- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Fotók, videók mobillal
- Yettel topik
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- Honor 50 - apám nevében
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
-
Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
ma A specifikáció megegyezik a Pura 70 Pro+-éval, de nagyobb akku, kétirányú műholdas kommunikáció és egyedi kameraszett egészíti ki.
-
Acer Nitro V 15: amikor az jó ár-érték arány a cél
ph A Nitro sorozatban több, vásárlásra ajánlott notebookot is láttunk már, most az egyik legújabb modellt próbáltuk ki.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Amit a Coffee Lake-ről tudni érdemes!
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz #Morcosmedve #10 üzenetére
Ha a proci átlépi a 65W-ot, akkor nem állítja be az elérhető maximum órajelet, hanem akár 2,8 GHz-ig downclockolhat. Tehát előre megjósolhatatlan, hogyan fog viselkedni, függ az adott darab gyártási minőségétől is.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Nincs 1151v2 alaplap pci csatolóval? Szívás, ez így azonnal eldöntötte, hogy Ryzent veszek, nincs is miről beszélgetni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz #Morcosmedve #77 üzenetére
intel így járt, számomra ez kizáró ok. AMD-nél van egy csomó lapon régi PCI (nem PCIe, de gondolom te is arra gondoltál)
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz hackeeeee #146 üzenetére
Eddig a hivatalos marketinganyag két adatot tartalmazott:
1. Az alap, mindig garantált órajelet, amit akkor is tart, ha a TDP keretből kiszállna egyébként.
2. A legmagasabb órajelet, amit 1 maggal el tudott érni turbóvalTechnikai dokumentációból pedig ki lehetett olvasni, hogy milyen maximális órajelekre volt képes adott szálszámú terhelésnél, ha nem lépte át a TDP keretet. Ami most változik, hogy ez az információ többé nem jelenik meg a technikai dokumentációban. A marketinganyag változatlan marad.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Az új sorozatból csak K procit és Z lapot szabad venni. Ott a tuningnál úgysem "érnek" a gyári TDP értékek.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Mercateóról rendeltem 8600k-t, br. 83000 Ft, de csak cégeket szolgálnak ki, és bizonytalan a szállítási határidő.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Végül találtam olyan lapot, amin van PCI busz: GIGABYTE Z370-HD3P
Úgyhogy megoldódott ez a lelki problémám is.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
No, muti egy-két generációval régebbi, de gyorsabb procit, mint a mostani. A 8600k röhögve állva hagyja 7700k-t jóval olcsóbban. Pont az új generáció vágja pofon a régi vásárlóit.
És milyen 10-20 ezer különbséget látsz? Az egyes típusok (8400-8600k-8700k) között inkább 30-40 különbség van
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
7700k alá is kell lap, anélkül nem megy az sem. A 8600k- 83 ezerért rendeltem (még a hódba' van persze), 7700k-t viszont csak 95000-ért látok. Tényleg nem tudom mi a gondod a coffee lake-kel úgy általában, és hogy kinek mire szólt ez a kirohanás. Nem láttam tömeges rinyálást, és azt se értem, hogy miért kéne a legdrágább cuccot vásárolni mindenkinek.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Tényleg nem megy a Kaby Lake Z370-ben?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Nézd meg a képet, 95W TDP limiten lekoppan. Darabja válogatja, attól függ az órajel, hogy milyen gyártási minőségű a cpu, milyen a szivárgás. A tesztekre nyilván válogatott csodák mentek ki, olyat te nem kapsz.De ott az oc lehetősége, akkor nem áll az utadba holmi tdp limit.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Azért kellett a nyomorult HT, mert a 4 rendes mag már 3-4 éve kevés. Csak az átkozott intel szivatta a népet a desktop négymagosokkal. Hogy minél később kelljen váltani, annál tovább el tudják adni az olcsón gyártható szarjaikat drágán. De aztán az AMD végre összeszedte magát és belehugyozott az intel levesébe. Én régóta 6 magon "vagyok", ott hótt mindegy, hogy be van-e kapcsolva az smt, vagy sem. Az néha 10-20% plusz, néha 0-5% plusz, néha meg 5-10% mínusz. Átlagban lóf....
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Az általam használt feladatoknál a HT direkt árt. A zenei feldolgozásnál a HT bekapcsolásával szépen 20% körüli teljesítménynövekedés mérhető, hurrá. Tehát 20%-kal több plugint tudok, azaz csak tudnék párhuzamosan futtatni. Ugyanis közben a realtime feldolgozás bemutatja a jó nagy középső ujját. Ha bekapcsolom a HT-t, akkor 20-30%-kal kevesebb plugin mellett is elkezd már szakadozni az adatfolyam, pedig a cpu kihasználtság alacsony. Zenei programoknál általános javaslat, hogy kapcsold ki a HT-t, ha jót akarsz magadnak.
Ha sakk elemzést végzek, akkor HT-t bekapcsolva szépen 10-20%-kal több node-ot számol egységnyi idő alatt (ennyivel nagyobb a kN/s). Igenám, de valamiért ilyenkor pontatlanabb eredmény jön ki, egyszerűen fals eredményt számol a stockfish. Valószínűleg a probléma abban lehet, hogy a pipeline-ok kiszámíthatalanná válnak. Nem foglalkoztam vele sokat, de nincs rá megoldás. Sakk elemzéshez muszáj kikapcsolni a HT-t, és kész.
Szóval nagyon szépen mutatnak a benchmarkokban a számok, a sakk és a zenei benchmarkok is gyönyörűek. De játékokban 0-t hoz, komoly számítási feladatok egy részénél meg sokat árt. Nyilván van olyan feladat, ahol használ, de ez +-.
(#545) core i7
Az SMT mint technológia intel által használt elnevezése HT.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Azt is tedd hozzá, hogy nem OC teszteken mindig nagy különbség lesz a 8600k és a 8700k között, főleg, ha olyan alaplapban jártaják őket, ahol turbo-n jár az összes mag automatikus oc-vel. Szóval egy K CPU tesztnek semmi értelme, ha nem azonos órajelen járatják őket,hanem rábízzák az alaplapra.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz #95462144 #552 üzenetére
Persze, hogy mennek, én is ezt írtam, hogy mennek. Ha csinálsz egy full render tesztet (Reaperhez van teljesítmény tesztprogram), akkor kijön, hogy 20%-kal több pluginnál akad csak le a cpu. De ha közelíted a limitet, mert van közel száz sávod, és hozzá többszáz aktív plugined, akkor jóval hamarabb kotlik meg a rendszer (kiakad az ASIO, meg a Core Audio) bekapcsolt Hyperthreadinggel realtime működés közben, amikor fel kell még venned néhány sávnyi vokált, vagy egy szaksznyi újabb take-et az egész zenekarról 10-15 sávon. Aztán jöhet a játék a track freezzel, hogy egyáltalán tudj dolgozni.
Amúgy Pro Toolsról, Reaperről és Logicról beszélek. És ez nem a DAW hibája, ezek messze a legjobb DAW-ok. Ez a SMT technológia, és a realtime működés konfrontációja.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Jelenleg 8600k sehol sincs elérhető, még alzánál sem, csak 8400 és 8700k. Én is a 8600k-mra várakozok, amit már ki is fizettem. A német cég, akitől rendeltem (mercateo), november végét ígérte. Úgyhogy akinek nem jó a 8400 vagy a 8700k, az várjon türelemmel. Intel nem kapkod a szállítással.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Miért jó IBT linpack gigaflopsokat vadászni? Nincs még egy olyan alkalmazás, ami ennyire horpasztaná a vrm-eket. Attól, hogy itt esetleg behorpad a VRM, másol még nem fog, és szépen ki fogja futni magát az 5,0G normális felhasználói alkalmazásoknál. Szerintem az 5,0G többet ér, mint a legmagasabb linpack eredményt megkeresve ott rögzíteni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A OC-n kívül rendkívül gyöszös az a lap. Se 3.1 Gen2, se Type-C, 3.0 Gen1-ből is kevés, csak egy M2 slot, ALC892. Ez így elég huszadik századi kávé alátétnek. Ezeket már egy Z68-as lap is tudta 6 éve. Ezért kár platformot cserélni. És OC-ben sem valami fantasztikus förgeteg a többi olcsóbb laphoz képest sem, az a 100 meghertz lóf..z, az utoljára a kilencvenes években jelentett valamit. Itt mindössze 2%.
szerk: Jézusom, most nézem, hogy milyen gyöszös az összes szereplő lap. Nem is tudtam, hogy ilyen vackokat még kapni új kiadásban ilyen drágán.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat