Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zsid

    senior tag

    Amúgy a szlovénoknak igazuk van. Azért szigorítottak meg nagyon sok - főleg szlovén - telephelyezésre használta az autópályapihenőket. Kozinán teljesen átlagos volt, hogy ott ált kora este már 15-20 kamion sofőr nélkül...

    Nagyon sok magyar és horvát is lerakta a kamion pénteken és hazastoppolt Maribor környékéről - bár nálunk olyna is akadt aki már péntek délelőtt lerakta a kocsit Kozinán és csak hétfő estére ment vissza érte. Nyilván ez szopatás annak aki úton van , csökken az amúgy is kevés rendelkezésre álló parkoló.

    HoTaZo:
    nekem a tisztán elektromos megoldás nem szimpatikus. Nem tartom jónak annyi akkumulátor legyártását, a teljes elektromos hálózat és energiatermelő szektor átépítését, hogy "kamuzöldek" legyünk.
    Itt fut az ABBnél egy tisztán elektromos 330 lovas Stralis Cityliner póttal, amivel az üzemek közötti áttárolást végzik. Van a gyáron belül egy kijelölt parkolója, töltővel az minden nap ott parkol, tud tölteni. Egy töltéssel 200km-t fut, de fogalmam sincs hány óra a teljes töltés.
    Ezzel szemben a 15 perc töltéssel 400km 40 tonnában az belföldön kifejezetten jó, két sofőrrel lehet hajtani 7/24ben és a dízelhez hasonlóan nem függ a teljesítmény a töltöttségi szinttől - amíg van hidrogén a tartályban addig 480ló :D Az egyik sofőrrel beszélgettem, azt mondja sokkal jobbat lép a Hyundai, mint az FH Volvoóik.

    Nem vagyok hidrogén-fan, de a meló szempontjából nekem jobb megoldásnak tűnik belföldre, mint az akkus-elektromos hajtás. A helyszűke miatt valszeg nyergesnek ez nem jó :)

    <tRucKdriFteR>

Új hozzászólás Aktív témák