Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • RetepNyaraB

    veterán

    válasz Ear001 #44878 üzenetére

    Khm zenész vagyok kb. 25 eve (sajna), de szerencsere nem lattam meg ilyet... Ezt egy karmesternek csak egy adóparadicsomba szóló öröklakás, állampolgárság és havi fix jópár ezres (nem forint) árán dugod le a torkán... A Stúdiók többnyire értékelhetetlen felvételeket készítenek, de egyben es nagy teremben. 600 mikrofonnal, amelyet addig piszkálnak, míg a jó anyja sem ismeri fel az eredeti hangképet. Vezérelv: "ha rossz a felvétel, addig hallgatjuk, míg jó nem lesz" :P

    "I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

  • andorra

    őstag

    válasz Ear001 #44878 üzenetére

    Egy marha nagy termet bérelni ugyanis sokkal drágább mint egy kis keverősstúdiót....
    Nem tudom, Te milyen felvételeket szoktál hallgatni és milyen kiadóktól, de vannak és még nagyobb részt voltak akik meg tudják/tudták fizetni. A többiekkel nem foglalkozom.

    [ Szerkesztve ]

  • Auratech

    őstag

    válasz Ear001 #44878 üzenetére

    Kérdés, hogy ezt a baromságot milyen konkrét példa(/-ák) alapján állítod?
    Létezik olyan, hogy egy szólót utólag vesznek fel, vagy ilyesmi. Ritkán, szükségmegoldásként.
    A nagyzenekari mű interaktív játszma, ahol a karmester az összes zenész pillanatnyi testi-szellemi kondícióját súlyozva dolgozik, alkot.
    Amit te mondasz, az csak a filmzenék mintakönyvtárból (pld. Miroslav..) való felépítgetésére vonatkozhat.
    Sokkal drágább a stúdióidő, ha a nagyzenekari hangzás alapját stúdióban kell hangszerenként, sávonként, pultonként... összebarkácsolni. Ha nincs emberzenész, akkor olcsóbb.
    Egy terembérlet egy napra kábé. 100e forint nagyságrendű. Egy stúdióóra kábé 10e. Mire pultonként, sávonként.. felmegy egy szf. zenekar, az milla felett van alsó hangon. És még nincs keverve, ami az alapanyag jellege miatt sokszor több munka (x sáv az n-ken) és borítékolható a szarabb végeredmény mindenképp.

    Ami tendencia, hogy gyakran rengeteg mikrofont használnak. Ebben igazad van. Áthallás mindig van, hacsak nem pickup van minden hangszeren, ami pld. lehetetlen, hiszen egy basszus klarinét teljes hosszában kelt mindig változó hangot a magasságtól függően. De ilyen van és szerintem sem jó. Emiatt könnyen lehet egy-egy félresikerült hangot kicserélni, mivel leggyakrabban minden etapot legalább kétszer veszünk fel.
    A játék során egy tételen belül is változik a hangolás(elhangolódás. húr, vonó, nád, rezek bemelegednek +4-5 fokot a csészénél..stb), amit jó zenészek intonációval korrigálnak. A hangkép viszont megváltozik, bár egységesen.
    Amit jó helyen hallani egy koncertteremben, azt mesterségesen nem szükséges hang puzzle-ből összefércelni.
    10-12 mikivel bárki ízlése szerint fel lehet venni egy nagyzenekart. Jó esetben 6-8. Legjobb esetben 3-5.
    Koncert az más tészta.

    Auratech Field Recording

Új hozzászólás Aktív témák