- Milyen okostelefont vegyek?
- LG Velvet (4G) - megelőzte a híre
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
Először is jó lenne tudni hogy milyen is az a venti pontosan, vagy látni róla egy képet, hogy tudjuk neki lehet-e, vagy neki érdemes-e esni. Vagy ha nem is, akkor kb. írd körül hogy hogy néz ki.
Továbbá a kikopott csapágyat megjavítani nem lehet, legfeljebb tüneti kezelést tudsz alkalmazni, pár hétig, 1-2 hónapig tart ki maximum, de néha addig sem.
Ha esetleg mégis hasonlítana egy egyszerű, hagyományos elven működő ventihez, akkor általában a következő módon lehet szétszedni, és finom műszerolajjal, vagy kontakt-kenő sprayvel tisztítani, kenni:
A venti hátulján általában van egy adatlap-matrica [link] ami lezárja a csapágyhoz vezető utat. Ha ezt felhajtod, akkor megpillantod azt a kis műanyag gyűrűt, ami megakadályozza a tengely, és az egész ventilátor-rotor kicsúszását a csapágyból [link] Ezen a gyűrűn van egy bevágás, aminél szét lehet feszíteni nagyon óvatosan egy kellően vékony és hegyes eszközzel [link] Nagyon óvatosan le kell feszíteni a tengely végéről a gyűrűt, hogy nehogy elpattanjon, vagy széttörjön közben. Ha lejött, akkor szabaddá válik a tengely útja, ekkor egy fogpiszkálóval, vagy hasonló vékony hegyes eszközzel(gombostűvel pl.) ki kell tolni a lyukon úgy, hogy a másik oldalon a rotor a lapátokkal kipottyanjon. Ezután értelemszerű a dolog. Meg kell tisztítani a tengelyt is, és csapágyazástól függően a csapágyat is. Ha csúszócsapágyas, vagyis csak egy rézszínű hüvelyben magában csúszva forog a tengely, akkor a fogpiszkálóhoz hasonló vékony eszközzel, és egy papírzsepivel átdugdosva lehet pucolni, érdemes már ezt is olajjal segíteni, az oldja is a koszt.
Ha golyóscsapágyas, akkor a hüvely, amiből a tengely kipottyan, egy golyóscsapágy forgó hüvelye, ami belül elforog, és ilyenkor kis pár mikronos rés van körben a hüvely, és a csapágy álló része között. Ide kell megpróbálni bejuttatni az olajat, vagy kenőanyagot. Ezt tovább szétszedni nem lehet.
Ha kész, akkor értelemszerűen fordított sorrendben kell sorban visszarakni az alkatrészeket. Előfordul, hogy a tengelyre a rotor, és a csapágy közé fel van húzva egy kis fekete műanyag védőlemez, erre figyelj oda kilökésnél. A végén óvatosan tedd vissza a műanyag gyűrűt, és ragaszd vissza a matricát, hogy védje a porosodástól.
Jó szórakozást!Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Autós topik
- Elfelejtettem a film címét
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- E-roller topik
- Formula-1
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
- Corsair iCUE QL120 RGB 120mm fehér 8DB
- Ventilátorok ARCTIC, NOCTUA, NZXT, FRACTAL
- NZXT F140 RGB Core pack (2 db 140-es RGB venti, vezérlővel
- EKL 92mm ventilátorok a 80 mm-es venti csavarméretével (!) - rendkívül halk - nagy mennyiségben is!
- 4 db be Quiet! Silent Wings 120mm Pro 4 II 2 db be Quiet! Silent Wings 4 120mm PWM High Speed