- Telekom mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Mobil flották
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
Hirdetés
-
A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
it Az energiaéhes adatközpontok és a big tech egyre növekvő igényei miatt elindultak a megbeszélések az USA kormánya és a tech szektor között: klímabarát áramtermelést akarnak.
-
Computex 2024: Léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett
ph Élőben is brutális a Fuzion hűtése, ami két verzióban, egy RTX 4090 és egy RTX 4080 Super kártyán is feltűnik.
-
Előzetes élménybeszámolókon az Elden Ring: Shadow of the Erdtree
gp A DLC alig két hét múlva végre elérhető lesz PC-n és konzolokon is.
-
Mobilarena
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
cocka
veterán
válasz merqree #16401 üzenetére
Pl: felhívod a telefonos ügyfélszolgálatot, beazonosít, majd közli, hogy sikeres a beazonosítás. Majd hozzáteszi, hogy pár perc múlva a rendszerben rögzített telefonszámon visszahív. Ha nem tud rajta hívni, akkor sz.r van a palacsintában... Visszahív pár perc múl,va és újra azonosítanom kell magam.
Jaj ezt én is utálom. Meg azt is, hogy kötelező a bankkártya, de a bankkártya csak telefonon aktiválható. LOL És akkor 2-3 évente játszd el ugyanezt, mert ők beazonosítanak. LOL
De mi a fasznak akkor a telekód vagy minek hívják náluk (talán TPIN), ha azáltal nem "azonosulsz be"?
[ Szerkesztve ]
-
KicsiRegő
tag
válasz merqree #16919 üzenetére
A másik topikban is volt róla szó, van akinek rendesen működik, meg van akinek csak akkor, ha érintés előtt megnyitja az appot
-
axioma
veterán
válasz merqree #16911 üzenetére
A problemam nekem az elmentett megnevezesek hianyaval volt, az nem teljesen vilagos, h azt is visszakapjuk-e. Amikor hetfon rajukkerdeztem, egyreszt azt mondta h megy me'g a regi app most 16-aig, masreszt h ha nem lesz addigra normalis utalas akkor tolhatja'k me'g... [mondjuk engem nem vigasztal, mar csak az uj van fent].
A cib-nel mobilapp sajna a legszivatosabb: felajanlja a mentest, kitoltogeted, es rohadtul nem tortenik semmi. Inkabb vennek ki... -
István89
tag
válasz merqree #16937 üzenetére
Google play-ben ezt írják a jelkódos kérdésre:
Kedves Ügyfelünk! Minden tranzakció előtt a készüléken beállított módon (ujjlenyomat felismeréssel, arcfelismeréssel, jelkóddal vagy mintával) kell feloldani a készüléket a fizetéshez. Raiffeisen Bank
Nincs lehetőség beállítani az ujjlenyomatot jelkód helyett?
-
István89
tag
válasz merqree #16942 üzenetére
Mondjuk az fura, mert más is írta, hogy elég az ujjlenyomatot használni a jelkód helyett.
Az meg tényleg gáz, hogy még az applikációt is meg kell nyitni hozzá. A simple is így megy. A gránit ebből a szempontból tényleg jobb.
Nem is értettem minek szenved a Rafi külön alkalmazással és miért nem a Gpay hozták el, de aztán megláttam a többi ország Raipay alkalmazását és megértettem.
[ Szerkesztve ]
-
hodostamas
addikt
válasz merqree #16942 üzenetére
Nem kell elindítani. ujjlemonyattal feloldom és fizetek.
Egyre figyeljetek azért, nekem pl az arcfelismerés nem elég biztonságos, és ha az arcomra néz a telefon miközbe ujjlenyomattam oldom fel, van hogy sunyiba az arcfelismerés gyorsabb.. csak akkor veszem észre mikor kéri az azonosítést fizetésnél. (p30pro)
Raipay-nél még ezt nem néztem, Simplenél ez volt. Azóta rutinosan nem rám néz a teló ha fizetni akarok vele
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz merqree #17279 üzenetére
Sajnos eléggé tervezhetetlen a havi költés, több kártya is van a számlához, sok esetben szükség van a kp felvét darabszám maximalizálásra, ennél jobb konstrukciót még nem találtam rá. Eddig kötött a telefonos fizetés is, most ez már lazább, de a CIB-nél én is nyitottam számlát, viszont egyelőre nem tudja 100%-ban lefedni a családi igényeket, úgyhogy még küzdünk egymással egy ideig.
-
almi
senior tag
válasz merqree #17282 üzenetére
Szia!
Milyen Gránit csomagról váltottál Raiffaisen Gold 2.0-ra?
OTP-ről szeretnék végre váltani (túl későn..) és pont ezt a kettő lehetőséget néztem.
Talán a Gránit Bajnok és a Raiffaisen Gold 2.0 csomagot.
Tudsz írni esetleg némi információt, hogy miért váltottál?
Köszi!
Üdv. -
almi
senior tag
válasz merqree #17287 üzenetére
Köszi az infót, visszakeresem az augusztusi történéseket.
Végigpörgettem a PDF-et, ami a kezdő hsz-ben linkelve van.
Jól értem, hogy ha most december 31-ig nyitok Raiffaisen Gold 2.0 csomagot, akkor minimum havi 400k-s összeg 3 részletben is érkezhet? Ha ez így van, így fog maradni jövőre is?[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz merqree #17355 üzenetére
Modositani csopbeszt a web-esen is kb. csak a max. osszeget es a vegdatumot tudod, elirt azonosito (rosszat mond az ufsz peldaul) azt nem, az csak torles - ujra felvitel.
A jovobeli atutalasok felsorolasat vennek mar ki vagy opcionalissa a szamlatortenet elol... a csopbesz-t tenyleg csak ellenorizni szoktam ha hivnak hogy nem fizettunk, vagy ujat felvinni, de az nem ve'szes ha csak pc-n megy. -
sirdond
őstag
válasz merqree #17422 üzenetére
Az,hogy kinek mi számít egyszerűnek, az szubjektív, de nem is ez szempont most (legalábbis nálam,mert én nem írtam sehol). Nekem az a lényeg,hogy funkcionalitásban ne legyen kevesebb,mint a mobilapp.
350 forint egy módosítás? wtf, az durva, ilyenről nem is hallottam még. Akkor az R. is kilőve.
[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz merqree #17424 üzenetére
Meglepett amúgy engem is ez a díj, főleg, hogy Premium Gold 2.0 csomagom van.
Bár mérget nem vennék rá, de ez a díj a Rafinál unikálisnak tűnik.(Amúgy a Gránitnál néha "játszottam" a limitekkel, de csak addíg, amíg úgy nem jártam, hogy nem volt térerő, a limit meg nem fedezte a fizetendő összeget.)
A Rafi Gold és a Gránit kombója okos döntés.
Megteheted, hogy a rafis limit a hétköznapi költésre elég, ha pedig nagyobb kell, akkor a Rafiról egy azonnalival át kell küldeni a pénzt a Gránitra, s ott a limitállítás ingyen, korlátanul megy. Így kikerülhető a rafis díj.
Ez a kombó rendkívüli helyzetekre is jó. Tapasztalat.
Pár hónapja volt egy ingatlan adásvételünk, jelentősebb tétel, szinte nulla foglaló, ügyvédnél aláírással egyidejűleg azonnali utalás. Játszani kellett az utalásokkal, mert 2 eladó volt 2 számlával, + ott volt az azonnali 10 milliós limitje is.
Gránitról percek alatt lezavartunk egy rakás utalást gond nélkül. Persze előtte tisztáztuk a Gránittal, hogy ez náluk mehet-e. Náluk nincs - mint több banknál is - napi és havi utalási limit.
Ezt csak kiegészítésül írtam. Az info még akár jól is jöhet akár neked, akár másnak. -
Oliverda
félisten
válasz merqree #17449 üzenetére
Nem kell fizikai kártya. A digitális/virtuális kártyával ugyanúgy lehet fizetni, csak épp idehaza még nincs olyan díjcsomag aminél ilyen kártyát lehetne igényelni. A Gránit is csak a fizikai kártya megérkezéséig biztosít ilyet, pedig ahogy a fenti példa mutatja, már lenne rá igény.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz merqree #17451 üzenetére
Biztos lesz, de valószínűleg kevesebb, mint a fizikai kártyáké.
A második mondat pedig nem releváns, már csak azért sem, mert ebbe a topikba nem az "utca emberei" járnak.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
addikt
válasz merqree #17474 üzenetére
ah, ok. (bár sifarr már megelőzőtt a cáfolattal). nyilván én csak a személyes számlámmal próbáltam, de úgy nem ment. akkor valszeg úgy helyes, hogy netbank user-enként lehet egy eszközre felrakni az ebank-ot
[ Szerkesztve ]
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
sifarr
senior tag
válasz merqree #17474 üzenetére
Bankkártyát már nem tudom, hogy a két külön alkalmazásba ugyan azt a kártyát be lehet-e digitalizálni, de szerintem nem lehetséges, mert digitalizáláskor ellenőrzi a kártya "adatait".
Megrősítelek, a Gránitnál minden általam ismert jel szerint nem. (De sok itt olvasott hsz után én már semmit sem zárok ki.)
Amikor rendelkező lettem a párom számlájánál és társkártyát igényeltünk, akkor én csak a társkártyát láttam az én applikációmban. Azt tudtam digitalizálni, limitet változtani, stb. Azaz banki, regisztrációs oldalról volt kizárva, hogy az ő kártyáját digitalizált "kvázi társkártyaként" használhassam.
Ez logikus is, hiszen társkártya-használóként nekem is kellett kártyaszerződést kötnöm. (Kellett, mert a társkártya-birtokosnak is van jogi, anyagi felelőssége.)
Ami érdekes, hogy az én vásárlásaimról az iSMS viszont a párom applikációjában jelenik meg, nálam semmi, s hiába próbáltam applikáción belül beállítani. Ebben is lehet logika, hiszen ő a számlatulajdonos, a főnök, ő főfelelős a vásárlásokért anyagilag.
Ezt a gránitos megoldást így biztonságosnak érzem. -
axioma
veterán
válasz merqree #17474 üzenetére
Ja ez persze Raiff-nal is van, mondjuk pont a kartya az olyan amit csak a birtokos lathat ott is (mind1 hgoy beteti vagy hitelkartya). Abban nem vagyok biztos, hogy engedhetnem-e a paromnak hogy a hitelkartya_szamlat_ lassa, de vegulis nincs ra szukseg, az havi 1x megoldhato hogy akkor en nezem.
-
esbii22
őstag
válasz merqree #17851 üzenetére
Igen ezt tudom, de meg is egyszerűbb lenne, meg talán nagyobb kedvezmények vannak. Fix kamatozásút szeretnék. 5 éves futamidő 2-2,5 mFT közötti összeg lenne. Körülbelül a K&H-nal 200e olcsóbb a Raiffeisen ebben a viszonylatban. Igazából az érdekelne hogy a Raiffeisennel kinek milyen a tapasztalata? Mindkét bankba bemegyek majd és érdeklődök a hitelek felől.
iPhone 11 128 GB White, Apple Watch SE 44mm, Hyundai i30 II. gen.
-
dptrsk
addikt
-
sifarr
senior tag
válasz merqree #18333 üzenetére
Egyiknél sem tapasztaltam, hogy fizetni kellene azért, mert kártyás a vásárlás. Ezt egyébként honnan veszed?
Red_Bull tapasztalatból beszél: írta, hogy Mindennapok 2.0 csomagja van. A Rafi bankártyás kondíciós listája is őt igazolja. Nézd meg az 1.1.3. pontot.[ Szerkesztve ]
-
István89
tag
válasz merqree #18333 üzenetére
Sajnos még mindig csak az egyik fiókba lehet pénzt befizetni, a westendi "fiókba" 8 éve ígérik a befizető ATM-et, de még mindig semmi. Ja, de: "Hamarosan"
Az alkalmazással egyetértek, sajna nagyon gyenge és lassú, főleg az androidos verzió és szerintem semmi innovatív dolog nincs már benne, de tuti idén is ők nyerik meg ezt a díjat.
[ Szerkesztve ]
-
dptrsk
addikt
válasz merqree #18333 üzenetére
2021ben a csoportos beszedés egy (5-10 éve) elavult megoldás...
Fizetési kérelem, QR utalásban van a jövő.A szolgáltatóknak és a bankoknak fel kéne pörögni, online üfsz felületen megadom a mobilszámom/adószámom és a számla fizetési kérelemként jön, vagy a számlán a QRt beolvasva AFR utalásként teljesül.
[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
senior tag
válasz merqree #18333 üzenetére
mi a gagyi a raiffeisen applikációban? fel sem merem sorolni, de csak néhány példa (ios)
- tavaly nyáron egy hiteltörlesztés befejezése miatt előre beállítottam az utolsó hat utalást, mindig hónap 10. környéki értéknappal. mit csinál ilyen esetben ez az idióta applikáció? mind a hat tételt arra a napra teszi a számlatörténetben teljesítés után, amikor beállítottam. nem az értéknap szerint listáz, neeeeeem, az túl logikus lenne, hanem a tranzakció létrehozásának napja szerint. egyes alá
- nálam konkrétan többször előfordult, hogy egyszerűen hiányoznak tételek a számlatörténetből. nincsenek ott. a netbankban ott vannak, a januárt meg elvágták 10-én, és ami előtte volt, nem jelenik meg az istenverte appban. jan. 10. előttről már jön a december, de az sem teljes. nullás alá
többször írtam észrevételt, mindig megköszönték, és nem változott semmi. egyszerűen szánalmas
[ Szerkesztve ]
-
dptrsk
addikt
válasz merqree #18351 üzenetére
Egyik esetben sem kellett kifizetni, a téves összeget:
- üzleti áramot nem vételeztem
- 20.000 forinttal többért nem telefonáltam
- epackra jogosult voltam
- nem volt szerződés, amire kiállította a számlátSzép is lenne, ha minden jogtalan összeget a fizető félnek kéne meghiteleznie..., mert a számla kiállításra került
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz merqree #18447 üzenetére
Köszi. Felmerült, de párom a revolut mellett is megtartaná a számlát, a közös használatúnak meg mondjuk nem jártam utána hogy megy. Rafival cégnél nem voltam túl elégedett, megnézem azért ezt is, most OTP Prémium Pluszban vagyok (a régiben), vidéken ugye ez van mindenfelé; emlékeim szerint nem sokkal jobb, de összeszedem ezeket. Azóta hajlok némi lazításra, hogy a legtöbb dologta a Revolutot használom, velük egyeztetek ha van valami. Ők meg nem magyarosan állnaknhozzá, szerencsére (3 héten át az egyik, ma egy másik márkaszervízzel szívtam, mert úgy látom nem nagyon kell nekik a pénzünk; megőrülök ettől lusta, motiválatlan a hozzáállástól).
A Gránitos rész még érdekelne.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
ottalai
lelkes újonc
válasz merqree #18470 üzenetére
A Celine Dion ügy a te szempontodból teljesen érthető, lehettek volna tisztességesek, hiszen valószínű el tudták volna adni a jegyet másnak. Csak sajnos ezen az alapon akkor is kérhetnéd vissza a jegyed árát, ha arra hivatkozol, hogy pl. nem érsz rá, fáj a fejed, nincs kedved. Ezt nem biztos, hogy megértik.
A Malév ügy tiszta chargeback ügynek tűnik, ott nem volt teljesítés.
-
sifarr
senior tag
válasz merqree #18563 üzenetére
És az ebben még a jó, hogy nem kell semmit sem "mókolni", simán engedélyezem és kész.
Nem tudom, hogy egészen jó-e ez az irány.
Nekem a csopbesz azért jó, mert a közreműködésem nélkül bonyolódik. A biztonságot megadja egy jól beállított limit, illetve a szolgáltató számláját időben megkapom, és csak akkor intézkedem, tiltom, ha nem tetszik.Itt ha engedélyezem, akkor teljesül. De ha pl. limit feletti, akkor állítgatnom kell. Az engedély miért nem állítja át egyszeri alkalomra a limitet?
Ha nem engedélyezem (nem csinálok semmmit), akkor nem teljesül a beszedés?
Ha teljesül, akkor felesleges vegzálás, ha nem teljesül, az lehet hátrány is.
Azért vannak élethelyzetek (bár ritkán), amikor ez hátrány. Itt a pandémia. Kórházban vagyok, egyedülálló vagyok, cselekvésképtelen vagyok. A számlákat pedig a bank nem fizeti ki, csak gyűlnek. Azután utána szaladhatok fűhöz fához elrendezni a dolgokat. Fizethetem a késedelmi díjakat, vagy kérhetek méltányosságot.
Nem tudom, nekem egy ilyen változtatás nem igazán tetszik. -
sifarr
senior tag
válasz merqree #18566 üzenetére
Ha megnézed újra a screenshotot, láthatod, hogy a felhatalmazás limitjét NEM módosítja az egyszeri engedély, de a beszedés sikeres lesz (feltéve, ha van fedezet).
Nekem nem egyértelmű, hogy az engedélyezés egyben egy eseti limitemelés és teljesül a beszedés, de elhiszem neked, hogy így van.Ha nem engedélyezed, a beszedés nem fog teljesülni, ezt természetes.
Nekem emiatt tűnik felesleges macerának a limit alatti számla esetében. Van közműszámlám, amely minden hónapban forintra ugyanaz az összeg. Nem is figyelek rá, mert felesleges. Ebben az új rendszerben minden hónapban engedélyeznem kell? Nekem ez felesleges macera. De a többi, változó összegű számláim esetében ugyanez van. Jó a limitem, nincs gond a szolgáltatók számlázásával. Eddig ment minden automatikusan. Akkor ezentúl nekem kell az automata részévé válnom? (engedélyezés). Nem örülök.Nekünk, mint korábban írtam, közös számlánk van a feleségemmel, így mi közösen "menedzseljük" a dolgot, így talán mindig lesz cselekvőképes felhasználó.
Ja. És ha 2 hónapra elutaztok Balira, ahol 10 rongy MB-ként a mobilinternet? Akkor fizetsz pluszban?
De ami nektek jó, az sokaknak lehet rossz is. Direkt írtam egyedülállókról. Sokan vannak. Nekik ez nem biztos, hogy olyan könnyen megoldható, mint nektek. -
sifarr
senior tag
válasz merqree #18563 üzenetére
Ilyet 2020 augusztusban nem tudott a Gránitbank applikáció (szerk: nem tudom, hogy azóta tud-e, vagy más bank applikációja tud-e ilyet.)
És az ebben még a jó, hogy nem kell semmit sem "mókolni", simán engedélyezem és kész.
Nem hagy nyugodni, amit írtál.
Volna egy kérdésem: ezt az engedélykérést a közműszolgáltató küldte?
Azt írod, hoy a Gránit ilyet nem tudott, és más bank applikációjánál sem tudsz ilyenről.
Ebből arra következtetek, hogy az NKMENERGIAGÁZ küldte, és kért engedélyt.
Ha (!!) így van, akkor pont gondod lehet a limit miatt.
A közműszolgáltató áttérhet egy olyan rendszerre, hogy minden számlánál engedélyt kér tőled, hogy benyújthatja-e beszedésre a bankodhoz a számlát. Ha nem engeded, akkor kártyás fizetést, átutalást vár. Ha engeded, akkor pedig benyújta a beszedést.
Viszont limit feletti számlánál még a közműszolgáltatódnak adott eseti engedélyed sem hatalmazza fel őt, hogy a banki limitedet "esetileg felemeltesse a bankkal".
A banki oldalon a limitbeállítás a te utasításod a bank felé. A bank ettől csak akkor térhet el, ha
a) te adsz erre akár esetileg utasítást közvetlenül a banknak, vagy
b) te hozzájárulsz a bankodnál, hogy az adott közműszolgáltató esetileg a "nevedben" felemeltesse a limitet.
A b) eset nem működhet csak akkor, ha erről te előre tudsz és általánosan hozzájárulsz.
Az nem megy, hogy erről a bankod és a szolgáltató tudtod nélkül lepacsizik.
Kaptál olyan megkeresést, kértek olyan tőled olyan felhatalmazást, hogy hozzájárulsz, hogy a szolgáltató a nevedben a limit ügyben eljárhasson?
Ha ilyen nem volt, akkor meglepne, ha a bank teljesítené a limit feletti számlát.
Ráadásul a b) esetben a limitbeállítás teljesen értelmét veszti.
Nekem itt valami nem kerek ... -
sifarr
senior tag
válasz merqree #18583 üzenetére
Nem! Ezt a banki applikáció jelzi.
Melyik bank applikációja?A bank tudja a limitet, és nem visszautasítja, mint pl a Gránit, hanem esélyt ad arra, hogy levonja a szolgáltató. Ez kényelmi funkció nekem.
Így már minden világos. A bank kér engedélyt, te adsz esetileg feloldást a limit alól.
Ez valóban egy kényelmi szolgáltatás.
Akkor jó, ha nem engedted meg a banknak, hogy a beállított limitet közölje a szolgáltatóval. Ilyenkor a szolgáltató mindig elindítja a beszedést. A Gránit (meg pl. a CIB is) viszont szó nélkül visszautasítja.
Ha valaki megengedi a banknak a limit továbbadását, akkor a szolgáltatók (általában) el sem indítják a beszedést. Azt várják, hogy rendezze más módon a számla alapján. -
-
ottalai
lelkes újonc
válasz merqree #18644 üzenetére
A kérésedre felteszem a kezem. Velem egyeztetett a bank a másodlagos lejárta előtt.
Érdekes az eseted, ha úgy történt, ahogy írod:
-A te azonosítóid nem járnak még le.
-A bank nem törölheti a te utasításod/kérésed nélkül.
-Legalább 30 nappal a lejárat előtt kell megtennie az egyeztetést. Neked ez még messze van.
-Az egyeztetés nem "módosítás", hanem a korábbi bejelentés megerősítése, így "módosítási díj" itt nem értelmezhető.
-Persze a megerősítésért is kérhet díjat, ha ez a kondíciós listájában szerepel, de ez más jogcímen felszámított díj, nem módosítás. -
ottalai
lelkes újonc
válasz merqree #18660 üzenetére
Természetesen a másodlagos regisztrációjának az ideje a mérvadó. Úgy értettem az első bejegyzésből, hogy a számlanyitáskor csináltad a másodlagosakat az új Rafi számlára. De ha később (2020 augusztus után), akkor meg pláne nem jártak le.
De látom, hogy nem is a Rafinál regisztráltad a másodlagost (már ha ugyanazokat használod mindenhol), hanem a Gránitnál. De kicsit összezavar a két bank és az időbeliség. De megpróbálom érteni.
Ha egy adott banknál megszűnik egy számlád, amihez volt másodlagos, akkor az a bank köteles a számlamegszűnést és ezzel a másodlagos megszűnését is bejelenteni a központi adatbázisba, ahonnan az adott másodlagos törlődik.
Ha több számlád van egyidőben (pl. A és B) banknál: Ha az adott másodlagost az A-nál rögzítetted, de meggondolod magad és ugyanazt inkább a B-nél használnád, akkor ezt a B banknál kezdeményezed. Ekkor a B bank kapni fog egy üzenetet a központi adatbázisból, hogy ugyanez a másodlagos már A banknál létezik. Ilyenkor előbb egy törlést kell kezdeményezned (az A banknál történt regisztráció törlését), majd utána egy új regisztrációt indítani már a B bankhoz rendelve az adott másodlagost. Mindkettőt (előző törlése, új regisztrációja) a B banknál történik. A törlésről A bank kap értesítést. Elnézést, ilyen bonyolult.
Együtt indult a másodlagos az azonnali utalással, 2020. március 1-én.
Az MNB-nek semmilyen szerepe nincs a másodlagos nyilvántartásban (semmire nem ad utasítást), a központi adatbázis a Giro-nál van. De ők sem adnak semmilyen utasítást. Az éves felülvizsgálat kezelése, esedékesség nyilvántartása is a számlavezető bank feladata.
-
ottalai
lelkes újonc
válasz merqree #18664 üzenetére
Ha pontosan UGYANARRÓL a másodlagos azonosítóról beszélnünk, akkor az nem lehet két banknál is egyidőben beregisztrálva. A leírásodból kiolvasva az nem lehet, hogy pl. a xxx@gmail.com email címet márciusban beregisztráltad a Gránit-nál, majd augusztusban simán ugyanazt beregisztráltad a Rafi-nál is.
Ennek úgy kellett működnie, hogy a Rafi regisztrációnál jelzést kellett, hogy kapjál, hogy az a másodlagos már létezik egy másik banknál. Ezt előbb törölni kellett, és utána beregisztrálni a Rafihoz. Mindkettőt a Rafinál kellett megcsinálnod, a Gránit nem kell hozzá.
Természetesen ott kell meghosszabbítani, ahol regisztráltad. Ahogy írtam, ha megszűnik egy számlád, akkor -amennyiben van hozzá másodlagos-, annak a banknak, ahol megszűnt, ezt (a megszűnést) be kell jelentenie a Giro felé, ahol törlődik az adott másodlagos, adott banknál vezetett, adott számlához történt regisztrációja.
A Giro rendszere nem hibás, a Giro nem kopogtat sehol. Adminisztrálja, nyilvántartja a bankok bejelentéseit.
Egyébként ha jól olvasom, akkor a Rafinál minden másodlagoshoz kapcsolódó tevékenység (regisztráció, módosítás, törlés) akciósan ingyenes. Rögzítsd be újra, probléma megoldva (ha tényleg törlődtek).
Vagy nézd vissza az email, vagy sms üzeneteidet, hogy mi történt, mert a másodlagosak adminisztrációjakor a banknak meg kell győződnie arról, hogy tiéd-e az adott másodlagos azonosító.
Persze ezeken túl lehet, hogy valamelyik bank hibázott, ez így nem derül ki.
-
ottalai
lelkes újonc
válasz merqree #18671 üzenetére
A hiba ott lehet, hogy a Gránit bank a számlád megszűnésekor nem töröltette az ottani másodlagost.
Ebben az esetben viszont nem tudtad volna UGYANAZT a Rafinál is regisztrálni. Valami nem kerek.
Azt nem tudom jobban leírni, hogy ebben a tekintetben sem az MNB-nek, sem a Giro-nak nincs semmilyen szerepe. A Giro nem küld magától senkinek semmit. Nem küldözget magától figyelmeztetéseket. Az adminisztráció tekintetében annyi támogatást nyújt, hogy az adott bank le tudja kérdezni tőlük a saját nyilvántartott másodlagos azonosítóit a lejárattal együtt.
-
ottalai
lelkes újonc
válasz merqree #18678 üzenetére
Na baszki, azt idáig nem mondtad, hogy a Gránitnál TE törölted a számlazárás ELŐTT. Na mindegy, de így már csak feltételezéseket és az ügyedtől független dolgokat próbálok írni.
Az egyik az, ha a Rafinál TÉNYLEG sikeresen regisztráltál, egy korábban VALÓBAN törölt másodlagost, és ez a SIKERES regisztráció 2020 június/2020 augusztus "környékén" történt VALAMIKOR, akkor az nem járt le. HA EZEK IGAZAK, akkor a Rafi azt nem törölhette.
Erőlteted a Giro felelősségét, elengedem, nekem ez nem fáj. De még egy egyszer megpróbálom másként:
Te, mint user -a másodlagos azonosító kezelése tekintetében-, semmilyen jogviszonyban nem vagy a Giro-val. A Giro NEM vállalt semmit neked, nála SEMMIT nem kell megerősítened, és "magától" SEMMIT nem küld SEHOVA. Mondjuk úgy, hogy a "kussban végrehajtó" szerepet viszi, nyilvántart, működteti azt. Te a másodlagos tekintetében az adott bankoddal vagy jogviszonyban, mindent a bankod csinál a te utasításod szerint. Vagy a vonatkozó (ez esetben MNB rendelet) szerint, pl. éves felülvizsgálat.
Azzal már nem is akarom bonyolítani a témát, hogy amikor te egy másodlagos számla azonosítóra indítasz egy utalást, azalatt a kb. 2 másodperc alatt, ami alatt teljesül, a másodlagos azonosítóból egy név, IBAN formátumú számlaszám, és számlavezető bank SWIFT cím lesz, és így "közlekedik" át a kedvezményezett bankjába, mivel a küldő banknak alapvetően fingja sincs, hogy pl. a cuncilunci@gmail.com az kicsoda és hol van a számlája. De nem írom meg, hogy ez miként megy, mert be fog akadni a Giro megint.
Mindezt csak azért írtam, mert összefoglalva: A leírásod alapján, ha abban az időben sikeresen rögzítetted a Rafinál az azonosítót, használtad, megkaptad az így küldött zsét, akkor még nem járt le, nem lehetett volna törölni, és a Gránit-nak, Giro-nak semmi köze hozzá. De mindez már csak feltételezés.
-
axioma
veterán
válasz merqree #18681 üzenetére
Nyilvan az ervenyesseg lejarta mezo okozza a hibat. Ha ures akkor kerdes hogy mi a default, az 1 ev, vagy a korabbi lejarat? Szerintem itt lehetett valamelyiknel elrontva (akar a Raiff akar a giro). Felteszem nem rakott ki neked marciusi hataridot a Raiff felulet mikor beallitottad.
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- Dell Latitude 7390 Laptop , i7 8650U , 16GB DDR4 , 256GB SSD
- Eladnám vagy elcserélném
- Lenovo Thinkcentre M910S SFF, I5-6500 CPU, W10 PRO Licensz, Számla, Garancia
- Lenovo Thinkcentre M920S SFF, I5-8500 CPU, W10/11 PRO Licensz, Számla, Garancia
- HP Pavilion 27-ca2006nb - ÚJ - 27" All-IN-ONE PC - i5-13400T, 16GB, 1TB SSD, QHD 2k, 350nit
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen