyetlen kétkerekű jármű és hát nem növeli túlzottan a biztonságérzetem, h a beton és köztem nincs semmi. Nem úgy, mint egy autónál.
Meg ekkora sebességnél úgy érzem elég könnyű lesodródni egy kanyarívről, elég hozzá egy poros útszakasz. Amíg autó ezt meg se érzi.Pénteken CM lesz, oda Bon3ss elhívott, hogy utána majd megmutatja az orfűi utat.
Bár ahogy elnézem pl a nyomvonalad, nem egy szinten mozgunk.
Ürögi úton felfelé az Y elágtól oda Égervölgyi kereszteződésig azon az emelkedőn sztem csak tolni tudnám a bicajt. De egy szusszal tuti nem mennék fel rajta.
Nekem eddig a legnagyobb utam egy belváros-Postavölgy-(szántóföld)-Pogány távolság volt odavissza. Szvsz én elég kevés vagyok még így a közösséghez képest, meg csak ilyen játékbiciklim van.
Bár, ha azt nézem, h 2 óra alatt értetek fel Orfűre... 40 perc körül voltam kint Pogányban a belvárosból. Majd kiderül, remélem nem leszek túl ciki. -
rétisün
veterán
válasz Ariadne #2410 üzenetére
nem kell feltétlenül komplett hajtóművet cserélni, csak lánckerekek cseréjével olyan kombinációt raksz össze magadnak, amilyent csak akarsz, illetve elég az egy-két gyakrabban használt lánckereket cserélni.
más: nesztek, sportypal, végre nem k*rtam el, se kicsit, se nagyon.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
bnss
veterán
válasz ludsimon #2437 üzenetére
Elfelejtettem feltölteni a telefont, a tegnapi GPS használat leszívta az akksit, ezért nem is erőltettem a használatát. Utólag megnézed, hogy hol kell javítani a részidőkön?
Teasüti: nagyon kényelmes tempóban mentünk, van még hova fejlődni. Néhány ilyen alkalom után már érezhetően és láthatóan is jobb időt lehet futni ugyanezen az úton.
[ Szerkesztve ]
"Ép hardverben ép szoftver..."
-
amargo
addikt
Akkor nyitom a sort.
Holnap 9-10 órási indulással, kellene találkozni a Lánchídnál a 0 kilométernél?
gery03: Mi találkozhatunk valamivel előtte majd a Petőfinél és oda gurulhatunk.
Akkor csak az időpontot kellene kitalálni“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
rétisün
veterán
ennyi idő alatt az enyémet 25%-ig merítette le, szóval rendesen eszi az akksit.....
(#2444) Teasüti: meg kell adni a testmagasságot/súlyt, és abból számolja ki, persze azért ez nem lehet túl pontos....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #2447 üzenetére
Wattmérőt a hajtóműbe, és máris pontos lesz az az adat. Valamint a bringád árát ráköltheted egyetlen kiegészítőre
amargo: részemről oké, feltéve, ha nem esik holnap induláskor, vagy az éjszaka sokat.
KrenAtesz: nyugi, jöhetsz, holnap nem kell sokat síkon tekerni
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Legion 5 15ARH7 15.6" FHD IPS Ryzen 5 6600H RTX 3050Ti 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- ÁR ALATThinkPad Thunderbolt 3 Dock (40AC) úttörő, 13 portos dokkoló megoldás akár ingyenes szállítás
- Dell Precision 5550 - CORE I7-10850H 2.70 GHZ/32GBb/2TB SSD/
- Gigabyte Core i7 Gamer PC: i7-9700 / RTX 3060 Ti / 1Tb SSD / 16Gb Ram
- 7320 2-in-1 27% 13" FHD+ IPS érintő i7-1180G7 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest