Hirdetés
Aktív témák
-
Xantomas
őstag
válasz Jofi81 #17041 üzenetére
Oh, nekünk a suliba küldték, névre szólóan. HÖK-ös vagyok, így ismert az iskola főbb helyein. Szerinted, megkaptuk? Remélem valamelyik illetékes csemetéjét a prizmáknak köszönhetően nem kapják oldalba egyik kereszteződésben.
(#17032) Noddy
Van választék, csak nem mindegy milyen méretben. 22,2-es az országúti alapméret, míg mountinál a vastagabb falvastagságú villanyak miatt 21,2 körül van. Utóbbi nagyon ritka, és szinte csak nehéz acélt kapni.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Ariadne
őstag
válasz picur220 #17043 üzenetére
Juicy 3 király, jól fog, pedig nehéz vagyok... Viszont csatlakozom az előttem szólókhoz, nem létszükséglet a hidrós fék, sőt még egyáltalán a tárcsafék se, mindenesetre jóval olcsóbban kijössz egy jó bovdenessel.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Noddy
senior tag
válasz Xantomas #17051 üzenetére
Mivel egyelőre nem tudom szétszedni itthon, csak a szervizes tudja megmondani, hogy milyen új stucni kell. Remélem lesz megfelelő. A bringám az kb 95-ös MTB merev villával. A mostani stucni hegesztett, mondták hogy jobb lenne kovácsolt és amiatt is érdemes lenne lecserélni. Az meg egy külön kérdés lesz, hogy kell-e új kormány vagy az maradhat.
Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.
-
Ariadne
őstag
Hoppá, hegesztett stucni. Most jövök rá, hogy a cross bicómon is ilyen van, a két befogónál rendes hegesztési varratok vannak rajta. Mi a baj az ilyenekkel, tudja valaki? Kevésbé stabil, eltörhet, vagy csak nehéz esetleg?
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Hasaggymeg
veterán
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Meme
aktív tag
válasz picur220 #17054 üzenetére
alapvetően azért van ekkora difi, mert a tektro "tárcsafék" az egy valami.
a többi meg fék.
Jó a hayes bowdenes is, meg a shimano modelljei is.
De az !tény! , hogy a legjobb bowdenes az az avid bb7. A bb5 se kutya, de kissebb betét van benne, gyorsabban kopik, meg kicsit macerásabb a beállítása.Amugy az alivio váltókar simán elvan akármilyen shimano h.váltóval.
A fokozatok számára kell ügyelned.Szevasztok bogyókák!
-
lorcsi
veterán
eladó: vadi új soundcore motion+
-
Muton
addikt
hello!
segítséget kérnék bicaj tervezéshez, építéshez.
ruhával, táskával lehet számolni rám egy 100 kilót, plusz bicikli. ehhez milyen fék kell, h hamar megálljak 50-ről elég hamar utcán és adott esetben terepen? egy V-fék elég vagy tárcsában kell gondolkodni? vagy kombinálva?
a régi bicajomra vettem egy viszonylag sima, városi külsőt és kb a megadott értékre fújtam fel. iszonyat módon durva. viszont nem szeretnék össztelós vázat. rúgós nyeregcső lehet megoldás? nincsen velük gond?
előre is köszi
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
picur220
veterán
Rugós nyeregcső semmire sem jó.
50-ről ha meg akarsz állni, kell a tárcsa, persze a V is megáll, csak megolvad a pofa(nem mindig, de rossz minőségnél lehet...)
Jó tárcsákat nekem is ajánlottak, nézz kicsit vissza. Pl: BB5, vagy pl hidroban juicy3, 5, de lehet drágábbat is venni, ami jobb, de tényleg csak akkor, ha kell. Mentem már hidrossal, nem gyenge dolog! -
picur220
veterán
Még vmi: a hidros tárcsaféknek ugye mindkét pofája mozog?!
-
-
hakos1987
őstag
Helo!
Több dologban szeretnék tőletek segítséget kérni. Ez az első komolyabb biciklim, viszont több idegesítő dolog van, amit nem értek, ebben kérném a segítségetek:
Gepida Albion CRS 300 bringám van... a gondom a következő lenne:
1: a gyári első teló túl kemény, nem tompít szinte semmit (lock-os, és fel van oldva, ennyire nem wok láma) azt hittem a bal oldalon található +- irányba tekerhető vacakkal lehet állítani... ezt totál kitekertem - irányba, de hiába tekerem, végtelenített lett... nem tekertem túl? ez mire jó? bocs a lámaságért mégegyszer2: valamiért ha balra kanyarodok, legfőképp álló helyzetben indulásnál, vagy lassan és hirtelen, élesen, akkor a fékpofához hozzáér a felni.... ezt csak egy ideje csinálja, nem tudom mitől, és csak balra kanyarodásnál, de rohadt idegesítő
3. most vettem új fékpofát, szilikon... előző fékpofa maradványait próbáltam letakarítani a felniről letörölgettem, de sajnos olyan hangos.... a hátsó magas éles hangon sípol... ez még csak csak elmenne, de az első szabályosan ordít! elviselhetetlen
Ezekre kérném segítségetek, nagyon fontos lenne, du. neki is esek, valamit kezdenék vele...
köszönöm előre is bármilyen segítő hozzászólásotok!Bolygónk 3 alapeleme: föld, víz levegő... vízzel és levegővel a hülye is tud hűtést építeni, de próbáltátok már földdel?! :)
-
Muton
addikt
köszi a válaszokat!
valszeg egy v lesz belőle. egy XT
következő problémám:
felnit mi alapján válasszak? lyukszám és profil mennyire számít?
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
Ariadne
őstag
Kérdés az is, mennyi pénzt szánsz az egészre. Szerintem alkatrészekből építeni teljes bringát jóval drágább, mint egyben venni, akár még akkor is, ha cserélsz rajta pár dolgot azonnal.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Muton
addikt
válasz Ariadne #17067 üzenetére
próbálok rá szánni a koncepció az, h legyen egy elég komoly műszaki tartalom mellett egy nekem megfelelő külső (ami okozhat költségnövekedést), illetve ez az összerakósdi/utánaolvasás/utánajárkálás időtöltésként is funkcionál
szóval van különbség a 32 és a 36 között?
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
venember83
nagyúr
Van, ugyanazon típusú felnivel és küllőkkel természetesen a 36 küllős erősebb. De egyszerű városi használat esetén, jó minőségű küllő és felni felhasználásakor elég a 32 küllős is. Vagy ha van pénzed, akkor vegyél gyári kerekeket, azok erősek és könnyűek, viszont nem annyira költséghatékonyak.
-
orkester
őstag
Sziasztok!
Kb. 50E Ftom lenne kerékpárra. 80%ban aszfalton tekerném így pl. ez talán jó lenne. Postával 49E-ért megkapom. Megéri? Nincsenek túl nagy igényeim, de azért a GTX olcsó "áruházi márkát" kerülném. Vagy ennyiért találok jobbat? Ill. esetleg ennek a teló nélküli verziója 43,5E-ért helyben érdemesebb lenne?PSN: orkester ** Aki tud olyan nemzetközi hírről, ami a Ft-ot nem gyengíti dobjon egy privátot - 2012.05.24. óta 0db üzenet ** Ha nem válaszolok valószínűleg le vagy tiltva és nem véletlenül. ** Ha valami karcos, kopott, megrágta a kutya, kérlek ne hirdesd újszerűnek, köszi!
-
amargo
addikt
válasz orkester #17070 üzenetére
Szia,
Ez a bicikli terepre nem való (igaz én tanya bringával meg minden féle más géppel is mentem már) ott elég hamar tönkre menne. Viszont aszfaltra jó.
Felszereltségét tekintve, ha ügyelsz rá, sokáig a társad lehet. Ilyen árban szezon záráskor lehet jobbakat találni, vagy használt piacon (akár újakat is).
Továbbá ez nem az olcsó áruházi termékek közé tartozik, igaz meglehet ott is kapni, csak figyelni kell, hogy pl a garancia, hogyan lesz érvényes, mert sok esetben, csak akkor, ha szakival állíttatod be a gépet. Én ezért a teleszkópért nem adnék pénzt, azaz inkább az olcsóbb változatát vedd meg és ha igényed lesz rá, keresel egy másik telót.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
rii
nagyúr
e-bike-ról hogy megy a rendelés?
utánvételes?
ileltve az árak tartalmazzák már az áfát is?
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
orkester
őstag
válasz amargo #17072 üzenetére
Értem, köszi a válaszokat.
Találtam egy Kross-t is, de nem igen ismerem a márkát. A bolt csak ennyit ír róla Név: Kross Trekking
Leírás: Acél váz, Sram marokváltó, alu "V" fék+ alu "V" fékkar, dupla falú felnik, dinamós világítás, Shimano fogaskeréksor, Shimano hátsó váltó
Ára: 44500 Ft. Ez talán jobb választás lenne?PSN: orkester ** Aki tud olyan nemzetközi hírről, ami a Ft-ot nem gyengíti dobjon egy privátot - 2012.05.24. óta 0db üzenet ** Ha nem válaszolok valószínűleg le vagy tiltva és nem véletlenül. ** Ha valami karcos, kopott, megrágta a kutya, kérlek ne hirdesd újszerűnek, köszi!
-
amargo
addikt
válasz orkester #17076 üzenetére
Szerintem a schwinn jobb választás lenne. Ennek még a típusát sem merték oda írni, amúgy persze egy jobb fajta Kross jó választás lenne, csak sajna azok ennek a duplája. Azért is írtam, hogy szerintem a csepel jó lesz, mert azon legalább tudni lehet mi van.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Muton
addikt
válasz venember83 #17069 üzenetére
köszi. jó lesz nekem akkor nekem a 32. külsőre nagyon szép a fehér spinergy xyclone disc, de az nagyon sokba kerül
amúgy a gepida vázak milyenek? van tapasztalata valakinek? mert kinéztem az idei asgard-ot, nagyon szép a festése. tökéletes lenne egy szintén fehér richey kormánynyal és az említett xyclone-nal,
[ Szerkesztve ]
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
Noddy
senior tag
A sram x5 melyik shimano típussal van egy szinten minőségben? Acera, alivio?
Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.
-
Ariadne
őstag
Ha valakinek fáj a csuklója, vagy teló nélküli, gyenge telós városi bringára kellene egy kis rugalmasság, szerintem találtam megoldást a problémára.
Alapításom évfordulójára kaptam egy igen érdekes jószágot, egy ilyen ergonomikus markolatot szarvval. Faramucin néz ki, súlya is van rendesen, de valami hihetetlenül kényelmes! Kifejezetten érezhető, hogy kevésbé megy át a városi döccenők hatása az ember karjára, kevésbé fárad. Pont ott szélesebb a markolat, ahol az ember támaszkodik a kormányra. Némileg kétkedően fogadtam, olyan fura szerzet, de az első használatnál meggyőzött (pedig nem fizetnek érte...). A szarv kevésbé tetszik, a hagyományos jobban bejön (legtutibb a Kelly's sajátmárkás Kbix szarva, tökéletes ), de lehet ez már csak szokás kérdése. Tudok olyanról, aki montin használja, biztos arra is jó, de nekem az nem bejövős (nehéz, széles, nem fér el a kormányon, szarvból meg jó "kapaszkodható" kell oda). Városba viszont tökéletes, tipikusan az a dolog, amiről nem is tudtam, mennyire hiányzott, amíg nem volt.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
orkester
őstag
válasz amargo #17077 üzenetére
Ugyan MTB-ot nem feltételnül akartam, de van egy szimpatikus lehetőség.
1 éves, 2006os Mongoose Tyax Comp, kb. 30km van benne, a padláson állt becsomagolva. Első-hátsó lámpával, km órával, aszfaltra való gumival(rögtön cserélve lett, még részben tüskés v. szőrös kinek mi). Bővebb leírás: [link] Mindez 40E Ft-ért. Érdemes megvenni?[ Szerkesztve ]
PSN: orkester ** Aki tud olyan nemzetközi hírről, ami a Ft-ot nem gyengíti dobjon egy privátot - 2012.05.24. óta 0db üzenet ** Ha nem válaszolok valószínűleg le vagy tiltva és nem véletlenül. ** Ha valami karcos, kopott, megrágta a kutya, kérlek ne hirdesd újszerűnek, köszi!
-
amargo
addikt
válasz orkester #17082 üzenetére
Mivel írtad, hogy 80% aszfalt, ezért a 26"-os kerék ehhez karcsú, főleg, ha haladni is akarsz, viszont, nyugis tempóhoz elég jó
ui.: Még nekem is csak egy bringám van és aszfalton és is 26"-al gurulok, de haladásról nem tudok beszélni (hol ott 22-28as átlaggal közlekedek).
Ha kicsit több igényt leírnál jobban is lehetne ajánlani, mert így az én fejemben csak annyi van, hogy kell egy bicó, amivel A -> B eljutsz, nyugis körülmények között, semmi extrával, az igények is csak annyi, hogy guruljon.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
orkester
őstag
válasz amargo #17083 üzenetére
Kb. ez lenne a célom csak, hogy eljussak A-Bbe, a sebesség ilyen mértékben mellékes. A Mongoose ilyen szempontból szimpatikusabb, még ha kisebb is, abban nem vagyok biztos, hogy megér-e 40E-t ezzel a felszereléssel. Nem tudom jelent-e bármi hátrányt az, hogy 2006os modell.
PSN: orkester ** Aki tud olyan nemzetközi hírről, ami a Ft-ot nem gyengíti dobjon egy privátot - 2012.05.24. óta 0db üzenet ** Ha nem válaszolok valószínűleg le vagy tiltva és nem véletlenül. ** Ha valami karcos, kopott, megrágta a kutya, kérlek ne hirdesd újszerűnek, köszi!
-
Ariadne
őstag
válasz venember83 #17086 üzenetére
Saint DH-ra meg egyéb durvulásra van (Jorusnak biztosan van pár alkatrésze a sorozatból ). Az SLX meg idén új, montinál az LX helyébe lépett, LX pedig cross-trekking kategória lett.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz venember83 #17088 üzenetére
Ja hogy az sramhoz képest nem tudod hova tenni (homlokracsapós smiley). Már csodálkoztam is magamban, hogy te ne tudnád, melyik mire való. Bocsi.
Jó tekergészést. Irigyellek... A hegyek miatt meg még annál is inkább.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Kickass
őstag
válasz venember83 #17088 üzenetére
Ha jól látom te romániában élsz, igy gondoltam megkérdezek tőled valamit ha már biciklis topik:
idén télen pontosabban már márciusban voltunk Arienesiben sielni /boardozni, és most h megjött a nyár az a kósza gondolat jutott eszünkbe h milyen jókis szerpentinek vannak arrafele, illetve milyen szép a táj és lehet nem ártana ha más nem egy hosszú hétvégére megcélozni bringával a helyet, mármint a bringát azt kocsival vinnénk ha lesz rá lehetőség
igazából azt szeretném kérdezni h nem tudsz e a magyar határhoz vmi közelebbi helyet ahol jókat lehet bingázni, relative normális utak vannak és normális szállást is lehet találniválaszt előre is köszi
-
Xantomas
őstag
válasz hakos1987 #17065 üzenetére
Látom senki nem válaszolt, megpróbálok én.
1. passz
2. megnyúltak a küllőid, vagy te híztál, esetleg kónusz állításra szorul az agy. Vidd el szervizbe, egy centrírozásra.
3.izopropil alkohollal próbáld meg letisztítani a felnit, utána úgy állítsd be a fékpofát, hogy mindkét oldalt, a pofa hátsó fele alá egyél 1 fogpiszkálót, húzd meg a fékkart, és úgy húzd meg az imbuszokat.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Ariadne
őstag
válasz hakos1987 #17065 üzenetére
Hopp, tényleg. Az avatar miatt azt hittem, én vagyok...
1-re tipp: Ezek a cross telók úgy általánosságban nem csillapítanak szinte semmit, ez van, ilyenek (szintén rst telóm van cross bicóban). Ami lockot ismerek, annak van határozott végállása, szóval ha korábban jobban csillapított, de amióta "végtelenítetted", azóta nem, akkor egy szervizbe elvinném megmutatni a helyedben.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Noddy
senior tag
válasz Kickass #17090 üzenetére
Remélem nem baj, hogy én válaszolok
A határtól alig 100 km-re van a Bihari szigethegység, a terep nagyon jó, a szállásról csak Boga völgyéről (Pádis) tudok nyilatkozni, ott van egy pár magyar tulajdonosú panzió (pl Flóra Panzió). 1600 m körüli hegyek, jól jelzett turista utak. De venember aláírásában lévő linken találsz túra leírásokat is. Mi eddig csak gyalogtúrázni voltunk (bicaj hiányában), annyi negatívum talán, hogy az időjárás nagyon változékony és talán nem beszélnek olyan sokan magyarul, mint Székelyföldön.
[ Szerkesztve ]
Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.
-
venember83
nagyúr
Igen, a Nyugati szigethegység jó terep. Van itt pár jelentősebb hegycsúcs (Vigyázó, Nagy Bihar, Istenek havasa), amik biciklivel egész jól megközelíthetők. Pontos túraútvonalakat nem tudok, de az aláírásomban szereplő linken ott van pár. Javaslom, hogy szálljatok meg valamelyik hegységhez közeli nagyobbacska városban (Nagy Bihar és/vagy Istenek havasa esetén Belényes, Vigyázó esetén Bánffyhunyad), odáig viszonylag jó út is vezet s ott lesz a hegy is pár kilométerre. A Nagy Biharra például fel lehet tekerni Belényesből Aranyoson keresztül, kb 85-90 km és 2000 méter szint, folytonos mászás lényegében.
Ariadne: Csak itt voltam a közelben, itt csak dombok vannak, edzőterepet keresek 25-50 km között, hetente 3-4-szer mennem kell edzeni, míg ki nem tekerem a belem, ez az itthoni semmittevés nem az én műfajom, inkább kitekerem a belem.
[ Szerkesztve ]
-
Kickass
őstag
Noddy, venember83 köszönöm az infot, remélem összejön
-
Dirtyz
őstag
Nekem ma "csak" a budai hegységben sikerült tekernem egyet. 52km/920m szint 17,4 km/h átlag, 147-es átlagpulzus
Védd a fákat, egyél hódot!
-
Csabee.
nagyúr
üdv! elkezdtem bringázni most 102km-ert tekertem 5hnap alatt.. mármint esti órkban emntem el 1-1 órákat tekerni, és hát az ülés nem a legkényelmesebb... gondolom a zselések kényelmesebbek, Tudtok ajánlani valami jó ülést?
illetve még1: van egy kerékpárom Neuzer női.. és azt elkéne adnom, vagyis.. én annak örülnék a legjobban ha egy boltban beszámolnák. Tudtok ilyen ügyben segíteni?
Üdv: Csabee.
-
amargo
addikt
Sikerült pöcre belőni a váltómat.
Tapasztalatokat leírom:
1 még is csak állat egy a jagwire bowdenház, csak be kell tudni állítani.
Ami rossz volt, túl hosszú volt a ház a hajlásoknál, ebből kicsit vissza vettem, kb 10cm került ki, most már rendesen vissza tudja húzni a váltót a bowden, nem akad benne sehol. Továbbá ellestem a trükköket a váltó beállításhoz így már az jó pöpec.Más, voltunk kicsit terepen, eredmény 2 tüske az első kerékben, nekem is meg barátomnak is. Otthon megnéztem 3cm.. ezzel semmivel sem tudok védekezni, viszont most elgondolkoztam, hogy veszek egy:
Szallag1, Szallag2Spry1, Spry2 vagy olyan belsőt, amiben már benne van ez a cucc. Vajon mit érdemes? A szalag jobbnak tűnik, mert át lehet rakni, míg egy ilyen spry meg ilyen vulkáni lesz egy idő után és ugyan úgy lehet kidobni..
Köszönöm a válaszokat.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
Aktív témák
Hirdetés
- ÚJ, 3év Gar AMD Ryzen 7 7800X3D 4.20GHz (96MB Cache, up to 5.0GHz) CPU! BeszámítOK
- Macbook Pro 13" Retina 2015 i7-3.1Ghz 8GB 256B SSD, Új akku, Üzletből
- Apple iPad (2017) Wifi + 4G 32GB, Megkímélt Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
- Honor 200 Pro 12/512GB, Bontatlan, 1 Év Garanciával!
- Macbook Pro 2020 13" megkímélt 12 hónap szavatosság
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest