- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Telekom mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- DIGI Mobil
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Hirdetés
-
Minden előzetest megerősít a TENAA a Razr 50-nel kapcsolatban
ma Az előzetes információknak megfelelő formában és specifikációval regisztrált a Motorola következő kagylója a TENAA adatbázisában.
-
Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
ph A Bloomberg videointerjújában utalt erre a Dell és az NVIDIA vezére.
-
Kooperatív akció-kalandjáték lesz a Sanctua
gp A premier kicsit még odébb van, jövő év közepén érkezik a PC-s verzió.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
Végül is megvetted a Mondeo-t? Nekem bejön ez a széria, külsőre is meg a beltere is kurvanagy, főleg a hátsó ülések előtti lábtér meg fejtér nagyobb mint az átlag. Ennyi pénzért szerintem megéri. Én ha most vennék, kombi dízel verziót választanék, de ahogy látom te a bika benzines V6-ot preferálod...
Most egy Renault Mégane 1.4 classic-om van. Egy nagy szar az egész. Az biztos hogy francia lépcsős hátú benzines autót háromszor vettem.: először, utoljára és soha többet. -
#27070592
törölt tag
Én is melóztam ilyennel, nem igazán sofőrbarát. Hosszú távú munkára még elmegy, ha valahol felrakodsz aztán egy hétig egy irányba hajtasz, de rövid távon nagy szívás, kiváltképp ha egy napra négy-öt lerakóhelyed is van. Állandóan akasztgatni kell a pótot le és fel. Azon kell agyalnod hogy milyen sorrendben rakd meg a gépet és a pótot hogy ne kelljen ötvenszer szétakasztani, lehetőleg ne terheld túl a pótot mert letol az útról ha a gép már üres. Üresen nehezebb mint egy nyerges, fémdobozos felépítménnyel 19 tonna, a nyerges csak 16.
Ami ennél is rosszabb, ha a komplett felépítményt ("csereszekrény") is le kell cserélned az alvázról nap mint nap (pl ha olyan helyen rakodsz ahol a cég előre odaszállít üres csereszekrényeket, ezeket előre megrakják hogy ne kelljen neked a rakodásra várnod, majd viszed a saját üres szekrényeidet, lerakod és felveszed a telerakottat). Ha nincs hozzá segítséged akkor nagyobb szívást nem ismerek. Csináltam pár hétig de most is hányingerem van tőle. Inkább tolatok forgózsámolyos póttal tíz kilométert.
Nyergesnél nincs ilyesmi. Illetve én nap mint nap félpótot cserélek, de az olyan szinten rutin már hogy percek alatt odafigyelés nélkül csinálom.
Egyetlen előnyét ismerem a tandem-szerelvénynek, hóban sokkal nehezebben akad el mint egy nyerges, jobb a súlyelosztása, a hajtott kerekek jobban le vannak terhelve ezért jobban kapaszkodik.
-
#27070592
törölt tag
válasz Szplöttyy #424 üzenetére
Köszi a meghívást, részemről ok, egy karton sört is viszek cserébe. Melyik murder-king?
Nekem hódgépes régi póttal volt kézifék afferem, felakasztottam de nem néztem meg hogy kivan-e oldva...ez még a régi tekerőkaros kézifék, nem légszelepes mint az újabb pótokon. Volt rajta 24 tonna gyümölcslé, de a szokottnál is nehezebben akart gurulni...elég gyenge rajta a fék, így nem fogott be, csak lassított...meg egy kicsit melegedtek a fékdobok. Egy idő után meguntam, megálltam és kitekertem...
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
Fényképes bizonyítékot kérek!
Lehet hogy még nem mondtam de ketten dolgozunk a géppel váltóműszakban, szóval mindig megy a verda. Most épp "éjszaka" azaz este hattól reggel hatig melózik a váltótarsam. Ha melóznék a héten akkor én vinném a boltot reggel hattól este hatig. Elég sok éjszakai fuvar van (főleg szájb@b@szott t.sco) amit csak így lehet megoldani, hogy mindig dolgozzon az autó de a korong is jó legyen. Ezért dolgozunk ketten egy gépen. Nem rossz, én már megszoktam. Van pár autó ami ilyen beosztásban dolgozik a cégnél, vagyis a motornak nem szabad kihűlni.
De mivel szabin vagyok, így a váltóm csak éjszaka dolgozik.A V6-ra kiváncsi leszek!
Apropos mizu a logout-os tervezett cikkeddel? Ha nem vagyok indiszkrét?
-
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
Nappal melóztam a héten ugyhogy Herceghalom kimaradt szerencsére. A váltótársamat láthattad. Azért egy ilyen bringával szivesen tartanék tereprendezést a környéken, néhány pótkocsi lőszerrel.
Nem voltam a héten netközelben. Mellém raktak egy tanulót, igazi élmény volt pótcserét rampára tolatást, szorzó-felező váltót tanítani, 35 fok melegben, főleg az én türelmi szintemmel...Jövő héten majd éjszaka folytatjuk, a bicskei 11-es rampával (saroktolatás töksötétben, szűk helyre, rampa előtt keresztben parkoló birkákkal, 24 tonna rakománnyal)
sörözést nem tudom mikor iktassuk be. esetleg kollegával tudok hozatni saját termésű tokaji furmintot, igen jó minőségben.
-
#27070592
törölt tag
A váltótársam is kapott egy tanulót...őket láthattad.
Du2-kor mi voltunk a géppel, a billerbecktől poroszkáltunk vissza Gyálra.Az tényleg gáz ha valaki 25 év nemzetközi tapasztalattal nem tud félpótot cserélni. Elvileg hetente egyszer mindenképp szét kell akasztani a szerelvényt, ellenőrizni utánzsírozni a nyerget. Nemzetköziben a hétvégi pihenők alatt rá is érne az ember.
-
#27070592
törölt tag
válasz Szplöttyy #490 üzenetére
Még sosem próbáltam a max fordulatot, a legtöbb amit használok 1700, de csak ritkán. Egyébként egymillióhoz közelít a bicaj, 11 évesen. Nemrég cseréltettünk gázolajszűrőket, most elég tűrhetően fogyaszt, átlagos terheléssel 29-31 között. Elviselnék egy injektor-sor cserét, de ilyesmire nem költenek a cégnél mostanában. (V)álság...
-
#27070592
törölt tag
válasz Szplöttyy #492 üzenetére
Ez egy sorhatos motor, 12100 köbcentis, 420 lovas. (volt új korában) Mennyit fut még el? Sokmindentől függ, leginkább a rendes karbantartástól, de az sem mindegy ki hajtja. Most átlag évi hetvenezer megy bele.
Egyébként hosszútávú fuvarozásra leginkább elterjedt motorteljesítmény a 420 lóerő, Volvonál Scaniánál állítólag ebből fogy a legtöbb, általában egy közepesen felszerelt fülkével. Viszonylag olcsó, jól fogyaszt, tartós kiforrott konstrukció. A cégek főleg az ár miatt veszik. Itthon ritkábbak az igazi bivaly gépek. Főleg billencspótok előtt lehet látni pl FH16 610 lovas Volvokat, de oda kell is az erő. Kollegám mesélte hogy amikor billenccsel járt autópályaépítkezésre, össztömeg 50 tonna felett volt rendszeresen. De nem foglalkoztak vele, minden "ki volt fizetve", a környékbeli rendőrök szemet hunytak, kivéve a gyorshajtást...
-
#27070592
törölt tag
válasz Szplöttyy #494 üzenetére
Vegyes a kép persze, nem csak 420-asok vannak. Én is dolgoztam 380-as Volvoval, nem mondom hogy kevés, de emelkedőn gyakrabban kellett visszakapcsolgatni. De ettől függtelenül köznapi fuvarokra elég volt. Jó hogy nem kell már araszolni a hungárián, mert ki vagyunk tiltva, leszámítva a célforgalmat.
Nagy motornak szerintem csak nagy tömegű rakományok előtt van haszna, pl a túlméretes túlsúlyos szerelvényeknél.
Nem kellenek rohadt nagy hegyek hogy szenvedjen a gép. Itt Magyarországon pl egy húzós meredek emelkedőre felviszik az autópályát, de egy húsz méteres homokdombba alagutat fúrnak... -
#27070592
törölt tag
Pont egy ilyen géppel vizsgáztam C-re anno. 7 sebesség, kényelmes ülés, nagy tükrök, tök jó volt vele tanulgatni, tükörből tolatás, emelkedőn elindulás, rampához tolatás...Még dolgoztam is volna egy ilyennel. De azért egy nyerges nagyobb királyság. Főleg egy tanker.
Kezd a tököm tele lenni a ponyvafűzögetéssel meg a raklapcserével, megcsinálom a tartályos vizsgát nemsokára.
-
#27070592
törölt tag
Nekem egy Daf XF95-el vannak jó tapasztalataim, kényelem szempontból üti a középfülkés FH-t (az XL-t nem biztos). Egy arasznyival szélesebb az ágy benne mint a Volvokban, ágy alatt gyári hűtő, meg olyan bika gyári klíma hogy bele lehetett fagyni akkor is ha kint negyven fok volt. Egy 480-as Daffal szivesen elindulnék nemzetközibe is.
Csőrösöket én sem ismerem, de nagy királyság lehet. Az amcsi sofőrök nagy része állítólag semmi pénzért nem dolgozna ilyen lapos pofájú európai gépekkel.
-
#27070592
törölt tag
Éjszakára azért ki lehet hűteni a fülkét annyira hogy lehessen aludni. nappal elég reménytelen 35 fokban ha csak nincs állóklíma a gépben ami a motortól függetlenül működik. jobb cégeknél a tulaj nem sajnálja erre a lét, főleg ha régebben ő maga is sofőr volt. Persze ilyesmit nem kell várni pl a vebberertől.
Úgy tűnik egy időre megszabadultam a gyáli teszkótól, a váltó kollegámat majdnem kitiltották mert nem volt hajlandó az átvevők helyett kibontogatni 180 raklap hajfestéket meg fogkrémet. Most egy darabig pihentetik a rendszámunkat. Így én sem fogok menni. Valahogy nem tört le a hangulatom...
-
#27070592
törölt tag
Hát srácok lehet hogy én tudtam eddig rosszul, de elvileg mindig ott kell lenni az autóban a páv igazolásnak is, szorosan a munkaszerződésed meg a céges meghatalmazás mellett mi szerint jogosan vezetheted azt a rendszámú gépet.
Nemrég mesélte egy nemzetközis kollega hogy a rendőr (persze magyar) nem kért tőle semmit csak a munkaszerződését. Miközben kereste a srác a fasz rendőr azt hajtogatta hogy ez négyszázezer forintos büntetési tétel. El tudjátok képzelni hogy tíz perc keresés után a gyerek már nem látott az idegtől, de végül csak megtalálta.
-
#27070592
törölt tag
Ez a Babaga gyerek csak azért regisztrált a prohardveren, hogy leírhassa a kamionos topikban a "sziasztok" szót. Ez az egy hozzászólása van, azóta egyser sem lépett be.
Hogy valami témához kapcsolódót is írjak, újra járok a gyáli tesó központba. Kedden 89 raklap kozmetikumot vittem, hajnal fél négykor léptem be és este fél nyolckor jöhettem ki. Szerintem ez új világrekord.
Zsid kartárs magnumja is ott parkolt a hűtős rampáknál.
Innen is üdvözlöm az ott "dolgozó" lusta, hájas seggű, kikent picsákat, akik képtelenek voltak tizen x óra alatt a cucc átvételére. Az volt a gáz hogy nemcsak az én árúmat szarták átvenni. Legalább húsz sofőr mormogott folyamatosan elfolytott anyázásokat, este hat körül már kezdett lincshangulat kialakulni. Nem bánom hogy hosszú hétvége van.
-
#27070592
törölt tag
Hát először még ki kellene főzetni az anyagot, szerintem a mostani mintának nem örülnél. Még elég rostos...
800 liter cefréből mennyi 50 fokos pálinka jön ki ha normálisan ki van erjedve meg nem szar az alapanyag? 60-80-100 liter? Elég lesz kifizetni a főzési díjat meg a szeszadót. Legalább felét jó áron el kellene passzolni ahhoz hogy nullára kijöjjön a vége és maradjon is otthon pálesz. Tiszta befektetés. -
#27070592
törölt tag
Ja ja...bár most örültem neki, mert éjjel alig aludtam valamit. De reggel hatra átsétáltam a tecsóba, behúztam a függönyöket és arra ébredtem hogy dél elmúlt... És délután háromra kint is voltam. Megvolt a vacsora is. Nyírségi kollegák háromféle meggybort kínáltak körbe...
Körtére visszatérve: most épp nincs 180 ropim hogy kifőzessek 100 lityi pálinkát, azért kellene elpasszolni legalább a felét. Megrendeléseket felveszek!!!
-
#27070592
törölt tag
Tegnap megdőlt a világrekord, hajnal fél négytől éjjel fél tizenegyig állt a bicajunk a gyáli tecsóban. 53 raklap visszáru volt. Kicsit valamit nagyon elnéztek a rendelésnél.
Kezd a tököm tele lenni az egész kurva belföldezéssel meg kilométer nélküli napokkal. A Révésznél mostanában új Daf space cab-okat lehet látni a tankerpótok előtt, kipróbálnék egyet pár hétre.
-
#27070592
törölt tag
válasz Szplöttyy #652 üzenetére
Szerintem rákészülni nem nagyon kell, jön úgyis minden magától. Kivéve a nyelvtudást, de az egyébként is jó ha van.
Lehet nem árt ha elmész valakivel egy kanyarra, nemzetközi forgalomban, még mielőtt elvernél félmillát a c+e jogsira és utána derül ki hogy nem is ezt akarod...legalább egy hétre kimész egy ismerőssel ha van, egy hét alatt úgyis elmond minden rosszat ami csak van a szakmán belül...aztán eldöntöd. -
#27070592
törölt tag
Ja, nemrég vezették be a rendszert. Vittem hétfőn 30 lap öbítőt, új lapokon. Persze akkor nem volt fent normális raklap csak a vegyesszemét. Mondtam is a raklapátvevő csajnak hogy nem viszem el a cseréjüket ha ilyen szar. Írjuk számlázandóra. Azt mondja nem lehet. Telefonál jobbra balra, pár perc múlva ott volt az egész éjszakás vezérkar, mindenki a lapjaimat stírölte. Aztán leszóltak a göngyölegbe hogy dobjanak fel 30 új raklapot...
De ha véletlenül nem csak új lapokon viszem a cuccot, simán lehúzatom a használtakat egyutasra. Legutóbb 33-ból tizet egyutasra írattam, és csak 23 jó lapot hoztam el. Nincs kedvem szarakodni a felrakón, ahol csak a zsír lapokat akarják átvenni. Én meg hurcolásszam a szart a platón magammal. Tele van a tököm a raklapcserével. Kurvára nincs megfizetve hogy én szívok állandóan a cégek lustasága meg hülyesége miatt .Úgy néz ki nemsokára moccanok nemzetközi pályára.
Megyek pakolni a cavintonhoz egy kis gyáli tesót. Még az a szerencse hogy innen nem viszünk vissza cserét.
-
-
#27070592
törölt tag
Az az érdekes hogy hétfőn a budakalászi corába ugyanolyan 200 tételes kozmetika motyót vittem, mint a tecsóba szoktunk. És 10-12 óra helyett 2 óra alatt végeztem. Még a raklapokkal se kellett anyázni: újakat vittem, ugyanolyat adtak.
Henceghalmon vannak nagy tehetségű átvevők. A szortira vittem nemrég harminc raklap textilöblítőt, három nyomorék tétel volt az egész, de öt óra alatt sikerült végeznem. Mondtam már hogy soha nem vásárolok teszkó áruházban?
-
#27070592
törölt tag
Üllő Ocsmány? Két éve még elég gyakran jártunk oda, főleg rauchot cerbonát vittünk. Most két hónapban egyszer, általában éjszaka. Legalább lehet szovelni, meg a cseréjük is tűrhető. De a 3-4 óra várakozás az garantált. Nagyrészt én is ocsmány áruházban vásárolok.
Legjobb átvétele szerintem a bicskei sparnak van. Nagyon max egy óra alatt szoktam végezni, akkor is ha ötvenféle szirszart viszek.
-
#27070592
törölt tag
Elöl átvágott vámzárzsinór?
Egyik haver mesélte amikor márkásabb italokat vitt belföldön, egyszerűen kihúzták elöl a zsinórt, pár kartont levettek, majd leadták a rakományt minden gond nélkül.Hűtős téma lesz nekem is lehet, állítólag van hely egy kis cégnél, állandó angol-román pálya, nyergessel, csak még nem tudtunk egyeztetni.
-
#27070592
törölt tag
válasz Szplöttyy #740 üzenetére
Összesen csak pár kamionsofőr van fent a Ph-n, nincs nagy fórumozás. Meg amúgy is szabin vagyok, miről írjak? Féléves szemlén van a gépünk, úgyhogy a váltótársam is szabit vett ki, mert a legfosadékabb csereautót kaptuk volna meg a hétre. Meg amúgy is alig van munka. De ha minden ok hétfőn visszaülünk a megszokott biciklire.
Mehetünk vesztegelni a gyáli tesóba... -
#27070592
törölt tag
válasz Szplöttyy #742 üzenetére
Nálunk az egyedül dolgozó kollegáknak van "saját" kamionja, a mesterem akinél kezdtem a cégnél pl hét évig dolgozott ugyanazzal a traktorral. Mondjuk az nem volt átfestve vagy ilyesmi, de úgy volt berendezve ahogy neki a legkényelmesebb.
Hét év alatt majdnem összenő az ember a gépével. -
#27070592
törölt tag
Újra itt.
Komolyan mondom hiányzott a nagy vas a múlt héten szabi alatt. Nem találtam a helyem. De most mát itt ülök a gépben, egy sor apróságot kijavítottak rajta, éjszaka melózok a héten, ki lesz próbálva minden javítás az biztos. -
#27070592
törölt tag
Inkább dolgoznék egy ilyesmivel öt évet mondjuk Svédországban. Egy olyan csajjal akinek szintén van CE jogsija. Meg jól főz. Meg ért a 24 voltos mosógéphez. Lehet egy kicsit nimfomán is. Camelferr-Trans.
Aztán ha hülyére kerestük magunkat akkor mehet mindenki a maga útjára. -
#27070592
törölt tag
Lehet hogy azért mert a trolikban nincs váltó.
Bár az új kamionok többsége is automata. Szerintem kevés nő vállalja azt a fajta csavargó életet amit mi élünk, még ha egyébként jól is vezet.
Van egy ismerősöm, 25 éves csajszi, busszal dolgozik. Kérdeztem már hogy nem érdekli esetleg a kamionozás, de minden este otthon akar aludni, a kiscsaláddal. Végül is meg lehet érteni. -
#27070592
törölt tag
válasz gamerkiller #766 üzenetére
Hát két dolgot változtatnék a csajon, 1.:vebberer helyett Camelferr-Trans, 2.:meg tandem 400-as FH helyett R620-as Scania EXC.
Tegnap mekkora műsor volt, Győrből Egerig vontattam egy váltóhibás tandemet, mindenféle szar bundás utakon ahonnan nem voltunk kitiltva. Rendőrt kétszer láttam de nem foglalkoztak velünk. Hat és fél óra volt a 300 kilométer.
-
#27070592
törölt tag
válasz Quiksilver #769 üzenetére
Hello. A vontató stimmel, de én tegnap Törökbálint és Bicske környékén dolgoztam egy régi hódgépes póttal. Mindig más félpótot húzok. Küldtem egy képet. (azon is másik pót van )
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Huawei 4G CPE3 / B535-232 Router - Kitűnő állapotban!
- Eladó Xiaomi 5G CPE Pro Router - Szinte új állapotban!
- LG 27GP850P-B 27" Nano IPS 2K - 180Hz (oc) 1ms
- Macbook Air M1 sg. magyar bill. hibátlan 2025.10.04. Apple garancia
- HP 14-ep0012nt - ÚJ - 14" FullHD notebook - Core i3-N305, 8GB, 512SSD, Windows 11
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs