Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • andorra

    őstag

    válasz Auratech #40415 üzenetére

    Csak üdvözölni lehet, ha egy hangmérnök aki a felvételi lánc legmeghatározóbb eleme, szóba áll azokkal akik valóban megítélhetik a munkáját. Biztosan vannak akiket nagyon érdekelnek a felvételek technikai részletei is, én megengedem magamnak azt a luxust, hogy ezen a körön kívül legyek.
    Az utolsó előtti szakasz az amiről szerintem itt beszélni érdemes. Az odáig rendben van, hogy az adott szituációhoz meg kell találni a lehető legjobb mikrofonozást, de mindez hogyan ítéltetik meg?
    Úgy, hogy az audiofil hangmérnök hazavisziszi az anyagokat meghallgatni, az Ő csodálatos rendszerén, az audiofil hallásával? Gondolom nem, hanem a stúdióban a monitorait és az ottani lejátszórendszert hasznája.
    Vagyis két dolog is nagyon bizonytalan, van-e az adott ménöknek olyan audiofil hallása, mint amilyen egyes hallgatóknak, tehát nem a többségnek, és ha nagyon szerencsés esetben lenne, mennyire alkalmas az ottani technika a legjobb eredmény kialakításához? Mindkét kérdés költői, mert a magam válaszai erre azok, hogy a hangmérnökök hallása alighanem éppolyan nagy szórást mutat, mint az átlag zenehallgatóké, a stúdióban történő visszahallgatásnak pedig megvannak a maga korlátai. (Az eredmények legalábbis ezt igazolják.)
    Sokkal inkább arra lennék kíváncsi hogyan dolgoznak másképpen azok a hangmérnökök, például a Naive, a Chandos, vagy a Harmonia Mundi cégeknél, akik nagy átlagban nagyon nagyon jó felvételeket képesek készíteni? Netán van egy olyan audiofil cégvezető, aki ennek függvényében választ munkatársakat?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák