- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- DIGI Mobil
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobil flották
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Mobilarena
Amit a Coffee Lake-ről tudni érdemes!
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
Ne má. Olyan nincs hogy "szoftveres mérés". Amikor egy szoftver kiírja az értéket, azt egy komoly, hardveres, az alaplapba épített mérőeszköz méri, és adja át az adatot a szoftver részére. A hitvány vacak filléres konnektoros szirszar sokkal pontatlanabb, mint az alaplapi. Ráadásul szoftver nélkül az se megy, ott a vezérlőn futó szoftver írja ki a mérési eredményt.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
válasz Maelephant #3563 üzenetére
Azt is tegyük hozzá, hogy nvme meghajtóknál 2 indítás között is szoktam 5-10% különbséget mérni, pedig semmi sem változik. Szóval ha valaki 3-4%-ot kimér, azt megtapsolom. Ráadásul a k..va vihar gyorsból lesz 3-4%-kal lassabb k..va vihar gyors.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz #35434496 #3586 üzenetére
150 fok alatt minden nyomtatott áramkör teljesen rendben van (kivéve talán az ssd). Ezért throttlingol 100-on, mert lehet pár fok eltérés a chip felületén, és nehogy ebből egyen a probléma. De a 100 fok már amúgy is hatalmas ráhagyás.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz janos666 #3585 üzenetére
Nekem fél óra linx után a pubg fél nap alatt kifagyasztotta a beállításomat. Dobtam rá még 15mV-ot, és azóta jó. LinX sem 100%, mindig ugyanazt a hülye műveletet végzi, simán lehet, hogy nem találja meg az instabilitást. Szóval pár nap játék biztosan jobb, és puhább, mint a LinX.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz #35434496 #3601 üzenetére
Mert 1 hónapja még azt még nem állítgattam, de csak innen van screenshotom. 1.31-en 5.1/4.6-on elmegy fűtőprogikkal. Játékok alatt szerintem instabil, nem próbáltam.
Igen, a ht hiánya segíthet. Ibt-vel viszont jobban fűt ht nélkül.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz #35434496 #3603 üzenetére
Tiéd jobb szilícium, az enyém az 5,0-t csak 1,26-on viszi. Teljesen stabil viszont csak 1,29-en. Alatta pár naponta kifagy játékok alatt. Azért gondolom, hogy 1,34-1,35 kellhet (pontosabban kellene) nálam a full stabil 5,1-hez.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
Időközben a Gigabyte is kijött az új biosokkal, ha valakit érdekel. Én most csinálok pár mérést frissítés előtt-után.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Mérési eredmények Gigabyte F5 🡒 F6b bios váltással. Ezzel jött az új mikrokód, és a spectre védettség. Érdekes módon nem a meltdown védettség rontott a cpu teljesítményén, amiről az első hírek szóltak, hanem a spectre. A váltás során a lapom átment csalósba, és az alapórajelet 99,7-ről megemelte 100,0-ra, ami 0,3% órajel emelkedés, ennek hatása látszik az AIDA eredményekben. Az ottani minimális emelkedést emiatt nem kell komolyan venni.
CB R15 1263 🡒 1225 (-3,0%)
Stockfish 20165 🡒 19938 (-1,1%)
ATTO SSD
512 R 68004 🡒 35456 (-47,9%)
512 W 59371 🡒 34688 (-41,6%)
2K R 279187 🡒 148183 (-46,9%)
2K W 241262 🡒 138990 (-42,4%)
8K R 716144 🡒 651083 (-9,1%)
8K W 598310 🡒 575782 (-3,8%)
32K R 775281 🡒 797750 (+2,9%)
32K W 599409 🡒 606110 (+1,1%)
efölött nincs számottevő különbségRealBench
IE (Gimp) 226990 🡒 209098 (-7,9%)
Enc 237720 🡒 236082 (-0,7%)
HM 230166 🡒 223752 (-2,8%)
Score 176887 🡒 170618 (-3,5%)Reaper
DSP-128 (2,9ms puffer) 1470 🡒 1470 (0%)
DSP-64 (1,45ms) 1020 🡒 1020 (0%)
DSP-32 (725µs) 110 🡒 2 (-98,2%)3DM
TS graph 4265 🡒 4263 (0%)
TS CPU 6967 🡒 6926 (-0,6%)
TS 4527 🡒 4523 (-0,1%)Aida
Queen 61146 🡒 61273 (+0,2%)
PW 29326 🡒 29368 (+0,1%)
ZL 523,5 🡒 519,5 (-0,8%)
AES 32951 🡒 33056 (+0,3%)
Hash 8143 🡒 8168 (+0,3%)
VP8 9816 🡒 9667 (-1,5%)
Julia 61436 🡒 61593 (+0,3%)
Man 34029 🡒 34089 (+0,2%)
SJ 6332 🡒 6348 (+0,3%)
32RT 11694 🡒 11742 (+0,4%)
64RT 6482 🡒 6497 (+0,2%)
RAM R 44910 🡒 44114 (-1,8%)
RAM W 49076 🡒 48891 (-0,4%)
RAM C 43166 🡒 43010 (-0,4%)
RAM L 52,0 🡒 54,0 (-3,7%)evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Ami kiemelhető, hogy az SSD sokat lassult a 4k és az alatti műveleti egység használata esetén. Följebb nincs sok jelentősége.
A másik, hogy a mikroszekundumos nagyságrendű puffert nem tudja kezelni. Ez látszik a Reaper DSP tesztnél. A korábbi 110 futó plugin helyett a frissítést követően 2db fölötti futó plugin esetén egyszerűen elkezdett szakadozni a lejátszás. Ilyen jelenség DPC késleltetés növekedése során szokott előjönni. De a hangkártyám DPC mérője nem talált semmilyen DPC romlást. Igaz, csak a nyugalmi DPC-t mértem korábban, nincs adatom a terhelés alatti DPC-ről, hogy össze tudjam hasonlítani az értékeket, márpedig az tűnik gyanúsnak jelenleg.
Kiváncsi lennék, hogy az AMD-k hogyan reagáltak a Spectre sebezhetőség javítására? Ez csak intel sajátosság, vagy ott is előjött az SSD lassulás és a DPC bizonytalanság?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz #Morcosmedve #3733 üzenetére
Kipróbáltam, megy a bios downgrade és a mikrokód is downgradelődik, mert utána már nem védett, és gyorsul is.
(#3735) scomcomputer
A winupdate, ami a önmagában csak meltdownt foltozza, az nálam nem lassított semmit.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz #Morcosmedve #3782 üzenetére
Ez így is van. Ha nem throttlingol, jó vagy, ha throttlingol, túlmentél. A throttling pedig pont 100 fokon jön.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz #Morcosmedve #3784 üzenetére
Pontosan 100-nál. Teszteltem.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Dency01 #3801 üzenetére
És a feszültséget kézzel állítottad? Mert ha nem, akkor lehet, hogy az új bios kevesebbet ad alá, ami kevésnek bizonyul. Az automata oc-t is ki kell tesztelni. Csak az automatát minden bios frissítéskor. Ugyanúgy lehet instabil, mint a kézi.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Gigabyte már a harmadik biost adja ki mikrokódfrisstéssel, az előző kettőt levette.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz sid.:Rc211v #3872 üzenetére
Hogy jön ide a használt ár? Kihozod a boltból 100ért, és máris csak 75-öt ér. Ahhoz képest 2 évre 15ezer forintnyi bérleti díj nem sok.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz ReFleXx #3893 üzenetére
Ha azt javításnak tekinted, hogy a mikrokódot nem utólag, a biosból kell feltölteni, hanem gyárilag tartalmazza a cpu, akkor igen, természetesen javítva lesznek. Ha arra gondolsz, hogy a processzor utasításkészlete, és végrehajtása úgy kerül módosításra, hogy ne legyen hajlamos a spectre támadásra, és a javítása ne okozzon komoly io veszteséget, akkor még a 10. genre sem lesz javítva. Hiszen annak a fejlesztése is már rég lekerült a tervezőasztalról.
Szóval most mindössze annyi fog történni, hogy a gyártósoron feltöltik a prociba a mikrokód szintű javítást. Ami egy oltári szívás lesz, ha amúgy inkább nem raknád fel, ahogy a 8. gennél még meg van ez a lehetőséged.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-