- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Yettel topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple iPhone 11 - népalma
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Mobilarena
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
andorra
őstag
válasz Festina86 #40354 üzenetére
Ha valóban hifizni szeretnél, akkor nem érdemes ilyen képletekkel foglakoznod. Mivel az út elején tartassz, valósznűsíthető, hogy a mostanában megvásárolt készülékek, nem lesznek véglegesek, előbb utóbb, le fogod ezeket cserélni, vagy mindet, vagy egyes darabokat. Ezért, ha pl. egy olyan erősítő vételre bukkannál, ami színvonalasabb mint a láncod többi eleme, de nagyon alkalmi az ára, akkor azt kihagynád? Aligha javasolnánk ilyet csupán azért, hogy a kiegyenlített láncelméletet kövessük.
-
#71562240
törölt tag
válasz Festina86 #40354 üzenetére
A házimozival kapcsolatos ökölszabályra vonatkozólag is az a lényeg, hogy a hifi és hifivel kapcsolatos területeken óvatosan és rugalmasan kell bánni az ökölszabályokkal.
Én is általában szeretem és nagyra tartom a Roteleket, az olcsóbb darabjaik is szépen szólnak, de az alsóbb árkategóriában hajlamosak a szépség oltárán feláldozni a frekvenciasáv széleit, különösen a valódi mélyeket, és egy kicsit a felsőmélyek kiemelésével-puffogtatásával pótolni azokat, vagy egyáltalán nem pótolni, ami kicsit vékony hangot eredményezhet. Az RA1070 (vagy a hirdetésből már eladott RCD1072) szintjén ez a hiány már nem igazán jelentkezik, de itt is elsődleges a Rotel számára, hogy inkább szépen, hosszan hallgathatósan szóljon, mintsem olyasmit vállaljon, amit kevéssé tud teljesíteni, tehát ez se vág mellbe első pillanatban, nem kiáltasz fel, hogy "hú de nagyot szól", de azért elég nagyot is szól persze. Ha "csak" ennyi a kereted, akkor ez például szerintem például egészen jó választás a Vento mellé, de megérdemel a Vento ennél magasabb kategóriájú kiszolgálást is, tehát ha ilyen kategóriájú erősítőt-Cd játszót választasz, akkor hangdobozhangsúlyosan aránytalan lesz a rendszered - persze az az alapkérdés, hogy mennyit pénzt tudsz vagy akarsz a projektre költeni. Már írtam itt a fórumon néhányszor korábban, hogy "hifista pályafutásom" első mintegy húsz évében inkább a hangdobozhangsúlyos rendszer mellett voltam hajlamos letenni a voksomat, az utóbbi mintegy tíz-tizenöt évben azonban inkább átpártoltam a forráskészülék-központú rendszert támogatók szekértáborába. De rendszerelméletektől függetlenül: neked most van egy egészen magas minőségű hangdobozod, ha hozzáillő forrást és erősítőt akarsz elétenni, akkor mélyebben kell a zsebedbe nyúlnod, ha elég mély még a zsebed.(#40355) Auratech
Azt a leírásod alapján csak sejtem, hogy az "eredeti soksávos anyagot tartalmazó vinyón" levő hangfelvételben "felbontásilag" mi volt benne, vagyis hogy a Péter által jobban kedvelt első kiadás volt-e lekonvertálva, vagy a második kiadásnál ti felkonvertálást (interpolációt) alkalmaztatok-e, de a második kiadásban megmutatkozó különbségről írottak jellege számomra nagyon hasonlít ahhoz, hogy a digitális zenét hallgatók egy jelentős része mennyire hümmögésre hajlamos, amikor CD és SACD formátumon/felbontásban hasonlítja össze ugyanazt a hangfelvételt. Számomra általában drasztikus a különbség, természetesen egyértelműen az SACD-felbontás javára, sokaknak azonban kicsi a különbség, illetve esetleg szivesebben választják a CD-felbontást, mert azt előnyösebb hangúnak hallják. A Péter reakcióit idéző példádat felhasználva: "Először lelkendezett, milyen pontos terű, finoman intim és inspiráló..." - kb. ez szokott számomra lenni az SACD szintű/felbontású felvétel, "...végül szárazabbnak, élettelennek ítélte..." - kb. ez szokott lenni "sokan mások" számára az SACD szintű/felbontású felvétel - szerintem elsősorban a jóval kiterjedtebb és "szűretlenebb" magastartománya miatt. Tehát sokszor érzem azt, hogy én "látom a fáktól az erdőt", mások pedig "nem látják a fáktól az erdőt", amikor az SACD-n fanyalognak az SACD szintű/felbontású felvétel és annak CD-re lekonvertált változata összehasonlításakor - vagy egyáltalán az SACD és a CD összehasonlításakor.
Idézem Andorra nekem írt két mondatát: "A magasabb felbontásról nincsenek egyértelműen pozitív tapasztalataim." Nekem egyértelműen pozitívak a tapasztalataim, sőt létfontosságúnak tartom a legalább SACD szintű/felbontású formátumokat, úgy kell ez nekem, mint egy falat kenyér (ugyebár sokkal közelebb áll az analóg jelleghez), de emellett is persze egyetértek Andorra az előbbi után írott mondatával: "Ez sem hoz közel sem annyit, mint amennyi (a már elég jónak nevezhető) felvételek közötti különbségben hallható." Ugyebár magam is többször elsütöttem, hogy az egyes hangfelvételek hangminősége között készülékáron kifejezve sokszázezer forintos szintű különbségek vannak (főleg az utóbbi harminc-negyven évben, amióta boldog-boldogtalanból hangmérnök lehet, boldog-boldogtalan [digitális] eszközökkel készítenek hangfelvételeket, és divattá vált a minél több manipuláció bevitele a hangfelvételbe). Az az igazság, hogy jó hangfelvételt olcsó, alapfokú hangberendezésen is szívesen, jólesően lehet hallgatni, azonban rossz hangfelvételt a drága high-end hangberendezésen is csak kínnal-keservvel. A hifistákat életét leginkább két szakmai kaszt teszi elviselhetetlenné, az egyik a hanghordozó formátumokat kitalálók kasztja, a másik a hangmérnököké, - a harmadik pedig a stúdióberendezéseket gyártóké, a negyedik a...(#40356) Kriccs Én is azt erősíteném meg, hogy az a hangszedő a túlexponált fotón feltűnő formája alapján valami Ortofon FF alapú lehet. Mindezzel együtt tehát azt mondanám, hogy ha azt a gépet meg lehetne kapni a "legkisebb ajánlható ár" 5211 Ft környékén, akkor hanyatt-homlok rohanni kell és megvenni! (Tartalékba a Debut III vagy a TD290 mellé. ) A NAD 5120 a legolcsóbb zenehallgatásra alkalmas lemezjátszó szerepét töltötte be annak idején, tehát a hifi bellépő szintje volt, és sokat lehet javítani a hangján ingyenes vagy majdnem ingyenes modifikációkkal. Akiktől a degradálást olvasod, azok nem veszik figyelembe, hogy mennyire de mennyire drasztikusan olcsón megkapható lemezjátszó ez! Az olcsóság érvényes volt rá új áron is annak idején, újonnan is olcsóbb volt, mint a pánostoba, áruházi AKAI, AIWA, Sony, Technics, Pioneer... automata direct drive műanyag értelmetlenségek többsége.
(#40359) andorra "Mivel az út elején tartasz, valósznűsíthető, hogy a mostanában megvásárolt készülékek, nem lesznek véglegesek, előbb utóbb, le fogod ezeket cserélni, vagy mindet, vagy egyes darabokat." Nono, óvatosan azzal az ideiglenességgel, azért itt 700ezer forintos hangdoboz szintjéhez képest próbálkozunk!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt