- Android szakmai topik
- iPhone topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- BYD Atto 3 menetpróba
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Akciófigyelő: Már 70 ezer forint alatt a Xiaomi felmosni is képes porszívója
- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Milyen okostelefont vegyek?
- Huawei P60 Pro - kamera(telefon)
- Európában Moto G85
Hirdetés
-
PlayStation Plus 2024 Essential - A júliusi lista
gp Ebben a hónapban többek között a Borderlands 3-at kapják meg az előfizetők.
-
Indiai is kötelezővé teszi a Type-C-t
ma Az Európai Unió szabályozásához hasonló lépésre készül az egyik legnagyobb volumenű mobilpiac.
-
Hawk Point Ryzen 9-cel jön a Minisforum legfrissebb minigépe
ph A négy monitor meghajtására alkalmas vas 8K-ban 60, 4K-ban pedig 144 Hz-et támogat, és külsőleg bármikor ráköthetünk egy combosabb VGA-t.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sang66
csendes tag
Sziasztok!
Forgalmi vizsga felé közeledve pár kérdés, ami felmerült bennem, és nem jött egyértelmű válasz az oktatótól:
1. Többször le lettem már szúrva, hogy későn veszem észre a zöldre váltást a kereszteződéseknél, így lassan indulok, nem készülök fel a zöldre. A bajom az, hogy gyakran nem látom, mit figyelhetnék ilyenkor. Van néha ugye a zebra lámpa a gyalogosoknak, ami ha piros lesz, akkor nekem zöld, de sokszor ez ugye nincs. Mit tudok még figyelni?? Valami olyan magyarázatot kaptam, hogy a lámpák "általában óramutató járása szerint váltanak, tehát ha a tőlem balra lévő útnál piros lett, akkor nekem zöld lesz"... vagy valami hasonló. Tudtok ebben segíteni, vagy van erről valami help a neten? (nem találtam).
2. Ha egyívben kanyarodva kerülök meg egy járdaszigetet balra, akkor a másik irányba menő útra érkezvén melyik sávba kellene érkeznem? (ha jól emlékszem, oktató azt mondta: a belső sávba).
3. Tudom, ez autóföggő, de ha pl. egy kereszteződésben kanyarodva lelassulok 10 alá (akár 5-re), azzal lefulladok 2-esben? Vagy ilyenkor már váltsak vissza 1-esbe? Múltkor volt valami ehhez nagyon közeli érték, és sikerült továbbjutni 2-esben, de már nagyon zötyögött a kocsi. Vizsgán melyiket érdemesebb csinálni?
4. Ha lámpás bicikli út van a lámpás kereszteződésnél velem párhuzamosan, és nekem zöldre vált, akkor a bicikliseknek pirosra vált? Vagy ilyen rendszer nincs, bármi lehet nekik a lámpa, és mindig figyelni kell?
5. Kétsávos út, előttem teker a biciklis, záróvonal, másik sávban szembejövő forgalom. Átmehetek záróvonalon hogy megelőzzem a biciklist? (muszáj, ha a kellő oldaltávot tartani akarom) Vizsgán ezért mit szólnak? Gondolom nem követem a biciklist 20-al tíz percen keresztül emiatt.
6. És végül a bónusz kérdés: oktatóval mentünk az úton, előttünk nagy busz (nem bkv), egy sáv, záróvonal, mellette szembejövő forgalom. Oktató mondta, nyugodtan kerüljem ki záróvonalon át, mert kinyírom a forgalmat (tényleg zúztak utánam, mint állat). Mivel szembe épp nem jött senki, indexeltem, és kerültem, de ez így mennyire okés mondjuk a vizsgán?? Ott inkább állok megmögötte, és várok akár perceket?
Előre is köszi a (kifejtős) válaszokat
-
Sang66
csendes tag
Megvolt az első forgalmi vizsgám, sajnos nem sikerült.
Csak 20-25 percet mentem, parkolásig el se jutottam, amiért külön paráztam, mert nem mindig megy jól.
A bukó egy zebránál történt, ahol állt egy ember a járdán, mint a cövek, és természetesen esze ágában sem volt átmenni. Full egyenes főút, mindenki megy 60-al, lámpa nincs. Nem vettem észre, én is elmentem előtte. Azonnal jött az "álljunk meg".
A vb ezen kívül azt is mondta h főúton ne menjek 40-el 3-asban, "gyorsan felejtsem el ezt a stílust, és az ilyen alibi vezetést". Ezt ugyanúgy behúzta a buktató indokoknál (forgalom akadályozása mert túl lassan megy), mint a zebrás esetet. Ezen azért lepődtem meg kicsit, mert oktatóm sosem mondta, hogy ez bukó indok lenne. Mentünk már vagy 50 órát, mondta párszor h gyorsítsak fel, de azt nem, hogy ezért meg fogok bukni. Végülis mindegy mert a gyalogos miatt úgyis buktam, de azért... kíváncsi vagyok van-e még ilyen, amit nem tudok...
Amúgy eléggé elkenődtem emiatt, sokan mondták h legközelebb csengessek, ha át akarok menni. Igazság szerint már eléggé elegem van, a sok pénz, amit eddig kiadtam, most akkor megint 5-6 pótóra, megint vizsgadíj, ésatöbbi... csomó idő, idegeskedés és pénz, és lehet, megint megbukok 10 perc után. Mondjuk oktató vagy vb által egy mondat utalás sem hangzott el sosem plusz pénzről, így meg nem tudom, rá lehet-e kérdezni. Persze nem akarok ÍGY átmenni, csak belegondolva, ami még előttem van...
Persze vannak még bizonytalanságaim, de veszélyes már nem vagyok szerintem. És tudom magamról, hogy nem az a típus vagyok, aki, ha megvan a jogsi, azonnal zúz 150-el az utakon. Nekem inkább ott kezdődne az igazi gyakorlás, de végre nyugodtabban, az elején szigorúan egy vezetni tudó mellett, és nem súlyos tízezreket fizetve a 45 percekért...
Szóval egyelőre még nemtom hogy folytatom. Mit gondoltok?
-
Sang66
csendes tag
válasz NeoPampalini #14245 üzenetére
Köszi NeoPampalini a választ. A StreetView-t én is használtam már párszor Meg néztem persze youtube vidiket, stb, de ezeken már túl vagyok.
Mindig van bennem egy kis feszültség, amikor vezetek, de ebben benne van az is, hogy "valaki figyel", meg ugye a vizsgahelyzet még rátesz erre. Szabályokat oda-vissza tudom, de az izgalomban hajlamos vagyok elkapkodni valamit, vagy mint most, hogy észre se veszem a zebra mellett állót (illetve ösztönösen úgy megyek, mint a többiek, és nem állok meg). Valahol azt írta valaki, hogy ha a gyalogos 10 méterre van a zebrától, és közelít, vizsgán akkor is állj meg. Gondolom ez is igaz.
Amúgy 70-es táblánál akkor minimum olyan 60-nal menni kellene? És mellékutcában? 40? Teljesen szűk, épphogy elférős utcában? Gondolom ha fekvőrendőrök is vannak egymás után (van ilyen szakasz is), ott nem baj, ha 20 körül mész. De már tényleg nem tudom, mert a vizsga előtti 5-6 órán se volt sose baj, hogy "túl lassan mész".
Ezért is kérdeztem a boritékra, mert a tanórákon már nem tudom, merre tudok még fejlődni, ahol mindig ugyanazokat az utakat járjuk, és persze bármibe bele lehet majd kötni vizsgán. Borítékostul is jobban jönnék ki, mintha újra meg újra lenyomom ugyanazt a folyamatot, és egyre elkeseredettebb/stresszesebb leszek..
-
Sang66
csendes tag
Két kérdésem lenne,
1. Háromsávos út, baloldali egyenesen megy, középső szintén, jobboldali egyenesen és jobbra.
Baloldali mellett bal oldalon lámpa.
Jobboldali mellett jobb oldalon lámpa.
Középső sáv felett nincs semmilyen lámpa.
Én középső sávban megyek. Melyik lámpát veszem figyelembe? Mikor kell megállnom, ha melyik piros? Vagy ezek mindig egyszerre váltanak?
ITT van is ilyen kereszteződés, csak nem nagyon látszik jól sajnos2. Nem figyelsz, és véletlenül behajtasz a buszsávba. Csak később veszed észre, de záróvonal választja el a többi sávtól (van még kettő ugyanabba az irányba). Mit érdemes tenni? Záróvonalat átlépve minél előbb kimenni, vagy menni addig a buszsávban, míg nem nyílik valami "szabályos" lehetőség annak elhagyására?
-
Sang66
csendes tag
Köszi a választ guys!
Dave: engem érdekel -
Sang66
csendes tag
Dave: ez jól hangzik, happy end Kösz hogy megosztottad és gratula!
Én már 50+ óránál vagyok, az első vizsga nem lett meg, most jöhet a következő.. reménykedek (Pest)gergo5991: hát én ilyet még nem hallottam
-
Sang66
csendes tag
Srácok, buszsávban ha jól tudom nem nagyon szabad haladni, de buszsávnak csak az számít, ami annak jelölve van, ugye? (útburkolaton, táblán). Tehát a sáv, amin halad a busz és megáll a megállókban, az igénybevehető autónak. Vagy ha két sáv van, akkor ilyenkor is tanácsosabb inkább a másikban menni?
Totál kezdő kérdés I know, de hát ez van, lesz még ilyen sztem..Pl ILYESMI
-
Sang66
csendes tag
Erősítsetek meg kérlek, itt ugye a tábla/útburkolati jel arra utal, hogy egy egyívű manőverrel visszafelé (az eddig iránnyal ellentétes irányba) is lehet kanyarodni?
(szóval ha mondjuk én vagyok a sárga taxis)
-
Sang66
csendes tag
válasz sityupityu #14397 üzenetére
Szuper köszi
-
Sang66
csendes tag
Ugye jól tudom, hogy ha nincs tiltó tábla, vagy útburkolati nyíl nem mutat kötelező irányt, esetleg záróvonal, akkor lehet kereszteződésben balra fordulni, vagy akár visszafordulni a másik irányba menő útra?
Ilyenkor gondolom körültekintőnek kell lenni, mert mindenkinek elsőbbsége van velünk szemben. Például ITT is fordulhatok balra (ha mondjuk én vagyok a szürke autó), vagy akár visszafelé is, de a villamost is meg kell várni (ha jön), és a másik úton haladókat is. No meg ha ott várakozok 6 percig hogy mindenki elmenjen, addig kicsit akadályozom a forgalmat, de kikerülnek, és ez szabályos gondolom. Ha egy sáv lenne, az mondjuk kicsit érdekesebb lenne.
Jól mondom én ezeket?
-
Sang66
csendes tag
válasz NeoPampalini #14620 üzenetére
Ja értem, akkor lehet kicsit bátrabban is (bemenni a sínekre), akkor valóban kevésbé zavarok Köszi a választ!
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Philips 27B1U5601H: sokoldalú monitor irodába és tanulásra
- Autóhifi
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik
- Tőzsde és gazdaság
- Olcsó M.2-es SSD-hűtő érkezett az Arctic logójával
- Macska topik
- Diablo IV
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Android szakmai topik
- További aktív témák...