Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • KMT

    addikt

    válasz Ear001 #28529 üzenetére

    Vicces is lenne, ha a saját termékéből minél kevesebbet ajánlana vásárlásra. :DDD

    Az egyéni vélemény, ami inkább általánosításnak tűnik, meg nem hat meg. Sőt, ez kifejezetten mókás:
    " Az egy méteres még igen jó, de a nyolcvan centis hallgathatatlan."
    :(

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Ear001 #28529 üzenetére

    Hozzátennék egy dolgot a múltkori, ezirányú beszélgetéshez.
    Én továbbra is azt gondolnám, hogy hosszirányban egynemű kábel esetén csak olyan értelemben beszélhetünk optimális hosszról, hogy az elektromos illesztési követelmények miatt, bizonyos kábel bizonyos berendezésben esetleg nem biztos, hogy a legrövidebb hosszban a legjobb, de ezek az illesztési követelmények is elsősorban az IC-k használatakor jelentősek. A másik eset, amikor a kábelhossz egyúttal a hangolás eszköze is, ebben az esetben azt lehet mondani, hogy bizonyos kábel bizonyos berendezésben nem a legrövidebb hosszban látszik a legjobbnak, merthogy a hosszabb kábel lefelé hangolja az esetleg magasba húzó rendszer frekvenciajellegét.
    De azt még Kondo mestertől és a NAIM-tól (és bárkitől, akár a [herme]LINN-től) is erősen tamáskodva fogadom, hogy adott kábel bármely rendszerben egy adott hosszban lenne a legjobb, és nem a lehető legrövidebb hosszban. Kivéve akkor lehet ez igaz, ha adott kábelanyag és kábelszerkezet esetében a kábel hosszúságából eredő elektromos tulajdonságok a kábelnek valamilyen egyéb elektromos "hibáját", hátrányosságát kompenzálják. Ez persze lehetséges, és az audiofíliában ez nem is lenne ördögtől való, csakhogy akkor ezt Kondo mesternek is illene "bevallania", márpedig nem teszi. Tudtommal soha sem mondta még, hogy azért szükséges egy legalább valamekkora kábelhossz, mert ezzel kompenzálja a kábelének bizonyos hátrányos tulajdonságait. Pedig ez nem lenne szégyen, ha "bevallaná", de hát ő a nagyközönséget nem szokta "tájékoztatni" arról, hogy mi miért van. Ami ugyebár marketingszempont (no és persze szabadalomvédelem is sokszor).
    Megint megemlítem, hogy ironikus módon ( :D ), ezügyben látszólag én kerülök a "mérnöki szemlélet" szerepébe és te az "audiofil ezotéria" szerepébe, bár erre te azt mondod, hogy Kondo mester koncepciója a lehető legmérnökibb koncepció (lásd még a minapi 47Lab példával közös Kondo példa). :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák